Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
capone617

Wat zouden jullie doen?

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Ik heb tot mijn beschikking 2 ruimtes van 15m2 ;)

wat zouden jullie doen? wil er 20 lampen inhangen (in iedere ruimte) 400 of 600 watt? en wat voor maat potten 11L kan ik er 480 kwijt maar 7L kan ik er 750 kwijt.

Meteen een leuk iets om een heel verslag van te maken...

 

Wat voor maat afzuiger zou er bij moeten?

 

Alvast bedankt...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een PM sturen naar mijzelf ahahahahahahhaah

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Capone,

 

Ik zou er 600 watt in hangen op mapito in bakken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreeg je na 9 minuten spijt Schenkie?

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Somarits,

 

Nee ahahahahahaha ik heb mezelf een pm gestuurd...maar denk dat ik weer te druk bezig ben om mezelf te antwoorden ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh hahaha.

Mooi man.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als Schenkie niet gaat helpen dan wil Ertje het wel doen.

Kleine moeite ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snabbel circuit he ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan ook de LXBXH van je hok even vermelden........

 

Owja en voor je plannen maakt zou ik even naar je groepen gaan kijken ;)

 

2x20 lampen neemt iets meer dan een zonnebankje en een airco

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha eigenlijk te stom om op in te gaan, eerst vaststellen dat je 20 lampen wilt, maar wel vragen of 400 of 600 watt beter is. maargoed u vraagt wij draaien (figuurlijk dan)

 

per m2 1 lamp van 600 watt, en 16 11 liter potjes eronder, 7000 m3 afzuiger erin, 2 flinke filters, een ruimte om de lucht af te voeren alvorens deze naar buiten gaat, een ruimte om de lucht in te laten zodat je deze evt eerst kunt voorverwarmen, allemaal ook beter voor het geluid, weet niet of je vat en trafo's ook in die 15m2 gestopt worden, als dat zo is mag er nog eens 2 m2 vanaf, wellicht 1 gangpad van voor naar achter, -1m2.

 

weet niet hoe het met de stroom zit, als het lastig is om alle lampen tegelijk aan te hebben, kun je beter 12 uur hok 1 verlichten, volgende 12 uur hok 2.

 

kosten? 20/30K om het fatsoenlijk te maken. opbrengst? tja 2x6Kg moet wel lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, en dat allemaal voor de hobby hé ;)

 

Stroom is wel een belangrijk punt jah, is het een bedrijfspand met evt krachtstroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 40 lampen de lucht in gooit zou ik het verslag op een .com plaatsen en niet op een .nl. Wel even hier daar naar toe linken aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert helpt ook eventueel met knippen :P :D :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amnees,

 

heb 15m2 over maar 11L passen er maar 240 in op 15m2 en 7L passen er 375 in dus............ wat zou het verschil zijn?

er kan 20 x 600 watt op maar das ook knap veel warmer zeker in de zomer maar scheelt ook 4000watt in totaal...

 

dacht er zelf ong 30 kilo nat af te halen per kant of ben ik nu te enthousiast

Share this post


Link to post
Share on other sites
passen er maar 240 in op 15m2 en 7L passen er 375 in dus............ wat zou het verschil zijn?

135 :P

 

Ik snap zowiezo niet waarom je deze vragen stelt ;)

zelf kweek ik al een aantal jaartjes met wat grotere hokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HI BBB is dat uit je hoofd of met een rekenmachine.Hahaha

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEY BBB,

 

is tog een normale vraag, als je wordt gepakt kan je beter worden gepakt met 240 plantjes ipv 375 per hok...

Maar omdat het er 135 minder zijn vraag ik me af of het rendement wel hetzelfe is omdat ze in grotere potten staan...

 

En ook met de lampen zou 20x 600 = 12000 watt echt meer opbrengst bieden als 20x 400 = 8000 watt?

vraag me echt af of dat dan ook 4 kilo zou schelen dus 20 kilo nat?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou opteren voor de 600 watters,maar er n paar minder hangen zodat je ook aan je plantjes kan.Als je gepakt wordt maken die paar plantjes echt ni uit denk ik.Ik zou ook werken met een SOG en er zo n 25 per vierkante meter(7L potten) zetten en klein houden.Verder zou ik de ene ruimte in gang zetten en n dikke maand wachten om de 2de in gang te zetten zodat je geen week bezig bent om te knippen.

Verder er goed op letten hoe je je electriciteit verdeelt over je fasen(3x 220V normaal gezien) en goed beveiligen door ze achter een differentieel te zetten en per groep een zekering.

Vergis je niet er komt best n hoop bij kijken,dan nog bijkomende probleempjes die je tegenkomt gaandeweg.Als je zoveel stroom verbruikt kan je wel es opvallen voor de electriciteitsmaatschappij.

20 lampen in totaal valt nog goed mee en valt niet echt op mijns inziens maar 40 is een andere zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey green tomato...

 

Dank je, daarom maak ik ook 2 aparte hokken van 20 lampen.....

dan ga ik gewoon 7L potten pakken..

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x15 m2...kom nou...dat is zweten man... :verrygood

 

ik vind 15 planten al werk zat :D

heb je wel een begroting dan?

 

probeer eerst maar een tentje 240x120....met 2x600...en kijk dan of je het leuk vind....

 

groter is makkelijk zat...2 x mammoet tenten 6x3meter en knallen maar... :) en je neemt gewoon BBB en Schenk in dienst...zit je altijd goed... ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je dan een jaartje goed gedraaid hebt in een 2.40x1.20 en je houd al het geld apart, dan kun je investeren in je 30m2. maar voorlopig denk ik niet dat je er komt. waarom? niet alleen omdat je er blijkbaar geen ruk verstand van hebt, maar ook omdat je waarschijnlijk te eigenwijs bent. je staart je eigen kapot op 20 lampen per hok, maar of dat nou 400 of 600 watt moet zijn daar heb je geen verstand van. en of je dus 20 a 30 K hebt liggen om alles te financieren, daar twijfel ik ook aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me eigen af wat jij bedoelt met eigenwijs, als ik dat was zou ik ook geen vragen stellen en gewoon mijn ding doen... maar goed jaloezie is niet erg hoor....

En hoe ik alles financier maakt tog niet uit, jij hoeft dat niet te doen...

 

zal wel een leuk verslagje maken... komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaloezie? van mijn kant? laat me niet lachen. ik word niet jaloers van een groot hok, ik word eerder jaloers als iemand iets knaps doet, bijvoorbeeld binnen het gedoogbeleid 2/3 KG oogsten. dat is wat ik knap vind, grote hokken bouwen kunnen we allemaal (tenminste als je er een beetje verstand van hebt) :verrygood knipoog naar jou.

 

succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zal wel een leuk verslagje maken... komt goed.

 

toppie :verrygood wannneer begin je?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
is tog een normale vraag

Ik vind het voor iemand die roept "vaker grote hokken te draaien" het een beetje "Vragen naar de bekende weg".

 

Maar ik wil wel even op je vragen ingaan.

 

1. Denk je dat er veel verschil in strafmaat zit tussen 480 of 750 plantjes ??

2. Je weet dus echt niet of 12000watt meer zal opleveren dan 8000watt ??

3. Grote potten= lange voorgroei, kleine potten= korte voorgroei

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...