Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeetn

Paar vragen over bemesten

Recommended Posts

Hey,

 

Dit is me eerste jaar dat ik iets kweek dus logisch dat ik een paar vragen in me koppeke zitten heb. Heb ook me eigen kweekverslagje staan hier op dit forum bij de afdeling outdoor kweekverslagen.

 

De vragen die ik mee zit:

 

Ik gebruik als mest buxus mest die ik gekocht heb. Vanaf wanneer moet ik die gaan gebruiken? Ik had gehoord vanaf half mei als ik die buiten zet en overpot naar me grote potten. klopt dit?

 

Vraag 2 ;)

Wanneer moet ik dan stoppen met die meststof te geven. Heb gehoord dat ik op tijd paar weken voor ze gaan bloeien dat ik moet stoppen met die meststof te geven om geen vuil in me plant te hebben. Maar hoe weet ik precies wanneer me planten gaan bloeien?

 

vraag 3 :P

Me plantjes zijn nu een 10 tot 15cm. Overdag hier in belgie is het eigelijk al redelijk mooi weer en toch redelijk warm in de zon. Moet ik ze dan buiten zetten in de zon of laten staan tot half mei onder me tl lampen van 2 keer 30 watt. Als je niet echt een overzicht hebt goe groot me planten zijn kun je me kweekverslagje terug vinden in outdoor kweekverslaagen: 1ste maal outdoor

 

 

Zo dit was het wel eventjes van vragen.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

om te beginnen is buxus metst voor de buxus plant, niet geschikt dus.

 

Gebruik de zoekfunctie, en nog veel belangrijker lees andere verslagen.

 

een week tot 10dagen voor de oogst wordt meestal aangehouden om geen voeding meer mee geven aan de bloeiende planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
om te beginnen is buxus metst voor de buxus plant, niet geschikt dus.

 

Gebruik de zoekfunctie, en nog veel belangrijker lees andere verslagen.

 

een week tot 10dagen voor de oogst wordt meestal aangehouden om geen voeding meer mee geven aan de bloeiende planten.

 

Wat denk je dat ik de hele dagen doe? Omdat ik het niet vind natuurlijk open ik dit topicje.

En volgens ik gelezen heb is die buxus mest de juiste npk waarde hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen heb je niet gedaan! althans , niet het juiste, ;)

Zie alleen vraag 2 al. Een paar weken voor ze gaan bloeien? Dan zijn ze nog stek. Lol :P

 

En hoe je weet dat je planten bloeien? Lol, kweek je voor de lol, of wil je een toppie kweken?

 

Neem toch gewoon aarde , goed voor onze plantjes, zekers als begginner, een pro kan heus buxus aarde of zoiets nemen, die kan ook achteraf bijsturen.

 

Met alle respect, ik denk niet dat je zo een pro bent, dus werk gewoon standaard volgens bewezen producten.

 

The Cannabisschop

 

ps, zal schietgebedje voor je doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lezen heb je niet gedaan! althans , niet het juiste, ;)

Zie alleen vraag 2 al. Een paar weken voor ze gaan bloeien? Dan zijn ze nog stek. Lol :P

 

En hoe je weet dat je planten bloeien? Lol, kweek je voor de lol, of wil je een toppie kweken?

 

Neem toch gewoon aarde , goed voor onze plantjes, zekers als begginner, een pro kan heus buxus aarde of zoiets nemen, die kan ook achteraf bijsturen.

 

Met alle respect, ik denk niet dat je zo een pro bent, dus werk gewoon standaard volgens bewezen producten.

 

The Cannabisschop

 

ps, zal schietgebedje voor je doen

 

 

Hey hoef ik dan een pro te zijn misschien? Ben het kots beu dat niemand het serieus neemt. Ik heb duidelijk in me informatie gezet dat het me 1ste kweekje is.

Dus is het logisch dat ik veel lees op de forums en vragen ga stellen. En dan zijn er mensen zoals u die de beginners ga uitlachen, zeer volwassen :D

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Dit is me eerste jaar dat ik iets kweek dus logisch dat ik een paar vragen in me koppeke zitten heb. Heb ook me eigen kweekverslagje staan hier op dit forum bij de afdeling outdoor kweekverslagen.

 

De vragen die ik mee zit:

 

Ik gebruik als mest buxus mest die ik gekocht heb. Vanaf wanneer moet ik die gaan gebruiken? Ik had gehoord vanaf half mei als ik die buiten zet en overpot naar me grote potten. klopt dit?

 

Vraag 2 :D

Wanneer moet ik dan stoppen met die meststof te geven. Heb gehoord dat ik op tijd paar weken voor ze gaan bloeien dat ik moet stoppen met die meststof te geven om geen vuil in me plant te hebben. Maar hoe weet ik precies wanneer me planten gaan bloeien?

 

vraag 3 :)

Me plantjes zijn nu een 10 tot 15cm. Overdag hier in belgie is het eigelijk al redelijk mooi weer en toch redelijk warm in de zon. Moet ik ze dan buiten zetten in de zon of laten staan tot half mei onder me tl lampen van 2 keer 30 watt. Als je niet echt een overzicht hebt goe groot me planten zijn kun je me kweekverslagje terug vinden in outdoor kweekverslaagen: 1ste maal outdoor

 

 

Zo dit was het wel eventjes van vragen.

 

greetz jeetn

 

http://www.wietforum.nl/Grondverbeterenoutdoor-t22701.html

 

misschien heb je hier wat aan... deze man, Dame Blanche ( RIP) had jaarlijks 800 plantjes op zijn erf staan...

en dat een jaar of 20...en hij heeft behoorlijk veel uitgeprobeerd...

niet voor 15 mei buiten zetten ivm nachtvorst en uren daglicht...1 juni is beter..

overdag mag je ze wel in de zon zetten.. vinden ze lekker :P

 

succes ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel dat als je tog geen speciale voeding koopt dat rodondendronmest aardig in de buurt komt ;)

mijn planten waren geel van de honger na een nachtje slapen met een dekentje rodondendronmest waren ze weer als nieuw.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...