Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MrLunk.Tk

Politie haarlem pakt onschuldige blowers op en houd ze 1,5 uur vast !

Recommended Posts

Donderdag, 15 April 2010, Door: Peter Lunk

 

HAARLEM - Politie haarlem neemt blowers mee naar Buro.

& THC-ondernemers in overleg met Haarlems raadslid Helga Koper (PvdA)

 

De Haarlemse Politie heeft in de afgelopen dagen bij het NS Station Haarlem, ten minste 2 Coffeeshoppers aangehouden en meegenomen naar het politieburo om aldaar de zojuist gekochte hoeveelheid cannabis op gewicht te contoleren.

In beide gevallen bleken de Coffeeshoppers minder dan 5 Gram bij zich te dragen.

 

Van 1 jongens is bekend dat hij ruim 1,5 uur is vastgehouden op het politieburo.

 

Pesterijen:

Eerder werden er in Haarlem mensen bekeurd voor het voor handen hebben van cannabis. Ja zelfs in de vorm van een niet brandende joint! , en een man werd de cannabis afgenomen terwijl deze zich in de jaszak op de achterbank van de auto bevond.

Hierop voerde het TEAM Haarlemse Coffeeshopondernemers actie voor het politieburo van haarlem en daarna werden er geen boetes meer gegeven voor zover bekend bij het THC-ondernemers.

 

Nu is de nieuwste stunt dus om de Coffeeshoppers voor de deur op te pakken en mee te nemen naar het buro.

Om aldaar te contoleren of de coffeeshop zich wel aan de maximum 5 gram per klant houd.

 

Wat weegt een weegschaaltje?

De aanschaf van een precisie weegschaaltje van 0.01 tot 20 Gram is ca. 50€ bij o.a. DetectorShop.nl , waarmee binnen luttele seconden het gewicht van een zakje wiet bepaald/gecontroleerd kan worden.

 

In plaats daarvan neemt de politie haarlem met een aantal agenten ruim de tijd om mensen op te pakken te vervoeren naar het buro te verhoren etc.

 

Mogen wij vragen welk prijskaartje hieraan hangt ?

Is dit niet een ongelofelijke verspilling van tijd en belastinggelden ?

 

Overleg PvdA...

Vandaag voeren de THC-ondernemers overleg met haarlems raadslid Helga Koper van de PvdA, die wel met de coffeeshopeigenaren om de tafel wil en zeer geïnterresserd is in de vreemde paden die burgemeester Schneiders (PvdA) momenteel bewandeld.

 

Wordt vervolgd.

 

Bron: http://coffeeshopstaking.nl/9juni2010/inde...id=6&id=357

 

Ennuh leave ff een commentje op Nujij.nl bij deze post als je daar toevallig een acct hebt ;)

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Burgemeester heeft zeker een tik van de molen gekregen en weet daardoor niet meer bij welke partij hij zit.Hij denkt zeker dat die bij de PVV zit, want van zo'n partij kan je het verwachten.Vreemde lieden die gasten van de Pvda.De ene is heel tolerant en de ander gaat een totalitair systeem uitdragen. ;)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elmanito,

 

Je weet nog nieteens of het waar is wat meneer verteld.

 

gr

 

Gaaap !

 

Jij gelooft iets pas als het in de Telegraaf staat zeker ?

 

....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je dit aanhaalt....

 

Inderdaad , wat een verspilling van belastings geld....!!!!

 

Als ik cofeeshop houder was, ik zou een camera op de parking zetten, en als bewijsmateriaal op internet zetten .... hehe .... dan kunnen die alcohol drinkers eens nadenken over het feit dat ze binnenkort aan de uitgang van de kroeg gaan staan met een alcoholtest....

 

of aan de uitgang van een drankenwinkel en de leeftijd controleren van diegene die alcohol bij zich hebben.... dat zou ze pas leren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regels zijn regels... Of deze belachelijk zijn is niet belangrijk. Als er niet gecontroleerd word kan je de naleving van de regels ook niet controleren. Moet de politie ook de blaastest maar afschaffen? Je kunt drankgebruik immer ook controleren nadat iemand zijn auto tegen een boom heeft geparkeerd.

 

Verder vind ik dat je niet veel te klagen hebt als je 1,5uur op het bureau moet verblijven... bij mij is het iedere keer een stuk langer geweest.

 

 

 

Mooi dat je dit aanhaalt....

 

Inderdaad , wat een verspilling van belastings geld....!!!!

 

Als ik cofeeshop houder was, ik zou een camera op de parking zetten, en als bewijsmateriaal op internet zetten .... hehe .... dan kunnen die alcohol drinkers eens nadenken over het feit dat ze binnenkort aan de uitgang van de kroeg gaan staan met een alcoholtest....

 

of aan de uitgang van een drankenwinkel en de leeftijd controleren van diegene die alcohol bij zich hebben.... dat zou ze pas leren....

 

Supermarkten en drankwinkels worden al gecontroleerd door de overheid. Ze sturen er zelfs kinderen op af om te kijken of ze regels overtreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Regels zijn regels... Of deze belachelijk zijn is niet belangrijk. Als er niet gecontroleerd word kan je de naleving van de regels ook niet controleren. Moet de politie ook de blaastest maar afschaffen? Je kunt drankgebruik immer ook controleren nadat iemand zijn auto tegen een boom heeft geparkeerd.

 

Verder vind ik dat je niet veel te klagen hebt als je 1,5uur op het bureau moet verblijven... bij mij is het iedere keer een stuk langer geweest.

 

Supermarkten en drankwinkels worden al gecontroleerd door de overheid. Ze sturen er zelfs kinderen op af om te kijken of ze regels overtreden.

 

Ben ik nou de enige die niet goed wordt van 'groentje1' ?

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op z'n minst gezegd ben ik het ook niet eens met groentje1.

 

Naar het buro en 1.5 uur vastgehouden worden voor het in het bezit hebben van een beetje wiet ? Moet niet veel gekker worden....

Ik overtreed geen wet, en doe niemand kwaad dus laat me met rust.

 

Groentje1 als jij vaker en langer op het buro zit en het ook niet zo erg vind zal er wel meer aan de hand zijn dan een beetje wiet alleen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Elmanito,

 

Je weet nog nieteens of het waar is wat meneer verteld.

 

gr

 

Ben niet van gisteren en zo te horen kom je niet uit de grote stad.Zeker nooit van preventief fouilleren gehoord. ;)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een vergelijking van groentje, een blaastest waarbij je binnen 1 minuut weer door mag rijden als je onder het maximum zit, en als blijkt dat je teveel gedronken hebt, dan moet je mee naar het bureau. of dat ze gewoon iemand oppakken die de coffeeshop uit loopt en die vervolgens 1,5 uur lastig gaan voelen terwijl ze ook dat ter plekke kunnen doen. en dan nog, iemand die moet blazen en boven de max zit, daarbij word gewoon vastgesteld dat ie alcohol genuttigd heeft, iemand die 20 gramwiet op zak heeft, daarvan kun je niet concluderen dat hij onder invloed is van wiet. dus echt treiteren is het dus.

 

 

leve dit nederige land

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die controle was echt niet om te kijken of die roker gepest kon worden maar of de shophouder genaaid kon worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die controle was echt niet om te kijken of die roker gepest kon worden maar of de shophouder genaaid kon worden.

 

Maakt dat het minder erg dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,5 uur...

 

Lig jij er wakker van?

 

De centrale doelstelling van het Nederlandse drugsbeleid is ‘de preventie en beheersing van de uit drugsgebruik

voortvloeiende gemeenschaps- en individuele risico’s’. In de Drugsnota 1995 wordt dit nader omschreven als

‘het voorkómen dat in het bijzonder jeugdige burgers overgaan tot het gebruiken van drugs en om aan de problematische

gebruikers een medisch en/of sociaal hulpaanbod te doen ter leniging van hun nood’.

 

Deze doelstelling gaat uit van het primaat van de volksgezondheid, waarin het beperken van de schade door het

drugsgebruik prevaleert boven het bestraffen van wetsovertredingen.

 

Dit fundamentele uitgangspunt heeft een beleid mogelijk gemaakt waarin de nadruk ligt op preventie en harm reduction.

 

Het oppakken van mensen om hun wiet op gewicht te controleren is daarmee door hogere wetten eigenlijk onmogelijk gemaakt.

Ze creëren namelijk met deze 'pestacties' een situatie waarin sommige klanten niet meer naar de shop durven komen om een wietje te halen.

 

Het risico neemt daarmee toe dat zij via andere wegen (lees straatdealers etc) hun waren gaan halen.

Het risico dat ze daardoor met harddrugs in aanraking komen neemt daarmee toe...

Wat dus precies dat risico voor de volksgezondheid opleverd wat door het gedoogbeleid juist beschermd dient te worden.

 

grtz,

Peter Lunk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je praat poep.

 

Het gaat je boven de pet bedoel je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1,5 uur...

 

Lig jij er wakker van?

 

Ja 1,5 uur wederrechterlijke vrijheidsberoving.

 

Als dat acceptabel is of wordt waar ligt dan de grens ?

 

Dit zijn stunts voor politiestaten.

 

Het valt niet hard te maken voor de politie dat ze iemand 1,5 uur moeten vasthouden om hun zakje wiet op gewicht te controleren.

 

end

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken mensen die met hele zolders zijn opgeruimd die na een half uurtje met een bak koffie het politiebureau terugwuivend weer verlieten.

 

dan vind ik het van de zotte dat voor tussen de 1-5 gram mensen 3 keer zo lang vast gehouden worden..

weer een reden om het zelf te kweken ;)

 

"aardsvijand der vrijheid, politie..."

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
"aardsvijand der vrijheid, politie..."

 

Greetz

 

Tja het enige echt gevaarlijke aan cannabis blijft de politie ;)

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

politie weet zelf niet dat ze de jacht niet zetten op de cannabisplant zelf maar achter de commercie die erachter zit.

 

de meeste agenten hebben nog nooit een wietplant gezien, alleen uit boeken en filmpjes en moeten het hebben van immitatiegeur want ze weten brandend plastic nog niet te onderscheiden van een smeulende joint.

 

uncle sam zegd en agentjes doen.

 

het is jammer dat we dienders hebben die van toeten nog blazen weten, niet komen als je bij wijze van met je reet in de fik staat en net opduiken als je even vlug de auto neerzet om kleingeld te scoren voor de parkeerautomaat dat je terugkomt en een knalgele bon onder je ruitenwisser vind.

 

het moet je liggen, politieagent..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat je boven de pet bedoel je ;)

 

Waarom spreekt men over een gebruikers hoeveelheid en hoe stelt men die vast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was eergisteren nog in haarlem, ik ben de stad maar niet ingegaan, heb gehoord dat r daar op elke straathoek wel agenten stonden... en zelfs buiten de stad ben ik r meer tegen gekomen dan ik tellen kon. zelf woon ik ergens waar je nooit politie ziet, maar zelfs hier duiken ze de laatste tijd zomaar op, zeer beangstigend! en ik wil niet alle agenten over een kam scheren, maar zoals in hoek van holland en laatst in dordrecht... zelf heb ik trouwens al 4 keer bij ze overnacht, om dan telkens de volgende dag te horen dat ik weer kan gaan, nooit ergens schuldig aan bevonden! als ik wegren als ik politie zie, komen ze me altijd achterna en als ik dan uitleg dat ik geen zin heb om voor de zoveelste keer onterecht vast te moeten zitten, nemen ze me toch maar mee om uit te zoeken of mn verhaal wel klopt...

 

wat voor hun zien bij een jas met capuchon en een petje, zie ik bij zo'n blauw -wit en oranje gestreepte auto; ellende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was ook zo een omstreden experiment in de jaren zeventig (Elmanito zal waarschijnlijk wel weten hoe dat heet).

 

Er was een psychiater en 2 groepen van mensen... ze gingen een gevangen- of cipier rol krijgen...

 

Dus ze speelde gevangen en cipier....

 

Na een week(of 2) hebben ze het experiment moeten stilleggen, omdat noch de groep die cipier speelde, noch de groep die gevangen speelden, noch de psychiater die zelf ook cipier speelde....

 

Ze wisten allemaal niet meer dat het om een experiment ging.... en de cipiers namen de gevangenen hard aan, de gevangen wisten zelfs hun eigen naam niet meer, in hun hoofd waren ze gevangen nummer zoveel geworden....

 

Dat is geen zever..... ik denk dat je de oorzaak daar kan vinden.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Sex' n Combi

Dat was met studenten (Stanford Prison Experiment) en dat liep echt helemaal fout af.Fictie & non-fictie liepen door elkaar heen en er vonden zelfs zware vernederingen & martelingen plaats.Tijd terug nog een stuk erover gelezen dit ivm de Abu Ghraib gevangenis in Irak, waar ze van die Hillbillies als cipier hadden aangesteld.

Ik merk het tegenwoordig ook bij de conducteurs van de NS.Sommige nieuwelingen hebben een pakkie aan en denken dan dat ze heel wat zijn, terwijl diegene die al heel wat langer werken zich heel vriendelijk gedragen is mijn ervaring.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...