Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Meis

5XPP onder 4X600 watt

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om het bij 5 plantjes te houden.

Moet zeggen dat het ‘gedoogd ’ kweken nu al een rustgevend gevoel geeft :spliff:

 

Het enige ‘luxe’ probleem is dat ik een 2400 watt opstelling heb, ik heb 2 darkroom tentjes van 1,50m bij 1,50m,

in beide hangt 1200 watt, een 1500 softbox en geloof een 1000kuub filter.

In Tent1 komen dus 2 planten te staan en in Tent2 3planten.

Ik ben geen ervaren kweekster en weet nu al dat het moeilijk gaat worden (voor mij) om een mooie opbrengst te halen, ik spring al een gat in de lucht als ik 500 gr per tent haal...

 

In Tent1 zet ik 2 bakken van 130 liter neer (waarvan 1 met nieuwe allmix aarde, bac schimmels en buffertabs,

de andere bak wordt gevuld met een deel gebruikte aarde, een deel nieuwe allmix en tevens schimmels en tabs).

Ik laat ze 4 weken voorgroeien en wil gaan scroggen…

 

In Tent2 zet ik 3 bakken van 65liter neer, waarvan 2 bakken met nieuwe allmix, schimmels en tabs en de andere bak ook weer een deel gebruikte aarde, een deel nieuwe allmix en natuurlijk de schimmels en tabs…Ook deze laat ik 4 weken voorgroeien, in deze tent ga ik niet scroggen, de rits van de tent is stuk en kan al lastig water geven e.d

En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verschil...

(Ik gebruik de bac voedingslijn)

 

Zonet de stekjes opgehaald en over een dag of 10 gaan de mooiste 5 naar de grote bakken..

Ik heb ze een anti spint badje gegeven en een klein beetje water met wortelstimulator.

 

De stekken

gallery_18538_6141_44158.jpg

 

En zo staan ze er nu bij:

gallery_18538_6141_52386.jpg

 

 

 

Alle commentaar en tips zijn welkom!!

Wish me luck :jump:

 

Gr Meis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze Good Luck dan maar :spliff:

 

ik volg je

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes en plezier met je nieuwe kweekje hoop dat het

goede kweek voor je word. Mooie set up en een goed plan

kan niet mis gaan.

 

btw ga je Ec en pH meten tijdens je kweek?

 

groetjes rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ec en ph heb ik de vorige kweek niet gemeten, volgens mij heeft de ec meten weinig zin als je de organische

bac voeding gebruikt en de ph meten zou niet nodig zijn...(ergens gelezen)

Nu twijfel ik alleen over de ph, mijn kraanwater zit tussen de 7,9 en 8,1 geloof ik en dat is best hoog, nog even kijken wat ik daarmee ga doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om het bij 5 plantjes te houden.

Moet zeggen dat het ‘gedoogd ’ kweken nu al een rustgevend gevoel geeft :jump:

 

Ja, dat kan gerustgevender zijn, maar daar had ik over nagedacht voordat ik begon.

 

Als iemand jou erbij naait, of je maakt zelf fouten in de omgang met je vrienden zodat je verlinkt wordt, dan komen ze hoe dan ook langs met politie/energiemaatschappij/ontmantelingsteam, als je nu 5 planten hebt of 500.

 

Ik heb meegemaakt dat ook iemand 5 planten had, en die werd verlinkt, en er stond een hele politiemacht/containerwagen/nuon etc. voor de deur. Er was een melding gekomen van een grote kwekerij, dus als ze je naaien dan hang je sowieso.

En meenemen doen ze het vaak toch.

Liever gepakt worden met 200 dan met 5 :jump: . Dat was mijn gedachtengang. Met de straffen hier in NL is dat een goede overweging waard.

 

Desalniettemin; toch een goede keuze misschien voor jou, en uiteraard veeeel succes gewenst :spliff:

 

groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het totaal met greenlady eens,

met de strafregeling in nederland kun je nog eens een risico nemen,

 

indien je je stroom netjes betaald is de boete vaak nog acceptabel,

persoonlijk zou ik het voldouwen :spliff: maar met 5 plantjes slaap je misschien beter ?

 

veel succes aankomende ronde,

 

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja ze proberen je echt wel te naaien in nederland hoor. maar goed ik ben altijd van volstouwen geen groeien maar bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu twijfel ik alleen over de ph, mijn kraanwater zit tussen de 7,9 en 8,1 geloof ik en dat is best hoog, nog even kijken wat ik daarmee ga doen..

 

Lekker laten, je kan evt de laatste week dat je gaat spoelen afgezuurd water geven.

Lees je BAC handleiding en tips foldertje nog maar eens door, daar staat alles duidelijk in, blz 7 tm 10 :spliff:

 

http://www.baconline.nl/downloads/folders/folder_nl2.pdf

 

Laat die dames maar flink voorgroeien als je de ruimte hebt dan moet je zeker aan die 500 gr per tent komen, ga je scroggen btw ?

 

Ik ga je volgen en ben benieuwd wat dit gaat worden, iig veel succes deze ronde :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"zeker 250 gram per plant" voor een onervaren kweker?

 

knap dat mensen dit op voorhand al durven te zeggen. kom eerst maar eens de eerste paar weken door zonder problemen.

 

ik wens het je wel toe hoor! maar ergens vanuit gaan is nogal moeilijk als ze nog zo klein zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He leuk weer een bigmama topic :spliff:

Ga je ec en ph meten ? het is nl bij zon grote bomen kweek met lange voorgroei erg,

belangrijk dat je de bloeiperiode ingaat met goede grondwaarden.

Maar ik wens je veel suc6 maar je hebt een topic of 4 waar je kan spieken toch... :jump:

Groet benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeerlijk

weer een gedoogkweek om te volgen :spliff:

veel succes toegewenst

 

greetZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar gaat dit heen met wietkwekend nederland!!!!

 

iedereen gaat massaal aan het gedoogbeleid hangen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
"zeker 250 gram per plant" voor een onervaren kweker?

 

knap dat mensen dit op voorhand al durven te zeggen. kom eerst maar eens de eerste paar weken door zonder problemen.

 

ik wens het je wel toe hoor! maar ergens vanuit gaan is nogal moeilijk als ze nog zo klein zijn.

 

Check mijn topic maar eens van afgelopen zomer met 2 PP's als onervaren kweker, en dan gewoon buiten op het balkon. :jump:

 

Daarnaast zeg je wel 2 planten, maar in principe zijn het er 2,5 per tent :spliff:

Ik denk dat met 1200 watt HPS je zeker wel 500 gram per tent kan halen, dat is minder als 0,5gr/w en dat is voor een beginner best haalbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je ergens op hoopt valt het vaak tegen...

Leg de lat niet te hoog aangezien je een lange voorgroei hebt kan er ook genoeg mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green-lady & Tim: Ik weet dat ook bij maar 5 planten de hele bende voor de deur staat, maar het gaat mij er om dat er bij 5 planten geen strafrechterlijk vervolg komt...En ik slaap er een stuk rustiger door :spliff: echt waar :jump:

 

@Amnees: Ik weet zeker dat het moeilijk gaat worden, ik moet wel zeggen dat dit niet mijn eerste ronde is, maar een ervaren kweker vind ik mezelf nog niet...De eerste weken kom ik altijd goed door, ook met 4 weken voorgroei, het gaat meestal mis rond de 4e/5e boek bloei..Misschien dat ik met jullie hulp de laatste weken bloei wel goed doorkom..ik hoop nergens op, dan kan het alleen maar meevallen :jump:

 

@Benz: De ec en ph ga ik niet meten, de ec meten heeft weinig zin als je de organische

bac voeding gebruikt en de ph meten zou niet nodig zijn, heb ik andere rondes ook niet gedaan..

 

@Iedereen: Bedankt voor de succeswensen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

SucCes dame! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Green-lady & Tim: Ik weet dat ook bij maar 5 planten de hele bende voor de deur staat, maar het gaat mij er om dat er bij 5 planten geen strafrechterlijk vervolg komt...En ik slaap er een stuk rustiger door :D echt waar :P

gelijk heb je...die boetes vallen wel mee bij meer als 5...maar de winst die terug gevordert wordt die doet echt pijn... :jump:

en daar krijg jij niet mee temaken maar idd...afgunst gaat nooit met vakantie...

dus klep dicht en draaien :jump: .

 

succes met je kweek :spliff:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn 2 weekjes verder dus tijd voor een mini update, vandaag zijn de 5 mooiste stekjes verhuist naar

de grote bakken en heb ze vandaag voor het eerst getopt...

Verder lijkt alles goed te gaan :verrygood

 

Ik kon vandaag alleen maar foto's maken met de lampen aan, gaat ook meer om het idee hoe ze er nu bij staan...

 

Tent1

gallery_18538_6141_34653.jpg

 

Tent2

gallery_18538_6141_128212.jpg

 

 

Gr Meis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er weer goed uit hoor,

wel zie ik dat de bladeren vrij omlaag hangen en dus niet de vingers omhoor hebben, wat nou juist de bedoeling is.

dit kan komen doordat er te ver vanaf hangt(deze mag 60cm ervanaf hangen) of dat de waterhuishouding niet helemaal mooi is.

 

veel succes aankomende weken en ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

zat net je topic pas ff te checken, vind het wel apart dat je niet aan meten doet. Is toch echt een must om die grammen de watt op te krikken in mijn visie? en gelukkig velen met mij op het forum. kost echt geen moeite om het te doen, alleen een paar centjes om je meter aan te schaffen. Zou er nog even over na denken, zeker als je zelf al zegt dat het in de laatste weken vaak minder goed gaat.

 

Omdat je bakken nogal groot opp hebben droogt je substraat nogal uit, lijkt me bij jou nu ook het geval. Dek je oppervlak af met wit plastic totdat je dames groot genoeg zijn en de schaduw van je dames voldoende is. Scheelt ook weer extra water geven.

 

Verder ben ik ewl benieuwd naar je scrog projectje..... Veel kweekplezier gewenst!!

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey meisie

 

ik kom je ook ff checke

 

zeg ik wil niet vevelend doen maar ik denk toch dat ik good shepperd en een aantal andere gelijk moet geven.

ik heb ook aantal kweken gedraaid met volledige bio grond en bio voeding en het klopt als je zegt dat de ph

voornamelijk door de grond en bio-organismen wordt geregeld.

maar dat wil niet zeggen dat je per definitie geen problemen met ph of ec kunt krijgen met bio

dus jezelf enige indicatie te geven wat zich nou precies afspeeld in de grond is geen overbodige luxe

 

daarnaast zie ik dat je doorzichtige bakken gebruikt wat niet echt ten goede komt van het wortelsysteem

deze jongens houden van donker.

 

nog een tip:

zorg dat je lv lekker hoog is, de plantjes zijn nog vrij klein tov de bakken waardoor ze wat moeite kunnen

krijgen met ec in de grond en verdamping aan het blad

 

verder veel succes en ik volg je

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey High & Jahfya, Over het meten van de ph zit in een beetje in dubio..De een zegt wel meten de andere weer niet. Ik heb een tijdje terug gekweekt met 30 liter bakken, en m'n plantjes bleven vrijwel tot het einde mooi groen (geen ec en ph gemeten) daarna ben ik overgestapt naar 11 liter potjes en daar had ik het probleem dat ze rond week 5 geel werden. Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat het met deze (veel) grotere bakken ook wel groen zou blijven (er is verder niks aan de opstelling/voedingslijn veranderd),

Zit te denken om een grond ph meter te kopen en het zo een beetje in de gaten te houden..heb wel een ph meter maar vind het maar een vervelend ding..

 

Dat witte plastic om de aarde af te dekken, is dat speciaal plastic of gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt?

Heb het idd vaker in topics gezien maar ben het nog niet tegengekomen...

 

De doorzichtige bakken..ik las toevallig gisteren in een topic dat die idd niet geweldig zijn..zou ik ze niet kunnen afplakken met vuilniszakken of ander soort zwart plastic?

 

M'n luchtvochtigheid heb ik net wat laten dalen, heb het de eerste 2 weken constant rond de 80% gehad maar merkte dat ik gele/verbrande bladpuntjes kreeg, nu weet ik niet of dat de allmix gewoon wat veel was (gebruik altijd dezelfde all mix en nooit eerder dit probleem gehad). Nadat ik de lv iets heb laten dalen zijn die puntjes naar mijn idee iets minder geworden..ik hou het gewoon even in de gaten deze dagen..

 

@Azarius: Ik hoop het wel :verrygood

In de kleinere bakken heb ik z'on 30-40 gaatjes geboord en in de grote bakken rond de 60-70 (zijn wel kleinere gaatjes).

 

 

Nogmaals bedankt voor jullie tips en succes wensen, ik hou jullie op de hoogte, hopelijk met alleen maar goed nieuws :D

 

Gr Meisie

Share this post


Link to post
Share on other sites

(En ik bedoelde natuurlijk Good Sheppard ipv High in m'n reply :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...