Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nelizz

Nelizz Guerilla 2010

Recommended Posts

dus jij bent tegen bomen omzagen maar je doet het zelf?

 

ligt het aan mij of is dit nogal n tegenstelling?

kzal nog eens met mijn ogen moeten knipperen misschien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bomen aldaar zijn al wat ouder en ik zal met een kettingzaag aan de slag moeten.

 

...

Dit was een aangeplant stuk bos en dat ga jij vernielen voor je hobby?

 

Ik denk dat samen met mij meerdere medekwekers met hun ogen knipperen.

 

Maar ik kan er naast zitten.

què?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de duidelijkheid.

 

mijn stukje was sarcasme.

 

Bomen omhakken om je hobby uit te oefenen is erg laag.

 

Of ben ik de enige hier??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de duidelijkheid:

ben je nu voor of tegen boompjes om hakken?....voor hetzelfde geld maak je nu een grapjuh... ;)

 

en wat vind je van snoeien? en wat vindje snoeien?

gr

Carpie

 

ps: sarcasme is moeilijk op te schrijven... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voldoende bomen terug plant is er geen probleem lijkt me, alleen staat wel een boete op dacht ik per boom zoveel euro

ik zelf doe het niet want dan word de guerilla wel erg duur met de boetes enz haha

succes gr cananbizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er maar vanuit dat deze kweker een 10tal nieuwe bomen is gaan kopen in het tuincentrum en deze heeft aangeplant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenpimp: Je kunt zelf al wel zien dat er geen bladafval meer ligt toch? En nee dat heb ik niet weggehaald, 1 meter verder op ligt het wel bovendien stond het gras al tot mijn enkel dus die 'bomen' waren dood, ziek, zwak,misselijk en klein... i.i.g. geen leven meer! Weet echt wel waar ik mijn spot moet 'maken'!

 

En ja ik plant er weer 20 bomen voor neer!;)

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nou jou zeggen '' toch al geen leven meer in zat'' en dus gewoon dooie takken zijn/ waren, geef ik je groot gelijk ;)

Weghalen die bende.

 

En dat je er nog 20 'gezonde' bomen er voor in de plaats zet... Super tog :P!

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die 20 gezonde bomen bedoel ik natuurlijk mijn eigen dames! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OOoooo :P

 

 

haha :D oeps.. túúrlijk .. wat stom van me ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ;)

Verder nog tips of opmerkingen over het kiemen? Ik zorg nu dat ik ze de gehele dag lang beetje vochtig houd, 3 keer per dag spuit ik ze in met beetje water.

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 keer per dag ? :P ;)

 

da's wel vaak. beter zorg je ervoor dat je iets kunt fiksen wat de hele dag dezelfde vochtigheid behoudt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je in een plastic bak bijvoorbeeld? Zodat de vocht in de bak blijft! Voor de rest spuit ik per keer een heel klein beetje 'nevel' op! Opzich zou dat wel beter zijn aangezien je er dan de gehele dag een beetje om moet denken!

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat vind ik alles behalve beter...

 

Ben altijd druk druk.., dus dan schiet er soms, gewild of niet, wat bij in.

En dan wil je niet bij aankomst je zaden helemaal verdord erbij zien liggen.

 

Nee ik laat liever niets aan toeval over.... ;) zeker niet als het gewoonweg niet hoeft ! :P

 

zelf doe ik tussen 2 schoteltjes. En niet geheel afgedicht dus...

Zo komt er genoeg zuurstof bij, en blijft het lekker vochtig...

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je dat doet, en niet TE vochtig dan hoef je alleen de 1e x water te geven en gaat alles zn gangetje wel.. ik voeg nooit meer water toe na de eerste keer :P

 

-WT ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik ook eigenlijk nooit nee.

Alleen als het van dat trage zaad is, wat net wat extra tijd nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highlife

 

Ik doe het precies zo tussen schoteltjes dan zal ik ze wel wat minder water geven! Ik dacht vanmiddag al het eerste scheurtje te zien:D zal wel goed komen hoop ik! Kan ik ze wel in mijn voorgroeikastje zetten met een spaarlamp er boven alleen om ze boven de grond te krijgen ofniet?

 

Nog even een belangrijke vraag, kan ik het geslacht ook bepalen als de planten op de spot zijn en wat groter zijn? Of moet ik persee stekken nemen? Ik heb nog nooit eerder gedaan, en wil er graag zeker van zijn! Alvast bedankt!

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke beter dan :) hopen dat ze snel kiemen gaan ;)

 

Ja hoor je kan ze wel met een spaarlampje naar boven halen.., Ideaal is het niet. Als het voor de vensterbank kan , zou dit beter zijn ( met dit weer :vape:)

 

Geslacht kan je ook bepalen tegen de bloeiperiode aan. Alleen je moet er optijd bij zijn. Dit kan heel snel gaan en voor je het weet zien je dames wit van het zaad :D

 

Dus of wat vaker kijken, of stekken nemen :P ?

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan doe ik het laatste wel!;) fijn voor de uitleg is nu wel duidelijk, gisteren gingen de eersten al open dus zou zometeen wel een paar ontkiemt zijn! Dus tegen de tijd dat ze het laten zien ga ik gewoon wat vaker heen! Thanks highlife!

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke er zijn nu een aantal al ontkiemt en hebben al een worteltje kan ik ze nu poten zonder licht of moeten ze direct boven licht?

 

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nelliz en ik zijn afgelopen weekend ff op onze spot aan het kijken geweest alle geplante bomen stonden bijna in de bloei,

Dat is dus een ding die we volgend jaar zeker weer gaan doen.

 

Maar nou had ik een vraag wij hebben 2 week geleden brandnetel zaadjes gezaaid en er is nog geen 1 boven gekomen..

Bij onze spot zelf groeien al heel wat brandnetels dus aan de grond zou het wel niet liggen neem ik aan..

Nu hebben we nog 3000 zaadjes over heeft iemand ervaring/tips hoe je ze het beste kunt zaaien?

 

We wilde eigelijks een soort muur van brandnetels om onze spot maken met brandnetels dus het zou mooi zijn als de volgende 3000 het wel zouden halen :P

 

De dames staan nu alle dagen voor het raam ik zou probeeren er vandaag nog wat foto`s van te maken.

En ze hier te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze ontkiemen met de peterselie methode van Dame blanche... :P

http://www.wietforum.nl/Ontkiemenverspenen...lek-t25394.html

 

en lekker veel medium gebruiken...

 

twas ws te droog enkele weken geleden...nu gaat het lekker met deze regen/vocht in de grond....de planten/onkruid schiet de grond uit... :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is al weer een tijdje geleden dat ik jeupdate hebt, dus hier komt er weer één! :P

 

- De zaadjes zijn allemaal ontkiemt en heb ze vervolgens in potjes gestopt, helaas heb ik 24 zaadjes, zoals ik ergens gelezen had, te ver onder de grond gedaan en zijn die waarschijnlijk gaan rotten! en daar is nu dus niks meer van over :P

- de overige 30 zaden zijn wel goed aangeslagen en zijn lekker aan het groeien geslagen..nu is het alleen even wachten tot ze groot genoeg zijn om naar de spot te kunnen! Zie foto,s-->

gallery_25656_9815_133428.jpg

ze groeien lekker ;)

gallery_25656_9815_189550.jpg

Deze zijn iets jonger maar beginnen ook te werken.

 

 

- ook heb ik nog 8 autoflower zaden gekocht, ook deze zijn al boven de grond, eerste keer dat ik ze heb dus ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen..

gallery_25656_9815_64692.jpg

Zijn nog wat klein.. :D

 

Tot slot nog weer op de spot geweest de bomen die we daar overgepot hadden zijn lekker aangeslagen en krijgen al blad/kleur hartsikke mooi natuurlijk, en een leuk idee om de bomen volgend jaar uit te graven en er een 'muur' van te maken om de spot heen, zo creer je een mooie open plek die erg beschut is, en misschien kunnen we dit deze week ok nog wel doen voor een aantal planten.

 

ik houd jullie op de hoogte tips en opmerkingen altijd welkom zoals jullie weten! ;)

 

Groetjes Nelizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

 

De autoflowers gaan best aardig heb ze nu in een bak staan van een halve meter in omtrek. Ze beginnen nu lekker te groeien, hopen dat dit weer een beetje doorzet! :verrygood Heb ze nu in kas staan lekker warm en de heledag zonlicht! Heeft iemand nog ervaring met voorgroeien in een kas? Het is in ieder geval niet de bedoeling om ze de hele periode in de kas te laten staan! ;)

 

De deense soorten gaan ook als een speer, het lijkt een beetje op strekken! Maar ze doen het lekker, heb ze in middels al over moeten poten de kluiten waren namelijk al lekker geworteld! Denk over een week of 2 maar plaatsen op de spots!

 

Hebben nog een andere hele mooie spot gevonden en daar gaan we de overige planten neer zetten, het was de bedoeling om daar niet te veel aan de grond te doen en te kijken hoe dat gaat!

 

Foto's zal ik morgen even om mijn pc proberen te zetten!

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...