Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vido

6 weken bloei/ 1 klein zijtopje al bruine haartjes?

Recommended Posts

De bloei zit er lekker in zit nu halverwege de 7de week van de bloei. De soort heeft tussen 7/9 weken nodig.

 

Alleen sommige bladeren lijken soort van te verbranden kan misschien zijn door de voeding heb wel gemerkt verbrande puntjes aan eind van blad en weet dat dit door de voeding komt. Maar kan ook zijn dat hij gewoon aan langzaam aan zijn einde aan komen is? Voor rest lijken ze het redelijk te doen alleen heb idee dat boveneinde van hoofdtoppen meer witte haartjes blijft aanmaken en de onderkant van hoofdtop langzaam al bruine haartjes krijgt. Hoop niet dat ik hem dan dadelijk van onder naar boven moet knippen :spliff:

 

Iemand nog tips voor de rest?

 

gallery_25159_9461_1580637.jpg

 

 

Hier is dan de daadwerkelijke vraag : topje van foto hieronder lijkt zo goed als bruine haartjes te hebben? Moet ik deze dan knippen of gewoon nog even lekker laten zitten.

 

gallery_25159_9461_3154011.jpg

 

 

 

 

Grt, Vido

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi vido,

 

Mooie toppen :jump: Niet die top afknippen man. Lekker laten zitten toch :spliff: ze heeft het vast naar haar zin. Zie het maar als een teken dat de bloei goed gaat! :D Nu wachten tot alle toppen oranje/amber zijn :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor week 7 bloei ziet het er goed uit, die paar bruine haartjes maken niet uit, kan wat stress zijn maar verder lijkt het me vrij normaal. ze kunnen nog wel even staan. blad ziet er goed uit, komen nog nieuwe witte haartjes in, dus nu is het afwachten tot ze uitpuilen van de puisten

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ik zou het ook gewoon laten zitten, ik had hier ook een beetje last van (niet ZO erg maar wel beetje)

 

heb je de planten met iets bespoten? daar kan het namelijk ook door komen..

 

ps. aardige toppen heb je daar :spliff:

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal dat toppie er maar af, ziet er dood uit, kan een infectie zijn, kan gewoon het einde van het latijn voor dat toppie zijn. Veel verder groeien zal het toch niet meer doen, ik zou het er gewoon afhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier boven veel verschillende meningen :spliff:

 

maar als je het mij vraagt zou ik hem gewoon nog ff laten zitten.

6 weken bloei is namelijk wat kort om al volledig afgebloeid te zijn, te zei het een heel vroeg soortje zou zijn.

maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

veel succes verder,

 

grtz.

dontknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is Master Kush deze heeft 7/9 weken nodig ( een vroeg soortje dus ), over 2 daagjes is het 7 weken. De rest is duidelijk nog nieuwe witte haren aan het maken plant algemeen is max. 20% bruinige/oranje haartjes.

 

Spuit er niks op geef altijd de grond water alleen kunnen soms wat druppels op vallen gewoon condens.

 

En dat topje zit tegen de rand van de opening van de tent en die is vaak nat, dus kan zijn wat hierboven wordt genoemd een infectie zijn hoop het niet iedegeval.

 

Een andere vraag die takjes die helemaal onder zitten in no-light zone sterven langzaam af en worden zwartig ik pluk vaak die topjes weg maar dan krijg ik dorre takken ( want heb idee dat daar schimmel kan onstaan ) kan ik die beter fimmen? zeg maar al die kleine takjes weghalen, normaal doe je dit in groei dus daarom heb ik het nog niet durven doen, maar zou dit wel kunnen? of geeft dit de plant een klap want hij is namelijk al beetje stressig door temperatuur verschil en hoge luchtvochtigheid savonds. Eerste kweek moet het nog wat op orde brengen.

 

Iedegeval bedankt voor reacties ookal laat het me nog steeds twijfelen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heb je dit topje een keer met de hand gevoeld zonder handschoen of iets dergelijks, je zegt dat je ze al flink gestrest hebt, dat helpt ook wel mee, of wat geknoeid met water/voeding over dat ene topje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er misschien wel een keer langsgestreken met me arm ofzo maar nooit direct bij bloem vastgepakt, alleen welleens bij tak onder gepakt om hem even opzij ofzo te houden ( maar niet eens zeker of dat dat takje was ) en heb er ook geen voeding of water overheen gegoten doe nooit over de plant spuiten/gieten. ( alleen 1ste buitenkweek tegen meeldauw maar is heel ander verhaal ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat topje zit tegen de rand van de opening van de tent en die is vaak nat, dus kan zijn wat hierboven wordt genoemd een infectie zijn hoop het niet iedegeval.

Ik hoop met je mee, maar ik vind het er toch wat verdacht uitzien. Vooral het onderste topje van dat takje, de blaadjes daarvan zien er toch wat "witter" uit dan normaal, lijkt een beetje op een meeldauw infectie. Heb het zelf ook momenteel in m'n kast, ben toch niet helemaal van de meeldauw afgekomen deze ronde en had precies dezelfde bruine toppies op wat niet goed geluchte/belichte plekkies.

 

Een andere vraag die takjes die helemaal onder zitten in no-light zone sterven langzaam af en worden zwartig ik pluk vaak die topjes weg maar dan krijg ik dorre takken ( want heb idee dat daar schimmel kan onstaan ) kan ik die beter fimmen? zeg maar al die kleine takjes weghalen, normaal doe je dit in groei dus daarom heb ik het nog niet durven doen, maar zou dit wel kunnen? of geeft dit de plant een klap want hij is namelijk al beetje stressig door temperatuur verschil en hoge luchtvochtigheid savonds.

Noem je geen fimmen maar dieven. Zo laat in de bloei dieven is niet zo bevorderlijk inderdaad; dat doe je meestal net na het inzetten van de bloei, de onderste knoppies weghalen, maar ik denk dat je dat toch liever nu wat dieft dan die zwarte toppies te laten zitten. Klinkt nie goed. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja meeldauw durf ik nog niet te zeggen tot nu toe is het voor mij nog niet herkenbaar.

 

Ik ga morgen eens kijken als ik er weer bij kan, kunnen de bladerpunten verbranden door een tekort aan iets? ( ik ken het van overvoeden ) Of door een te hoge ph? Want zuur nog niet af ga dit weekend even ph min halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...