Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

med_gallery_17774_9806_1481992.jpg

 

Het prille begin; pas uit het ei :)

 

6 x Purple Durban Fun in hun mandje, onder mijn oude aquarium(ca. 140 liter). Grote ruit staat pal op het zuiden(gechecked met kompas). Temperatuur ''binnenshuis'' ligt rond de 26*C, met een uitschieter naar 28*C.

 

Later wordt het interessanter;)

 

Edit 07-04-2010, 00:05 uur :

 

Purple Haze Widow: ''De Sjamaan'', Nijmegen

Durban Poison: geen commerciële bron; Kartoffel(WF)

Double Fun: geen commerciële bron; Wernard (outdoor goeroe, pionier, vaporizer spacert) --> Kartoffel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je de kas voldoende open zetten bij warm weer

als dat niet kan dan wordt het veelste warm en de planten gaan dood

verse lucht is belangrijk voor elk leven

leg er maar eens een temp meter in als de zon er op staat

boven de dertig graden is niet goed voor de planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
kun je de kas voldoende open zetten bij warm weer

als dat niet kan dan wordt het veelste warm

 

De kas is een oud aquarium; ik kan hem dus niet open zetten (op zich niet zo erg omdat de lente laat en koud is :spliff:) Wel kan ik m een stukje kantelen omdat hij niet zo zwaar is.

 

Ik heb dat ding er overheen staan om ze even vlot wat massa te laten maken en tegen de vogeltjes en slakken te beschermen. Dit allemaal zodat ik eerder kan stekken en zodoende ook eerder het geslacht kan vaststellen.

 

Thermometer gaf om 14:45 uur 27,5*C aan.

 

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat je mijn verslagje blijft volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Van wie is de Purple Haze voor de kruising van Purple Durban Fun???

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van wie is de Purple Haze voor de kruising van Purple Durban Fun???

 

Namaste :spliff:

 

Dat is al een mooie poos geleden.. Ik dacht van ''de Indiaan'', uit Nijmegen. Zal het eens aan mijn kweekmaatje vragen, van hem heb ik de Haze man.

 

Edit: Zie originele bericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Purple Widow is wat anders dan Purple Haze.:jump:

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Purple Widow is wat anders dan Purple Haze.:jump:

 

Namaste :spliff:

 

Haha :D Echt zo?:jump:

Sorry voor het foutje. Ik heb het inmiddels overal verbeterd, geloof ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sorry voor het foutje.

 

Het is u vergeven.:jump:

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

Ik vermeld nu al vast dat ik nieuw ben, dus misschien domme dingen kan zeggen. maar als je nou iets onder het aquarium zou zetten, bijv 4 stenen ofzo.

 

Kan er toch ook verse lucht onderdoor...

 

Succes ermee!!

 

Buddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je niet dat ze heel erg gaan strekken de eerste weken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ b.wong:

 

Wat je zegt, klopt. Warme lucht blijft echter in de ''bel'' van het aquarium hangen, dus heel veel verschil zal het niet maken. De temperatuur is vooralsnog meer dan acceptabel op deze manier. In mei gaan ze in de volle grond.

 

@matwey:

 

Daar heeft het tot nu toe geen enkele schijn van; de steeltjes verdikken duidelijk en ik zie ook geen paarse stress-vlekken;) Wellicht dat dat nog gaat veranderen met minder zonnig weer, maar tot die tijd ken ik geen angst :spliff: Heb je zelf ervaring met deze manier van kweken? Het is voor mij de eerste keer dat ik ze in een ''kas'' ontkiem en opkweek, dus misschien dat jij iets weet wat ik niet weet?

 

 

 

Bedankt voor de reacties allemaal en ik hoop dat jullie mijn projectje blijven volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nu een zelfde effect als dat je op de vensterbank voorgroeit lijkt mij, hoge temperaturen en weinig licht dat doorkomt is strekken. Maaarr misschien zit ik er naast, vooral op deze zonnige dagen zullen ze lekker groeien. Helaas wordt het komen dagen weer wat minder. We zullen het zien :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ b.wong:

 

Wat je zegt, klopt. Warme lucht blijft echter in de ''bel'' van het aquarium hangen, dus heel veel verschil zal het niet maken. De temperatuur is vooralsnog meer dan acceptabel op deze manier. In mei gaan ze in de volle grond.

 

Ik denk dat tot die tijd dat je de plantjes onder het aquarium hebt staan, toch nog niet zo heel warm is qua temperatuur.

 

Dus kan denk ik geen kwaad.

 

Alleen wel is frisse lucht belangrijk.!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt nu een zelfde effect als dat je op de vensterbank voorgroeit lijkt mij, hoge temperaturen en weinig licht dat doorkomt is strekken. Maaarr misschien zit ik er naast, vooral op deze zonnige dagen zullen ze lekker groeien. Helaas wordt het komen dagen weer wat minder. We zullen het zien :jump:

 

Heb je dat een keer gehad dan? Vroeger groeide ik altijd in de vensterbank voor, zonder strekkers te krijgen.. Misschien dat je een raam op het noorden hebt gekozen? Mochten ze wel gaan strekken, dan doe ik ze even onder hun privé zonnebankje(4 x TL, KC 33) :jump:

 

Moet ze zo even ophalen bij een vriend van me. Die gast leent alles maar brengt niks terug :spliff:

 

Morgen foto-update mensen, dus blijf nog even plakken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:)

 

Overzichtje. Wat er niet opstaat: een houten staakje onder de linkerhoek voor de luchtcirculatie.

 

gallery_17774_9806_705828.jpg

 

Zo groot/klein zijn ze nu;)

 

gallery_17774_9806_1069670.jpg

 

Even stoer doen met de macro-functie op mijn mobiel :spliff:

 

gallery_17774_9806_1476173.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overzichtje met nummers.

 

gallery_17774_9806_22923.jpg

 

 

Zij-aanzicht vanaf rij 1.

gallery_17774_9806_996382.jpg

 

De nummers 1, 2 en 4 lijken te gaan strekken. Mijn vaders verklaring: ''Die dingen zijn altijd zo geil als wat. Niks an doen, komt wel goed'' ;)

 

Ik heb de kap eraf gehaald, om ze wat meer licht te geven en een beetje af te harden.

's Avonds zet ik hem er de laatste 2 lichturen wel weer overheen, zodat ze 's nachts geen kou vatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit ;) , succes met je kweek,

 

ben zelf ook durbans aant kweken nu, k ben erg benieuwd hoe't zal gaan met de purple widows,

k zat er zelf ook aan te denken om deze zaden te bestellen maar heb eerder geen kweekverslag ervan gezien,

dus ik zal deze zeker in de gaten houden.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Biokweker!

 

Tof dat we een beetje dezelfde soortjes kweken! Heb je zelf al een topic aangemaakt?

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk soortje.

succes verder en ik kijk lekker mee ;)

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :P leip soortje

 

Hoelang wil je de plantjes bij elkaar in een bakje houden? want de worteltjes zullen spoedig door elkaar groeien wat scheiden van de planten moeilijk maakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad ik zou maar oppassen dat ze niet door elkaar groeien zou zonde zijn zit er namelijk wel goed uit

 

grtz.

dontknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen!

 

Jullie waren me voor :P Ik heb ze inmiddels overgepot naar 4 liters.

 

gallery_17774_9806_438920.jpg

 

Nice color ;)

 

gallery_17774_9806_1339254.jpg

 

Ik heb ook nog even een mooi lapje grond opgewaardeerd met potgrond, koemest en een paar eieren.

Meer foto's volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ziet er netjes uit hoor mooie kleur...

staan jou plantjes vandaag ook al zo lekker van de zon te genieten?

 

grtz.

dontknow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha zekers :P Zit er zelf lekker bij met een biertje ;)

Echt een heerlijk dagje!

 

Schiet me net iets te binnen: konijnen zijn gek op zaailingen, maar wat doen mussen met mijn schatjes? Hopelijk houden ze het bij de vetbol die ik als afleidingsmanoevre heb opgehangen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Omdat het best nog wel koud is de komende dagen en ik er niet bij kan zijn, zet ik ze even onder de TL. Ik heb de lichturen op komende zondag afgestemd, zodat ze in ieder geval qua licht traploos naar buiten kunnen :P

 

Boulevard of growing pot ;)

gallery_17774_9806_259474.jpg

 

Close-up

gallery_17774_9806_1251810.jpg

 

Ik vind ze nog wel wat licht in vergelijking met voorgaande jaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...