Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Somarits

1ste kweek 6 x pp zaadjes

Recommended Posts

Eey ziet er goed uit ! Succes gozer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ziet er goed uit, wil zelf ook de rechthoekige 400w kopen, ik hou deze in de gaten! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Somarits,

 

Het gaat zeker nog meer aandikken hoor,

onder inductie haal je gewoon dezelfde dikke toppen als onder hps, ze worden gewoon compact alleen zijn de planten veel groener.

dat is het eerste wat mij opviel bij inductie.

 

Wat ik wel even wil zeggen is dat je de planten op een manier kweekt als dat je "standaard" onder een normale 400 watt doet.

Dit is niet de manier om het volledige rendament te halen onder je lamp.

 

Beter zou zijn om volgende keer je planten te toppen zodat ze geen hoge hoofdtop krijgen.

Dan kun je meer toppen op gelijke hoogte krijgen, de opbrengst zal hoger uitvallen.

 

Maar verder zien je planten er erg goed uit, je gaat het nog wel merken dat de kwaliteit beter is, zowel geur als smaak.

 

Verder raad ik je ook aan om zo snel mogelijk een plaat hamerslag-alluminium aan te schaffen als reflector, want dat is ook een punt waar je heel veel lichtsterkte kunt winnen in deze ronde!

 

Hou ons op de hoogte van je experiment, het gaat lekker. :P

 

suc6!

 

 

peridan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Peridan,

 

Ze zijn nu alwel een beetje dikker aan het worden hoor.

 

Over het toppen van de planten. ik heb er wel een poging toe gedaan maar het is bij de 1 beter gelukt als bij de ander. (Dit is m'n eerste kweek ben dus nog aan het leren he!)

 

En idd dat van die zelf gemaakte kap is niet zo goed. Maar waar ik die hamerslag alluminium kan halen weet ik niet. De lamp is namelijk ong. 70cm bij 20cm. Bij de gamma hebben ze wel platen van spiegel-alluminium daar wou ik een kap van maken na deze kweek.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het is weer tijd voor een up-date.

 

Ze staan nu 49 dagen op 12/12. Zichtbare bloei is nu ong. 37 dagen.

Aan de voeding is nog niets veranderd.

Ec 1.9

ph +/- 5.9

Lamp aan 29/30 graden

Lamp uit 18/19 graden ( het is buiten weer wat kouder he!)

 

Jammer dat er geen antwoord is gegeven op m'n vorige post over die dooie bladeren! <_<

 

Er is nu ook 1 plant waar de bladeren er nog beroerder gaan uit zien.

Namelijk zo.

gallery_24444_9740_669515.jpg

Maar heb bij Green-Lady gelezen dat ze daar ook last van heeft en er niets aan doet dus dat zal wel goed gaan dan.

 

Dit is de plant waar die bladeren vanaf komen.

gallery_24444_9740_851428.jpg

 

De rest heeft er geen last van. Maar er zijn er wel een paar waar de puntjes wel een beetje gaan krullen.

gallery_24444_9740_2220180.jpg

gallery_24444_9740_2434443.jpg

gallery_24444_9740_2652144.jpg

 

Dit is nog steeds m'n favoriet hoor.

 

gallery_24444_9740_386956.jpg

 

Nou dat was ie weer.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey moooie topontwikkeling, k zou de dooie bladeren verwijderen en weggooien... k haal ze zelf pas weg als ze droog zijn... succes ben benieuwd wat je gaat draaien je eerste ronde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi 1eklaswietjunk,

 

Oke bedankt voor het advies.

Ik maak het topic netjes af hoor. ik up-date 1 x in de week. So stay tuned.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik dacht laten we maar weer eens een up-datetje doen.

 

Ze staan nu 57 dagen op 12/12 en 45 dagen zichtbare bloei.

De afgelopen week hebben ze alleen maar afgezuurd water gekregen.

Donderdag gaan ze om.

 

gallery_24444_9740_1919043.jpg

 

gallery_24444_9740_2960380.jpg

 

gallery_24444_9740_2381991.jpg

 

Dat is/was m'n favorite.

gallery_24444_9740_1300715.jpg

 

Maar hij is ingehaald door een ander.

gallery_24444_9740_790210.jpg

 

Zo dat was het weer. Lekker kort er is toch niet zoveel intresse voor inductie.

Maak het verslag wel af hoor. Al is het maar voor mezelf om het terug te kunnen kijken.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

581 views kan slechter toch :verrygood Ik vind het in ieder geval erg interessant wat je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooie toppen wat je daar kweekt ;) Ben altijd al benieuwd geweest naar inductie, led zie je tegenwoordig al wat kweekjes mee, maar eerlijk gezegd heb je aan led niet zoveel (nog geen veel echt goeie kweekjes hiermee gezien).

 

Laat je ook het droge gewicht ook nog even weten als je zover bent, ben namelijk erg benieuwd.

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje dat zijn een stel beste knuppels zo onder de inductie lampen :verrygood

Moet eerlijk zeggen dat ik je topic een beetje heb gemist ;) maar moet zeggen dat ik inductie kweekjes heel erg intressant vind, ook om het feit dat er weinig mensen mee kweken en dat zal wel komen door de hoge aanschafprijs...

Hoe hoog heb je je lamp boven gewas hangen? Komt toch niet zoveel warmte vanaf?

Ze gaan trouwens al vroeg om, kan je niet nog een weekje?

veel succes met de laatste loodjes en veel knipplezier :D

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mel0en

 

Op zich is het niet slecht denk ik, maar ik dacht dat er wel meer intresse zou zijn.

Nu zijn er ook niet veel mensen die met inductie kweken en moet ik het zelf een beetje uitproberen he!

 

@ SoftIce

 

Ben zeker tevreden met het resultaat tot nu toe.

Heb lang getwijfeld tussen inductie of led maar heb toch voor inductie gekozen omdat er idd niet zulke goeie onafhankelijke resultaten te vinden zijn met led.

Ik zal zeker het eindresutaat laten weten. Er zijn al genoeg irritante topics die niet afgemaakt zijn.

 

@smokeyB

 

Het zijn idd aardige knuppels. Maar er zit meer in hoor denk ik er is ook nog wel het een en ander te verbeteren.

Zoals de kap. Die word vervangen door een spiegel aluminium plaat. En het water geven ben in nog niet helemaal uit nu krijgen ze water van boven maar dat moet anders weet nog niet precies hoe ik dat ga doen.

 

De lamp hangt op zo'n 10 a 15 cm. dan is het een graad of 29 bij de toppen.

 

Over het vroeg omgaan. Dit is mijn eerste kweek ooit heb gelezen dat als er zo'n 80% van de haartjes bruin is dat ze dan klaar zijn. Toch? Dus van daar deze beslissing.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten staan die hap! Denk dat het nog heerlijk kan aandikken ( 2/3 weken)! Eerste kweekje dat ik een beetje volg onder inductie. Ziet er goed uit hoor! :verrygood

 

Jaymaestro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je een beetje achter de schermen ik lees het wel maar niet eerder gepost :verrygood maar het ziet er wel te gek uit mooie toppen!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren de toppen zien er idd wel aardig uit.

Ik zal het nog in overweging nemen maar is 2/3 weken niet wat te lang ze hebben al voor 75/80% bruine haartjes.

 

Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst wil ik de mensen bedanken die hebben gereageerd in m'n topic.

Er zijn wel wat bruikbare tips gemeld. Zoals een andere kap die er ook zeker gaat komen.

 

Ik heb belooft om het topic af te maken want, ik vind het ook vervelend om er 1 te lezen die dan plots ophoud.

 

Het eind resultaat is droog 120 gram.

Ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd en hoop dat de volgende ronde een beter resultaat zal hebben.

 

Groet Somarits.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice nice nice, weet zeker dat je over de 150 had gezeten als je wat langer had gewacht ;)

 

Heb je er al aan geproefd?

 

Gr ;) Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...