Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thomson

Big Bang in 85 Liter aarde

Recommended Posts

Welkom,

 

Na 5 zaadjes van Greenhouse seeds ter ontkieming te hebben gelegd, bleek dat slechts 2 hier van daadwerkelijk kiemkrachtig waren. Beetje jammer natuurlijk, zeker omdat Greenhouse seeds een 100% ontkieming verzekerd.

 

gallery_15365_6980_55491.jpg

 

De 2 plantjes die wel succesvol zijn ontkiemt groeien gestaag en staan al sinds hun babyuren onder een 400 watt hps.

Greenhouse seeds heeft me overigens nieuwe zaden aangeboden, dus dat wordt geregeld.

 

gallery_15365_6980_816900.jpg

 

gallery_15365_6980_568397.jpg

 

De plantjes die nu in de kast staan gaan fungeren als moeders voor wat experimentjes. Zodra de nieuwe zaadjes binnen zijn ontkiem ik ze en komen ze in de bak terecht. Uiteindelijk zal ik 5 plantjes op een netje binden. :)

 

gallery_15365_6980_249362.jpg

 

De grond is trouwens best zwaar bemest. Had dus ook nog geen voeding gegeven tot vorige week. De plantjes zagen er eigenlijk prima uit, maar ik wilde toch even kijken of ze wat meer voeding aankonden. Jammer, maar helaas.. Kleine overvoeding was het gevolg.

 

gallery_15365_6980_26935.jpg

 

gallery_15365_6980_966770.jpg

 

Ik ben benieuwd!

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Thompson

 

Als de voeding allmix is hoef je zeker de eerste 3 weken nog helemaal niks te geven alleen schoonwater op ph.

Leuk weer is een verslagje

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thompson,

 

Mooi dat Greenhouse je nieuwe zaden zal sturen.

Heb vaak Big Bang. Nooit geen problemen gehad met het ontkiemen. Stop de zaden in zaai en stekgrond ... boterhamzakje over het potje en binnen 5 dagen staan ze boven.

Heb nu ook Big Bang ( 5 stuks in de tent) Zie micro/fluo Peperfreak probeert led.

Mijn kinderen zijn erg enthousiast over Big Bang. Vinden dit echt een topper. Heb er geen verstand van. Ik grow en blow niet.

Succes met je kweek!

Ik ga je volgen.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

he peperfreak hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk je weer bezig te zien! Pas voeden als ze lichter van kleur worden!

 

Succes!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes gozer ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi:

Het is geen allmix. In deze aardebak zit 70 liter bemeste lichtmix en 15 liter onbemeste lichtmix. Deze onbemeste lichtmix komt boven op de 70 liter bemeste lichtmix, om de jonge zaailingen niet meteen te verbranden. De bemeste lichtmix is met organische mest verrijkt.

 

@Peperfreak:

Ik heb je topic gezien peperfreak, erg mooi. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met LED in de bloei, heb er al veel ten onder zien gaan!

Jij ook succes!

 

@Chaz:

Ik weet het, ik weet het, maar ik kon het niet laten! :)

 

@1eklaswietjunk:

Thanks man!

 

 

Vandaag de nieuwe zaadjes binnen gekregen en meteen maar 3 zaadjes ter ontkieming gelegd. Vanavond top ik de 2 plantjes die nu in het hokje staan, om de groei van de zijtakken te stimuleren. Ik wil, zodra de 3 nieuwe plantjes groot genoeg zijn voor de ScrOG, namelijk een aantal stekken snijden. Die moeten natuurlijk wel groot genoeg zijn.

 

gallery_15365_6980_386375.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag want ik ben ook net met Big Bang begonnen ook vna Greenhouse alleen bij mij gaat het niet zo super.

Na 2,5 dag alle zaden hun kopjes boven de grond alleen 1,5 week verder nog niet echt tekenen van het begin van een plantje niks geen groei terwijl de wortels al wel uit de potjes komen..

 

Heb jij hier ook last van gehad en hoe groot waren ze bij jou na 2 weken??

 

Ik ga je volgen suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moggeh,

 

Ziet er leuk uit! :spliff:

Ik zat er ook aan te denken dit soortje binnen te kweken..Maar toch maar voor de buitenkweek gegaan ivm een growhokje..Heb nu wel 2x Fast Bud binnen..

Moge de topjes groot worden..Succes! :jump:

 

GanjaGanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kweektentje:

Bij mij waren de plantjes na 2 weken ongeveer zo groot als de foto's in mijn laatste update.

Jij ook succes!

 

@GanjaGanja:

Bedankt man! :spliff:

 

Zo zag het er uit toen ik de plantjes net getopt had:

gallery_15365_6980_617145.jpg

 

En inmiddels komen er nieuwe bladeren. Het lijkt nog allemaal een beetje misvormd, maar dat komt vanzelf goed!

gallery_15365_6980_548141.jpg

 

Ook heb ik de drie nieuwe zaadjes geplant. Hier zie je de 2 planten en 3 bekertjes. Ook zie je dat de planten het ergens moeilijk mee hebben.

gallery_15365_6980_345672.jpg

 

Ik denk zelf aan een kaliumtekort, maar waardoor mag Joost weten. Ik heb mijn pH niet gemeten en er zit nogal wat organische voeding in de grond. Hopelijk herkent hier iemand het, anders kijk ik het nog even aan en ga dan waarschijnlijk wat bijvoeden. (Op hoop van zegen)

gallery_15365_6980_742959.jpg

 

Voor zover!

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt toch wel heel erg op verbranding, denk je niet dat je teveel voeding hebt gegeven of dat de grond te zwaar bemest is? Zeker als de plantjes nog zo jong zijn zie je bijna nooit tekorten...

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf niet zo zeer aan overvoeding te denken, maar aan verkeerde verhoudingen van de voeding waardoor het fout gaat. Of het dan onder- of overvoeding is, weet ik niet. Misschien ook wel de watergift? Ik geef nu ongeveer 1 tot 1,5 Liter per week. Maar de wortels zitten waarschijnlijk wel al helemaal in de bodem, waar nog veel vocht aanwezig is.

 

Het gekke is trouwens dat de bladeren over het algemeen nog wel donkergroen zijn, in het midden dan. Veel remming in de groei is er dus ook niet.. Wel krullen de puntjes van de jongere bladeren een beetje omhoog. Zoals hier goed te zien is:

gallery_15365_6980_201369.jpg

 

Eens kijken hoe ze er over een weekje bij staan. Ik ga nog niet bijvoeden, dat kan altijd nog.

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer zondag, dus tijd voor de wekelijkse foto-update.

De twee plantjes met de bladproblemen zijn er nog steeds niet helemaal bovenop, maar ze komen er langzaam maar zeker wel. De overvoeding heeft zo te zien wel erg zijn tol geëist, wat ik jammer vind..

 

gallery_15365_6980_286193.jpg

 

Wederom is trouwens 1 zaadje niet ontkiemt, maar dit keer was het volledig mijn eigen schuld. Temperatuur was iets te hoog opgelopen, waardoor het iele worteltje verschrompelt was. Verder ben ik begonnen met een beetje groeivoeding en heb ik een vraag over de bladeren. De bladeren voelen erg dik, droog en rubberachtig aan. Duidt dit op een te lage luchtvochtigheid? Of misschien op te weinig water?

 

gallery_15365_6980_593787.jpg

 

Verder is het fimmen/toppen, maar vooral fimmen, goed gegaan. En begint er onderin wat magnesiumtekort te ontstaan, wat ik wel fijn vind. Over een weekje of 4/5 wil ik ze toch in de bloei hebben dus dan moet ik van alle problemen af zijn!

 

gallery_15365_6980_493944.jpg

 

gallery_15365_6980_867044.jpg

 

gallery_15365_6980_771759.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey man mooi dat het weer beter gaat!!

 

je leert het best van je eigen gemaakte fouten dit gebeurt je niet nog eens ;)

 

later :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het me niet nog eens gebeurd wil ik niet te snel zeggen, hennep franky. Maar inderdaad: je leert het best van je eigen fouten!

Hopelijk komen ze uit hun dalletje!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een weer, wat een weer!

De planten hebben het er gelijk veel beter door naar de zin. Ik heb deze week iets meer voeding gegeven, zit nu op de helft van de voorgeschreven hoeveelheid. De bladproblemen door overvoeding zijn verdwenen en ook het magnesiumgebrek is tot een halt geroepen.

 

Verder is het fimmen/toppen bij één van de planten niet echt goed gegaan. De plant ging na het toppen gelijk door met dezelfde hoofdtop de lucht in te schieten. Gevolg is een beetje strekking, en weinig vertakking onderin. Denk dat dit nog aardig bijtrekt, ze mogen namelijk nog wel even doorgroeien.

 

gallery_15365_6980_568377.jpg

 

De andere plant zit in een geheel andere situatie. Om een lang verhaal kort te houden:

 

gallery_15365_6980_498404.jpg

afgelopen woensdag 21 april

 

gallery_15365_6980_274304.jpg

vandaag, 25 april

 

Verder een toekomstige stek met een overvoed blad: :verrygood

 

gallery_15365_6980_286179.jpg

 

En daarna nog de jonkies:

 

gallery_15365_6980_172767.jpg

 

gallery_15365_6980_755781.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het spijt me zeer, maar door samenloop van omstandigheden ben ik niet in staat om de wekelijkse update te doen. Van de week hopelijk weer!

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thompson

 

Is toch geen probleem, ik heb geduld genoeg en kom steeds even kijken :P

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En na een tijdje ziet het er dan zo uit:

gallery_15365_6980_843371.jpg

 

Met zulke uitlopers van onderin:

gallery_15365_6980_259998.jpg

 

Ik tel er 5..

gallery_15365_6980_862272.jpg

 

Jammer genoeg blijven de kleintjes een beetje achter, de lamp staat ook veel te hoog. Maar ach, we hebben de tijd.

gallery_15365_6980_862194.jpg

 

gallery_15365_6980_622858.jpg

 

Ik heb de langste nog maar eens getopt:

gallery_15365_6980_301631.jpg

 

Ze blijven heel sober met voeding omgaan, overvoeding is het gevolg..

gallery_15365_6980_455120.jpg

 

Binnenkort bind ik ze op het netje, waardoor de lamp niet meer omhoog hoeft. Kan ie mooi op 30 - 35 cm van het net blijven en kan ik de grote planten naar één kant toe leiden. Zo zullen de kleintjes uiteindelijk wel genoeg licht krijgen.

 

Ook van de week een stek of drie snijden, voor buiten! <_<

 

Groeten,

 

Thomson

 

PS: Aaaaaaaaaah :smoke :

gallery_15365_6980_235284.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat jij je kat geschoten had, na vorig jaar! haha :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHS zegt zoveel, niet kiemende zaden is een bekend probleem bij hun.

Heb al een paar keer gehad dat de helft niet kiemde met hun zaden, heb wel 1 keer nieuwe gehad.

 

Heb er met andere merken zaden nog nooit geen last van gehad die kwamen allemaal uit.

 

Big Bang is een mooie plant hou er echter wel rekening mee dat GHS skunk varianten snel last hebben van een magnesium tekort, een fles magnesium is geen overbodige luxe (1ml/L)

 

Je plantjes zijn aardig over hun overvoedings probleem heen gekomen, hopelijk hebben ze niet teveel stress gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke aarde is dat? Lijkt op het medium dat ik gebruik... Had ook overvoeding bij het 1e maal voeding geven. Ik heb ze gewoon goed gespoeld met schoon water.

 

Verder komt het wel goed man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
GHS zegt zoveel, niet kiemende zaden is een bekend probleem bij hun.

Heb al een paar keer gehad dat de helft niet kiemde met hun zaden, heb wel 1 keer nieuwe gehad.

 

Heb er met andere merken zaden nog nooit geen last van gehad die kwamen allemaal uit.

 

Big Bang is een mooie plant hou er echter wel rekening mee dat GHS skunk varianten snel last hebben van een magnesium tekort, een fles magnesium is geen overbodige luxe (1ml/L)

 

Je plantjes zijn aardig over hun overvoedings probleem heen gekomen, hopelijk hebben ze niet teveel stress gehad.

 

 

Ik heb onlangs ook slechte ervaringen met big bang zaad van GHS..

1e keer alle 10 ontkiemd, na 48 uur!.. Alleen daarna totaal geen groei en stilstand.. Keiharde steeltjes en paars.

2e keer 0 van de 10 ontkiemd.

3e keer.. heb weer 5 zaadjes gratis gekregen en zelfs een plakaat wat je op je bomber-jack kan naaien van Greenhouse waar ze Big bang de hemel in prijzen sinds 1985 blablabla.. ben nu bezig met 5x Himalaya Gold en 5 x the Church van Greenhouse.. als dat niks word dan probeer ik de big bangs wel weer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de nieuwe plantjes gaat het eigenlijk ook niet zo goed.. Één is er niet op komen dagen, één is onderontwikkeld en één doet het aardig. Maar goed, dat komt niet door die zaden denk ik. Gewoon niet ideaal laten ontkiemen!

 

Welke aarde is dat? Lijkt op het medium dat ik gebruik... Had ook overvoeding bij het 1e maal voeding geven. Ik heb ze gewoon goed gespoeld met schoon water.

 

Verder komt het wel goed man :verrygood

In de aardebak zit 70 liter bemeste lichtmix en 15 liter onbemeste lichtmix. De bovenste laag bestaat uit de onbemeste, om de zaailingen niet te laten verbranden.

 

Vandaag zag het er als volgt uit:

 

gallery_15365_6980_363452.jpg

Het plantje dat achter blijft

 

gallery_15365_6980_556699.jpg

Het plantje dat aardig gaat

 

gallery_15365_6980_494153.jpg

Hier zie je de verbranding nog goed

 

gallery_15365_6980_671505.jpg

Ook al is het een beetje onscherp, het toppen is goed gelukt.

 

gallery_15365_6980_1122244.jpg

 

gallery_15365_6980_329917.jpg

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man

ik had een vraagje waarin kweek je de plantjes?

misschien dat het ergens al genoemd is in de forum maar er overheen gelezen heb?

ziet er verder mooi uit hoor!

 

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...