Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wizzy

Hok in schuur met koelsysteen A&T trading en 3x600

Recommended Posts

Ha...'t leeft :verrygood :D :)

 

Kan niet wachten op je kweekverslag

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wizzy,

 

Zo zou toch ieder hokje er uit moeten zien zeg :verrygood

Je hebt een goede leermeester gehad :D

 

Alles netjes afgewerkt...en mooi de lampen op een rail.

Wat zijn dat voor een reflectors?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ benz, 1eklaswietjunk, racker, thanks voor jullie reacties, we gaan er een mooi rondje van maken... :verrygood

 

Alles netjes afgewerkt...en mooi de lampen op een rail.

Wat zijn dat voor een reflectors?

 

Wat voor reflectors dat precies zijn, weet ik niet, maar dat kan Adje ons wel vertellen denk ik.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjonge tsjonge, je hebt er echt een pracht ruimte van gemaakt, ik hoop dat je er lang plezier aan mag hebben

 

iedereen alvast bedankt voor de support! specool.gif:

en met name Adje van A&T trading, bedankt voor al je goeie uitleg, geduld, de vele liters koffie,de gebakken vis etc etc.

Thanx Wizzy, we doen het graag.... voor iedereen,

voor ons is het belangrijker dat waarin je investeert ook werkt en daar hoort goede support bij :verrygood

 

Wat voor reflectors dat precies zijn, weet ik niet, maar dat kan Adje ons wel vertellen denk ik.....

 

hij is gemaakt van geanodiseerd stuco brillo aluminium, met een reflectie van 90% met een fitting van Vossloh en siliconen kabels van de fitting naar de kroonsteen, de keuze voor ons is hier op gevallen om een mooie betaalbare set samen te stellen in combinatie met een BAL remote versie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is "Brillo Aluminium"??? :verrygood

Ik kan het nergens vinden op google.

Voor de rest ziet de kap er netjes uit. :D

Kan je een foto van de binnenkant plaatsen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor, even een vraagje, denk je dat dat profiel wat je gebruikt stevig genoeg is voor een afstand van 5 meter met 6 vergelijkbare kappen/bedrading? en 2 ophangpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

weet ook niet wat stuco brillo is, het is geen kap van mij zelf, dat is wat de leverancier me heeft verteld

ik heb hm alleen maar op mijn manier getest en vergeleken met een orginele wing reflector en daar doet ie nauwelijks voor onder.

 

weet wel dat er ook imitatie versies van de kap zijn van GIB lighting

maar die mogen er niet bij in de buurt komen qua reflectie en kwaliteit

 

 

EDIT, google maar op stucco brillox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een paar vragen over deze nieuwe reflector.

1.Hoeveel procent is de uniformiteit?

2.Welke hoek maakt de reflectie?(hoe diep/breed is hij)

 

Zeker deze 2 vragen zijn belangrijk als je de hoogte van de reflector wil bepalen.

De uniformiteit kan op elke hoogte erg verschillend zijn.

Ook hoe breed/diep hij straalt is ook belangrijk i.v.m. overlapping.(hoe dicht je de reflectoren naast elkaar hangt).

Weet je zeker dat hoe de reflectoren nu geplaatst zijn de beste manier is.

Persoonlijk zou ik voor de beste reflectie alle reflectoren een kwart slag gaan draaien. :verrygood (ook omdat uit de voorkant en achterkant van de lamp geen licht komt).

Op deze manier krijg je een veel egaler lichtvlak. (uniformiteit door overlapping).

 

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is geen nieuwe reflector maar zeker al 10 jaar oud maar een beetje in de vergetelheid gekomen in Nederland

 

ik ben er in die zin ook niet zo mee bezig als jij, denk dat er ook geen kwekers zij die een lichtplan laten maken...ik meet zelf op mijn manier, maak er een vergelijking testje van en kijk wie daar volgens mij het beste uit komt, voor mij was het belangrijk om een mooie betaalbare combi met remote samen te stellen die niet te vergelijken is met een normaal zelfbouw setje met spiegel of stucco kapje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lichtplan (hoogte/overlapping/positie) is even belangrijk als de kwaliteit van de reflector.

Hoe groter het hokje hoe belangrijker het lichtplan.

Ik zal binnenkort een paar lichtplannen plaatsen die met speciale computer programma's van Gavita uitgerekend zijn.

Het is wel leuk om dan ook expres bij een lichtplan de positie en hoogte en overlapping fout te doen om de verschillen te zien. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik geloof er best in, maar weet niet of onze markt daar zo mee bezig is

dan zul je als kweker de apparatuur moeten hebben om het na iedere wijziging te kunnen controleren en corrigeren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kappen zien er wel degelijk uit....heb ze nog nooit gezien.

Heb er even op gegoogled en kwam ook niets tegen maar de kappen komen schijnbaar van topgrow systems af en daar staat op de site dat ze van Miro silver zijn.

En Miro heb ik al een paar keer horen vallen hier :verrygood en dat was goed.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miro is zeker goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
netjes hoor, even een vraagje, denk je dat dat profiel wat je gebruikt stevig genoeg is voor een afstand van 5 meter met 6 vergelijkbare kappen/bedrading? en 2 ophangpunten.

 

Volgens mij moet dat makkelijk kunnen, die profielen zijn 6 meter lang als het moet, en je hoeft de ophangpunten natuurlijk niet aan de uiteinden te maken. Als je aan weerszijden een lamp buiten het ophangpunt bevestigd komt het hele zaakje weer in evenwicht. Die kappen wegen zelf bijna niets..... :D

 

Overigens zijn er voor de finishing touch aan de uiteinden nog mooie 30 x 30 afwerkdoppen verkrijgbaar..... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan ga ik daar morgen eens naar op zoek, houd wel van de finishing touch aka einddoppen. ophangpunten hebben een tussenruimte van 4 meter, wellicht is het een idee om er nog een easy roller in het midden te hangen om iets gewicht op te vangen.

 

altijd fijn om wat hulp te hebben bij het brainstormen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je beter niet naar een bouwmarkt gaan, want die rekenen voor alu profielen 2 keer de hoofdprijs :verrygood

 

Het beste kan je daarvoor naar een beetje goede ijzerwarenzaak, waar ook de vaklui komen.... :D

 

Ik denk trouwens dat als je zo'n 3 meter tussen je ophangpunten houdt, en aan weerszijden nog een metertje laat doorsteken, dat 't niks meer doet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja, ruimte is 6 meter, maar 't is onzin om 6 meter alu profiel te gebruik als de lamp toch niet helemaal op het einde komt. dus totale lengte 5 meter, ophangpunten zitten op 4 meter afstand van elkaar. kan me ook niet voorstellen dat ze 5 meter alu profiel bij de gamma verkopen, daarnaast zal de kwaliteit daar ook minder zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...