Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

110 Watt Tneon Microhok van Jaymaestro

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en heb me even voorgesteld in het voorsteltopic. Hier komt het verslag van mijn kweekje.

 

Kast: Een ikea keukenkastje van 25 euro van 60x40x70

 

Afsluiting: met houten latjes de deur zoveel mogelijk lichtdicht gemaakt en randen gekit

 

Lamp: Tneon met 2x 6500K groeilampen en 2x2700k lampen voor de bloei. 2x55= 110 Watt.

Er is zelfs een stukje van de armatuur afgeknipt om deze in het kastje te laten passen!

 

Afzuiging: 100 mm 100m2 pfliegerfan

 

Verkoeling: 80mm computerfan met een soort uitschuifantenne verstelbaar

 

Klimaat: Hygrometertje van een tientje. Op dit moment ongeveer 27-30 graden ongeveer 5 cm onder de lamp en in de nacht ongeveer 17 tot 21 graden. Luchtvochtigheid onder de 20% maar met een natte handoek op ongeveer 40 tot 50% te krijgen. Zal ook aan de buitenlucht liggen die via het raam binnenkomt

 

Geur: Zelfgemaakt koolstoffilter bestaande uit twee kokers uit kippengaas, met panty's eromheen en actieve kool ertussen.Daaromheen nog een filterdoek van een afzuigkap. Rechtstreeks aangesloten op de afzuiging van de pfliegerfan. Deze zit vastgetaped aan een verlengstuk wat weer direct aan de kast gekit zit. Maakt enorm veel geluid en is licht gedempt door albert heijn tassen met watten eromheen te tapen....goedkope oplossingen welkom

( softbox niet mogelijk door de montage ervan op dit moment)

 

Soortjes: Tsja, ik heb via wietzaadjes.nl 5x Cheese fem. van de Greenhouse besteld en 1x Lemon skunk van Greenhouse voor een later kweekje. Ik heb daarbij een gratis fem. WW zaadje gehad.

 

(Nu drie dagen verder met ontkieming tussen vochtige watten tussen twee borden zijn er nog 0 cheese zaadjes ontkiemt. Ik had er twee te ontkiemen gelegd en ook het gratis WW zaadje. Ik wilde in ieder geval twee verschillende soortjes kweken. Helaas is na 12 uur het zielige kleine witte WW zaadje al uitgekomen maar na 72 uur de grote mooie donkere Cheese zaden nog steeds niet! Nu nog een derde zaadje erbij gelegd, maar inmiddels is het WW zaadje al opgekomen en heeft de kiemblaadjes laten zien.)

 

Medium: De zaadjes staan/komen in halve cola flesjes in simpele potgrond. Na twee weken zal ik ze in all mix zetten in een grote curver bak van ongeveer 20 liter met gaten ( past perfect in de kast).

 

Voeding: Niets tijdens de groeiperiode, iets organisch in de bloei. Moet nog nalezen/ bedenken wat precies. miss Canna bio flores of Plagron o.i.d ....

 

Verder: Ben van plan te fimmen en dan te scroggen. 5e internode fimmen en weekje daarna scrognetje monteren.

 

Aan te schaffen:

PH en EC meter want ik ga eerst gewoon kraantjeswater geven en ik zou niet willen dat mijn plantjes dichtslaan door een te hoge PH en durf ook niet op de gok af te zuren.

 

Doel: 0,3 gram de watt lijkt me een superbegin!

 

Duidelijk is dus te zien dat ik nog veel ga leren tijdens dit kweekje. Met jullie hulp kom ik er wel! Ik baal wel enorm dat de Cheese zaden niet willen ontkiemen, want ik wil echt minimaal twee planten van verschillende soortjes hebben staan. Ben beetje bang voor de voorsprong die het WW plantje nu aan het opbouwen is, mochten de zaden van Cheese alsnog ontkiemen. Doen ze dit niet, zit ik er toch sterk aan te denken om in ieder geval het Lemon Skunk zaadje te ontkiemen (mocht dit wel willen lukken).

 

Tevens heb ik de vijf cheese zaden dus via wietzaadjes.nl besteld. Op de site van Greenhouse is te vinden dat wanneer de zaadjes niet levensvatbaar zijn ik mijn geld terug kan krijgen, mits ik fotos+ betalingsbewijs heb. Zou dit ook gelden als ik niet via hun eigen website heb besteld?

 

Foto's van het kastje, het opgekomen WW plantje en de niet ontkiemende zaadjes volgen morgen!

 

 

 

Groen als gras! :lol:

Jaymaestro

 

 

 

Edited by Jaymaestro
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit en is bijna zoals ik zelf ook in gedachten heb. Ik weet zeker dat ik je tot aan de oogst blijf volgen.

 

Succes met de grow

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

je verslag ziet er goed uit man! jammer dat je een beetje problemen hebt met de ontkieming van de zaadjes. als laatste redmiddel kan je ze nog in een glas met water doen (heb ik mensen hier op het forum succes gehad mee zien hebben). anders gewoon proberen je geld terug te krijgen bij the greenhouse, zij willen ook geen slechte reclame lijkt me! :lol:

 

verder raad ik je aan om vanaf de 3e internode al te gaan fimmen, zodat je zo breed mogelijke planten krijgt. ik deed dit wel altijd en zelfs dan had ik soms nog moeite met de hoogte. jij zal hier zeker op bedacht moeten zijn met je 70 cm en kan beter flink in de breedte gaan kweken lijkt me. maar het is maar een tip. :) ik ben benieuwd naar de rest, succes vriend! :blink:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je leuke verslag .. wacht op de rest ! Waarom altijd moeilijk doen bij het ontkiemen?

Zie van alles langskomen ... watten om te ontkiemen.. natte zakdoekjes .. een glaasje water.

Sorry, niet mijn wereld. Koop altijd bij de Intratuin een zakje stek en zaaigrond ( wel duur). Maar gebruik het ook voor mijn pepers.

Is echt super stekgrond. Geweldig losse structuur.

Hiermee nooit problemen gehad met het ontkiemen.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_9689_292628.jpg

Zomaar een keukenkastje....

gallery_25614_9689_2167216.jpg

Niet doorvertellen hea....

 

Afwerking

gallery_25614_9689_1238558.jpg

gallery_25614_9689_789021.jpg

Deurtje is mooi afgewerkt, niet? Magneetklipjes en houten latjes op maat gezaagd en in de grondverf

 

gallery_25614_9689_2098648.jpg

Afzuigertje ingepakt met watten (helpt geen ruk)...

 

gallery_25614_9689_1611229.jpg

De computerfan die geniaal te verstellen is via een antenne...je moet het maar bedenken :)

 

gallery_25614_9689_1955151.jpg

De uiteindelijke aardebak, de stellage van pvc buis bevat gaten. Deze lekken het water straks door op alle hoogtes. Omringt en gevuld met perliet of kiezeltjes kan deze niet verstoppen met aarde

 

gallery_25614_9689_2511691.jpg

Scrog netje, alvast gemaakt [/]

 

De kweek

gallery_25614_9689_2932172.jpg

De twee cheese zaades..inmiddels 96 uur en nog steeds geen ontkieming

 

gallery_25614_9689_733288.jpg

Het derde cheese zaadje, dat wel binnen vierentwintig uur is ontkiemd!

 

gallery_25614_9689_2563551.jpg

En mijn lieve lieve, gratis WW zaadje....binnen twaalf uur ontkiemd en nu 2 dagen boven!

 

 

gallery_25614_9689_459443.jpg

Klimaat wanneer de deur open gaat na tien uur licht...

 

 

 

 

 

Zo dat was hem weer voor even. Heb nu dus 1 zaadje dat ontkiemd is en 1 plantje. Laat de andere twee koppige zaden lekker liggen tussen de watten...het is rotten of ontkiemen voor die krengen!

 

 

Keeping it green! :lol:

 

Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jonkoman : Ouwe! Lekker dat je me topic al gevonden hebt. Wist wel dat je nog actief was hier! Blijf me maar volgen, hopelijk krijg jij dan ook weer unstoppable kriebels! Kijken of ik die fluo kast van jou kan beaten qua opbrengst...en samen lekker pure Cheese roken over drie maanden hea!

 

@ Peperfreak: Leuk dat je me gaat volgen! Wat betreft mijn ontkiem-methode..Ik heb hier eigenlijk heel erg veel vertrouwen in..de vorige 20 zaden die ik in het verleden ontkiemden van verschillende breeders ontkiemde allemaal! Bovendien ben ik een ongeduldig manneke en vind ik het leuk af en toe te kijken of er al een wit puntje uit komt zetten! Ik ga daarvoor dus niet in de aarde lopen poeren, wanneer ze de aarde ingaan laat ik ze met rust! :)

 

Vroeg me wel nog iets af. Is het verstandig geweest dat ik ze eerst in lichte potgrond heb gestopt of hadden de plantjes eingelijk al gelijk in all-mix kunnen opkomen?

 

 

Greengreetz

 

Jaymaestro :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, die kriebels heb ik nu al man! :blink: mooi kastje man en je klimaat ziet er goed uit, mooie temperatuur en luchtvochtigheid. :P ik hoop voor je dat je me gaat beaten, want een lekker cheese daar zeg ik geen nee tegen! :P

 

over die aarde, dat is wel goed denk ik. ik zette mijn zaailingen altijd op een mix van zaai- en stekgrond en potgrond en dat ging prima. een all-mix kan teveel voor ze zijn (dit heb ik in de keet wel gezien :lol:). pas als ze wat groter zijn overpotten in een wat sterker grondje.

 

ik ruik ze nu al! :)

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Jaymaestro,

 

Leuk microkastje hoor! Vind die fan aan die antenne echt geniaal gevonden!

 

Succes TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Ja nood doet rare dingen met een mens. Ik had gewoonweg niet de ruimte om de computerfan aan het armatuur te bevestigen. Ik had eigenlijk van tevoren bedacht dat de fan ook aan een ketting zou komen te hangen, maar tijdens het uitvoeren van dit idee zag ik ineens mijn schaarse micro-topjes in diezelfde computerfan verdwijnen...soort ongewilde cannacutter zou dat zijn geworden denk ik :blink:

Die antenne is een stuk stabieler en het staat nog grappig ook. Moet wel oppassen met verstellen wan heb mn vingers er al een paar keer tussen geduwd :lol:

 

Tijd om even aan de slag te gaan met serieuzere zaken. Studie roept. Heb net op het voetbalveld lekker lopen trainen...niet roken en hardlopen geeft je vleugels!

Hopelijk doet die JH die ik over een uur of in de bong gooi dat ook :)

We're flying high, we're flying high into the sky....

 

Bedankt voor de reacties, keep m coming!

 

 

 

Groenerdegroengroenstegroeten

 

Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jaymeastro!

Ziet er leuk uit man!

Zeer creatief die fan idd :lol:

Ik heb een klein schroefje aan de achterkant van mijn lamp gefixt. zo gaat de fan mooi mee als ik de lamp omhoog of omlaag doe!!

Succes met deze ronde man!

Ben benieuwd hoe je WW het gaat doen!

Die van mij zijn al lekker op dreef moet ik zeggen!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van jou zijn idd lekker op dreef... vind wel dat je bezig bent je hok flink vol te proppen hahaha, maar in ieder geval wel lekker veel verschillende soortjes.

 

Hoe zit jij met het geluid van je afzuiger? Ik dacht te lezen dat jij ook een pflieger fan had. Ik slaap namelijk in dezelfde kamer en vind het toch wel een herrie. Ikzelf kan er wel aan wennen denk ik, maar eventueel vrouwelijk schoon zal toch echt vragen gaan stellen...

 

Zit te denken om het montagestuk en de pflieger+filter van elkaar los te koppelen en er een meter geisoleerde slang tussen te zetten, maar ben een beetje bang dat de afzuigcapaciteit te erg achteruit gaat en ik zat met dit mooie weer alweer op 30 graden op 5 centimeter onder de lamp ( ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen meer richting de zomer...). Iemand een oplossing om de boel geluidsdichter te maken?

 

 

Plantjes

De WW doet het goed. Hetzelfde maar dan iets groter . Dag 3 nu

De Cheese doop ik bij deze Calimero. Ze is namelijk eindelijk boven, maar krijgt haar hoedje er niet afgeworpen. Morgen zal ik haar even helpen. Voor Calimero is dit dus dag 1.

 

De andere twee zaden nog steeds niet ontkiemd. Heb bij wijze van test één zaadje tussen mijn vingers gekraakt tot ik wit spul binnenin zag en haar toen weer gewoon terug gelegd. Ben benieuwd of één van deze kleine fuckers alsnog bovenkomt....

 

 

Zo, nu aan het werk... even geld verdienen...Is nodig ook want had twee brieven van CJIB op de mat liggen. H*m*'s!

 

 

Gegroe(n)t :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn pflieger fan gewoon achter(in) mijn hok zitten... Hij hangt er niet buiten en niet binnen. Heb een gat gemaakt in de achterkant waar ik hem zo in kon schuiven..Filter heb ik buiten hangen..

Ik heb dit bewust gedaan omdat ik idd al weinig ruimte heb in mijn hokje! :P

Wat ik jou eventueel kan aanraden is om hem gewoon in je hok te hangen... echt warm worden ze toch niet...Misschien dat dit het geluidsniveau enigszins terug brengt...

Anders moet je even creatief denken en er een soort softbox idee van kunnen maken.. (dat je er dus iets omheen timmert of fabriceert.)

 

Heb er zelf geen last van...Denk dat mijn PC net zo veel geluid maakt als het hokje :blink: En die staat snachts ook wel eens aan... :)

 

Mooie thermometer trouwens man1

Zo 1 heb ik ook! :lol:

Snapte maar niet waarom de lv op LL bleef staan terwijl ik echt een soort van wolken in me hokje zag door mijn luchtbevochtiger :P Kwam er later pas achter dat hij de lv niet via dat draadje meet maar op dat ding zelf... :P

Toen zag ik dat de lv inmiddels was gestegen naar 70% :P

 

 

Succes verder man!

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik heb ook lang moeten denken over "LL" voordat ik het helemaal snapte....

 

Nu even wat minder nieuws

 

Calimero is zo dood als een pier zag ik vandaag! Het arme drommeltje had niet de kracht om het omhulsel van zijn kop af te flikkeren en ze is kopzwaar op haar zij gevallen waarbij de tapwortel is uitgedroogd.... heb het omhulsel nu verwijderd en haar besproeid in de hoop dat er nog iets van leven in zit, maar heb weinig hoop. Ik ben ervan overtuigd dat dit zaad gewoon te weinig kiemkracht bevat...heb zoiets als dit nog nooit meegemaakt.

 

Toch maar proberen de laatste twee cheese zaden te onkiemen...wat een baggerzaden van the Greenhouse zeg! :lol:

Verder heb ik anders nog een Lemon skunk zaadje achter de hand...maar ook weer van the Greenhouse...

 

Ik wil persé twee plantje in het kleine hokje en op deze manier gaat het gewoon niet gelijk op...me = pissed :)

 

 

Edit:

Ik heb via een contactformulier wietzaadjes.nl en thegreenhouse maar gewoon aangeschreven en de situatie uitgelegd. Ik ben benieuwd of ze mischien nog iets voor me kunnen betekenen. Eens kijken hoe hoog ze service in hun vaandel hebben staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

WW Dag 6

gallery_25614_9689_896179.jpg

gallery_25614_9689_2143469.jpg

gallery_25614_9689_1138815.jpg

 

Ze gaat goed tot nu toe. Vind haar wel wat aan de lichte kant, maar de steel is echt mooi dik en van strekken is ook geen sprake ) terwijl ze toch 10 cm onder de lamp zit).

 

Verder: Chees zaadje #4 en #5 zijn wel ontkiemd. Zij zitten nu in de andere twee potten. We gaan is kijken hoe sterk ze zijn; ik heb de zaden iets dieper dan normaal gepot. Ongeveer 2,5 cm . We zullen zien of er nog wat bovenkomt!

Eind volgende week wil ik ze eigenlijk al in de grote bak zetten, mede omdat de WW wel aan wat verrijkte aarde toe is volgens mij!

 

Groentjes :verrygood

 

Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_9689_1359884.jpg

gallery_25614_9689_1817770.jpg

Goed nieuws! De WW heeft twee kindjes! Cheese #4 en #5 hebben hun kop opgestoken en zitten vandaag op dag 1! Het is dag 8 op 18/6 voor de WW . :( :wacko:

 

Over een week zijn de Cheese plantjes net zo groot als de WW nu. Zou ik ze dan in al in all-mix kunnen zetten? Of zou dat bijvoorbeeld nu al kunnen? Ik zat eraan te denken om alle planten over een paar dagen met de gehele inhoud van hun pot in de all mix te plempen. Wanneer de wortels door de potgrond heen komen zouden de plantjes toch groot genoeg moeten zijn om de voeding uit de all mix aan te kunnen? Iemand hier een idee over?

 

Ik vind het nog steeds jammer van het verschil tussen de 3 planten, maar we gaan kijken hoe we het SCROG netje vol kunnen krijgen straks! :P

 

:verrygood Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jay.

Gaat ook lekker bij jou daar!

Jammer dat het zo lang geduurd heeft voordat je cheese op kwamen.

Staat me iets bij dat ik hier ergens op het forum nog iemand gezien heb met cheese van ghs die niet op wouden komen... :(

Ik zou als ik jou was de WW niet te snel toppen....Ik heb er momenteel 1 staan en die groeit al heel erg in de breedte.... Ik heb hem bij de 5e internode getopt en hij is nu nog maar zo'n 25 cm en ben bij week 4 groei....

Wat ik zelf ook doe is tot de 1nalaatste internode alle eerste scheuten van de zijtakken weghalen.... Ik heb bij mijn afgelopen ronde gezien dat hier toch alleen maar kleine budjes aan komen die niet heel erg goed bloeien en tevens gaat er meer energie naar de andere scheuten van je zijtak..

Ik zal er straks wel ff een foto van maken dan is het wat duidelijker..

Greets,

THommy

 

 

 

Hier de foto.

gallery_11089_8950_82549.jpg

Bij de 2 blauwe rondjes zaten ook scheuten.. die heb ik weggeknipt.

Bij een aantal aan beide kanten en bij een aantal aan 1 kant.

 

Let niet op mijn experimentje links van de foto :wacko: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thommytt,

Thanks voor het advies.

Mijn planten zullen maar iets van 35 cm hoog mogen worden ( kastje is maar 70 cm hoog) , dus dat lijkt me juist ideaal! Ik merk idd wel dat deze WW niet echt in de hoogte gaat tot nog toe. Het lijkt me juist ideaal als ze enigzins op jouw planten lijken na 4 weken. Ben wel van plan onder het netje te gaan dieven natuurlijk en alle onnodige groeischeuten weg te halen.

 

Ik zal kijken wat ze van plan is. Het duurt sowieso nog wel een weekje tot ik bij de 5e internode ben...zit nu bijna op 3 :wacko:

 

Experiment ziet er wel grappig uit trouwens! Ben benieuwd of een "geknoopte" groeischeut extra opbrengst levert

(als ie het netje haalt?).

 

-

Mijn vraag staat nog steeds? Iemand enig idee of dat overpotten zoals ik in de vorige post uit heb gelegd een probleem zal vormen voor de jonge plantjes?

 

Greetz

 

Jaymaestro :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaymaestro,

wacht nog effe met het overpotten, de plantjes zijn nog een beetje klein.

Van het overpotten krijgen de planten stress, waarvan zij moeten herstellen.

Hier hebben het grotere planten iets makkelijker.

Ook krijgen de planten ineens teveel voeding, war ze ook niet perse tegen kunnen.

Er zit nog ruim voldoende voeding in de aarde.

De meesten wachten, tot dat het wortelstelsel tegen de zijwanden van de pot aangegroeid zijn.

 

Een minpuntje heb ik dan toch:

Het scrognet!

Stek maar effe de vingers in het net en trek deze snel terug.

Het scrognet is vol met scherpe punten, dus niet geschikt.

Zoek iets met een maaswijdte van ca 5 cm en het liefst geplastificeerd.

Bij iedere beweging, welke de plant meemaakt, raakt deze beschadigt.

Ze heeft nu de kracht nodig om te herstellen i.p.v. te bloeien.

 

Voor de rest: Goed gedaan!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx for the input Torsti!

Normaal zou ik idd ook wachten tot de wortels de pot goed hebben gevuld, maar wanneer dit bij de Cheese planten het geval zal zijn, zit de WW dus al een week te hongeren.

 

Het netje had ik zo al mijn twijfels over. Heb niet echt een beter idee op dit moment, maar zou altijd wat kunnen vlechten van dat groene ijzergaren (rozendraad). Had ook niet echt een idee hoe groot de gaten moesten zijn ( zoals je kunt zien heb ik dan ook gevarieerd in grootte). Ga er iets op verzinnen!

 

Merci beaucoup en tot de volgende update!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jongens en meisjes ff snel het volgende. Wat doe ik aan dit bladprobleem?

 

Bladprobleem

gallery_25614_9689_1809634.jpg

gallery_25614_9689_1255928.jpg

 

Temperatuur is 20-28 gr. LV is tussen de 35 en 52% en planten staan in potgrond met kraantjeswater. Is het een pH probleem of nu al een gebrek aan voeding?

 

pH metertje binnen 20 ekkies

gallery_25614_9689_684930.jpg

 

Wortels van WW nu

gallery_25614_9689_330821.jpg

 

 

 

Leuk pH metertje? Bladprobleem? Zien die wortels er goed uit? Deel uw gewaardeerde mening! Ik moet ervandoor!

 

Groe(n)ten

 

Jaymaestro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jaymaestro,

met het verpotten zou ik nog twee of drie dagen wachten.

De wortelkluit is mij nog te weinig, die valt uit elkaar.

 

Ik hoop dat je ook ph-min groei in huis hebt.

Begin zo snel mogelijk met het geven van afgezuurt water / voeding.

 

Mijn lievelings-schema:

gallery_5351_7538_34026.jpg

Kijk bij Soil!

 

Het drinkwater van ons heeft een ph-waarde van boven de 7.

Ook regenwater, wat langer staat, kruipt met de ph-waarde omhoog.

Dus je komt heel gauw uit de bereik van de ph-waarde war de voedingsstoffen opgenomen kunnen worden.

Hierdoor ontstaan de voedingstekorten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Torsti,

bedankt voor je reactie. Had al verwacht dat het kraanwater problemen zou gaan geven; vandaar dat de pH meter ook besteld is. Deze is gelukkig snel binnen. Heb geen pH- in huis. Is het mogelijk om gewoon af te zuren met citroenzuur? Heb hier meerdere verhalen over gehoord....

 

Groetn

 

Jaymaestro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Jaymaestro,

 

Leuk kweekje dit, toppunt van studenten improf :).

Ben benieuwd hoe de dames het gaan doen als ze wat groter zijn. Ik ga je in ieder geval volgen!

 

Greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...