Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wakki

Elektra probleempjes

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ga me een klein voorgroei hokje bouwen met 4x36W PL-lampen, spijtig genoeg hebben we hier thuis enkele kleine elektra probleempjes waardoor de stroom in het hele huis wel eens wil uitvallen als we teveel apparaten op hebben staan. (Als er gekookt wordt gebeurd dit soms)

 

De stroom staat dan een minuutje ofzo uit tot we het terug opzetten, kan dat veel kwaad voor mijn zaadjes/plantjes?

Of kunnen ze daar wel tegen? Wil ze zeker niet stressen, dus ik ga het zeker proberen te vermijden!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

 

Ik denk niet dat het veel uit maakt als ze een minuutje zonder licht staan.

Voor langere tijd moet je wel opletten omdat het dan de cycle van de plant in de war kan raken.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat dan voor gelul Golden Jelly Bean?

Kun je dat ook onderbouwen?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stroom lek ergens dan want dan zegt de beveileging schakelaar in de stroomkast tik gaat alles ut dus ergens is er iets nie goed aangesloten den ik of teveel stroom op 1stopcontact

 

dat denk ik tenminste hoor kan t ook fout heben

Share this post


Link to post
Share on other sites

We weten wat het probleem is (de kas kan het gewoon niet trekken als er teveel apparaten opstaan, het moet verzwaard worden), en mijn pa gaat het wel eens maken maar wrs nog niet voor het moment (niet veel tijd)

 

Dus ik wil gewoon weten of het echt grote problemen kan geven als ze een minuutje geen licht krijgen...

Het gebeurd hier ook niet dagelijks hoor, hoogstens 1 keer om de 2 weken (als er eens uitgebreid gekookt wordt met veel vuren aan en als iedereen thuis is want dan staan ook meestal al de PC's enz aan)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kun je dit oplossen met UPS een noodspanningsapparaat. is wel een dure oplossing maar ik denk dat het niet heel erg goed is voor de planten, als je dit regelmatig hebt.

Maar of dit nu heel slecht is weet ik niet zeker.

 

misschien moet je dan in die situatie een tijdje de PC's uitzetten als je denkt dat dit negatief meewerkt.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gezien zijn planten levende organismen en hebben ook deze behoefte aan een soort "regelmaat". Als het een keer per week gebeurd geloof ik eerlijk gezegd niet dat dat een hele grote impact zal hebben, vooral niet als het niet langer als een minuut zal duren.

 

Een UPS is te duur, je kan ook een beunhaas vinden die je kastje even wilt verzwaren, zo duur is dat normaal gezien niet =)

 

En inderdaad, probeer op zo'n momenten anders iets minder stroom te consumeren =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch maar zo'n 4 weken voorgroei dus kan er wel op letten dat we niet teveel opzetten :blink:

En als het dan toch nog eens uitvalt gewoon vliegensvlug terug opzetten :lol: (ben wel op 10 seconden aan de schakelkast als ik loop :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit valt onder licht stress.1 keer is niet zo erg, maar wanneer het meerdere keren gebeurt, dan ga je wel problemen verwachten zeker tijdens de bloei.Ligt natuurlijk ook aan de soort hoe stressgevoelig die is.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is dat dan voor gelul Golden Jelly Bean?

Kun je dat ook onderbouwen?

 

Grtz Guesswho?

 

Beste Guesswho?

 

Als eerste wil ik graag even vertellen dat ik er vanuit ben gegaan dat dit inderdaad niet herhaaldelijk voorkomt, dus zou dit geen invloed kunnen hebben als je kijkt naar licht ritme in de natuur. Ten tweede wil ik benadrukken dat deze planten niet dood zijn als ze 2 seconden geen licht hebben.

En rustig ik probeer niemand voor te liegen.

 

En nu er serieus op in, Planten in de natuur hebben een constante hoeveelheid licht nodig en zeken op bepaalde momenten in de groei en bloei is het cruciaal dat de planten genoeg, maar boven al constant licht krijgen om goed verder te kunnen ontwikkelen. Met het hele fotosynthese, en ontwikkeling van chloroplasten, (bladgroen). Dus probeer het aan te houden.

 

Nu even verder met je electra, het zou volgens het lichtnet van je huis niet mogelijk moeten zijn dat jou lichten zomaar uitvallen, mits je niet een groep aan het overbelasten bent. Dit forum staat vol met topics over een aparte groep gebruiken in de meterkast, voor je planten, zodat als er iets gebeurt dat er niets voor de rest met het huis gebeurt. Verder ga ik er wel vanuit dat je alles goed geaard hebt, anders moet je heel erg op passen met metalen onderdelen en voornamelijk je lampen. Probeer iemand te regelen die verstand heeft van hoeveel A op een groep in je meterkast mag, maar ook hoe je het goed kan aarden en desnoods een aparte rand aarde aanleggen voor de elektra van je kweek, dat heb ik namelijk ook gedaan. Ik werk op TL en niet eens zo veel maar was van plan om 400 HPS op te hangen, en dan heb je wel degelijke aarde nodig.

 

Als je vragen hebt stel ze gerust

 

Golden Jelly Bean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ook wel heftig gereageerd van mij!

Soms tik ik iets en dan lees ik het later terug en denk oei..

Woorden kunnen soms harder aankomen als bedoeld

Wilde gewoon de discussie openen

 

Herhaaldelijk uitvallen is idd niet gewenst

Krijgen ze een opdonder van

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voorgroei hok wordt zeker goed geaard en aangesloten, en het is ook niet dat ik zit te kweken met zware lampen ofzo (4x36W is niet veel te noemen)

Spijtig genoeg kan ik het niet op een aparte kring aansluiten (want het is een stealth voorgroeihok, waar mijn ouders niets van hoeven te weten!)

Ik heb nagekeken op welke kring de lampen worden aangesloten, en die is zeker zwaar genoeg => dus dat gaat geen probleem geven...

 

Ik ken wel wat van elektriciteit, dus ga zeker geen onveilige dingen doen hoor.

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal verse toevoer van lucht nodig hebben en minimaal ventilatie... dat is dus extra watt's boven die van je tl's...

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zal verse toevoer van lucht nodig hebben en minimaal ventilatie... dat is dus extra watt's boven die van je tl's...

 

 

voorgroeihok, dus je hebt niet perse een afzuiging nodig. groei nu ook voor met 8 x 55 watt, zonder afzuiging, gaat perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...