Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
greenron

Verslaafd aan de Nicotine?

Recommended Posts

Hoi,

 

ik blow nu al 10 jaar, daarvoor heb ik mischien een jaartje gewoon gerookt, maar sinds ik blow rook ik alleen maar joints.

 

Natuurlijk zijn de joints wel gevuld met shag en wiet.

 

Ik ben inmiddels dus naast het verslaafd aan blowen ook verslaafd aan de nicotine.

 

Ik probeer nu te stoppen met shag mee te roken en rook vanaf nu dus puur. Maar ik moet zeggen dat het niet meevalt. Het verlangen naar echt stoned zijn (puur maakt high) is steeds aanwezig.

Als ik 's ochtens naar mijn werk rijdt wil ik nog steeds blowen. Ik heb nog steeds de behoefte iets over mijn longen te halen terwijl met puur roken je bijna niets voelt (de rook door je longen).

 

Heb iemand zelfde ervaring hiermee :( , wanneer zal het verlangen naar nicotine nu eindelijk minder worden :twisted: , ben nu net een week puur aan het roken :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Greenron,

Als je stopt met roken (sigaretten/shag) dan duurt het ongeveer 3 weken voordat je lichamelijk afgekicked bent. De eerste en de derde week is voor de meeste mensen het lastigst. Daarna is het grootste verlangen weg.

 

Ik ben zelf ook eens gestopt met roken (7 maanden). Wat kan helpen is om water te drinken als je trek krijgt in een sigaret. En dat elke keer als je trek krijgt. Ik had daar wel steun aan :(

Succes met stoppen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur is ook veeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder, die vieze shag.

 

Het wordt ook al makkelijker om puur te roken, minder last van hoesten en zo!

Nu ben ik begonnen aan de derde week, nog ff doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
probeer is een keertje met munt te rollen

 

Inderdaad, mensen die van de tabak en de nicotine afwillen, kunnen eerst overschakelen op joints met als drager een mengeling van gedroogde basilicum en munt.

Deze tussenstap maakt de overgang naar "puur" makkelijker en je hebt de nadelen van tabak niet.

Bovendien smaakt het lekker en rookt goed. :)

 

Koop geen substituut-kruidensigaretten.

Ze zijn duur en er zit minstens 1 dubieus kruid in (klein hoefblad).

Koop gewoon een zakje gedroogde muntbladeren en een zakje gedroogde basilicum bij de drogist - daar kom je wel een tijdje mee toe.

That's how I did it en ik rook intussen al 6 jaar geen tabak meer, enkel nog puur (toppen met blad-melange). :wink:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze lang genoeg laat drogen (in het donker) gaat de scherpe smaak er uit.

In 't algemeen bekeken zijn de allergrootste bladeren het minst aromatisch, tussenformaat en kleine blaadjes geven een zoetere smaak.

Bij mij gaat er niets van blad meer verloren - ik gebruik alles.

Een deel gebruik ik als "drager" in joints, de rest wordt verwerkt tot wietboter. :wink:

 

Zie ook : http://www.wietforum.nl/editie5/modules.ph...a8f53da190f7932

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ik graag ff van je weten wat je met een drager bedoelt, Seraph :?:

 

Bij mij gaat trouwens alle het blad in de ijs of gas/o/later :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil ik graag ff van je weten wat je met een drager bedoelt, Seraph

 

Gewoon als basis voor een jointje dus, Oni - i.p.v. tabak of kruidenmix - daar kruimel ik dan een lekker topje in.

De hele dag door enkel pure toppen roken vind ik iets té.... :)

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou sorry mensen, als ik puur rook dan rook ik ook puur wiet, en ik ga zeker geen basilicum en munt roken, dan ken je dus ook aan de knaster gaan of niet.

 

Nee, ik vindt idd de beste optie om gewoon met het blad te roken, fabeltjes over koppijn hebben we allang in de wind geslagen.

 

Dat het scherp is tja, dat went op een gegeven moment, en indoor blad is velen malen zachter. Dus buitenwiet puur roken is een hele opgave, vindt ikzelf, maar nu gaat het wel.

 

 

Het is gewoon een kwestie van kappen, en een puurpijp aanschaffen, geen tabakjoints meer aannemen etc.

 

Als je dit 1 maand volhoudt (echt alleen maar puur roken) dan kom je er wel vanaf.

 

Let wel je bent als het goed is ook verslaafd aan het stoned zijn. Met het puur roken wordt ik alleen maar hihg, da's wel ff anders dan echt stoned. Van die verslaving moet ik ook af.......da's een stuk moeilijker dan kappen met alleen tabak!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou sorry mensen, als ik puur rook dan rook ik ook puur wiet, en ik ga zeker geen basilicum en munt roken, dan ken je dus ook aan de knaster gaan of niet.

 

Nou Greenron, zoals ik al zei : de TUSSENSTAP om gedroogde basilicum en munt te gebruiken is bedoeld om de overgang naar "puur" makkelijker te maken....en eerst wat te leren ontwennen van de tabak.

Puur wiet roken is vrij heavy op de longen aanvankelijk en dat kan een belemmering vormen voor een vlotte tabaks-ontwenning- de melange basilicum/munt/wiet daarentegen rookt zacht en is goedkoop.....

Niet iedereen raakt zo maar meteen van een tabaksverslaving af....de meeste mensen herbeginnen....en meer dan 1 keer.

Een maand zonder tabak zegt nog niks - ik ken legio mensen die zelfs na een jaar zonder d'r weer aan begonnen.

En dan hebben we 't inderdaad nog niet eens over de fameuze "stoned-verslaving" zoals je zelf terecht opmerkt....

De basilicum/munt melange was gewoon bedoeld als extra tip voor die mensen die niet zonder problemen van de tabak afraken....

 

Zijn er die zonder hulpmiddeltjes meteen kunnen stoppen : des te beter ! :wink:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel het ook nite om je aan te vallen, ik zeg alleen dat het voor mij niets is. Voor anderen kan het mischien wel een oplossing zijn. Ik moet wel zeggen dat ik 350gram heb liggen ruw geknipte binnenwiet, daar moet ik het mee doen voor 1 oogst. Puur rokend is dat wel te doen tot de volgende oogst.

 

Ik merk zelf ook dat ik regelmatig nog met shag draai, alleen het is nu veeeeeeeeeeel minder dan voorheen. Deed ik voorheen een week met een pak shag, gebruik ik nu 1 pak per 3-4 weken. Waarvan het grootste gedeelte is om voor het tippie te stoppen zodat ik geen kruimels in mijn mond krijg, het is dan ook net genoeg zodat ik niet met de laatste hijs nog shag proef, dat net niet.

 

Afgelopen 2 weken weer gezondigd, nu weer opnieuw met frisse start begonnen. Ik weet niet hoe lang het gaat duren maar ik ben in ieder geval aan het minderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Afgelopen 2 weken weer gezondigd, nu weer opnieuw met frisse start begonnen. Ik weet niet hoe lang het gaat duren maar ik ben in ieder geval aan het minderen.

 

Gewoon blijven volhouden, Greenron ! :D

Alles wat je minder aan tabak binnenkrijgt is gewonnen.....

Je zult ook na enige tijd merken dat je algemeen gevoel van welbehagen erop vooruit gaat : je kan beter ademen, je conditie wordt beter, je geur/smaakgevoel verbetert aanzienlijk en je wordt lucider ..... 8O

Dat wordt na enige tijd een bijkomende motivatie, want zoiets wil je niet meer kwijt.

Ook verkoudheden, infecties en keelontstekingen krijgen minder snel vat op wie geen tabak rookt.

Wel vreemd is het feit dat je plotseling op 10 meter afstand kunt ruiken wie tabak rookt en wie niet - want rokers hun kleren en persoon stinken uren in de wind.

Zolang men zelf rookt merkt men daar niks van, maar na enige tijd gestopt te zijn wordt dat opeens erg opvallend.... :D

 

Ik kan me nu zelf helemaal niet meer voorstellen dat ik een sigaret zou roken - het is duur, nergens goed voor, verkloot je high's en is een moordaanslag op jezelf en je levenskwaliteit. :)

 

Sukses !!! :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien moet ik ook maar een mini pijpje aanschaffen voor snel te kunnen roken, nu wil ik nog wel eens een shag-jointje draaien als ik snel iets wil rollen, dat gaat met shag wat sneller. Mischie is een grinder ook wel handig, dan kan ik sneller kruimelen en hoef ik dat niet meer als excuus te gebruiken als ik weer eens een shag-jointje rook omdat dat makkelijker en sneller gedraaid is.

 

Nu moet ik zo'n berg wiet kruimelen voor een lekker stikkie, anders is het shag erin, wat toppies vermalen, en klaar. Bij een pure joint moet de wiet ook nog eens fijn zijn, vanwege de verminderde brandeigenschappen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zo'n pijpje is best wel handig voor een instant blowtje ! :)

En 't bespaart op vloeitjes en kan snel en overal gebruikt worden.... :wink:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...