Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stoned vl

Gele blaadjes

Recommended Posts

Hellow medegrowers ,

 

Ik heb sinds 04/02/2010 enkele zaadplantjes staan K.O Kush en NCC.

Ontkiemen ging zeer vlot en alle 15 zaden zijn uitgekomen na 2/3 dagen.

 

Dan zijn deze naar het groeihokje gezet en overgepot naar 11L en staan ze onder 1000 watt.

 

Toen begon het probleem, de plantjes worden van binnenuit geel en de bladpuntjes zijn lichtgroen.

Ook zijn ze nu na 21 dagen onder 1000watt slechts 3 cm groot. Wel de NCC zijn zeg maar 10cm maar hebben ook wel het probleem, de K.O Kuskjes zijn dus 3cm. Ik neem aan dat dit niet normaal is na 20 dagen groei ? :rolleyes:

 

Hokje : 124x220x230

Temp : 24°c / 18,5 °c

LV : 40%

Medium : Special Mix Gold label

EC : /

Voeding : Niets de eerste 3 weken toch met special mix ?

Bewatering : Handmatig, vat van 30 liter, Ph op 6.1. Plantjes krijgen 250ml om de 3 a 4 dagen. (Als de eerste 10 cm droog is geef ik water bij) (Tensiometer is zonet besteld)

Er staat ook een afzuig in en inblaas, capaciteit moet ik nog is ff gaan chekken.

 

 

 

 

 

Foto's :

 

Ja , morgen in de late namiddag staan deze er op.

 

Alvast bedankt om te lezen,

 

Stoned vl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan te nat denk ik als je ze, zo klein als ze zijn, in een 11ltr pot zoveel water geeft.

 

Nog niet genoeg wortels om onderin alles op te drinken en je checkt op de bovenste 10cm qua waterbehoefte :rolleyes:

Die bovenste 10cm droogt door de 1000W wel uit maar onderin zal het waarschijnlijk behoorlijk nat zijn omdat het daar niet uitdroogt en er nog geen grote wortelmassa is om alles op te nemen.

 

Doordat het onderin te nat staat kunnen ze niet voldoende wortels ontwikkelen en dus boven de grond ook stilstand of zelfs afsterven.

 

Geef minder water en til je potten eens op om qua gewicht water behoefte beter te kunnen bepalen ipv checken op de bovenste 10cm, iets wat met 1000W erboven en niet afgedekte potten niet handig is door uitdroging vd lamp die je niet meerekent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin gewoon in van die witte plastic-soepbakjes,en overpotten na 3 weken.

dan heb je ze minder snel te nat staan en het scheelt in je voedingsbuffer in je medium die nodig is voor afbloeien. :)

Net zoals L.C. al zei,beter niet te nat dan kunnen de jonge wortels/en soms stammetjes wegrotten.

Ik pot in totaal 3x over,en voed bijna niks bij.

gewoon wat meer staps-gewijs werken,en plannen voor je iets onderneemt.

als je ervoor zorgt dat je blumats haalt op www.blumat.nl dan heb je het wat makkelijker met de watergift,plus het kost geen ene drol :rolleyes:

Tensio had je al in gedachten? gewoon ook doen als extra check,beter maar gewoon veilig zitten.

hoe simpeler het kan,hoe beter(bij een beginner dan) er zijn al zoveel dingen om op te letten.

en goede hulpmiddelen verlichten het werk!

suc-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo alvast bedank voor het kijken (lezen) in mijn topicje en voor de reacties.

 

Ik heb zitte lezen en lezen en lezen en dan kom ik volgende problemen tegen ,

 

1) Te nat ? Geen idee zou best kunnen. Is de eerste maal dat ik met special mix werk dus moet deze nog even gewoon worden. Tensiometer word dinsdag als het goed is geleverd door no mercy.

 

2) Te koud ? Lamp aan word de max tempertauur 27.8°C en met de lamp uit was de minimum tempertauur 16°C (Dit is echter maar in de laatste 2 dagen gebeurt en toen was het probleem al, ondertussen staat de verwarming er terug bij en deze gaat aan zodra de lampen uitgaan.

 

3) Vergiftiging ? OP de vloer had ik zeg maar een bouwfolie (blauwe kleur) gelegt en daar de planten op gezet. Deze is sinds 2 uur geleden verwijdert en nu staan ze rechtstreeks op de 18mm dikke MDF plaat. (kijk foto)

 

 

 

Foto's :

 

gallery_6955_9584_478956.jpg

 

gallery_6955_9584_633765.jpg

 

gallery_6955_9584_343524.jpg

 

 

 

 

Ph is in orde , heb zede pas geijkt maar omdat ik zeker wilde zijn heb ik hem gisternacht nog eens geijkt en ja alles was oke.

Ph ligt tussen de 6.0 en de 6.2

Ik had gezegt 1000watt, dit zijn namelijk 2 lampen. 1x600 en 1x 400.

 

 

 

 

Bedankt weer voor het kijken en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Wil je meer details weten, just ask. Ik denk wel da t ik het belangrijkste allemaal heb op genoemd ?

 

 

Groetjes,

 

 

Stoned vl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaailingen staan echt wel zeiknat :rolleyes: , tenminste onderin de potten dan waar de magic dient te gebeuren.

 

Niet te koud zeg je?

Die pot is verzadigd met water en dat warm je, op de bovenste paar cm, nooit genoeg op met de lampen dus het is er nat en koud, helemaal een extra opdonder als de temp ook maar 16C is.

 

Op de foto zie ik heel bekende dingen die ik ook had op kokos kweken toen ik net weer begon vorig jaar.

Stekken met klein wortelstelsel toen veel te nat gezet in grote pot en veel licht erop maar lage bodemtemperatuur s'nachts waardoor weinig wortelgroei en niks op kunnen nemen.

 

Zeker een dag of 5 geen water geven en iets van plastic zeiltje of boterhamzakjes over de zaailingen om ze en herstel klimaatje te geven.

 

Als ik dit had gehad had ik ze voorzichtig uitgegraven en herpoot in een 7ltr pot oid met dezelfde aarde als waar ze nu in staan en dan ook paar dagen geen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de combinatie van te nat en te koud als de lamp uit is.

 

Ze staan nu met de lamp aan 27.9°C en een Lv van 31%

Lamp uit is het nu 23.2°C en Lv van 56%

 

Ik heb een elektrisch kacheltje er bij gezet die aanspringt 1 uur voor de lamp uitgaat.

Ook had ik nog een verwarmings element van een waterbed die niet gebruik word en heb deze nu gebruikt als vloerverwarming voor 8 planten.

 

Ik probeer nog te redden wat te redden valt, hopelijk overleven de meisjes het :rolleyes:

 

 

Bedankt voor de reacties , ik ga nu zeker tem donderdag geen water meer geven, maar de tensiometer is onderweg en dan kan ik het zo checkken.

 

 

Peace,

 

Stoned vl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...