Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

the-constant

50x PP met 3x400w

Recommended Posts

Ja dat is waar natuurlijk :rolleyes: ze mogen idd wel lekker sterk worden

 

thanks voor je reactie!

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens, wie o wie kan mij ff helpen

 

ik heb nagekeken hoeveel water er per plant wordt gegeven per waterbeurt.

 

ze krijgen per ronde 100 ml

tot za 13/02 hebben ze vanaf 30/01 elke dag gehad, water kwam ook uit de potten.. nu heb ik ingesteld op om de dag, dus vandaag gehad, overmorgen weer.. ik weet alleen dus niet of dit goed is!

 

nou ben ik dus benieuwd, of iemand een schema heeft (op aarde) waarin wordt aangegeven hoeveel de dames nodig hebben per week (1 t/m ongeveer 10. mss ook meteen hoeveel water en ph in de spoelweek?)

 

verder gebruik ik atazyme 2ml/l, al vanaf het begin.. ik las op de website van atami dat er echter alleen 1x per week 2ml/l mag gegeven worden aan de planten.. wat kunnen de gevolgen zijn? of maakt het niet uit, gezien ik het deed op advies GS?

 

ik wil het B'cuzz 1-component kweekschema volgen, ik mis nu alleen nog ATA-clean en Bloombastic (alleen heb ik deze pas later nodig). van dit schema (ik heb een nieuwe en een oude) haal ik van de oude op zich een goed verloop van de ec waarden, maar aanvullingen van hier zijn natuurlijk welkom! trouwens, kan ik in het schema inhaken bij ec waarde van week 3-4, ivm mijn aarde dat voeding heeft voor 3 weken)

 

ik heb ook gelezen dat ph optimaal 5,8 moet zijn, wat denken jullie? anders ga ik dit gewoon aanhouden (ik bouw nu af van 6,1 naar 5,8).

ik heb afgebouwd naar 6,0 en ik ga het hier op houden. volgens mij is hydro 5,6 - 6,0 (5,8 optimaal), voor aarde 6,0 - 6,3, met 6,0 zit ik dus sowieso goed.

 

Thanks boys!!

 

Gr. the-constant

 

PS. heb GS begeleiding afgezegd :rolleyes: het moet wel lukken! tuurlijk kan ik nog wel altijd terecht bij de GS voor vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het 1 comp schema wilt volgen tja,

zul je moeten werken met bloomstimulator en de enzymen etc en eventuele bloombastic.

maar waarom zoveel geld uitgeven aan al die crap? met alleen een a&b voeding red je het ook wel hoor :rolleyes:

 

koop geen bloombastic!

ik heb deze nu zelf geprobeerd maar er is zeker geen extreme bloeispurt te ontdekken, ondank ik er 90 euro extra aanuitgegeven heb ik er wel spijt van haha, gezien de old/school pk 13/14 net zoveel doet met je dame

 

betreft de hoeveelheden watergiften etc, kan je ik niks van zeggen!

dit is afhankelijk van je potgrootte, klimaat, etc...

 

zorgdat de grond zeker niet te nat is maar slechts lekker vochtig gedurende de gehele periode!

begin met 150 ml per plant en herhaal dit iedere dag, je zult zien dat de dames steeds meer nodig hebben,

zodoende geef je ook meer totdat je zelf weet hoe en wat! koop anders een tensio meter! vele zweren hierbij( maar ik niet ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de rest van het schema heb ik nu al,, dus alleen nog ATA-clean en extra PK.. hmm geen bloombastic dus, op zich maakt het mij natuurlijk niet uit PK13/14 lijkt mij ook prima, zeker gezien geen verschil met BB.

 

Ja ik heb 7 L potten aarde, en temp max is ongeveer 29.5 en min 23.5, LV max 50 min 38

ze hebben dus een tijd op het begin elke dag 100 ml gehad en dit bleek teveel.. een tensio meter lijkt wel een goed idee voor mij, ik ben egt bang dat ze zometeen anders te weinig krijgen :rolleyes: ik weet ook niet wanneer ik meer moet geven enzo.. maar ik ga het natuurlijk proberen.. ik zal idd goed blijven letten op de vochtigheid

 

thanks voor je reactie tim!

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik zou geen tensio meter kopen je potten zijk te klein, ik heb 11liter potten en dat gaat ookniet.

Water geven is een gevoel en dat leer je vanzelf ik stop vaak een vinger in de pot om te voelen.

Mijn ervaring is beter te droog dan te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gozer....

7ltr is idd wat klein ,je zal hierdoor wat vaker water moeten geven dan een 11 ltr pot.

Je vinger in de pot steken of ff optillen kan een aardige indicatie zijn of je vaker of meer water moet geven.

Het stadia waar de plant zich in bevindt heeft ook invloed op de hoeveelheid water dat ze tot zich nemen. :rolleyes:

 

Probeer elke dag ff te voelen, zijn ze licht:hoppa water geven,kunnen ze nog een dag??Lekker laten staan!! :D

 

Blijf je volgen!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

what up kwekers, even een korte update

 

dames ontwikkelen zich goed! lampen lager hangen en wat potten verschoven zodat de kleintjes lekker goed in het licht zijn heeft erg geholpen. het is (nog) geen egaal veldje maar volgens mij gaat het voor mn eerste keer op zich niet slecht

 

voor wat betreft het waterheven, bedankt voor de tips jongens, de planten vertonen geen rare bijzonderheden dus volgens mij gaat het goed. ik hou inderdaad elke dag gewoon even in de gaten of de aarde nog vochtig is en hoe zwaar de potten zijn. vooralsnog geen wijzigingen gemaakt in de beurten (100 ml per plant, om de dag, 3x in de week dus)

 

verder ben ik vandaag weer even bij de GS langsgeweest,,

ik wil morgen een nieuw vat aanmaken met voeding (eind week 3), ze gaven aan dat de voorbemeste aarde (van Atami trouwens! even gevraagd) ongeveer 2 weken voeding bevat.. ik schrok even maar dacht toen aan het feit dat mn dames er gewoon goed bij staan dus zat denk ik genoeg voeding in voor ze! vanaf morgen doe ik er dus zelf voeding bij.

heb ook even gevraagd omtrent PK13/14 en Bloombastic.. ze zijn zelf erg positief over BB en geven aan dat ik die naast de PK13/14 kan gebruiken.

- PK 13/14 ongeveer vanaf week 5

- Bloombastic ongeveer vanaf week 6,7

 

Ik vraag me echter nog af: hoelang moet ik t.z.t. PK13/14 blijven geven? Een week lang? 2 weken? Of gewoon tot einde vd rit? :rofl

Bloombastic gaf GS aan week 6,7 tot einde.. klopt dit een beetje? kan me hier zelf wel in vinden op zich

 

verder even een vraagje over de voeding: de aangegeven EC op de verpakking en hier op het forum: is dat nou inclusief water-EC waarde? of niet?

Antwoord gevonden in de GrowGuide

 

verder gebruik ik atazyme 2ml/l, al vanaf het begin.. ik las op de website van atami dat er echter alleen 1x per week 2ml/l mag gegeven worden aan de planten.. wat kunnen de gevolgen zijn? of maakt het niet uit, gezien ik het deed op advies GS?

 

Heeft iemand hier nog suggesties voor??? :D

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13-14 en bloombastic !!! niet doen man

 

bb bevat pk 20-21 ! en dan nog eens pk 13-14, dat wordt geheid OVERKILL.

 

niet alles geloven wat de g-s zegt :rofl

en eerst zelf even lezen.

 

succes met wat je ook doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer ff langs de GS, vwb de PK 13/14 en BB gaat het dus om week 4-5 PK 13-14 en vanaf week 6 de BB.. dus dat klinkt al wel wat logischer. ik kijk wel wat het wordt.

 

verder heb ik nu weer een hoop gelezen over de ec waardes.. maar ik vind het nog steeds onduidelijk! Ik wil beginnen met EC 1,8 en GS zegt dat die waarde INCLUSIEF de EC leidingwater is.. en dat is bij mij EC 0,6. dat zou betekenen zelf voeding bijgeven van 1,2... maar klopt dit nu wel! want in de Growguide staat dat de fabrikanten altijd EC+ vermelden, oftewel exclusief leidingwater EC!!

 

ik hoor heel graag van jullie :rofl

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec waardes in voedingsschemas zijn inc kraanwater ec. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwekers!

 

Hierbij een foto update 21-02-2010:

 

- betreft dag 15 bloeitijd (geteld vanaf omschakeling naar 12/12)

- ec 1,8

- ph 5,8 ( :rofl )

- temp min 21, max 30

- lv min 34 max 58

 

Ik heb de kleinere dames naar het midden verschoven, zodat zij direct onder de lampen staan. Ze zijn wel wat gegroeid maar ik vrees het ergste. Maar hoop alsnog dat ze bijtrekken. De grotere staan nu dus in de achterste baan en de voorste.

 

Foto's:

 

gallery_25206_9558_1479641.jpg

 

gallery_25206_9558_1996656.jpg

 

gallery_25206_9558_2141433.jpg

 

gallery_25206_9558_442778.jpg

 

gallery_25206_9558_844236.jpg

 

gallery_25206_9558_1023382.jpg

 

gallery_25206_9558_941406.jpg

 

gallery_25206_9558_573041.jpg

 

gallery_25206_9558_1697799.jpg

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

de TMV heeft de plant goed te pakken zeg, volgende ronde toch hopen op een nieuw stekkenmoeder :rofl

Verders ziet het er netjes uit, maar ik denk dat de ec ietsje omhoog zou kunnen gezien de bladeren niet echt donker zijn.

 

heb je al een ec en ph bodem monster genomen ?

 

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites
de TMV heeft de plant goed te pakken zeg, volgende ronde toch hopen op een nieuw stekkenmoeder :rofl

Verders ziet het er netjes uit, maar ik denk dat de ec ietsje omhoog zou kunnen gezien de bladeren niet echt donker zijn.

 

heb je al een ec en ph bodem monster genomen ?

 

tim

He tim,

 

ja inderdaad, ik zal hier de volgende keer zeker op letten.

 

Ik kijk de kleur van de blaadjes deze week even aan, kijken of ze donkerder worden.

ik heb echter nog geen bodem monster genomen, dit lijkt me wel handig om te doen ja, heb de uitleg al gezien hier op het forum :D

 

ik hou jullie op de hoogte!

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit maat :rofl

succes met je kweek

 

Airmac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec is het belangrijkste puntje, bij het kweken op cocos !!!!

en let vooral goed op de juiste drain hoeveelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey peeps

 

tijdje geen update geweest, zal binnenkort even doen..

maar even een korte vraag namelijk: aan de voeten van de dames sterven nu de dunste stengels met blad af! is dit normaal? ze krijgen daar onderin nu minder licht doordat het aardig dicht gegroeid is.. momenteel week 4 sinds 12/12. verder ziet de bovenkant er vooral gezond uit, maar bij een aantal zijn wat bladeren onderin toch wat bruinkleurig, soort van vlekjes lijkt het. ik zal wel foto posten vanaaf.. ;)

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

No worries mate,die bladeren onderaan sterven bij mij ,en de meeste ook denk ik,meestal wel af. ;)

Wanneer zijn er weer pics,zodat we kunnen meegluren??

Groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jap, thanks voor je reactie man ;) dacht bijna dat niemand mn topic meer leest :lol:

gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken, en volgens mij gaat alles wel goed over het algemeen!

ik post van het weekend weer pics :P volg jou verslagje ook altijd, je bent 4 dagen eerder begonnen, maar kan dan tog een beetje vergelijken! :D

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

He knakkert we zijn alweer een paar dagen verder hoor ;)

;) ;) :wub: :D

Waar blijven je pics!! kunnen we weer een beetje meegluren.

 

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

de vlekjes kunnen duiden op tekorten, graag een paar picas dan kunnen leden ff een advies geven !

 

Verder gaan die onderste bladeren zeker bruin worden en afvallen als ze wat langer staan in de onderste regionen van je PP oerwoudje!!!

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal netjes uit the-constant

p.s. we willen graag foto's ;)

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey guys.. sorry voor de hold up, maar hier dan eindelijk wat foto's. danwel met de lampen aan, maar volgens mij is mn camera de slechste niet :wub:

 

we zitten nu op dag 29 vanaf 12/12, dus week 5 inmiddels van de bloei.. ;) je zult zien waarom hieronder

 

temp 26/21

LV 55/35

 

gallery_25206_9650_329267.jpg

gallery_25206_9650_670120.jpg

gallery_25206_9650_808640.jpg

gallery_25206_9650_1035441.jpg

gallery_25206_9650_1259648.jpg

gallery_25206_9650_1092310.jpg

gallery_25206_9650_1165555.jpg

gallery_25206_9650_462948.jpg

gallery_25206_9650_1096211.jpg

gallery_25206_9650_830173.jpg

gallery_25206_9650_327787.jpg

gallery_25206_9650_203565.jpg

gallery_25206_9650_304805.jpg

gallery_25206_9650_391658.jpg

gallery_25206_9650_116985.jpg

gallery_25206_9650_900228.jpg

gallery_25206_9650_152806.jpg

gallery_25206_9650_171687.jpg

 

week 5 dus.. maar ze staan er naar mijn idee nog veel te mager bij.. zie ook vooral achterin op de foto's. de nodes groeien daar nog lang niet tegen elkaar aan.

het is natuurlijk mijn eerste keer en ik had beter naar de planten moeten kijken. ik ben nu al 2 weken PK13/14 aan het meegeven, had hiermee kunnen wachten. verder zuurde ik af naar 6,0, maar volgens mij kon dit beter wat hoger liggen zo rond de 6,3. ik ben nu weer aan het opbouwen, zit nu op 6,2. nu verder derde week voeding met per week het verloop: 1,8-1,9, na halve wk 2,0-1,9

ik geef nu dus weer wat minder omdat ik zag dat de blaadjes tog wat omhoog krulden aan de randjes.

verder gaf ik nog vorige week nog maar 200 ml per plant.. en het aarde was gewoon kurkdroog, dit komt natuurlijk ook door mijn manier van watergeven, niet echt ideaal vind ik nu achteraf. maar inmiddels zit ik nu op de 400 ml sinds vandaag, en ik kijk dit even aan.

 

let vooral ook op de paarde/rode steeltjes en de bruine stipjes, aan wat voor tekort moet ik hier denken? magnesium? te zuur water? het komt vooral voor bij de middenoude steeltjes.

 

al met al blijf ik me best doen deze kweek maar na heel veel gelezen en nagedacht te hebben wil ik toch heel graag over naar mapito, en een eb/vloed systeem bouwen. ik zie hier alleen maar voordelen in, zeker gezien de tijd die ik nu in mijn hok stop. ik heb het gevoel dat ik hier meer van terug zal zien op mapito ipv aarde.. het klinkt idd allemaal moeilijk, maar volgens mij valt het wel mee. ik ben zelf wel nauwkeurig ingesteld dus ben niet bang dat ik wat super verkeerd zal doen. maar ik ben zeer enthousiast en kan niet wachten tot deze ronde klaar is om te gaan verbouwen!

 

voor nu zijn natuurlijk nog steeds alle tips welkom ;) klink een beetje negatief maar ik wil natuurlijk wel nog steeds een leuke opbrengst halen. ik controleer nog steeds elke dag en doe de nodige metingen.. ik hoor graag jullie meningen!!

 

Gr. the-constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gozer,

Oke die Pk daar had je beter mee moeten wachten,ik geef vanaf dag 30 van zichtbare bloei een 1/2 dosis Pk mee,daarna vanaf dag 35 een volle dosis gedurende 7 tot 9 dagen.

Die Pk moet je echt rustig aan mee doen want je planten krijgen daar echt een opdonder van,vaak beginnen ze te vergeelen! ;)

 

Die rode steeltje is een uiting van stress,wat voor dan ook!! Te weinig voeding,schommelde Ph,te koud,te warm.

Maak je geen zorgen die heeft iedereen wel->die rode steeltjes dan he.

Het is wel een signaal dat je ff moet kijken waar het vandaan komt.

Onthoud dit en pas het de volgende ronde aan!!

 

De planten in de hoeken,de gene het verst van de lamp doen het bijna altijd minder,je kan andere lampenkappen kopen om dit een beetje op te heffen. :wub:

 

Ik zou als ik jou was ff geen Pk meer geven,je aarde meten en hierop je voeding aanpassen,en zorgen dat je de laatste 4 weken een beetje een inhaalslag maakt om je opbrengst op te krikken!! :D

 

Zo'n eerste kweek zijn echte leermomenten!!!! om nou gelijk over te gaan op hydro zou ik afraden!!!

Ik weet zeker als je al je tips en adviezen meeneemt met de volgende ronde op aarde het een stuk beter gaat!!!

Ik denk dat die Pk zo vroeg meegeven de boosdoener is geweest! ;)

 

Geef niet op en doe de volgende ronde gewoon lekker op aarde!! op hydro ben je helemaal gevoelig voor Ph en voedingswaardes omdat je bijna geen buffer hebt!!!

Nogmaals mijn mening is ook maar 1 mening en doe ermee wat je wilt!!

Blijf je volgen,als je vragen hebt.............??

 

Succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...