Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

using jopie

Bouwinspectie komt langs. WAT NU!?

Recommended Posts

heb je een goede relatie met je buren ?

indien ja dan kan je aan hun ook eens vragen of zij ook een kontrole gaan hebben , dan weet je of het voor iedereen in de straat of in het appartementcomplex is of enkel VOOR BIJ JOU ...

 

Ik vind het toch ook raar dat je zo een inspectie hebt omtrent werkzaamheden in de buurt ....

 

Ik heb altijd mijn sloten veranderd telkens ik ergens kwam wonen , nooit problemen hiermee gehad met de huisbaas ( ik woon wel in Belgie !! ) en hier mag een huisbaas 1 a 2 maal per jaar eens komen checken als hij dit wil maar zolang ik alles netjes op tijd betaal kwa huishuur enz zie of hoor ik mijn huisbaas toch niet :wacko:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
las ik wel dat als de huurbaas een sleutel heeft hij deze nooit mag gebruiken en dat het onzin is om er een te hebben.

 

Het hebben van een sleutel is ook geen vrijwaring om de woning te mogen betreden zonder toestemming.

Even voor de duidelijkheid: Een huurbaas mag nooit zomaar je woning of kamer betreden.

 

Er zijn echter situaties die hem daar van vrijwaren.

 

Onder calamiteiten kun je oa. verstaan het overlopen van de badkamer vloer naar de beneden buren, door bijvoorbeeld een kapotte wasmachine.............of wou je daar 112 voor gaan bellen :wacko:

Oa. voor dat soort situaties heeft de verhuurbaas een sleutel.

 

Ook kan hij eisen dat er iemand anders (zoals een familielid of vriend) toegang verschaft/aanwezig is indien de huurder niet in staat is om bij een evt. inspectie/bezichtiging aanwezig te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...