Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Hoe aan een kleine hoeveelheid steenwol te komen?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Tja ik vind die grote rollen te groot om in huis te halen. Is er iemand die een idee heeft hoe ik aan kleinere hoeveelheden kan komen? Dat zou namelijk erg welkom zijn :(

 

Als je zelf nog restjes heb liggen dan neem ik het evt. van je over.

 

Alvast bedankt!

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er iemand toevallig een growshop in Amsterdam waar ze stukken (dus niet hele rollen) verkopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of ik het goed begrijp ,maar je kan voor te kweken geen gewone steenwol gebruiken.

of wil je iets isoleren :?:

steenwolmatten kun je gewoon per mat kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is inderdaad om te isoleren. Voor het isoleren van een ventilatiekist. Bij de Gamma en Praxis vind ik alleen maar grote rollen. Weet jij ergens waar het in matten verkocht wordt? Ik kan ook van dat grijze schuimrubber nemen... met van die kegels. Maar dat spul vind ik beduidend minder voor geluidsisolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het isa echter wel mede gemaakt voor geluids isolatie.

Daar hebben se trouwens ook die gewone isolatieschuim. Die met al die kleurtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zien die matten der uit kerel als jij er mee kan issoleren succes

 

0801.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wild guess, maar savonds eens langs een bouwwerf paseren......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oww... bedoel je die?!

Ja... dat is moeilijk een vrij duur isoleren :(

Bedeankt voor de foto anyway :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo zien die matten der uit kerel als jij er mee kan issoleren succes

 

0801.jpg

dat zijn dus matten om te kweken ja.........

 

bestaan ook matten om te isoleren hoor, zien er dan alleen wat anders uit :wink:

 

(bijv met die noppen, of die met vele kleurtjes, zelfs platen van piepschuim :roll: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd piepschuim ook wel tempex genoemd wordt vaak gebruikt bij het isoleren van kisten en het is nog goedkoop ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja? Werkt dat goed? Daar heb ik nog veel van liggen :)

 

Ik kan het wel gebruiken ook want ik zit aan de andere kant van het huis en ik hoor dat ding nog!

 

Ophangen zal moeilijk zijn want dat koolstoffilter is zo ontiegelijk zwaar :(: :):

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja? Werkt dat goed? Daar heb ik nog veel van liggen :)

 

Ik kan het wel gebruiken ook want ik zit aan de andere kant van het huis en ik hoor dat ding nog!

 

Ophangen zal moeilijk zijn want dat koolstoffilter is zo ontiegelijk zwaar :(: :):

 

 

Er zijn tegenwoordig ophangbeugels speciaal voor de koolstoffilter ( gezien op de beurs ?).

Deze werken 100% en je kunt het inprincipe in je eendje ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K heb mijn 35 kuub koolstoffiltertje met 200 kuubs buisventilator aan 2 kettingen hangen in mijn kunstof tuinkast. met een stukje armaflex om de ketting heen en t werkt perfect...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar hebben se trouwens ook die gewone isolatieschuim. Die met al die kleurtjes.
dit schuim moet je hebben, van dat geperste, heel veelkleurige schuim. Ik ken een disco die ermee is geisoleerd en er wonen gewoon mensen boven :!:

t is niet goedkoop maar zo weinig als je nodig hebt voor een kist om je ven heen, moet wel te doen zijn... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...