Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goodspeed

Zaadjes willen niet uitkomen.

Recommended Posts

Ik begin egt overal aan te twijfelen. Ik heb 2 weken geleden 10 durban poison zaadjes geplant in speciale kiem-zaad grond op een goede manier. En een week geleden heb ik 6 zaadjes van early bud gezaaid. Van de durban poisons is er nog geen ËËN uitgekomen....En van de early buds zijn er 2 als een speer uitgekomen na een paar dagen en ze zijn nu (een week na zaaien dus) iets van 7 centimeter. Ik kan het niet begrijpen dat de durban poison niet uitkomen wil :(:(...De temperatuur is nooit minder dan 20 graden, en snachts iets van 22. Verder zet ik ze wel eens buiten als het mooi weer is. Dan is het in mn kasje rond de 30 graden (de luchttemperatuur)

 

Iemand een idee wat ik fout doe en of ik mn zaaadjes nog boven de grond kan verwachten. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe heb je het gedaan, voorgekiemd of niet, welk medium.... met wat meer info wordt je ws wel geholpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De durban poison heb ik rechtstreeks in de grond gedaan, en na 6 dagen gezet in kiemgrond.., wat me beter geschikt leek voor de zaadjes, er waren toen nog geen worteltjes, sommige zaadjes waren wel al opengegaan maar verder niks. Voor de early bud is het precies een week geleden dat ik ze geplant heb, die heb ik rechtstreeks in de kiemgrond gedaan. ongeveer een centimeter diep. En zoals ik al eerder gezegd heb zijn er daavan 2 als een speer uitgekomen, de rest vertoont (nog) geen enkele groeiverschijnselen, boven de grond dan...

 

Van de durban poison is er nog geen enkele uitgekomen. Wel waren er 2 plantjes met kleine worteltjes, van een millimeter of 3 , toen ik ze overgezet naar kiemgrond had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet niet zeker, maar denk dat het overzetten van die zaadjes;

 

terwijl ze aan het uitkomen waren.

 

het probleem zal zijn.

 

maar heb met dat soort dingen dan ook geen ervaring,

dus mogelijk dat een zaadkweker je hier meer over kan vertellen

 

:arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het dan met de early buds ? zullen ze gwn uitkomen bij een temp van 22 graden ? Moet ik dan gwn wat langer wachten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben toch ook wel van mening dat dit verpotten er niet veel goed aan gedaan heeft... denk wel dat hier je oorzaak ligt.

en de andere, heb je de grond niet te hard aangedrut, geef je niet teveel/te weinig water, hoop dat je nog niet gemest hebt.

ikzelf ben echt wel voorstander van voorkiemen, zou het een volgende keer zo doen, of misschien een of twee zaadjes van je dp opgraven en alsnog proberen van te laten voorkiemen.

en over de temp, toen ik de mijne ontkiemt heb, was het ongeveer 5 graden buiten, en mn ongeisoleerde zolder dus niet veel meer, en die zijn mooit uitgekomen, 8 vd10, dus met 22 graden zou dat zeker geen probleem mogen zijn.

 

enja, geduld, geduld en nog eens geduld, j emoet uiteindelijk de plant zn werk laten doen, je kan hem hier en daar wel wat stimuleren, maar uiteindelijk is zij het die het moet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaa....Dus ik moet gwn veel geduld hebben ? Dat hoop ik, :(

 

Ik heb ze uiterst nauwkeurig overgeplaatst...dus dat is wel optimaal gebeurd.

Ik heb net een plekje voor ze kunnen vinden..:) Ze gaan naar een vriend van mij, hij heeft een hokje waar hij constant de verwarming aan laat staan, zo probeer ik de durban poison tog gwn lkkr veel energie te geven.

 

En dan had ik nog een vraagje : Dus er zijn 2 van de 6 geplante early buds uitgekomen bij mij, ze staan al een weekje. Denk je dat de meerderheid ook zal uitkomen ionder een gem temp van 22 graden ? Al duurt het 2 weken, is het dan nog steeds mogelijk dat ze verschijnen ? Of laat ik de vraag anders stellen ;

 

Is het percentage uitgekomen planten onder een temp van 18 graden evengroot als het percentage uitegkomen planten onder bijn 25 graden ? (we nemen aan dat de periode voordat ze bovenkomen wat langer duurt bij een lagere temp. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt denk ik wel lang genoeg gewacht, ze moesten allang al een stuk gegroeid zijn...

 

Misschien heb je ze teveel water gegeven / teveel voeding gegeven in het begin ??

Hou je aarde vochtig, maar niet nat :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HALELUJA,

één van mn durban poison is net uitgekomen, misschien komt alles tog gwn goed :(:D

 

TnX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je het gebruikt als gereedschap maar ik kan als eerste Japanse eetstokjes aanraden. Heel kleine vingertjes die perfect zijn voor het werken met zaadjes en stekjes.

Je kan er gaatjes mee prikken, zaadjes mee verplaatsen, aarde mee aandrukken rond nieuw geplaatste stekjes, en prima patat mee eten zonder vette vingers te krijgen, als je echt goed bent met stokjes dan kan je zeker 2x zoveel met stokjes in 1 keer op pakken dan met een vork.Japanse zijn dun aan de punt en vierkant taps aan het begin.

 

Ontkiemen van zaden doe ik altijd in een plastic bekertje met water op 26 graden precies.

18-6 licht, zodra ik een wortelpuntje zie van 3 mm, dan plaats ik het in de vochtige stekaarde, 26 graden 18-6. Magisch woord met ontkiemen is continuiteit.

 

Dit jaar maak ik o.a. een kruising van COB X Misty

COB stekjes van 1 moeder, en daarna stuifmeel van 1 Misty vaderplant.

 

O ja, met zaadjes moet je soms ook wel eens geduldig zijn, hoe langer het duurt,

des te hoger de kwaliteit, ook met bloeitijd.

O ja, zaailingen zijn babyplantjes, dus in de eerste 3 weken geen sterke drankjes voor de kleine!

 

Succes en een goede oogst allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW 8O ...TnX Hadjemm....Die chinese stokjes is wel een ideetje ja, denk dak er binnenkort een paar aan ga schaffen :( ..serieus...

 

Ook geen sterke drankjes...ok ! Ik heb wel een heel klein beetje kalk en rozenmest in de kiemgrond gedaan..maar dat was ok wel egt heel weinig, denk niet dat het kwaad kan, denk je wel ?

 

Ohja nogiets: de plantjes zijn wel extreem hoog geworden, de eerste blaadjes zitten op ongeveer 8 centimeter hoogte, da maakt tog nix uit, wel ? (Early Bud)

 

Merci beaucoup. GoodSPeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanse hebben de dunste puntjes, ietsje makkelijker met het oppakken van kleine zaadjes.Maar Chinese bij de afhaal doen het ook hoor! Sarstikke goed ;-)

Rozenmest?? Ik gebruik vismix en biogroei tijdens de groei, ik weet niet waar rozenmest van gemaakt is, enneh voordat je blaadjes geel trekken van de te sterke middelen zou ik er zeker zuinig mee zijn.Wiet heeft een voorkeur voor organische meststoffen, dus echtte poep en pies dingen, dan nog kan je het beter even laten staan voor een maand.

TIP (www.biobizz.com) dat is Rolls Royce voor de bio groeier.

 

En als er blaadjes aan het stammetje zitten dan doen ze het! Goed zo!

Waar heb jij die zaadjes gehaald goodspeed? En wat koste dat?

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ontkiemen van zaden doe ik altijd in een plastic bekertje met water op 26 graden precies.

18-6 licht, zodra ik een wortelpuntje zie van 3 mm, dan plaats ik het in de vochtige stekaarde, 26 graden 18-6. Magisch woord met ontkiemen is continuiteit.

 

Succes en een goede oogst allemaal!

 

Mee eens !!Doe dit al jaren! op deze manier maar die (hogere) temperatuur hoeft helemaal niet hoor!

Gewoon een week of twee in glas water leggen, af en toe water verversen en de wortels komen vanzelf.

En ja ,dat in de grond zetten is een kritiek momentje; gat in de grond, vol met (warm) water gieten , beetje modderig maken en voorzichtig zaadje met worteltjes erin en nat houden .

Let op: deze zaailingen nemen vocht op via de (kleine) blaadjes en nog niet via de wortels (want die zijn daar nog niet toe in staat). 8O

Daarna op een zonnig plekkie en daar komen ze dan!!

Groei ze! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, die 26 graden is de' ideale ontkiemings temparatuur,

vers lauw water (26 graden) iedere dag is een must,

anders krijg je schimmel op je zaadhoesjes.

E hen' niet te nat maken anders kan het zaadje schimel ontwikkelen.

Wortel is een wortel, en die is gemaakt om te slurpen hoe klein deze ook is,

als je het een beetje droger houdt dan modderig schiet de wortel door die pot heen.

Zodra het volume in de pot bekend is voor de plant komt ie vanzelf omhoog.

Een broodzakje kan prima als couveuse kasje gebruikt worden om uitdroging te voorkomen.

Klein beetje lucht toelaten en "Walla", lekker dingetje zeg!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens heb ik tog wel gelezen dat rozenmest uitstekend geschikt is bij wietplanten...het heeft in ieder geval een hoge npk waarde :)

 

Ik heb mn zaadjes bij nirvana besteld..ze kostten me iets van 20 Pleuro.

Dan nog iets...: de uiteindes van de blaadjes van mn plantjes zijn een beetje geel, hoort dat zo ? Ikzerlf denk van wel, ze moetten immers eerst bladgroenkorrels ontwikkelen om groenig te worden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben toch bang dat de rozenaarde te scherp is voor je zaailingen.

Prima merk zaadjes! Maar eh dat geel van je blaadjes zal verdrogen.

Niets aan de hand, als de rest ook geel wordt in de puntjes, zet het dan toch maar even over op gewone potgrond.

 

Laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, op die manier...hmmzz...dan zal ik wel een flesje speciale voeding halen voor de plantjes bij een growshop.

Bij een van mn plantjes zijn de blaadjes een beetje toegetakeld, ze zien er wat raar uit...de egt weitblaadjes bedoel ik dan, niet die twee die ontstaan als ze uit het zaadje komen.

 

Laterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies luidt: Je niet laten "flessen".

Je hoeft geen extra toverdrank te halen,

je boreling heeft genoeg voor de rest van zijn leven ;-)

een Obelix effect (als kind erin gevallen)

Vandaar je krullende blad.

 

Later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...