Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

Scrog experimentje

Recommended Posts

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa nog nooit 100 posts in m'n topic gehad .........Nu dus !!

 

@ dentette: Ik heb de microscoop van m'n oudste zoontje van school gebruikt (is heel erg tweede hands). kun je met webcamXP zo een plaatje schieten. Overigens is dit de kleinste vergroting anders zie ik niks (je begrijpt dat ik dit de kabouter even niet zelf laat doen toch <_< )

 

@ Vlaanders: Ja leuk wordt dat. Ik heb net de sleutels gehad en nu begint het opknappen, ik hoop voor half juni open te gaan...

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het toch niet laten, nog even een overzichtsfoto voor ze om gaan, stel dat ik het maandag vergeet !!

 

gallery_22580_9520_483309.jpg

 

en eentje van de blue widow dames, het blad ziet er verschrikkelijk uit, maar is wel al iets bijgetrokken na de extra Mg (bitterzout 1g/liter). Maar zeker niet fraai, ook al is ze een tikkeltje over de datum <_<

 

gallery_22580_9520_215829.jpg

 

Een top van de SLH, (die ik maar niet scherp krijg op de foto), ondanks de geheel zelfde behandeling als de BW's zien de bladeren van de SLH er een stuk beter uit. !!

 

gallery_22580_9520_1669849.jpg

 

Dat was het weer voor vandaag :smoke (nog net)

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chassie,

 

is toch nog een leuk projekkie geworden, <_< volgens mij krijg je van zowel de zaden als de toppen best nog iets leuks.

 

knip ze als je zover bent, en succes met je sjoppie, zal wel nog een beetje werk in zitten denk ik.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren toch maar aan het oogsten gegaan. Heel grof geplukt en te drogen gehangen/gelegd. hier de picjes na 16 uur drogen.

 

Wat SLH aan de draden gehangen:

 

gallery_22580_9520_1437550.jpg

 

en de rest op het droogrekje gelegd:

 

gallery_22580_9520_1161250.jpg

 

De SLH boven en de BW onder leek me bij nader inzien toch niet zo'n best idee, dus maar uit elkaar gehaald. Zon'n opstelling flatteert overigens wel hoor <_< :

 

gallery_22580_9520_2015950.jpg

 

Toch maar uit elkaar dus, hier de BW's, een scrognet is ook een grof droognet:

 

gallery_22580_9520_1549834.jpg

 

Even een los SLH topje, voor de show:

 

gallery_22580_9520_1248861.jpg

 

 

En toch nog even een paar zaadjes: De donkere komen uit de BW, de iets lichtere uit de SLH en de te lichte/groene uit de NDB. Het zwangere NDB meisje staat nog even na te rijpen in de voorgroei kast, op 10 licht, 14 donker maar die sliep nog toen ik de foto's maakte .. ssssssstttt !!

 

gallery_22580_9520_495154.jpg

 

Zo dat is het idee. Iemand een gokje inzetten op het drooggewicht? Er zitten wel veel zaden in, dus niet te hoog beginnen :smoke :huh:

Hoeveel zaden? Geen idee, ik weet niet eens of ik ze allemaal kan tellen straks, maar ik ga het proberen !

 

Veel gokplezier,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eerste nieuwe kweekje zit erop en er liggen alweer zaden te kiemen <_<

 

Qua opbrengst gokken ben ik zeer slecht. Ik zou zeggen een 300 gram. Wat wil jij zelf dat het word? Pas op, als ik laag gegokt heb, mijn excuses ha =D ik heb er geen flauw idee van!

 

Het belangerijkste is DAT je geoogst hebt! :smoke En lekker word het zeker :huh:

 

Ik hoop dat je zelf tevreden bent, maar dat denk ik wel,

 

Groeten Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

tog nog een lekker rokertje af getrokken tog!

 

ik gok dat je 365 gramm droog haalt :smoke

 

spreek je zal je vanavond ff een cross adresje sturen <_<

 

groet frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

dikke drie onsjes, dat zou mooi zijn. anderhalf SLh en twee en een half BW. Kan ik echt wel ff mee vooruit hoor. 'k moet ook nog werken :smoke

Ik wil eigenlijk in de subtitel zetten dat er gegokt kan worden, maar helaas kan ik niet vinden hoe (en of) je die kan wijzigen <_< . Want het lijkt me wel leuk die gokkerts (heb ik meteen ook een idee waar ik aan moet gaan denken).

 

Het begint al te drogen. Dat gaat wel snel als ze de ruimte hebben ondanks dat ik niet bijverwarm daar..

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chassie,

 

ik denk dat je een 165 gram gaat helen en 700 zaden, als ik zo bekijk wat je op de droogrekjes heb liggen.

 

ik gun je uiteraard veel meer. of heb je stiekum nog meer liggen als op de foto's?

 

 

als je wilt dat ze gaan gokken open je toch een nieuwe topic met een verwijzing naar dit topic. <_< maar ik denk dat ze wel langs zullen komen als er regelmatig hier wordt gepost.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje DJzusje,

165 gram vind ik ook al heel prettig hoor <_< Zeker met 700 zaden erbij en dan extra als die zaden aanslaan ;)

Nee er zijn geen verborgen toppen die niet op de foto staan, al zijn er een paar niet goed te zien, maar die zijn vrij klein. Ik ben eigenlijk blij met elk grammetje dat ik niet in de coffeeshop hoef te halen. 165 x 10 is ook al veel meer dan dit kweekje gekost heeft.

 

Lampset 70 €

softbox 160 €

filter 60 €

fancontroller 45 € (op de windfans)

grote 5 standen fancontroller .... geleend :D:)

Scrogrekje ..... gevonden

reflectiefolie 18 €

grond 8,50 €

scrogclipjes € 3

Veel punaises, postelastieken, en ductape, 15 €

en nog wat rommel die ik had liggen

Voeding enzo, 100 €

dus nog geen 500 € + stroom ongeveer 250 €

 

Is bij 165 gram lekkere wiet toch 900 € bespaard

 

En na het stofzuigen is straks helemaal niet meer te zien dat ik daar een kweekje gehad heb en kan ik weer bellen voor onderhoud aan de CV ketel :huh:

Wel ga ik de volgende keer een paar dingen anders doen:

Niet meer experimenteren in m'n "hoofd" kweekruimte

SCROG per pot maken en niet meer 1 groot rek zodat ik de potten verplaatsen / wisselen

M'n neus vast lijmen aan het problemen en ziektes hoekje van het forum.

Ruimte voor m'n voorgroei kastje maken op een andere plek in huis en dan wordt het de ziekenboeg :smoke

Altijd wat bitterzout geven bij de PK 13/14

En vast nog wel een paar dingetjes,

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dankje DJzusje,

165 gram met 700 zaden erbij

 

Wel ga ik de volgende keer een paar dingen anders doen:

Niet meer experimenteren in m'n "hoofd" kweekruimte

SCROG per pot maken en niet meer 1 groot rek zodat ik de potten verplaatsen / wisselen

M'n neus vast lijmen aan het problemen en ziektes hoekje van het forum.

Ruimte voor m'n voorgroei kastje maken op een andere plek in huis en dan wordt het de ziekenboeg ;)

Altijd wat bitterzout geven bij de PK 13/14

En vast nog wel een paar dingetjes,

 

Voor de eeste keer in 28 jaar is het toch een mooie opbrengst geworden.

700 zaden? Da's een boel!

Alle donker gekleurde zaden zullen aanslaan als je ze gaat potten! :D

Witte zaden zijn nog niet rijp.

 

Die paar dingen die je anders gaat doen, gaan het verschil maken straks!

Ik zie je al helemaal zitten met neus in het problemen/ziekte hoekje van het forum! <_<

En een losse voorgroei ruimte is altijd prettig.

 

- De SCROG per pot, heb je al een idee hoe je dat gaat doen?

- Wat doet de bitterzout bij je PK 13/14?

- Ziekenboeg, hoe zie je dit voor je?

 

:huh: Poldergrower

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poldergrower,

 

Leuk dat je langs komt.

Tsja of het er 700 worden weet ik nog niet natuurlijk, maar de gok van DJzusje spreekt me wel aan .. :smoke. Kan een leuk soortje worden voor ons klimaatje met de genen die Dame Blanche er in heeft gestopt en het effect van de BW of SLH er bij...

 

Het bitterzout geeft Magnesium en ik heb begrepen dat planten die veel K (kalium) op moeten nemen Mg nodig hebben om dat te kunnen doen, en de aarde heeft niet vaak zoveel. Vandaar dat ik de Mg meteen mee wil geven als ik met PK ga gooien. Ik weet natuurlijk nog niet of het gaat helpen maar het klinkt logisch genoeg dacht ik.

 

Een ziekeboeg is voor mij gewoon het voorgroeihokje (60x 40) waar ik plantjes met problemen even apart wil kunnen zetten zodat het zich niet kan verspreiden en ik ze een aparte behandeling kan geven.

 

De scrog per pot (ik ga 'm een scrogPP noemen <_<) wil ik doen door in iedere pot vier stokken te zetten met een stukje gaas. Op die manier hoop ik dat ik steeds 1 pot kan scroggen. Het voordeel daarvan is dat ik dan weer gewoon aan de pot kan voelen of ie droog of nat staat en ik kan 'm als het nodig is verplaatsen voor bijvoorbeeld het licht of naar de ziekenboeg. Nu had ik een rek met vijf potten, als je er dan 1 optilt krijg je het gewicht van de hele scrog een beetje mee en dat maakt het lastig voelen/wegen. Voor een meer ervaren kweker zal het weinig uitmaken maar voor mij scheelt het vast een hoop.

 

Ga je nog een gokje wagen voor het gewicht en de zaden?

Als de zaden kiembaar blijken komt daar wat van in de prijzenpot voor de liefhabber om mee te experimenteren. Er zouden tenslotte buiten vroeg bloeiende BW en SLH tussen moeten zitten (ik schat 1 op 10 of 1 op 8 misschien? )

 

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppie Chassie,

Ik gok op 180 gr droog en 600 zaden <_<

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is helemaal super zal mij benieuwen hoe je de scrogpp gaat ontwerpen en realiseren

zoals je al wist had ik wel belang bij je nieuwe soortje dus hier gaan we ik zeg 750 zaden :huh:

zo te horen jeuk je nieuwe ronde ook al in je hoofd :smoke

 

spreek je snel de cross baan licht trouwens vlak voor rijsenals je op de a1 rijd neem je de afslag richting rijsen en dan rijsen helemaal door gewoon alsmaar met de voorangs weg mee rontonde recht over steken stoplicht ook recht door dan rijd je op een grote weg daarnaast loopt een parralel weg als je ongeveer 2km buiten rijsen bent zit het aan de rechter kant ik kan me ook nog een tuincenter herinneren deze rijd je voorbij en dan op de parralel weg he kan niet missen!!

 

spreek je snel man have fun whit the kids <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou even een tussentijds gewicht:

De wiet is effekes te droog geworden, maar dat is meteen ook wel makkelijk met het verkruimelen voor de zaden er uit te halen:

De gewichten met het zaad er nog in:

 

De NDB dames hebben 90 gram

De Super Lemon Haze meiden doen met z'n tweeen 125 gram

De Blauwe Weduwen hebben met z'n drieen 160 gram in de schaal gelegd.

 

Deze week ga ik de zaden er uit halen en komt het eindgewicht boven.

Voor de gokkers wordt dat het gewicht van de Blue's en de Supers, want die had ik alleen op de foto's staan (als iemand het hier niet mee eens is moet ik maar twee prijzen maken toch, want ik had het er niet bij gezegd :verrygood ? )

 

Tot van de week,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chassie, toch een leuke opbrengst. nou hopen dat de zaden geen 300 gram wegen, heb je nog weinig over :verrygood

 

en wat betreft de gokkers, doe maar wat je leuk vind . Het gaat om het gokken en niet om de winst. nou ja bij mij dan. Ik ging inderdaad ook van de foto's uit.

 

als je maar maar voldoende van alles voor jezelf hebt. en geld hebt bespaard en uiteraard een welverdient rokertje waarvan je weet waar het vandaan komt.

 

verder kun je bij mij kijken voor een scrogPP, ik heb inderdaad ook een SPP met die kunststof ringen uit het tuincentrum, werkt ook goed. Ik heb onder de BadBoy 1 dame staan met 2 van die ringen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me bij djzusie aan je doet het idd voor jezelf ;)

gokken is leuk maar voor de rest boeid het me ook niet zo veel :verrygood

idd hopen dat de zaden niet te veel wegen dan heb je nog wat te snoepen over!!

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's toch zeker niet mis hé!

 

Ik wens je er zeer veel rookplezier mee! Je hebt toch al je eerste eigen gekweekte wietje eens geproefd :verrygood ? Dat zal vast wel ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och DJ, Franky en Vlaanders, het geven van een prijs voor de gok, heeft vooral met het geven te maken. Het is tenslotte toch een stukje waar ik trots op ben om met m'n forum-maatjes te delen. Ik zocht dan ook vooral een reden om wat op te kunnen sturen of naar een meeting mee te brengen voor de "prijswinnaars". :D. As sampeltje om te roken zal er niet zo veel bij zitten omdat ik ze ga verkruimelen om de zaden te schiften. Daarna gaat het öf in de ice-o-lator, of ik maak een stapel voorgedraaide joints. Met dit ding en cones. (waar ik natuurlijk never nooit zoveel voor betaal als daar :P ).

 

Ik ga z.s.m. de zaden testen en als die goed kiemen kan een ider daar een zakje van krijgen om een leuke urban-guerilla uit te zetten. Ooit hoop ik nog eens een actie op te kunnen zetten met duizenden zaden door het hele land. Net zoiets als de actie in de zeventiger jaren (ik meen dat dat toen door Koos Vorrink was opgezet, maar dat weet ik niet meer).

De zaden zijn Females dus dat stoort verder niemand, en een kwart van de zaden moeten dus vroeg bloeiende super wietjes worden. De rest gewoon lekker ;) )

 

Als dat lukt heeft Vlaanders ook z'n 400€ weer terug bespaard :verrygood

 

Morgen ga ik ze schudden dan wten we meer ,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey chassie

het ging mij ook idd om het geven en dan een leuk rookverslagje trug te krijgen .

een mini meeting is idd lachen :lol: . die zaden actie is gek maar daarom ook superleuk!

hoe is het schudden gegaan? ben benieuwd :D

nu maar hopen dat ze ontkiemen gaan!

 

heb je de cross plaats nog gevonden??

 

groetjes frank

 

heey chassie

het ging mij ook idd om het geven en dan een leuk rookverslagje trug te krijgen .

een mini meeting is idd lachen ;) . die zaden actie is gek maar daarom ook superleuk!

hoe is het schudden gegaan? ben benieuwd :P

nu maar hopen dat ze ontkiemen gaan!

 

heb je de cross plaats nog gevonden??

 

groetjes frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lezers en mee denkers ;). Ik ben het niet vergeten hoor.

 

@ Franky, Ne tenminste nog niet in jouw buurt, maar dat komt in de zomervakantie vast wel.

 

@ alle gokkers. Ik zit nog regelmatig te pulken aan die toppen maar de bodem is nog lang niet in zicht. 't is nog veel meer werk dan knippen zeg, en dat nog wel op de verkruimel methode. Maar ik ga door.

Tot nu toe zo'n 1000 (ja hoor duizend) zaden er uit gehaald en ik ben nog niet op de helft. Om gek van te worden die kleine zaadje met je plakvingers er uit vissen. Hoeveel wiet er over blijft zal dus wel tegen vallen, maar het is altijd wel iets wat er over blijft.

 

Meteen heb ik een vraagje over zaden ( :lol: ja je kon er op wachten ) . Ik krijg ze niet gekiemd, ook de mooie bruine niet. Een maat van me heeft er wel viif gekiemd gekregen dus ik snap er niks van. Moet ik nog iets met die zaden doen voor ik ze te water laat?

 

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Chassie en jij maar denken 700 wat een hoop :lol:

 

ik denk dat je de zaden eerst een tijdje in de koelkast of de vriezer moet leggen, ze moeten eerst wat rusten en met het koelen boots je de winterperiode na.

 

en ja de ene kiemt wat makkelijker dan de andere.

 

succes met het pielen met plakkende vingers.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

seg chassie,

nu heb ik heel je topic doorgelezen, kom ik op het eind en wat zie ik:

 

nix! hoeveel heb je er nou uiteindelijk afgehaald?

 

en mss ook even zeggen dat morgen 5 juni is, de dag dat je uiterlijk je GS wou openen :verrygood

(kwestie dat jij precies wel wat verward bent soms :wOOt )

 

maar ja , neem het je niet kwalijk, je zal het wel druk hebben met je GSje niet dan?

hopelijk lukt het wat daar.

 

groeten, matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ik heb het even drukkig. Opening GS helaas uitgesteld naar september door wat vergunningsproblemen tussen de eigenaar van het oude winkelcentrum en de gemeente en ik zit zoals gebruikelijk tussen de molenstenen in. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.

 

De zaden, das een verhaal apart. Het zijn er tussen de twee en drieduizend geworden. Ik ben de tel kwijt geraakt. Helaas zijn het (nog?) geen beste kiemers. Het lijkt of het jasje een tikkeltje te sterk is voor de dames om uit hun schulp te kruipen. Soms helpt het om er even in te knijpen tot ze zachtjes knak zeggen, maar ook dat gaat niet altijd op.

Ze zijn wel erg licht want de overgebleven kruimelwiet is zo droog als ie is toch nog 308 gram. En best lekker. De NDB is voor mij een lekkere slaap en droomwiet. De smaak is zacht en zwaar net hasj.

 

De Super Lemon Haze blijf ik goed actief bij, tot ik omval na een uurtje ofzo. De smaak en de geur is echt citroenig en de high is helder en goed tegen de migraine. Niet teveel van nemen voor mij, anders ga ik plat.

De Blue widow is precies zoals ik haar heb leren kennen. Bij mij geeft ze vooral bij een opkomende migraine een redelijke verlichting, maar ze is vooral leuk. Op zo'n moment kan ik rekenen op een sterk aura in de vorm van dansende gekleurde lichtjes die, als je er niet bang voor bent, een heel plezierig dansspel laten zien dat je nog kan beïnvloeden ook. Pas na een uur of meer wordt het rustig en is het oppassen voor een couchlock. Lekker wietje dus.

 

Als het weer even wat rustiger is aan het winkelfront zal ik de prijzen gaan uitreiken, dus let allemaal op je pm-box. :verrygood

 

Groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor! Leerzaam topix geworden!

 

 

Een eigen gekweekt medicinaal wietje is onbetaalbaar!

 

Gr Junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De twee samples die van het weekend mee naar huis zijn gegaan, zijn allebei erg goed bevallen.

Alle zaadjes hebben we er uit kunnen vissen, dus dat was geen probleem.

 

De Super Lemon Haze is het meest in de smaak gevallen. :P

Citroen in het begin met een haze smaak op het einde. Heldere, actieve high.

Ooit ook een keertje met je zaadjes gaan rommelen omdat ze zo goed beviel. :D

 

De Blue Widow is echt een indica.

Zwarte bessen met een vleugje White Widow. Erg prettig stoned.

Dansende gekleurde lichtjes zijn huize Poldergrower voorbij gegaan...

Benieuwd wat voor effect ze gaat geven in combi met de Nieuwe Dame Blanche.

 

;) Mrs Poldergrower

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...