Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
treelover

Kalmoes/TMA-2

Recommended Posts

Ik zit hier nu met 2 flessen gesneden-kalmoeswortel-in-methanol (kalmoeswortel van 2 verschillende merken, smartshop en reformwinkel), maar ik ben nog steeds een beetje huiverig om alles in te dampen voor gebruik. Niet dat ik bang ben voor methanol (dat dampt er echt wel uit bij een uurtje op 100 C), maar ik ben er nog niet helemaal over uit over hoe ik het ga gebruiken.

 

Ik zou de overgebleven kalmoesolie kunnen innemen, wat volgens Shulgin in het lichaam zou leiden tot het omzetten van de asaron tot TMA-2 ,analoog aan de manier waarop safrol en myristicine (nootmuskaat) omgezet worden tot MDA en MMDA.

 

Probleem is: sommige metabolieten van asaron zijn carcinogeen (niet extreem, maar je wil er niet teveel van binnenkrijgen) net als die van safrol.

 

Nu weet ik hoe de synthetische weg naar TMA-2 leidt.

Ten eerste moet men de asaron omzetten in het corresponderende asaron-pseudonitrosiet, gevolgd door hydrolyse tot het corresponderende fenyl-2-nitropropeen, waarna een Al/Hg reductie volgt op de nitrogroep, om daar een amine van te maken (TMA-2 in PIHKAL).

 

Hierdoor is de metabolische weg naar TMA-2 (en de carcinogene asaron-metabolieten) in zijn geheel te vermijden.

 

Nu mijn vraag:

Is er hier iemand met ervaring met TMA-2, het is namelijk een tijdje in Nederlandse smartshops te koop geweest (net als 2C-B ). Ik zou graag willen weten hoe het zich verhoudt tot kalmoeswortel/olie.

 

Kijken of het de moeite waard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik heb zelf de kalmoes poeder 2 eetlepels door een sapje geroerd.

Is niet echt lekker van smaak zo, maar goed moet er wat voor over hebben!

 

 

 

 

groetjes,piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er hier iemand met ervaring met TMA-2, het is namelijk een tijdje in Nederlandse smartshops te koop geweest (net als 2C-B ). Ik zou graag willen weten hoe het zich verhoudt tot kalmoeswortel/olie.

Een vriend van me had wel ervaring met TMA-2, hij vond het leuk spul, beter dan 2C-B, minder dan 2C-T-7.. Ik heb zelf ooit calamus geprobeerd en echt weinig van gemerkt. Net als met nootmuskaat, je krijgt echt niet dezelfde effecten die je krijgt van MMDA of MDA, je bent 3 dagen lang uitgedroogd en ziek, meer niet. Shulgin is een wijs man, maar het is en blijft speculatie, geen enkel bewijs voor z'n hypothese. Als jij die synthesis succesvol uit kan voeren, dan is het zeker de moeite waard.. Betwijfel het alleen als je dit hier na gaat vragen.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je bent 3 dagen lang uitgedroogd en ziek, meer niet

Lijkt me geen aangename trip, maar ik heb een gelijkaardige ervaring gehad op morning glory (dag lang ziek, niks psychedelisch aan), terwijl andere mensen de meest spectaculaire ervaringen beschrijven.

Ik denk dat het simpelweg erop aankomt hoeveel toxische shit je lichamelijk kan handlen om genoeg actieve stof in je systeem te krijgen, dus een ijzeren maag is een voordeel gok ik.

Verder kan een zware bodyload en misselijkheid een hoop aandacht trekken waardoor je geen objectief beeld van de trip zult hebben.

 

Als jij die synthesis succesvol uit kan voeren, dan is het zeker de moeite waard.. Betwijfel het alleen als je dit hier na gaat vragen..

Dat wilde ik weten.

Ik hoef niks te bewijzen, daarvoor zit ik niet op een forum.

 

Inmiddels zelf wat kalmoeswortel gekauwd, geen fijne smaak, soort van heet, merkte wel enige stimulatie maar zelfs in deze dosis vind ik het (kalmoeswortel as is) het niet echt waard tegenover de maagklachten.

 

Ik ben trouwens heel benieuwd naar de werking van N-gemethyleerd TMA-2 (TMMA-2?) tegenover TMA-2, als deze hetzelfde is als MDMA tegenover MDA zou dit een empathogene twist aan de ervaring kunnen geven. N-methylatie kan óf worden gedaan tijdens de reductie van de nitropropeen met nitromethaan wat in situ methylamine vormt door het Al/Hg, of achteraf met formaldehyde en Al/Hg.

Of misschien kunnen de 2,5-methoxygroepen van TMA-2 analoog aan 2C-B naar 2C-B fly omgezet worden tot dihydro-difuraan-groepen (TMA-2-FLY of zelfs TMA-2-dragonfly als je de benaming van David E. Nichols gebruikt).

 

Allemaal variaties die de potentie mogelijk verhogen, en dus de kans op nare bijwerkingen verkleinen (je hoeft minder shit je lichaam in te krijgen voor hetzelfde effect). Allemaal nog nooit onderzocht.

 

PS: Ook lijst 1 heeft gaatjes, in NL kun je ongestraft tot 1gr harddrugs bezitten zonder angst voor vervolging. Dit mag dus ook 1gr LSD of iets in die regionen van potentie zijn, zolang het maar als poeder gevonden wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoef niks te bewijzen, daarvoor zit ik niet op een forum.

Dat begrijp ik, maar je snapt dat de meeste mensen die vragen of het waard is om kalmoes om te zetten in TMA-2 op een internetforum (je zit hier helemaal verkeerd) meestal niet de know-how hebben om dit ook daadwerkelijk uit te voeren, ik bedoel, het spreekt voorzich dat dit het waard is als je je ook maar een beetje verdiept in de 2 middelen.. Uit de pagina die je linkte alleen al: "I had mentioned, in the spice cabinet discussion under TMA, the tasting of asarone at up to 70 milligrams without any effects." ;)

 

Allemaal nog nooit onderzocht

METHYL-TMA-2 (or N-methyl-2,4,5-trimethoxyamphetamine) had been tried at up to 120 milligrams without any effects.

3e alinea van extensions & commentary

http://www.erowid.org/library/books_online...pihkal126.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, heb er blijkbaar destijds overheen gelezen. Abstracts leverden iig niks op wat betreft farmacologische activiteit.

So far, however, the only consistent thing seen is that, with N-methylation, the potency of the psychedelics is decreased, but the potency of the stimulants appears to be pretty much maintained.

Jammer maar helaas. Wel een leuk argument voor de eeuwige discussie of MDMA nu psychedelisch of stimulerend is, amfetamine naar meth is een enorm verschil in potentie, MDA naar MDMA doet weinig wat betreft potentie en TMA-2 naar n-methyl-TMA-2 keldert de potentie met minstens zesvoud (wil niet zeggen dat het inactief is, maar iig niet de moeite waard). Zo zou je kunnen redeneren dat MDMA op het randje zit tussen stimulerend en psychedelisch.

"I had mentioned, in the spice cabinet discussion under TMA, the tasting of asarone at up to 70 milligrams without any effects." wink.gif

Als je bekijkt wat de meest voorkomende metaboliet is van asaron: 2,4,5-trimethoxykaneelzuur, zul je zien dat 70mg een beetje aan de lage kant is (dosis TMA-2: 20-40 mg) als je hoopt op een effect. Maargoed, ik ben niet bereid zoveel asaron in te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je bekijkt wat de meest voorkomende metaboliet is van asaron: 2,4,5-trimethoxykaneelzuur, zul je zien dat 70mg een beetje aan de lage kant is (dosis TMA-2: 20-40 mg) als je hoopt op een effect. Maargoed, ik ben niet bereid zoveel asaron in te nemen.

Nog steeds blijft het pure speculatie, wat gebaseerd was op tests in vitro op konijnen levers, niet in vivo bij mensen. Alle effecten die worden beschreven komen gewoon niet overeen met TMA-2.

 

Maargoed, happy cooking. ;) shoot maar een pm als je wat links wilt naar fora of sites waar je wat beter geholpen kan worden, als je die nog niet had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asarone uit kalmoes omzetten tot TMA-2...is het het waard?

 

NEE.

 

Een megapartij werk voor een onzekere opbrengst voor een vrij onbekende stof. Eerst 50 kilo kalmoeswortel uit de slootkant graven, in je keukenmachine kapot hakken en dan met een geimproviseerde set up stoom destileren terwijl je geen idee hebt hoeveel asarone er in de eindolie zit. En dan al je glaswerk vies maken en de reactants bij elkaar krijgen en hopen dat het proces uit het kookboek een aardige yield heeft. En dat als je een eindproduct hebt met een psychische activiteit dat je het ook leuk/aangenaam/tolerabel vind.

 

Mij niet gezien. Als ik perse dingen wil zien die er niet zijn dan ga ik voor paddestoelen of dmt. Werkzaam, betrouwbaar, veilig en veel minder onzeker werk.

 

Maar als je de tijd/energie en hardware (en de passie) hebt moet je het niet nalaten, het is een interessant experiment om te kijken of het kan en werkt.

 

Podenco

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Waarom post je? Nee niet doen, maar doe het maar wel als je het kan! ;)

 

TMA-2 is niet onbekend. Het is niet de moeilijkste synth, jij bent hem niet en paddestoelen en DMT zijn geen TMA-2. Het is het waard, kalmoes is zelf geen zak waard als je een aangename trip wilt, maar TMA-2 on the other hand..

 

Btw, we willen pics zien van de set-up & progress! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Blaasaap, ik moet beter lezen...

 

Ik dacht dat de topic starter vroeg of het proces de moeite waard was...en mijns inziens is het dat niet omdat er makkelijkere middelen zijn die grofweg hetzelfde effect veroorzaken. Ikzelf zou alle moeite niet doen voor een plafond dat op dezelfde manier beweegt als met de beschikbare indolen ;)

 

Maar goed mijn ervaring met het verwante mescaline is al heel wat jaar terug, voordat er veel cacti in omloop waren. Ik vond er weinig aan in vergelijking tot de indolen en dat speelt ook mee voor mijn mening over TMA-2. Maar dat zou ook kunnen liggen aan de dosering of aan mezelf. Ik heb geen ervaring met TMA-2 misschien moet ik mijn menig herzien.

 

TS...bring it on...

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een megapartij werk voor een onzekere opbrengst voor een vrij onbekende stof. Eerst 50 kilo kalmoeswortel uit de slootkant graven, in je keukenmachine kapot hakken en dan met een geimproviseerde set up stoom destileren terwijl je geen idee hebt hoeveel asarone er in de eindolie zit. En dan al je glaswerk vies maken en de reactants bij elkaar krijgen en hopen dat het proces uit het kookboek een aardige yield heeft.

1kg wortel = minstens 20g olie (met solvent extractie) = minstens 15g asaron = 10E

10ml kalmoesolie (10/80% asaron)= 10E

TMA-2 dosis: 20-40mg

Het misbruiken van huis-tuin-en-keuken-apparatuur en chemicaliën voor de productie van psychedelica = Priceless

 

Purificatie vd asaron is niet nodig als je de goede olie hebt (80% asaron).

 

Might take a while, denk niet dat ik hier een 1,2,3 kookboekrecept volg en ik ben ook zeker niet van plan er een te gaan maken. Pics kan ik maken, maar niet na de uiteindelijke reductie.

 

Bioassay will be included.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kilo droog = 10 kilo nat. De ene kalmoes is de andere niet. Kan je niet als een practicumopdracht eerst een bepaling van het asarongehalte doen?

 

10 ml is niet zo veel, ik zou het zeker nog destileren gezien het GIGO principe. En als je dat niet vaak doet...oeps vacuum er verkeerd af de zooi spat je kolom in en er is nog maar 2 ml van de 8 over.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En 1 kilo droog = 1 kilo droog = 10E

Je denkt toch niet dat ik ga graven met dit weer. ;)

 

Percentages asaron worden meestal door de fabrikant gegeven, bij olie iig wel.

 

Het mooie van pseudonitrosieten is dat ze niet oplosbaar zijn in (petroleum) ether, waar de olie zelf wel oplosbaar in is. Destilleren zou dus niet essentieel moeten zijn, kan ik wel doen hoor als alles in de soep loopt, maar eerst maar even zo proberen.

 

Napluizen @ Rhodium? :lol:

Daar hoor je te beginnen, napluizen doe je in de boeken van Bruckner, en hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...