Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dion-Dion

Kamerplanten

Recommended Posts

Hallo allemaal

heb vandaag het forum een beetje zitten uitpluizen , kweekverslaagjes gelezen maar het viel me heel erg op dat iedereen die binnenkweekt het eigenlijk in een tent doet of dergelijk. dus hierbij een vrij lange vraag want kom er niet uit via de faq van het forum:(

 

-Kweken in een normale kast waar normaal kleding ligt met het starterspakket van sannie

-Tl Buis ??? 400w Lamp?

 

verderrest wou ik eigenlijk niet zo speciaal veel er aan toevoegen want wil het goedkoop houden en gewoon een leuk teeltje krijgen :wacko: en dan volgende zomer weer de tuin in:D

 

Hoor het graag!

greeeetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had mn kleding kast ook gebruikt hoor,ik had m leeg gegooid lamp er in en spul en draaien maar

ik zal voor 400 watt gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor in een kast xonder extra spullen Tl buis zeker geen 400 Watt

 

met 400 watt heb je gelijk weer temp problemen en dan krijg je echt dikke plant voor gewoon een paar grammen lekker 2 x tl der boven of 2 x 24 Watt spaarlampen

 

maare in een kleding kast zou ik lekker de kleding wel even der uit halen :D

 

voor het makkelijke ook gewoon voor een auto plantje gaan en om niet te groot te gaan een lowrider ofzo

 

groeten

 

skunkie

 

p.s

 

hoe dan ook in de bloei heb je wel lekker geurtje in je kamer/huis :wacko:

 

enig idee hoeveel temperatuur er van een 400 W af komt en dat zonder ventilatie nix in een houte kleding kast goeie tip pffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had mn deuren uit mn kast gehaald ivm de warmte dan kon ik het wel goed onder contole houden

of je moet een grote afzuiger halen + filter maarja dan kan je net zo goed een kweektent halen want dat heb je ook voor dat zelfde geld

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had mn deuren uit mn kast gehaald ivm de warmte dan kon ik het wel goed onder contole houden

of je moet een grote afzuiger halen + filter maarja dan kan je net zo goed een kweektent halen want dat heb je ook voor dat zelfde geld

ja daarom

maar alsnog heel erg bedankt ! ben ik in ieder geval al weer vooruit geholpen!:D

 

begin over een tijdje eerst een kleine verbouwing voor10 dagen daarna verslag bijhouden voor de belangstellenden:)

 

voor in een kast xonder extra spullen Tl buis zeker geen 400 Watt

 

met 400 watt heb je gelijk weer temp problemen en dan krijg je echt dikke plant voor gewoon een paar grammen lekker 2 x tl der boven of 2 x 24 Watt spaarlampen

 

maare in een kleding kast zou ik lekker de kleding wel even der uit halen :D

 

voor het makkelijke ook gewoon voor een auto plantje gaan en om niet te groot te gaan een lowrider ofzo

 

groeten

 

skunkie

 

p.s

 

hoe dan ook in de bloei heb je wel lekker geurtje in je kamer/huis :wacko:

 

enig idee hoeveel temperatuur er van een 400 W af komt en dat zonder ventilatie nix in een houte kleding kast goeie tip pffff

 

Bedankt skunkie

zat zelf te denken om de killing fields van sannie te nemen samen bij het begin pakket zeg maar of zit er een betere aanrader tussen?

 

Groetjes Dion

Share this post


Link to post
Share on other sites

killing fields zijn zeker lekker

 

even iets anders

 

deuren uit je kast gehaald ????

 

how the fu*k

 

hoe doe je dan aan verduisteren of had je auto's staan ??? die hebben tog ook wel 6 uur donker nodig ???

 

en hij vroeg dus zonder al die zooi filters afzuigers en dergelijk maarja

 

groeten

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bedankt skunkie:)

killing fields is dat een makkelijk te kweken wiet of stel jij een andere soort voor?

want een auto is ook wel leuk:) maar komt daar wel lekkere wiet vanaf??

 

groetjess:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto is voor jouw het makkelijkste omdat je die niet helemaal in het donker hoeft te zetten en die kan je gewoon je hele kweek dus groei en bloei lekker op 18/6 laten staan

 

auto wiet heb je in vele smaken dus voor ieder wat wils

 

voor echt lekker wietje vind ik zelf de auto ak47 #1 wel lekker

blijft ook onder de 90 cm

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@super#skunk beginner

 

ik had gewoon een dikke kleed er voor hangen dus als ik thuis kwam deed ik die kleed er voor

en voordat ik ging slapen haalde ik m er af :wacko:

 

 

PS

 

ik heb tot nu toe ook geen filter gebruikt t enigste probleem is dat je wat eerder moet oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder oogsten ???

 

Maare het gaat tog om de thc die is dan nog niet optimaal tog ???

 

WTF raar

 

ben ook stoned meschien lees ik het allemaal wel verkeerd ???

 

omg

 

waar hadden we het over

 

owja eerder oogsten :wacko:

 

ik heb mijn planten die onder de lamp staan niet voor het mooi stinken moeten ze

 

damnz

 

groeten

 

skunkie (helemaal knetter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dan is je THC wel lager, maarja liever wat slechtere wiet dan helemaal niks en een boete aan je reet :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar komt die boete nou weer vandaan hij heb het tog niet over meer als 5 planten en ik ook niet

 

dacht trouwens met de topic naam kamerplant dat ie deze bedoelde

 

med_gallery_24548_9361_689969.jpg

 

mijn tafel plantje een van de 5 dus ook legaal en een koop woning

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar komt die boete nou weer vandaan hij heb het tog niet over meer als 5 planten en ik ook niet

dacht trouwens met de topic naam kamerplant dat ie deze bedoelde

mijn tafel plantje een van de 5 dus ook legaal en een koop woning

1 tot 5 is gedoogd,

niet legaal dus, want wiet is bij wet verboden in Nederland.

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus niet strafbaar.

binnen de grens van vijf geen boete of dergelijke. altijd wel even de huur contract doornemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop woning dus maak ik me geen zorgen om

 

seedbanks hebben altijd wel een ruime selectie

 

sannie seeds heb ook een paar lekkere

 

ga maar eens googelen zijn meer dan genoeg sited die zaden verkopen

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tot 5 is gedoogd,

niet legaal dus, want wiet is bij wet verboden in Nederland.

gr Carpie

 

@sparta-rotterdam

 

NIET LEGAAL DUS!

 

zet maar 5 planten neer en bel de politie maar als je t niet gelooft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zou je krijgen dan voor 5 planten dan ? :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmz een billenkoek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

..hangt er af van oom agent ze worden zoizo in beslag genomen,ik heb t zelf gelukkig nog niet meegemaakt

maar je hoort 9 van de 10 keer dat t in beslag genomen word en meestal een boete maar zoals ik zei hangt

van oom agent af als het een broekie is die zich nog moet bewijzen ja dan ben je de lul ;)

 

 

Drugs

Cannabis

 

In de Nederlandse wet zijn de regels omtrent drugs beschreven in de Opiumwet. Als bijlage bij deze wet zijn twee lijsten opgenomen met illegale middelen. Het gezondheidsrisico voor de gebruiker is hierbij het uitgangspunt.

 

Opiumwet

Gedoogbeleid

Straffen

Meer informatie

Opiumwet

In de Nederlandse wet zijn de regels omtrent drugs beschreven in de Opiumwet. Als bijlage bij deze wet zijn twee lijsten opgenomen met illegale middelen. Het gezondheidsrisico voor de gebruiker is hierbij het uitgangspunt.

 

Cannabis is niet legaal

Wiet, marihuana en hashishzijn minder slecht voor de gezondheid dan harddrugs. Maar ze zijn even illegaal. Cannabisstaat op lijst II van de Opiumwet evenals GHB en enkele andere stoffen. Dat betekent dat alle handelingen met betrekking tot deze drugs strafbaar zijn, zoals handel (import/export), verkoop, productie en bezit van softdrugs. Ook cannabis kopen van een straatdealer of een vriend is strafbaar. Het gebruik van drugs is niet strafbaar.

 

Naar boven

 

Gedoogbeleid

In het strafrecht bestaat het opportuniteitsbeginsel. Dit houdt in dat het Openbaar Ministerie kan afzien van vervolging van strafbare feiten als daarmee een hoger algemeen maatschappelijk belang wordt gediend. Het hoger algemeen belang bij het drugsbeleid is de volksgezondheid (scheiding van hard- en softdrugs markten) en de openbare orde.

 

Harddrugs schadelijker

Door de verkoop van cannabis te gedogen en streng op te treden tegen de verkoop van harddrugs, worden deze twee markten uit elkaar getrokken. Gevolg is dat cannabisgebruikers minder gemakkelijk in aanraking komen met harddrugs.

 

Opstap

Sommige mensen denken dat het door het liberale cannabisbeleid juist gemakkelijker is om over te stappen naar harddrugs. Maar volgens het gezaghebbende ‘Institute of Medicine’ in de VS is er geen overtuigend bewijs dat cannabis op zichzelf fungeert als opstap naar harddrugs.

 

Weinig probleemgebruikers

Binnen de Europese Unie heeft Nederland een laag percentage probleemgebruikers van harddrugs. Het aantal verslaafden aan opiaten, zoals heroïne, morfine en methadon, is in Nederland onveranderd laag en ligt zeer ver onder het aantal cannabisgebruikers.

 

Naar boven

 

Straffen

In Nederland is het niet strafbaar om cannabis te gebruiken. Handel, verkoop en productie van cannabis is wel strafbaar. Onderstaand overzicht met straffen rondom softdrugs is niet volledig. Meer informatie hierover vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie.

 

Feit

Bezit van meer dan 30 gram

Straf

Maximaal 2 jaar gevangenisstraf en/of 16.750 euro boete

 

Feit

5 tot 30 gram cannabis bezitten voor eigen gebruik

Straf

Maximaal 1 maand gevangenisstraf en/of 3.350 euro boete

 

Feit

Maximaal 5 gram cannabis bezitten voor eigen gebruik

Straf

Dit is wel strafbaar, maar volgens de richtlijnen van het Openbaar Ministerie zal het bezit van kleine hoeveelheden voor persoonlijk gebruik (tot 5 gram) niet tot vervolging leiden.

 

Feit

Op straat een joint roken

Straf

Dit is in sommige (delen van) gemeentes strafbaar gesteld om overlast aan te pakken. De strafmaat is ook lokaal vastgesteld.

 

Feit

Cannabis meenemen over de grens

Straf

Maximaal 4 jaar gevangenisstraf en/of 67.000 euro boete

 

Feit

5 of minder hennepplanten telen

Straf

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

Feit

Meer dan 5 hennepplanten telen

Straf

Maximaal 4 jaar gevangenisstraf en/of 67.000 euro boete

 

Feit

Zonder vergunning GHB bereiden of verkopen

Straf

Maximaal 6 jaar gevangenisstraf en/of een geldboete

Naar boven

 

 

bron: http://www.justitie.nl/onderwerpen/crimina...rugs/index.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis toch belachelijk dat alles illegaal is behalve het gebruiken... ergens moet er dan een belletje gaan rinkelen van: hier klopt iets niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...