Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Hoe maak je een goede LICHTsluis?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik ben met mijn growroom bezig. Wie kan mij vertellen hoe ik een goede en handige lichtsluis kan maken? Liefst een beetje duidelijk omschreven, hi hi.

 

Een kenmerk is dat ik weinig ruimte heb omdat ik in een klein hokje kweek. De deur zit in de hoek, dus ik kan maximaal die hoek waar ik binnenkom gebruiken als lichtsluis. Een gordijn laten maken is weer zo tijdrovend en vooral duur. Maar misschien heeft er iemand een goed idee qua materiaal?

 

Het zou een grote hulp zijn. Ik ben het klussen zat en dit is het laatste dat ik moet doen :(

Thanks,

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met lichtsluis??? Sorryik begrijp ff niet wat je bedoeld, heb wekl een vermoeden maarja.. vertel :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel om bij het opendoen van de deur naar de kweekruimte geen fel lichtschijnsel naar buiten te laten komen? Capice :(?

 

Dus dat je hele huis s'avonds niet opgelicht is als je de deur even opendoet. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het forum is er volgensmij al genoeg over te vinden :wink: .. En tja, bij elk hok is er weer iets anders.. duss.. uiteindelijk moet je zelf uitkienen hoe je het precies in praktijk gaat brengen..

 

iig veel succes

 

Gr :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap wat je wil doen, maar waarom? is heus niet zo erg dat er wat licht uit je kast komt als je hem opendoet, maar waarschijnlijk wil je lekker discreet blijven...

wel dan zouk zeggen je hebt jezelf al beantwoord, neem een diike, bij voorkeur zwarte doek, spijker twee latten vanboven op je hok, loodrecht op de richting van je deur als hij dicht is, dus evenwijdig als hij open is, 1 aan beide zijden van je deur, en leg hierover dat doek, zo kun je je deur open doen in deze nieuwe mini ruimte die je gemaakt hebt, zonder dat er al te veel licht naar overal gaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn huiskamer op bewolkte dagen regelmatig fel oplichten met het opendoen van de deur vind ik het inderdaad minder discreet :(

 

Er zijn toch vast wel meer mensen die een aardige lichtsluis(je) hebben geimproviseerd? Ik zou het leuk vinden om te horen wat andere mensen evt. bedacht hebben :)

Lola!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik dan voor je kan bedenken is binnen een stuk zwart-wit folie in de deuropening te hangen. Wil je echt wat moeite doen dan maak je dat van stroken folie die elkaar half overlappen. Zoals je dat ook ziet bij die plactic doorloopdeuren in fabrieken of winkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zal wel het ophangen van het een of ander worden. Ik heb nog veel veiverplastic! Dat kan ik goed gebruiken. Dat van die stroken zie ik niet helemaal voor me overigens? Nee wil liefst iets dat "echt" afsluit. Het meeste licht tenminste, met stroken plastic en een ventilator vind ik ook iets te ongmakkelijk.

 

Maar het idee van Cornholio om een plankje te maken en plasic daarmee op te hangen is prima. Relaxed hoor :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een stuk vijverfolie voor het buitenraam hangen zodat dit goed afsluit....

komt er wel licht in je kamer, maar valt van buiten niet op

(moet dan wel rondom goed afsluiten).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja het zal wel het ophangen van het een of ander worden. Ik heb nog veel veiverplastic! Dat kan ik goed gebruiken. Dat van die stroken zie ik niet helemaal voor me overigens? Nee wil liefst iets dat "echt" afsluit. Het meeste licht tenminste, met stroken plastic en een ventilator vind ik ook iets te ongmakkelijk.

 

Heb je denk ik een verkeerd beeld. Die stroken sluiten het geheel helemaal af :?

Kost je geen ruimte en kun je zeer gemakkelijk doorheen. Makkelijker als een grote flap.

Waar je die ventilator vandaanhaalt weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :( Ik bedoel de ventilator in mijn hok. Die blaast dan de flaps opzij. Daarom vind ik die stroken misschien wat minder qua idee. Alhoewel ik genoeg vijverfolie heb. Ik zou het even kunnen proberen :)

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Thanks, nee ik heb nog geen oplossing. Wel tijdelijk. Gewoon wat vijverfolie opgehangen. Maar zoals het nu is moet ik steeds moeilijk doen om toch geen bundel licht in de huiskamer te krijgen.

 

Ik zie alleen dat ik lang geen ruimte heb voor de oplossing die jij aandraagt. Waarvoor mijn dank toch nogmaals :(

 

De nood voor een oplossing is voorlopig in ieder geval even weg. Ik heb nu tenminste iets.

Groet,

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je dan niet ff een schetsje maken van hoe groot het allemaal bij jou is dan kan er iets(beters) op maat worden verzonnen.

greetz, thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een beetje te lui daarvoor :( Moet ik met een tekenprogramma gaan werken :)

Maar het komt erop neer dat ik een rechthoekig hok heb met de deur in de hoek. (de deur zit in de lange kant van de rechthoek).

 

Het vervelende met veiverfolie of gordijnen is dat het altijd een beetje behelpen wordt.... tenminste: Dat vind ik. Maargoed. Sowieso bedankt voor de reactie :)

Grtz,

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm nouja volgens mij blijft de beste optie toch een soort tent maken die helemaal lichtdicht is en groot genoeg om je deur open te doen hoeft niet veel groter.

als je met die stroken aan den gang gaat zou ik aanraden om ze een dikke 10 cm langer te maken en ze oonderaan omvouwen zodat je daar een stuk ijzeren pijp of iets anders zwaars in kan doen, dan worden ze niet uit elkaar geblazen door je ventilator

greetz, thagrazzohopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...