Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pierre Paf

BAC schimmels & Trichoderma gebruik

Recommended Posts

Hola hola,

 

ik zit met een dilemma, heb 5 planten(groei uit zaad) staan die dus al flinke wortels hebben.

http://www.wietforum.nl/5-x-Critical-Mass-600W-t64158.html

Het punt is nu dat de schimmels worden aangeraden om "kweken"voor dat je de kweek begint.

 

Heb wel gezien dat het praktisch onmogelijk is om te veel schimmels te gebruiken, maar wat nu als je ze te laat toevoegt??

 

Plus een buurman van me wil ze ook gebruiken, maar zijn planten staan al 3 week in de bloei, gunstig of niet?

 

Wil niet al zo vroeg een fout begaan.... :D

 

Salu2

 

Pierre Paf

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 3 weken bloei..ik zou het niet doen. weet niet hoelang het duurt om een wortelgestel te coloniseren maar denk dat het nu weinig meerwaarde gaat hebben.

volgende keer direct meegeven in het plantgat zodat de schimmels meegroeien met de wortels, door je aarde heen mengen is niet nodig en vooral prijzig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BobtheGrower

tijdens de bloei niet aan te raden, leek mij ook.

 

 

Maar dan nu voor mijn eigen planten?

http://www.wietforum.nl/5-x-Critical-Mass-600W-t64158.html

Ze staan al 1 week op half volle speciekuipen met flinke wortels, en ga ze later aanvullen tot de rand.

Kan het nog?

 

Salu2

 

Pierre Paf

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou niet aan te raden..ik durf je echt niet te zeggen dat het kwaad kan hoor, maar zou het persoonlijk pas de volgende keer doen, net als met je eigen planten. als ze mooi geworteld zijn en ze doen het goed zou ik er niet mee gaan klooien en het volgende rondje afwachten. stukje risicobeperking zeg maar. Een sannie bv zal je wellicht meer duidelijkheid kunnen geven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels kan je altijd toevoegen zonder problemen.

Alleen 3e week bloei is wat aan de late kant, maar kan zeker geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi denk je er over om je aarde straks te gaan hergebruiken.

Als je dat doe zou ik lekker de schimmels er bij kiepen, en straks alleen de bovenste laag van je aarde met vers aanvullen.

 

Groetjes G.G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@citroax

thanks voor de info!

 

@GodsGift

Ja! Ga de aarde hergebruiken, da's zeker

 

 

Aangezien ik de speciekuipen halfvol heb staan, ga ik nu de aarde zo laten drogen dat ik de plant&aarde kan optillen en daaronder nieuwe laag aarde+schimmels bijvoeg, zodoende pakken de nieuwe verse wortels extra voeding en kunnen ze tenmidden van alles beestjes(misschien nog een wormpje of 2) hun bloeitijd tegemoet.

 

Alvast een goede jaarwisseling aan allen!!

 

Salu2

 

Pierre Paf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige belangrijke is dat de wortels de schimmels daadwerkelijk raken. Dus zo dicht mogelijk bij de wortels brengen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...