Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lefay

Hydro slabs,hoe vaak gebruik jij ze ?

Recommended Posts

Hoi,

 

Je hoort de meest uiteenlopende meningen hierover,mijn ervaring,ik gebruik ze 5 a 6 oogsten,

 

uitgaande,dat ik geen ziektes in de matten hebben

 

Ik kan andere mensen,die er bij zweren,dat ze na elke oogst nieuwe matten gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

PFFFUUUU

 

Jij komt wel met lastige vragen kerel

 

Laat eens wat zien!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannacocosslabs / plagroncocosslabs

 

ik gebruik mijn slabs altijd maar 1x

zo duur zijn nieuwe niet,

als je geen problemen hebt met de slabs ongezien te vervangen, (aan/afvoer)

neem dan nieuwe, :wacko:

je begint dan schoon zonder beestjes, ophoping van oude voedingsrestanten enz enz.

en je hoeft niet te spoelen met enzymen!

nieuw kost geen drol en voorkomt problemen :whistling

 

vriendelijke groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites
PFFFUUUU

 

Jij komt wel met lastige vragen kerel

 

Laat eens wat zien!

 

Grtz Guesswho?

 

 

ik weet niet hoe ik bovenstaande bericht moet opvatten,ik dacht,dat een forum bedoelt is om vragen te stellen.

 

ik vind,dat ik actief meedoe op t forum, behalve dan,dat ik mijn kwekerij nog niet op de foto heb gezet,

 

Met de vraag,l""laat eens wat zien"",wek jij de suggestie ,dat ik wat van mijn kwekerij moet laten zien

 

ik ben in de

 

forumregels nergens tegengekomen,dat je alleen een vraag mag stellen op t wietforum,mits je een fotoverslag maak van je

 

kwekerij ?

 

En wat de vraag betreft over de slabs,ik vind deze niet erg lastig,het leek me juist een leuke vraag voor een discussie

 

Als jij vind,dat ik maar moet stoppen,om lastige vragen te stellen,hoor ik t graag.

 

Nog een prettige kerst !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lefay,

 

Ik vind dit een leuke vraag,ik ken mensen die slabs vaker dan 10 keer !!! gebruiken.

Zelf verwissel ik de matten na 2 a 3 keer .

 

@Guesswho :

 

ik vind het een beetje flauw hou u reageerd op Lefay :wacko:

Zelf ben ik ook nieuw op dit forum,het moet toch niet zo zijn,dat je verplicht bent,zoals u dat

zegt''om wat te laten zien"",anders geen(voor u misschien)moeilijke vragen stellen.

Net als Lefay vind ik hierover niets terug in de forumregels

Edited by Sabine

Share this post


Link to post
Share on other sites

we kunnen mensen idd niet verplichten dingen te doen, te zeggen of te laten zien.

 

Ik wordt persoonlijk een beetje moe van dat gezeur over verplicht foto's plaatsen, voorstellen en blabla.

We hebben allemaal dezelfde hobby en proberen die naar eigen inzicht zo goed mogelijk uit te oefenen.

 

Ikzelf ben al een tijdje actief op het forum en soms is het gewoon lastig om de juiste info te vinden.

soms krijg je op 1 simpele vraag wel 10 verschillende antwoorden, wat je dan wilt is bevetiging over 1 of 2 van de antwoorden die het meest in jou persoonlijke situatie passen.

 

Gun nieuwe mensen de kans om dingen te vragen en als het echt onzinnig wordt kan je altijd nog een pb tje sturen, met een fatsoenlijke uitleg over waar ze bepaalde info kunnen vinden.

 

We hebben hier meer den een half miljoen berichten op het forum staan, en zelfs met de zoekfunctie is het soms net niet datgene wat jij bedoelt.

 

Daarbij moeten we niet vergeten dat ieder lid die actief iets hobby'd iets doet dat volgens de wet helemaal niet mag, de ene in grotere mate dan de ander snappie.

 

Draai allemaal even een dikke joint ofzo en relax een beetje.

 

-ps-

 

@ guesswho? niks persoonlijk ofzo hoor, maar ik kreeg laatst van iemand ook ale een k#t opmerking naar mijn hoofd geslingerd terwijl ik al heel wat inbreng heb gehad hier op het forum en dat nog graag langere tijd wil volhouden en met plezier. :wacko:

 

Edit :: ik moet hier nog even aan toevoegen dat fora waarop je identiteit bekend is je persoonlijk heel veel schade kunnen doen, ik spreek uit ervaring!!! Als 1 persoon een balletje opgooit wat voor andere personen een teken geeft van spanning en sensatie dan volgt de rest zonder aarselen en storten zich als een hoop strontvliegen op een lijk. Met deze wijze les die ikooit heb geleerd vind ik dat je mensen het recht op privacy niet kan ontnemen.

 

dank u!! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ henkie,

nee ze zijn niet duur nee,maar om elke kweek weer met 80 slabs te lopen sjouwen dat valt te veel op :whistling

en dat jij 250 euro niets vind.... :wacko: mag ik mijn rekeningnr aan je doorgeven.

 

ik heb gelukkig nooit beestjes en de laatste week wordt er idd gespoeld met enzymen.

boosters en andere wonder toevoegingen geef ik niet alleen canna coco,dus vergiftigen doe ik niet

pas bij de derde ronde merk ik wat achteruitgang,ze lijken dan wat sneller af te bloeien en minder dik te worden

 

 

@ lefay. ik denk,... nee,ik weet wel zeker dat guesswho het niet als een verplichting bedoeld heb , hij is gewoon erg nieuwsgierig

net als ik :specool, hoe vaak gebruik jij je slabs??

 

edit: ik zag het al, 5/6 keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte mijn slabs ook keertje of 2-3 voor ik ze verving.

 

//off topic//

"laat eens wat zien"

Ik vind het zo gek nog niet,op 52 berichten 11 topics starten is zeker behoorlijk .... Dus inderdaad laat eens wat zien, zou toch zo gek niet zijn. En nee er is geen verplichting, maar zou wel leuk zijn, want met hoe meer we zijn om ons hokje te showen hoe leuker het forum word. Voor de rest is er de report button voor elke user die zich aangetrokken voelt om pet te spelen en de mod's om de boel recht te breien als het spuigaten uitloopt.

 

En vaak niet altijd, maar echt wel vaak, is het gevraagde in het topic al tiig keer beantwoord en is het toch de kunst om die zoekfunctie te gebruiken en inderdaad soms wel giga hoeveelheid info door te graven voor je antwoord uit de bus rolt.

//end off topic//

 

Zo nu toch weer een :wacko: Ssh x Diesel/Cheese nuttigen :whistling

 

En Lefay, over dubbelaccount had je waarschijnlijk overgekeken samen met Sabine? Had je inderdaad van jezelf back-up nodig? Ik zal het dubbel account er even uithalen voor je, eentje van jullie is meer dan genoeg hoor. Je bent zelf sterk, daar heb je niemand voor nodig. Buiten dat kan het je ook een forumban opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ henkie,

nee ze zijn niet duur nee,maar om elke kweek weer met 80 slabs te lopen sjouwen dat valt te veel op :whistling

en dat jij 250 euro niets vind.... :wacko: mag ik mijn rekeningnr aan je doorgeven.

 

 

Beste wierie

over dat sjouwen, dat het mischien opvalt dat onderschrijf ik (lees mijn post nog even goed na)

 

als jij 80 slabs nodig hebt voor je kweek, dan ben je een enorme knepser als je 250 eurie veel geld vind.

of moet ik het even voor je uitrekenen :wacko:

 

jammer dat je nooit een knap verslag hebt gemaakt van die kweek! :specool

kan ik mischien nog iets van leren!

 

vriendelijke groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henkie

 

dat ik veel wietjes kweek haalt de waarde van een euro niet naar onderen hoor :specool

oke oke ik ben een vrek,canna boost past nl ook niet in mijn kweek beleving... kost me te veel op een kweek :whistling

 

miss begin van het jaar een verslagje, kan ik miss wat van de commentaren leren

heb nl een erg eigen manier van kweeken :wacko: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wierieman.

 

wat ik bedoel te zeggen is:

zaaien is oogsten, oftewel: investeren is geld verdienen :whistling

 

als ik een hok zou draaien met 80 slabs, dus +/-15 lampjes, +/- 8 kilo opbrengst,

dan is 250 euro investering echt helemaal niks nada :wacko:

dat heeft niets te maken met de waarde van de euro,

maar met de investering t.o.v het te maken rendement.

 

blijkbaar verschillen onze meningen hierover

en dat geeft natuurlijk niks, zoveel mensen zoveel meningen :specool

mischien benader ik het wel te ""bedrijfstechnies""

 

ik ben wel erg benieuwd hoe jij dan te werk gaat in je ""grote"" hok

ik kijk in ieder geval uit naar je kweekverslag! :wacko:

 

met vriendelijke groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Henkie,

 

In de tuinbouw worden matten ook wel meerdere jaren gebruikt.

 

Voor het geld hoef je het igg niet te laten..een kleine investering om je matten/slabs te vervangen.

Er zijn mensen die 3 x kweken met mapito en dan vervangen...ik draai jaaaaaaren op dezelfde mapito.

Gewoon goed spoelen en je begint opnieuw.

 

Zijn cocosslabs meerdere malen te gebruiken eigenlijk of word het een papje?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie

 

natuurlijk kan je cocosslabs meerdere keren gebruiken!

gezien mijn ervaringen met cocosslabs, vind ik het persoonlijk makkelijker / beter

om na iedere kweek te vervangen.

ik heb genoeg ellende gehad met het hergebruik van slabs :wacko:

maar alle respect voor de keus van een ander :whistling

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vervang mijn steenwol slabs na elke kweek.

Omdat ik met haze bezig ben staan de planten ook wel redelijk lang op de slab waardoor de slabs mijn inziens niet meer te hergebruiken zijn.

Ik snij de slabs ook in 2 stukken en per helft zet ik 1 plant, dat werkt nl makkelijker ivm met het eventuele uitgooien of verzetten v planten.

1 keer en niet meer! makkelijk zat!

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...