Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KP123

Stress en hermafroditisme

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben bezig met enkele K2's te kweken en ik ben van plan om één topje te bevruchten zodat ik ook wat zaadjes heb. Daarom heb ik een mannetje overgehouden en uit het hok gehaald (staat nu voor de vensterbank). Ik zit in 3de week bloei en alles liep gesmeerd met het mannetje tot vandaag, er zaten wat vrouwelijke 'haren' tussen, ten gevolge van licht stress. Kan ik er dan zeker van zijn dat zijn nakomelingen niet voor een groot deel uit hermafrodieten bestaan, gezien het hier niet genetisch was maar door stress?

Edited by KP123

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is één van de redenen waarom ik mijn mannen en vrouwen ook altijd een paar keer stress: herma eigenschappen komen dan, als ze er zijn, zeker naar voren. Dat wil je dus liever niet nee. Als ze herma worden dan moeten ze er uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhhmm, das wel een zeldzaam iets, normaal is het andersom.

 

 

Een pistilate herma is een vrouwelijke plant die mannelijke bloemen krijgt. Nageslacht van deze plant heeft een verhoogde kans dat de vrouwelijke planten herma worden.

Een staminate herma is een mannelijke plant die vrouwelijke bloemen krijgt. Nageslacht van deze plant heeft een verhoogde kans dat de mannelijke planten herma worden.

 

Dus eigenlijk is het geen probleem, want de mannen haal je toch weg.

 

Anyway, ik ben niet helemaal zeker ofdat ik juist ben, maar het lijkt me wel logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraagt eigenlijk om een testje of die theorie klopt <_<

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is één van de redenen waarom ik mijn mannen en vrouwen ook altijd een paar keer stress: herma eigenschappen komen dan, als ze er zijn, zeker naar voren. Dat wil je dus liever niet nee. Als ze herma worden dan moeten ze er uit.

 

 

Op wat voor manier dan??

 

En gewoon op de planten of stekken hiervan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan ik er dan zeker van zijn dat zijn nakomelingen niet voor een groot deel uit hermafrodieten bestaan, gezien het hier niet genetisch was maar door stress?
Stressgevoeligheid is altijd genetisch! Daarom uitselecteren.

Jouw vraag is nu of het zaad van je mannetje, omdat dit mannetje gestresst is geweest, meer herma's als nakomelingen zal krijgen. Verandert genetica? Maargoed dat weet je altijd pas na minstens één generatie! Dus testen en bijhouden X x X en X x Y etc.

Blijft gelden wat Whazzup schrijft: hoe minder stressgevoelig, hoe beter. Op de 1000 planten zijn er 1 of 2 die ab-so-luut niet herma worden, honderd die het met moeite worden, en een kleine 900 die het makkelijk worden. Dit staat los van het percentage mannelijke of vrouwelijke bloemen dat ze krijgen (vooral mannelijk, 50-50, vooral vrouwelijk), het gaat om hoe gevoelig ze zijn.

Selecteren naar gewenste eigenschappen.

 

@ Boefje: vooral lichtstress, maar ook teveel water of tocht.

Plant uit zaad of stek is dezelfde plant (kloon).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geldt dat ook voor de zaden van sannie?

Mag toch aannemen dat deze al goed zijn.

of nie?

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar toch verdeelde meningen... Ik zal het bij de volgende kweek dan maar eens testen, bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op wat voor manier dan??

 

En gewoon op de planten of stekken hiervan ?

reveggen, veel terugsnoeien, 24 uur licht, donker, koud, warm, wat wil je ze nog meer plagen <_<. Ik werk uiteraard wel met backups.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reveggen, veel terugsnoeien, 24 uur licht, donker, koud, warm, wat wil je ze nog meer plagen <_<. Ik werk uiteraard wel met backups.

 

 

Beste test: Is licht stress( licht aan in nacht periode,) en te veel stickstoff in de late bloei. Even voor de duidelijkheid Cannabis is bijna nooit 100% van een geslacht.

 

En Ja iedereen is verantwoordelijk voor de genepool. Gebruik geen herma's

 

Dont piss in the genepool i swim here two.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 van de 5 ko kush f3 zijn de laatste 2 weken herma geworden....nirvan snow-white 1.........geen idee hoe het kan.

gr rich

 

3 van de 5 ko kush f3 zijn de laatste 2 weken herma geworden....nirvan snow-white 1.........geen idee hoe het kan.

gr rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
3 van de 5 ko kush f3 zijn de laatste 2 weken herma geworden....nirvan snow-white 1.........geen idee hoe het kan.

 

Licht lek????

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuren in je medium die voor tres gezorgd hebben?? Ik heb geen idee maar met iet meer info is vat wel een oorzaakje te pin pointen voor de herma's die je verkregen hebt uit dat zaad.. Wel klote iig!

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...