Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Blij met aanpak wietteelt

Recommended Posts

Blij met aanpak wietteelt

 

 

DEN BOSCH - De korpschefs van de politieregio's in Brabant zijn blij met de hardere aanpak van wietteelt die dit weekeinde door het landelijk parket van het Openbaar Ministerie is aangekondigd. Maar de vraag die bij hen rijst is of er extra capaciteit wordt vrijgemaakt om deze criminaliteit de kop in te drukken.

 

 

Hoofofficier van justitie Gerrie van der Burg erkent dat er te weinig mankracht is om de zaak goed op de rails te krijgen. "We leven in een voortdurende spanning tussen wat we zouden moeten aanpakken en wat we kunnen. " Toch heeft hij er 'alle vertrouwen in' dat er nu extra aandacht komt voor de drugsproblemen.

 

Justitie wil wietteelt binnenkort onder de zware criminaliteit rekenen om op deze manier harder op te kunnen treden tegen de georganiseerde misdaad. Maar het is niet voor het eerst dat vanuit de zijde van justitie, politie en de overheid geroepen wordt dat de hennepwereld de aandacht heeft. Al langer erkennen politie en justitie dat de ooit zo onschuldig lijkende wietteelt in handen van zware criminelen is terecht gekomen.

 

Vorig jaar werd door minister Hirsch Ballin van Justitie een taskforce in het leven geroepen die ervoor moet zorgen dat de hennepteelt in 2011 een slag is toegebracht. Woordvoerders van het OM en de nationale recherche zeggen dat er sinds die tijd wel degelijk resultaten geboekt worden, maar over het aantal opgerolde bendes en veroordeeelde personen zwijgen ze.

 

Een woordvoerder van het landelijk parket: " Er was geen eenduidige registratie in het hele land, we moesten vanaf nul alles opbouwen, verbanden leggen en ga zo maar door. Echte resultaten zijn pas later zichtbaar. Maar we zijn op de juiste weg."

 

Op de klacht dat de politie geconfronteerd wordt met bezuinigingen en eerder al klaagde wel te wíllen in de strijd tegen hennep, maar niet te kunnen door gebrek aan capaciteit, zegt de woordvoerder dat 'met efficiënter werken' en 'harder straffen' de doelstelling van de taskforce gehaald moet worden.

 

Korpschef Frans Heeres van Midden- en West-Brabant: "Wij steunen deze aanpak. Er gaat veel geld in dat wereldje om en er gaat veel geweld mee gepaard."

 

Op het gebrek aan capaciteit waar de korpsen eerder dit jaar aandacht voor vroegen, wil hij nu niet ingaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat het alleen maar om de Grote plantages met honderden planten en zullen de eigengebruikers (thuiskwekers), met rust gelaten worden.

Zo zullen de Growshops hun verkochte hoeveelheden moeten registreren voor de belasting en kunnen ze aan de hand daarvan de Growshop aanspreken op grote verkochte partijen aan telers, Ook growshops met een klanten registratie is niet meer zo handig.

 

ik denk niet dat ze meer politie inzetten op de oorlog tegen cannabisch kweek voor de kastjes kwekers, homegrowers, microgrowers.

5 planten per huisje is wat de regering wil. Zodat de bevolking aan de wereld kan laten zien, kijk wij verzorgen onszelf, we zijn niet lui en criminelen ? Die kennen we niet meer.

 

cheers,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er geen ene reet meer van. Zijn die lui nou echt zo naief?? Nergens ter wereld werkt dit. Het heeft nog nooit gewerkt en het zal ook nooit werken.

De bekendste mislukking (drooglegging VS) is al zowat een eeuw oud en nog leert men er niet van. Is dit een vorm van extreme arrogantie (ze waren te stom, ik kan dat WEL).

Of is het een vorm van baantjes jagerij (creeer een probleem en wordt hoofd van de oplossers die niet tot doel hebben het op te lossen anders zit je weer zonder werk) ?

Het gedoogbeleid werkt toch? Nederland scoort superlaag als het gaat om cannabisgrbuik. Het probleem zit in het stuk dat niet gedoogd wordt (de achterdeur o.a.). En in plaats van dat te regelen gaan ze weer blazen tegen iedereen die een wietje kweekt, ook dus iedereen die voor zichzelf bezig is.

 

@ AGEBE Daar geloof ik pas een beetje in als de teelt voor eigengebruik echt in de wet geregeld is als niet strafbaar. Gedoogbeleid is op een te laag niveau geregeld en kan in 1 pennestreek (nieuw beleid heet dat dan) opgeheven worden. Als ze echt prive kweek zouden vrijstellen, dan komen er ook echt resultaten, maar dat lijken ze niet te willen. Maar voorlopig beweren lui als Daniel en vd Burg dat de kleine thuiskweker niet meer bestaat en dat dat dus ook niet geregeld hoeft te worden. Dat terwijl ik zou denken dat er toch al gauw zo'n dertig duizend prive-kwekertjes moeten zijn, al kweken die misschien niet continue. (Heeft iemand ooit een serieuze schatting gezien eigenlijk?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb t gister ook gezien hopelijk krijgen we einderlijk een eerlijke wet

dan stuur ik een joint met mn eigen gekweekte wiet naar den haag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat de mensen die voor eigen/medicinaal gebruik kweken met rust!

De stroomdieven moeten ze hebben,de onveilige kweekopstellingen etc. etc.

Laat de burger met zijn hobby met rust! anders voed je de portomonnee van criminelen want dan moet iedereen weer zijn wiet ondergronds halen of in de shop ;) .

Was de meerderheid van deze hobbykwekers niet begonnen met kweken om dit te stoppen?

Als het gedoogbeleid nou gewoon wordt veranderd in: 5 planten per persoon boven de 18 voor eigen gebruik LEGAAL MAKEN.

Bezit betreffende: 1kg max. per huishouden(droog,alleen toppen) voor eigen gebruik.

op die manier stopt de handel,iedereen heeft zijn eigen kweek!

Wat er teveel is moet je naar de coffeeshop kunnen brengen tegen een kleine vergoeding.

Dat in combinatie met:elke coffeeshop moet een kweker hebben die de spullen volgens voorgeschreven regels mag telen onder vergunning en controle.

Zo drogen de crimineeltjes snel op in de portomonee,en is de plant zijn ''slechte naam'' kwijt.

Politiek nederland,dit was mijn oplossing! :verrygood

Cheers,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ collie weed

 

dat zijn ze toch ook van plan om t controleer baar te maken en veilig zodat je geen rotzooi meer koopt

maar gecontroleerde wiet dat vind ik een goed plan en dat de kleinschalige kwekers (zoals ik) niet meer

bang hoeven te zijn dat ze een dikke boete en bijv een taakstraf krijgen omdat je 5 plantjes kweekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chassie,

 

Stel je wilt een beheerde maatschapij hebben.

Je wilt dat de mensen geen geld verdienen aan ''''''illegale'''''' praktijken, dan ga je ze oppakken.

Waarom wil je niet dat de mensen geld verdienen ( denk aan het gedoogbeleid, waar komt onze wiet vandaan ? ) omdat ze jouw geld afpakken.

Het leuke van het gedoogbeleid is, je moet crimineel beginnen wil je wiet in een shop zien ( Kweken is eigenlijk illegaal te noemen het kopen van het gekweekte goedje is daarin tegen gedoogd ??? Hier mis ik het punt al, want wie zou de shops dan moeten voorzien ? )

Maar wat als onze overheid ook kweekt, en deze gewoon niet willen dat wij hun centjes pakken.

Het is mogelijk want de shops moeten voorzien worden en de overheid gaat niet zichzelf oppakken ?

 

Conspiracy hahaha ;)

 

Waarom mogen we bijna alles kweken, maar het mooiste gewas niet ?

Is het legaal, geen criminaliteit meer.

Word het illegaal, valt er dik geld te maken.. Heel dik.. dus VERCRIMINALIZEER je.

( WAT ZE OVERIGENS BEWERE TE WILLE STOPPEN HAHAHA ! ).

 

Jammer dat onze politieke maatjes weer valen in het na denken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de regering het in nederland controleerbaar gaat maken, oke.

dan weten ze wat er hier in de coffeeshop ligt.

 

maar dan komt het volgende probleem.

 

wat denk je dat er per jaar weg gaat naar andere landen, de export dus?

80% van wat er in nederland wordt gekweekt, verdwijnt de grens over.

dus de "beroepskwekers" gaan gewoon door voor alle landen te voorzien van wiet.

 

ze denken dus dat ze zo het probleem aan pakken, maar ze controleren zo maar 20%.

dan zijn ze er dus nog lang niet.

 

greetzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het blijft gewoon water naar de zee dragen, ik denk dat ze dat zelf ook weten dat kan bijna niet anders. Ze moeten gewoon om de zo veel tijd weer eens iets ondernemen om bepaalde mensen tevreden te houden of zo.

 

Aan een kant zou het wel gunstig zijn voor de wietprijzen, vanuit de ogen van de kweker dan natuurlijk:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het jammere is, dat door de hardere aanpak de wiet in coffeshops duurder wordt en er juist meer mense zelf gaan kweken.

tenminste, dat is wat ik zou doen als ik geen wiet uit de shop meer kon betale.

 

Oplossing: LEGALIZE ;):D:D:D:D::verrygood:D:D:D:D:D::blink::D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...