Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Newby Growa

Haze In mijn kast

Recommended Posts

:D :D

 

 

 

ps zelf heb ik ook een haze kruisin citral met C5

gedoopt tot CIaze

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey growwa

 

nee, het zaad is inmiddels 2 jaar geleden gesorteerd op venotypes en zijn toendertijd ook afgebloeid

om te keuren op smaak opbrengst bloeiduur enz

er zijn toen 3 types overgebleven de m2 m5 en m11

deze zijn ook opnieuw weer gekeurd en de uiteindelijke winnaar is de CIaze M11

van deze heb ik ook het vorig verslag geschreven en dit lopend verslag is ook weer deze soort

 

groeten Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij durft zeg in dat hokkie, allemaal van die mega planten worden dat toch ? :D

Zelf heb ik niet veel ervaring met kweken maar ik heb wel gezien dat je met een HPI lamp flink het strekken kan voorkomen (je krijgt een soort slakroppen ;)), misschien is dat wat voor jou hazejes..

 

Het zijn wel hele lekkere soortjes :rolleyes:

 

Success gozer !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi man!

 

Ga je nu eens eindelijk beginnen? :) Of beter gezegd, wanneer gaan uw dames beginnen :)

Van de kust? Surfer?

Ben benieuwd naar je Hawaiian Snow en je SSH :D Die van mij staan nu al een paar dagen netjes boven de grond.

138cm Hoogte, dat zou wel moeten lukken hoor ;) Ik heb maar 70cm hoogte !

 

De LST is goed om toe te passen als je niet persé wilt scroggen. Gewoon van jong's-af-aan beginnen er mee. Je moet het doen voordat de hoofdstam te hard wordt.

Met LST zijn zeer goede resultaten te halen. MAAR je kweek zal wel iets langer duren omdat je plantjes trager zullen groeien als je ze iedere keer wat stress geeft door het buigen, knakken, en benden. :P Maar het is wel de moeite waard denk ik zo. Zo hoef je niet de intensiteit van een scrogkweek te hebben, maar je kan zo toch wel een groot deel van je topjes op het zelfde niveau krijgen.

Je moet wel zien dat je een mooie 'blauwe' lamp er op houdt de eerste 5 weken ofzo. Want de eerste 3 weken zal je nog geen geslacht zien op 12/12 (de standaard groeiperiode) en dan gaan ze zeker nog 3-4 weken doorgroeien wanneer ze in de bloei komen :P.

LST kan direct vanop 12/12. Zeker met sativa's!

 

Succes man!

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey all!

 

Hier ben ik da, mijn haze kweekje gaat van start. De zaden hebben 12 u in een glas water zitten weken en heb ze nu in pitpots gedaan. Hier wat foto's :

 

gallery_20005_9187_874897.jpg

 

gallery_20005_9187_535672.jpg

 

Dag 1 :rolleyes:

 

EDIT: Ben om aarde en potten geweest :

 

gallery_20005_9187_183088.jpg

 

greeeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Arjan's haze, Arjan's strawberry haze en 1 Church zijn reeds aan het ontkiemen. Hawaaien snow is een minuscuul zaadje en vraag mij echt af of dit zal kunnen ontkimen maar ja tis nog geen 48u geleden sinds ze in het glas water gingen. Verder moeten de super silver haze en nog een church nog uit hun zaadje kruipen.

 

Hopelijk bij volgende update allemaal ontkiemd (btw met ontkiemd wil ik nog niet zeggen boven de grond :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey growa!

 

Ziet er allemaal heel goed en verzorgd uit man! :D

Veel soortjes ook! Altijd leuk om ze samen te zien groeien en de verschillen in bladeren, geur, topvorming,... dan te zien! :rolleyes: Ik volg je!

 

Veel succes met je kweek

groeten, mat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee NG!

 

Staan je zaden wel in het donker te kiemen?

Beloofd veel spannends al die haze-soorten.

 

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Ze zitten onder de grond maar heb stiekem gecheckt of het ontkiemingsproces al gaande was. Ben heel voorzichtig tewerk gegaan met pincetje hoor :rolleyes: zonder het zaadje aan te raken. ;)

 

Hoop dat ze heeeeeeel spoedig boven komen, tis zo spannend het begin :P

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd spannend, zaden ontkiemen.

 

Voor hoge luchtvochtigheid kun je misschien doorboorde vershoudfolie over de potjes spannen. Zo blijft je grond lekker vochtig, en zullen je zaden makkelijker kiemen.

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar aangezien ze op 20 cm van de HPS staan zal het wat te warm worden onder folie denk ik. Had daar ook al aan gedacht maar ze zullen nog wel ontkiemen denk ik. Gewoon even geduld hebben :D Laat moeder natuur haar gangetje gaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update. Bij deze breng ik goed nieuws ! Alle zaadjes behalve nog 1 church zijn aan het ontkiemen en 3 ervan steken hun kopje al boven de grond. Ik vond dat de hawaiian snow en super silver haze er wel serieus lang over deden maar eigenlijk heb ik gewoon 3 voorlopers denk ik. Heb ze woensdag om middernacht in een glas water gedaan, 12 u laten weken en dan gingen ze in pitpots. Zie hier hoe ze het stellen

 

Arjan's strawberry haze:

 

gallery_20005_9187_563835.jpg

 

Church

 

gallery_20005_9187_263664.jpg

 

Arjan's Haze

 

gallery_20005_9187_839184.jpg

 

Die heeft wat moeite om zich van haar kapje te ontdoen .. :wacko:

 

Bij de volgende update zullen de hawaiian snow en super silver haze hun kopje wel laten zien en hopelijk ontkiemt die church nog :D

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette foto Newby! :D

 

Ik denk dat ik ook maar eens me snowboard uit de kast trek :wacko:

Succes met je kweekje, leuk al die soortjes.

 

Grtz, De pan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updaaaaaaaate time !

 

Alles goed met jullie en jullie kweekjes ? Hier verloopt alles vlotjes al scheelt de traagste kiemster een week met de snelste :wacko:

 

Hier wat foto's

 

Arjan's Strawberry Haze

 

gallery_20005_9187_621129.jpg

 

Deze is de snelste groeier.

 

Church

 

gallery_20005_9187_755198.jpg

 

Arjan's Haze

 

gallery_20005_9187_237949.jpg

 

Hawaiian Snow

 

gallery_20005_9187_470979.jpg

 

Het was een minuscuul zaadje en dus nu ook een minuscuul plantje. Daar zal snel verandering in komen :D

 

Super Silver Haze

 

gallery_20005_9187_379133.jpg

 

De Super silver haze zit nu al volle 24 u in diezelfde positie. Het zaadomhulsel wil niet in 2. Wat kan ik doen om dit te fixen. Anders zal het plantje vlug doodgaan...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gebeurd wel vaker bij de GHS man, heb het zelf ook al voorgehad bij de Church en de LemonSkunk. Je kan niks anders doen dan wachten vrees ik... Je kan ook heel voorzichtig proberen het omhulsel van het zaadje er af te peuteren (zaadje zelf laten zitten, anders trek je je kiemblaadjes mee los! Believe me, i know!!).

Hopelijk heb je hier wat aan. Als het omhulsel van de zaadjes af is, dan is het zaadje minder zwaar en is er minder kracht nodig om het open te doen gaan en te laten vallen op de niet zo vochtige aarde :D

 

De HS is echt nog een kleintje bij jou e? Bij mij gaat ie echt hard! Heb em zelfs al getopt! :P Lekker kort houden die handel! :D

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time !

 

Ze zijn allemaal mooi boven nu en groeien goed. Ze strekken wel wat dus heb al LST zitten toepassen bij de grootste. De kleintjes volgen nog maar ze moeten toch eerst een strakker steeltje aanmaken. Hier de foto's:

 

Arjan's Strawberry Haze

 

Arjan's Haze

 

Super Silver Haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time !

 

Ze zijn allemaal mooi boven nu en groeien goed. Ze strekken wel wat dus heb al LST zitten toepassen bij de grootste. De kleintjes volgen nog maar ze moeten toch eerst een strakker steeltje aanmaken. Hier de foto's:

 

Arjan's Strawberry Haze - LST toegepast

 

gallery_20005_9187_349973.jpg

 

Arjan's Haze - LST toegepast

 

gallery_20005_9187_327926.jpg

 

Super Silver Haze

 

gallery_20005_9187_399014.jpg

 

Hawaiian Snow

 

gallery_20005_9187_583914.jpg

 

Het was een minuscuul zaadje maar ze zal zich wel bewijzen. Ze haalt de andere in :lol:

 

Church 1 - LST toegepast

 

gallery_20005_9187_279373.jpg

 

Church 2 - LST toegepast

 

gallery_20005_9187_261274.jpg

 

 

Momenteel krijgen ze nog geen voeding en geef ik kleine dosis water om de 2 dagen. Zo staan ze nooit te nat. Dat strekken zal een probleem blijven maar heb geen geld om HPI lamp te kopen en mijn big bang zit in dezelfde kast dus moet wel onder HPS groeien/bloeien. Een keer dat ze een paar internodes hebben en grotere bladeren hebben zullen ze wel stoppen met lange benen aanmaken ;)

 

ps: @ Chak ra. Hoe stellen jou hawaiian snow en ssh het?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi NBG!

 

Ze zien er mooi uit man, je peutertjes ;) Zet ze dichter bij de HPS man, dan strekken ze niet zo fel! En als je kan, een klein ventilatortje er op, dan krijg je van die dikke stammen ;)

 

Om de 2 dagen bewateren lijkt me zelfs te veel in jou geval. Die kleine plantjes kunnen best een week zonder water hoor! Dan gaan hun worteltjes teminste goed opzoek naar het overige water in de pot en krijg je sneller een uitgebreider wortelstelsel :D

 

Ik zal straks weer eens wat fototjes schieten van mijn HS en SSH :) Maar ik kan je wel al verklappen dat zelfs onder een zeer blauwe lamp (9500K) de HS strekt als een malle! Haar heb ik dan ook al getopt. Dat gaat in ieder geval wel een mooie plant worden om de scroggen :D De SSH is hier nogal compact, maar wel mooi gezond. De LS daarintegen.... naja, je zal het hopelijk straks wel zien!

 

Die van jou zijn misschien een dikke week achter op die van mij, maar toch denk ik dat je ze sneller kan afbloeien dan ik :) We zullen zien in welke week die van jou die van mij zullen inhalen ;). Ik gok op week 5 :D hahaha :)

 

Voorde rest , laat het maar mooi groen groeien he! (en rustig aan met het water :) * ) ;)

 

 

 

:lol:

 

 

*natuurlijk, als je grond oppervlak te snel opdroogd, dan mag je wel wat vaker water geven , en zoals jij het dan doet zal wel ongeveer juist zijn. Enkel wanneer het allemaal niet zo vlug verdampt ;)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, had ze al wat dichter gezet bij de lamp maar zit nu op 15 cm dus kan niet echt meer hoger ;)

 

gallery_20005_9187_636836.jpg

 

gallery_20005_9187_929173.jpg

 

Opstelling:

 

Church / Church

SSH / Hawaiian snow

Arjan's H / Arjan's Strawberry H

 

De plantjes zien er wat slordig uit door de LST maar hebben er niet te veel last van. Ik hou ze zo klein mogelijk. Je weet nooit in hoeverre ze gaan groeien...

Die 2 in die kleine potjes zijn 2X orange haze gekruist met afghan (kiemtest). Aangezien het geen fem zijn weet ik nog niet of ik ze ga houden. Was van plan om blueberry's te zetten in die 11l pot wanneer de lowryders klaar zijn. Anders kan ik die 2 orangeH daar in doen en hopen op 1 vrouwtje ? Dan kan ik de blueberry's kweken wanneer mijn big bang klaar is :lol: Wat zouden jullie doen ? Houden of wegdoen?! ( de 2 churches gaan binnen de maand al bij een vriend van me, dus heb dan wat meer plaats voor de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey NBG!

 

Als het mooie en gezonde plantjes zijn, dan kan je die kruising best houden ;) Wie weet komt er nog een heeeeel lekker wietje vanaf! Het water loopt mij alleszins wel in de mond als ik je zo hoor praten :D. En dan je blueberrys zetten als de bb klaar is... geen slecht idee hoor :D Alleen jij moet weten wat je het liefste rookt en waar je het liefste je tijd in gaat steken natuurlijk!

 

 

Ziet er leuk uit hier man! volgende week gaan ze al een stuk groter zijn, je zal zien ;) komt goed!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kijk hier in belgië weet men niet altijd welke weed men rookt. Meestal krijg je zo iets te horen. " het is écht goeie " :lol: ;) Af en toe krijg je dan heel goeie, soms wat commerciële.

 

Van de weedsoorten die ik al gerookt heb waarvan ik wél de naam kreeg zijn de haze soortjes wel mijn lieveling. ( zolang er maar haze genen in zitten ben ik blij). Jack Herrer, Orange bud, SSH (echt lekker :D ), Super haze ed.

 

Ook ben ik fan van weedjes met fruitsmaak. Vandaar dat ik nu ook de Arjan strawberry heb staan. Ik heb 2 dagen geleden een onbekend soortje gerookt. De smaak was ongelooflijk, net of je een kersensnoepje aan het oproken was. ;) ... Ik neem aan dat de blueberry ook fruitig smaakt ? Ik ga er 4 laten ontkiemen in die 11l pot na de big bang en hoop er dan op zn minst 1 vrouwtje aan over te houden. :D Als dat niet teveel gevraagd is natuurlijk

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen iedereen. 'tis nog vroeg maar was nu eenmaal wakker en dus maar besloten om te blokken én te updaten. Ik heb namelijk nu al de 4 hazesjes overgepot naar hun definitieve pot. Dit maakt LST toepassing veel gemakkelijker en ze zitten nu wat dieper in de aarde waardoor ze wat vaster zitten. Bij 2 van de 4 plantjes kwamen de wortels al tt heel beneden in hun 2 liter pot. De Arjan's Strawberry haze heeft al een ongelooflijk wortelstelsel aangemaakt :lol: Ze kwamen er langs alle kanten uit. ;)

 

Hier wat foto's. De planten zijn vanacht weer wat bijgetrokken na de stress dat ze zijn ondergaan. Het is nu wat overzichtelijker, zelf ben ik tevreden over het resultaat.

 

Het geheel

 

gallery_20005_9187_513620.jpg

 

Arjan's Strawberry Haze

 

gallery_20005_9187_134317.jpg

 

Hawaiian snow

 

gallery_20005_9187_360293.jpg

 

Super Silver Haze

 

gallery_20005_9187_322996.jpg

 

Arjan's Haze

 

gallery_20005_9187_144887.jpg

 

2X Church

 

gallery_20005_9187_443096.jpg

gallery_20005_9187_158922.jpg

 

2X Orange Haze x Afghan

 

gallery_20005_9187_406218.jpg

 

Zal denk ik pas beginnen voeden binnen 2 tal weken wanneer ze allemaal een mooi wortelstelsel hebben aangemaakt. Ze zitten nu op 20 cm van de 150w HPS en lijken niet te strekken dus dat is ook al positief.

 

Ik hoor graag jullie reacties!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huppa, je verslagje terug naar de eerste pagina gebombardeed ;)

 

Ziet er lekker groen uit man! Het gaat goed zo te zien! let op die HS e! Die hebben nogal de neiging om te stretchen! Ben benieuwd welke pheno van de SSH je hebt!

 

Ook je OH/A zien er goed uit! Daar gaat lekkere potente wiet vanafkomen man!

 

Gedaan met naar de shops of vrienden te gaan binnekort voor u man! Zalig! Cannabinele onafhankelijkheid <_< Lol.

 

Heb ook nieuwe fototjes van mijn SSH en HS ;)

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...