Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dasterdly Budly

grote aarde bak. Blijven afzuren?

Recommended Posts

Ik begin net te werken met 1 grote een grote aardebak 2,44 x 0,80 m. 2 x 600Watt. Ik heb een grondsamenstelling van GS-aarde/wormenmest/wormen/bac schimmels en sannie's buffertabletten. Verder wordt de voedingslijn van bacca gevolgd.

Aarde is zich reeds een dag of tien aan het ontwikkelen. Ik heb de bak eenmaal water gegeven afgezuurd tot ph 6. Tensiometers staan allemaal op 60 nu. Morgen gaan de stekken erin

Ben een beetje aan het twijfelen of ik nu wel of niet mijn water moet blijven afzuren bij de watergifte. In het bac schema (bij de tips)

http://www.wietforum.nl/index.php?act=atta...=post&id=42

wordt wel aangegeven het water af te zuren. Op het forum lees ik echter ook dat afzuren bij de grote bakken niet nodig is. De ph van mn kraanwater in mijn regio zit op 8. Moet ik blijven afzuren?

Edited by Dasterdly Budly

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Buble. Er komen 40 stekken in en ik heb in de bak die in totaal 2m2 beslaat 45 buffertabletten gebruikt op halve hoogte. Totale grondhoogte is zo'n 35 cm.

Edited by Dasterdly Budly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het zonder afzuren wel in orde komt. Eventueel naar 6.5-6.8, maar als je telkens naar 6 afzuurt zul je eerder in de problemen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

ik kweek zelf ook met een aardebak en ik gebruik de BAC voeding ook.

ik zuur totaal niet nada nopes niks meer af.

 

wel verwijder ik na iedere kweek de bovenste 10 cm aarde v.d bak en vervang die weer door nieuwe.

en ik waardeer de aardebak na 4 kweeken weer op met Kalk, Beendermeel,Bloedmeel en Kieseriet.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kfk. je vergeet er bij te vertellen dat als jij wel af zou zuren je zeer waarschijnlijk dikkere toppen zou kweken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook op dezelfde methode als KFK gedaan, maar na 3 of 4 kweken was de zuurtegraad in de aardebak tot een vernietigend dieptepunt gedaal ;) Resultaat, (bijna) alles naar de knopen en de hele bak (1,2m3) leeg kunnen maken. Dus wat je ook doet, neem na afloop altijd een paar monsters van je aarde en test de ph waarde hiervan zodat je tijdig maatregelen kunt treffen. En misschien verstandig om na elke ronde op z'n minst kalk door de aarde te mengen om de ph te reguleren.

Rest me nog te vermelden dat de KFK methode bij hem bijna 1 gram p/w oplverd nu die alles onder de knie heeft :smoke Dus z'n werkwijze is zeker geen slechte!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ zeiksnor. Verklaar je nader...De schimmels en buffertabs in m'n bodem reguleren toch de ph begrijp ik. Ik neem aan dat jij geen schimmels en tabletten gebruikt.

 

@kfk: Bedankt. heb nog een pm van Sannie gehad die hetzelfde zegt.

 

@ underground. Dus ik begrijp dat je je water niet hebt afgezuurd en je ph na een paar weken extreem laag was? Wat is volgens jou dan de toedracht van die lage ph waarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannie zuurd zelf ook altijd af. en het lijkt mij sterk dat die tabletten voor de perfecte ph zorgen en schimmels al helemaal niet. en wat blijft er van je schimmels over als je aarde eens een keertje te droog wordt. niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuurde inderdaad niet af en na 2 of 3 rondes begon de ellende. En de oorzaak? al sla je me dood, ik heb geen idee. Ik heb altijd alles opgewaardeerd met kalk en Bacto Force waar alles in zit. En een handje kieseriet, bloedmeel en beendermeel. Maar van die laatste meststoffen nog niet eens de halve aangegeven dosering.

Dus meet na elke ronde even de ph door monsters te nemen, dan zit je altijd safe....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sannie zuurd zelf ook altijd af. en het lijkt mij sterk dat die tabletten voor de perfecte ph zorgen en schimmels al helemaal niet. en wat blijft er van je schimmels over als je aarde eens een keertje te droog wordt. niks.

 

Sannie zuurt niet af.

Eigenlijk is het heel simpel,meten is weten.Eigenlijk zuurt iedereen indirect af met voeding.Mijn voedingswater zit rond 6.3 terwijl mijn leidingwater 8.2 is.

 

Ik zuur nooit af en meet mijn aarde met een grond ph meter,zolang de aarde goed is :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

wederom bedankt voor de reacties. Ga m'n grondje goed in de gaten houden. tijdens en bij nieuwe ronde. Ph grondmeter staat er in maar zal ook grondsamples met de digitale ph-meter gaan meten daar ik die grondmeters (zo eentje met 2 staafjes die de vochtigheid, licht en ph meet in een) niet helemaal nauwkeurig vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed heb begrepen.

MOet je als je de jusite dosering tabletten en sannies bacto gebruikt.

niet af te zuren en gewoon kamer temperatuur kraan water geven?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Zeiksnor ;)

ik haal wel 2300 gram onder 2400 watt ;) en dat met die mini topjes van me :smoke

tis heel simpel meten kan geen kwaad en je weet wat er speelt MAAR het is niet 100 % nodig in een grote aardebak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KfK jij hebt echt een hoop geleerd he , ik sta er versteld van af en toe :smoke

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt het niet zo:

 

biologisch kweken in een aardebak wel afzuren?

 

organisch kweken in een aardebak niet afzuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...