Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flipzip

Eerste kweek

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw op het gebied van kweken maar wil op mijn kamertje graag wat gaan verbouwen.

Ik heb al wat rond zitten kijken en wil denk ik een Darkroom 40 van Secret Jardin aanschaffen. Hierin wil ik tot maximaal 4 planten verbouwen, is dit mogelijk? Echter weet ik ook niet precies wat hier dan in moet, ik heb op het internet al deze set gevonden: http://www.growshopalien.com/onlineshop/co...kits.html#p2586

Is dit geschikt voor dit tentje? Ik heb wel gezien dat hierin geen regelaar zit voor als de temperatuur te hoog word, heb ik deze perse een nodig? Ook zou ik dus nog een tijdschakelaar nodig hebben maar aangezien het maar 250 watt is zou ik dan met een vrij makkelijke regelaar zonder relais uit de voeten kunnen of is dit toch een must?

Ook zou ik een irrigatie systeem nodig hebben omdat ik in het weekend er niet ben, ik heb hiervoor een blumat systeem gevonden en wel deze: http://www.blumat.nl/internet/Webshop/2021...probeerset.aspx

Ben ik hiermee dan klaar en kan ik een mooi kweekje beginnen of zit ik er compleet naast?

Alvast bedankt voor verdere reacties, deze waardeer ik zeer.

En hopelijk op naar een goede kweek ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me allemaal erg uitgebreid voor de 1e kweek,

weet je hoe een blumat set werkt?(op waterleiding, waterton, hoe ga je voeden?)

als je vrijdag avond watergeeft en maandag morgen heb je egt geen blumat nodig....

die kweekset ziet er leuk uit, maar je mist veel dingen en er zitten onnodige dingen bij, zoals de potten...

kijk gewoon een beetje rond en stel samen een setje samen... maak een topic met de lijst van onderdelen en laat mensen die al jaren kweken ernaar kijken om te zien of dit een goede kweekset is,

dat is het kortst en zo weet je 100% ckr dat optimaal je ruimte benut etc.

 

Greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als je kunt iets groter nemen een dr 80 als je die kwijt kan .

 

Een dr40 is meer iets om een moedertje in te houden .

 

Een gewone regelaar voor 250 watt kan wel maar neem niet zon gamma koopje van 3 voor 10 euro ! dezen zijn zomaar kapot (ervaring hehe)

 

in een dr 80 zou je met 4 plantjes ook nog mooi kunnen scroggen (check hier bijvoorbeeld) en je hebt natuurlijk iets meer hoogte voor je lampen filter ect

 

Veel succes en een verslagje hoort er natuurlijk bij he als je begint !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thcert, Ik weet nog niet precies hoeveel ruimte ik dalijk over heb maar ik vind een dr 80 toch wel vrij groot, toch zal ik eens kijken hoeveel ruimte ik straks beschikbaar heb. Is het dan ook niet mogelijk om 4 planten in een dr40 te kweken of krijg je grotere planten in een dr80? Ook snap ik nog niet het hele voordeel van scroggen, ik heb het al wel opgezocht en dit is toch het vastbinden van de toppen op een net?

 

@lemonhaze, Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik biologisch wil gaan kweken, gezien het geringe aantal voedingstoffen je na het begin nog toe hoeft te voegen en puur omdat dit me beter lijkt omdat het in de natuur ook op deze manier gaat. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of dit duurder of goedkoper is als anders kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is best mogelijk om 4 planten in een dr40 te houden maar de hoogte is wel erg beperkt 1.20 dus geen voorgroei of knakken en buigen enzovoort . En idd scroggen buig en bind je alles vast op het net zodat je een mooi groen veldje op dezelfde hoogte krijgt dit kan aanzienlijk de opbrengst verhogen . In een dr80 heb je meer ruimte en hoogte dus je kan hier inderdaad grotere planten in kweken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus beter een iets grotere halen, dr60/dr80 en evenveel planten kweken? Dus ongeveer 4 onder een 250 watt lamp?

Verhoogt dit de opbrengst ten opzichte van een dr40 dermate veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De opbrengst zit meer in dat je langer kan voorgroeien en je planten dus groter kunnen . Er staan verschillen topics met zon setup op het forum ik zou eens wat kweekverslagen opzoeken als ik jouw was .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...