Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Phazed

Monsters and Moonshine

Recommended Posts

Hallo. Daar ben ik weer. Bij deze een korte verslag van mijn 2de kweek gewoon omdat ik zo ongeduldig ben. (Mijn eerste kweek loopt nog, maar is bijna (?) ten einde)

 

Er waren in totaal 10 zaden, 5 van elk soort. Alle 5 El Monstre's zijn bovengekomen en 4 van de Blue Moonshines (feminised). Daarna heb ik eentje laten vallen (lompigheid van mij) en een 2de staat nog in de groei hok. Deze ga ik gebruiken om ervaring op te doen voor stekken maken. Van de El Monstre's heb k maar 1 mannetje gehad! Alle plantjes hebben ongeveer 1 maand groei hebben gehad vanaf zaad en inmiddels in de 4de week bloei zitten. Er is wel een klein verschil in leeftijd tussen de soortjes. Blue Moonshine is ongeveer 1 week ouder dan El Monstre.

 

Ik heb wat fouten uit mijn eerste kweek al kunnen mijden, zoals water hoeveelheden, lamp afstand, ventilatie, etc dus het gaat al redelijk goed. De planten zien er mooi groen en gezond uit. Ik geef volle doseringen voeding maar hou ze ook in de gaten. Hoogte is ongeveer 60 cm voor de Moonshines en 40 cm voor de Monstre's.

 

Na 2 weken bloei:

gallery_22805_9026_281844.jpg

 

Na 3 weken bloei met 1 mannetje minder en de El Monstre's op vehogingen

gallery_22805_9026_397181.jpg

 

El Monstre 3 weken

gallery_22805_9026_381060.jpg

 

Blue Moonshine 3 weken, getopt

gallery_22805_9026_115036.jpg

 

Ik doe nog beter mijn best om deze mooi te houden en geen bladeren te verbranden want ik wil graag mijn vooraad potjes goed vullen voor de komende winter. Tot de volgende update.

 

Groetjes,

 

Phazed

 

edit: update info.

 

Kweek vindt plaats in 1 helft van een Homeboxx XXL met een 1500m3 softbox met passief inlaat en onder een 600 watt hps lamp met adjust-a-wings medium. Zoals in het eerste ronde maak ik gebruik van biobizz allmix, Atami ATA Organics voedingslijn en nu ook water waarvan de chloor tijd heeft gehad om te verdampen. Niet dat het veel helpt maar er is ook een luchtbevochtiger in de tent aanwezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ziet je gehele opstelling eruit? heb je eventueel foto's of meer informatie over je setup

welke voeding,watvoor ventilatie etc verder succes

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi phazed :lol: nieuwe bacth! keep them green :rofl

 

succes,topazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames hebben nu 5 weken bloei en zien er zo uit. Er is vergeling in de grotere bladeren en sommige zijn snel opgedroogd en afgevallen. Na wat puzzlen en te hebben gesproken met mensen op irc lijkt het op een stifstof tekort. Ik ga stug door met volle doseringen voedingen en ik zie waar het schip strand.

 

De geuren komen nu goed los. De BM's ruiken zeer fruitig en de EM's in een wat mindere maat ook maar met ook een beetje cheese achtig toon of iets die lichtelijks zuur is. In ieder geval, ook heel erg lekker. Ik kwam recentelijk erachter dat beide soortjes bepaalde genetica delen (was niet echt mijn bedoeling om 2 gelijkachtig soortjes te draaien) waardoor de geur ook niet ver uitmekaar staat.

 

Wat groei betreft zijn de EM's een beetje gaan stil staan vergeleken met de BM's Ze staan verhoogd om de hoogte verschil te minimaliseren en ook in de hoop dat ze met iets meer licht de lucht in gaan. Er is nog altijd zo een 15-20 cm verschil tussen de soorten. De toppen beginnen goed aan te dikken en sommige zijn ook aardig aan het glinsteren in de licht. Behalve het vergeling zien ze er redelijk goed en gezond uit.

 

Overzichtsshot:

gallery_22805_9026_582674.jpg

 

Blue Moonshine 1:

gallery_22805_9026_230203.jpg

 

Blue Moonshine 2 (getopt):

gallery_22805_9026_274794.jpg

 

El Monstre 1:

gallery_22805_9026_239994.jpg

 

El Monstre 2:

gallery_22805_9026_102088.jpg

 

Volgens Sannie zou El Monstre tussen 8 en 10 weken duren (ik kon het niet op internet vinden) dus past het goed bij want de BM's zouden een week of 9 duren. Tot de volgende update over 2 weken.

 

Met vriendelijke groenten,

 

Phazed

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes man phazed...ik leer ook veel van mijn eerste kweek..

ben ook van pkan dingen anders te doen met mijn tweede kweek..

maarrgoed succes..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zeven weken bloei ziet het er zo uit. Waarschijnlijk heb ik het weer een beetje verpest. Er is een behoorlijk blad vergeling en "roest plekken" aan de gang geweest en dat kreeg ik niet gecorrigeerd. Alhoewel ik volle doseringen voedingen hebt gegeven zie ik niet echt een teken van verbranding daardoor maar ik kan het goed mis hebben natuurlijk. Ik blijf een noob. Ik heb zitten lezen over magnesium en stikstof tekorten en heb daarom wat (te veel) magnesiumsulfaat in water toegediend. Volgens adviezen op de chat een week of 2 geleden ben ik met voedingen gestaakt. Ik zie eerlijk gezegd de (geel en zielig) bomen niet zo goed meer door dat bos... Gisteren is voor het eerst weer een zeer lichte voeding gegeven.

 

Met eerlijkheid moet ik ook melden dat een niet goed geijkte ph meter waarschijnlijk niet echt heeft geholpen maar volgens sommige moet dat ook niet een oorzaak voor dit niveau van vergeling en doodgaande bladeren. De Monstre's zijn hierdoor op zo een 40 a 50 cm blijven steken in tegenstelling tot de 80 cm van de Moonshine en zien er behoorlijk klein uit maar de geur liegt er niet om.

 

BM 1 hoofd

gallery_22805_9026_64094.jpg

 

BM2 hoofd

gallery_22805_9026_465637.jpg

 

BM3 hoofd

gallery_22805_9026_230177.jpg

 

EM1 glinsterend topje

gallery_22805_9026_240156.jpg

 

EM2 hoofd

gallery_22805_9026_309855.jpg

 

EM3 hoofd

gallery_22805_9026_169207.jpg

 

EM4 hoofd

gallery_22805_9026_40381.jpg

 

Zo te zien zal de oogst helaas wat tegenvallen maar het blijft nog gratis zaden dus zo erg is het ook nou niet. Hopelijk is dit een goede ervaring voor mij, vooral van hoe het niet moet. ;)

 

Nu is me pas gezegd dat het op overbewatering lijkt en als ik daarover nadenk dan zou dat toch wel een beetje kunnen kloppen. In mijn ijverigheid met andere grotere planten heb ik deze toch te veel gegeven denk ik. :verrygood

 

Tot over 2 weken weer.

 

Phazed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey phazed,ziet mooi uit,spijtig vd gele bladeren weer,op de chat kwamen we van de ene conclusie in de andere tot we er zot van werden :verrygood ,is er niemand hier die kan helpen of iets gelijkaardig ondervind/vond ??

 

grtz,topazz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het eind van mijn 2de kweekje ziet het er zo uit. Alle planten hebben nu 10 weken bloeitijd achter de rug en zien er redelijk uit. Een foute ph waarde, te veel water, daarna een uitdroging en geen voeding meer hebben hun tol geeist. 1 Blue Moonshine heeft het loodje gelegd vanwege voorgenoemde uitdroging. Desondanks mijn beste bedoelingen heb Ik niet goed opgelet op 1 plant in het midden en deze te ver laten uitdrogen. Hierdoor was het niet echt rookbaar maar dat was ook niet erg want erg veel zat er ook niet aan...behalve zaad. Of dit door de El Monstre mannetje komt weet ik niet zeker maar het is IIg leuk om "mee te spelen".

 

Ik denk de planten in een dag of 2 te gaan tjoppen. Dit komt goed uit want ze willen net nu mijn cv de onderhoudsbeurt gaan geven.....

 

BM 1

gallery_22805_9026_290666.jpg

 

BM 1 topje

gallery_22805_9026_274349.jpg

 

BM 2

gallery_22805_9026_227264.jpg

 

EM 1

gallery_22805_9026_184108.jpg

 

EM 2

gallery_22805_9026_283183.jpg

 

EM 3

gallery_22805_9026_234272.jpg

 

EM topje

gallery_22805_9026_47573.jpg

 

Hopelijk valt er ook te zien dat de planten nog bladeren hebben. Sommige dingen gingen slechter met deze kweek maar sommige dingen ook weer beter. Ik verwacht niet veel van de opbrengst maar wel een lekker wietje.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna vergeten. Planten geoogst, geen meting gedaaan maar geen 100 gram voor alle 6 (1 gedood per ongeluk!). Ach, jammer, volgende keer beter.

 

Groetjes,

 

Phazed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...