Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Je zou bv. elmanito of iemand die vooral landrassen kweekt even moeten horen, maar soortjes die rond de evenaar groeien, die bloeien, of tijdens hun groei dus bv. 8 maanden aan 1stuk, of ze groeien gewoon ook op 12/12 voor maanden aan 1 stuk, omdat ze anders gewoon geen kans op overleven hebben.

 

En het was een waarschuwing, geen aanmoedinging. Je planten wortelen bijna niet op 12/12, steken al hun tijd in het reverse naar bloei naar groei en alle energie gaat daarheen, ja natuurlijk groeien ze nog. Maar ze zullen nooit hun volle gewicht, noch grote hebben.

 

En ja ik weet dat kwekers als Atmosphere een berg wiet kan laten zien, zelfs rechtstreeks op 12/12. Maar daar zit meer kennis en kunde van atmosphere in dan je zou vermoeden, 'k zou best eens de giga berg willen zien als ie wel eens weekje of 3 groeide uit zaad eerst bv. ik vermoed dat je dan je oogjes niet gelooft en dat hij dan ipv arm dikke toppen been dikke toppen kan laten zien :rofl

 

Maar ben je niet evengoed als Atmosphere, lees dan het vorige berichtje goed na en geef wiet de tijd die ze toekomt. Je raffelt het niet even snel af, je moet er 4 maanden op wachten en dan maken die paar dagen geduld het verschil niet meer, vooral niet als je ziet wat moeder cannabis je ervoor terug geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin weer helemaal op te bloeien

 

Als je dus op 12/12 kweekt moet je de eerste weken er bij tellen omdat je lampen dan bloei aangeven ?

Dus als ik een sativa neer zet waar van aan gegeven wordt dat zij 13 weken bloei heeft , pas na 7 weken gaat bloeien dan zou zij dus binnen 6 weken klaar zijn ?

terwijl als je hem dan laat staan tot ze echt klaar is zit je op 20/21 weken bloei in plaats van 13 ??!!!

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

das idd raar buble.. volgens bovenstaande statement zou dat wel moeten kloppen wat je zegt...

 

moest het wel even 2x lezen voordat ik het begreep maar ach dat heb je na een j..

 

maar meteen op 12/12 is dus geen optie vanwege de slechte groei periode.. daarnaast in je niks aan bloeitijd (volgens bovenstaande statement) dus veel heb je er niet aan...

Wel eens leuk om hiermee zelf wat te gaan testen komende zomer..

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een sativa zet die pas na 7 weken voorbloei laat zien en 13 weken bloei heeft, ja die is echt pas klaar na 20 tot 21 weken hier.

 

De rest van je verhaal volg ik even niet, maar blame it on the :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het alleen over periodes met 12/12, niet met mogelijke voorgroei.. maar idd het kan ook aan die spliff van mij gelegen hebben gisteren...

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou en ik schrijf dat het geen ruk uit maakt dat jij het op 12/12 gooit voor ze er volwassen genoeg voor zijn, maar schijn je aan voorbij tegaan.

 

Ook wij kunnen bepaalde hormonen niet aanmaken als we er niet rijp voor zijn, je planten ook niet. Het is niet moeilijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinige discussie ...... :lol:

 

Ik reken vanaf de eerste bloeiverschijnselen , 't heet lijkt me niet voor niks de BLOEI-tijd.

als de dame op 12/12 gaat heeft ze wel even nodig om aan te passen.

dus vanaf de eerste echte bloemvorming ga ik tellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger gerekend vanaf het moment dat de lamp op 12/12 gaat.

Nu reken ik vanaf het moment dat ik de eerste verschijnselen zie.

 

Waarom?

Ik heb in het verleden vaak mix-packs van greenhouse gekweekt en noteerde dan netjes per plant alle gegevens, incl verwachtte bloeitijd.

Maar op het moment dat de bloeitijd op papier voorbij was waren de planten nog lang niet uitgebloeid.

Vervolgens ben ik gaan bijhouden wanneer de lamp op 12/12 gaat, wanneer vervolgens de bloei begint en wanneer de plant klaar is.

Ik kwam voor mezelf tot de conclusie dat de bloeitijd een stuk nauwkeuriger is wanneer ik vanaf de eerste bloeiverschijnselen reken.

 

Daarnaast denk ik dat een mooi afgebloeide plant een stuk beter smaakt als een te vroeg geoogste plant.

Uiteindelijk bepaal ik zelf wanneer de oogsttijd is door met een microscoop de trichomen te bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bereken alle bloeitijden vanaf het moment dat ze op 12/12 gaan en dus niet vanaf het moment dat je de eerste bloeiverschijnselen ziet.

Een sativa kan er soms erg lang over doen om de eerste bloei verschijnselen te spotten terwijl een hybride of indica dit heel snel kan laten zien,dit wil niet zeggen dat de plant niet in bloei is. Tevens vind ik het niet meer als logisch dat die eerste week/weken 12/12 er bij geteld worden.

 

greetz sannie

 

Dus een sativa waar 13 weken bloei voor wordt aan gegeven heeft eigelijk 20 weken bloei als je op 12/12 continu kweekt

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

NEE :lol:

tenzij het in de genen van de plant zit....

normaal gesproken 3-4 weken tot de plant bloeiverschijnselen laat zien,

+ 13 weken bloeien,

13 + 4 = 17 weken.

------------------------------------------------------------------------------------------

@Als ik een sativa zet die pas na 7 weken voorbloei laat zien en 13 weken bloei heeft, ja die is echt pas klaar na 20 tot 21 weken hier.

 

dit is maar 'n voorbeeld B)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

alweer bedankt voor de reactie's..

 

klinkt logisch dat de plant eerst volwassen moet worden en dan pas hormonen/bloei kan maken.

Daarom dat het echt niet vanaf 12/12 kan geteld worden.. (logischerwijs gezien)

 

Maar ik ben nu ook de 12/12 tijd en de bloeitijd bij aan het houden om te zien welke van de 2 het beste werkt.

Zeker zal het moment waarop je 12/12 aanzet ook schelen en dan scheelt het bijv. niet veel qua 12/12 tijd en qua bloeitijd als de plant al bijna bloeiklaar is als je de schakelaar omzet op 12/12. maar als ze bijv. nog erg jong zijn en je dan al 12/12 omzet zou het de 12/12 tijd meer kunnen verschillen met de bloeitijd..

 

nogmaals zeer interessant dit allemaal en sjiek om te zien dat iets waar ik over twijfel blijkbaar ook iets is waar men het in het algemeen nog niet eens over is.. :lol: B)

 

Hopelijk staat iedereen hier er even open voor mogelijkheden als dat ik doe en kunnen we deze "kennis ruil" nog even plezierig voortzetten...

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring (en ik kweek alleen Indica's of overhellend naar Indica).

 

Als je ruim voldoende voorgroeit (dus de voorbloei is achter de rug) en daarna overgaat op 12/12 dan kan je al een dag of 3/4 later gaan tellen als dag 1 omdat de planten er "klaar" voor zijn vanwege hun leeftijd (cannabis heeft een cyclus als eenjarige plant).

 

Inderdaad een hormonale kwestie B) en dat al op zo'n jonge leeftijd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik citeer:blijkbaar zitten er vele rare vogels tussen die het nog steeds niet snappen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De echte vogel geeft niks om "weken" maar vertrouwd op een microscoop :lol: als het erop aankomt.

 

Aantal weken.. en % bruine haartjes blijven hardnekkige fenomenen

 

 

EDIT: met "klaar" in mijn vorige post bedoelde ik dus dat je overal pistels op ziet duiken wat een eerste teken van omzet naar bloei is.

Bij direct op 12/12 (heb ik ook gedaan, vooral met gefeminiseerd maar ook regulier zaad) duurt dit langer dan bij een plant die aangegeven heeft geslachtrijp te zijn tijdens voorgroei en hiermee tonen van geslachtsrijpheid en dus klaar voor de volgende fase nl. de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat de bloeitijd begint zodra de klok op 12/12 gaat.

Hierbij begint de plant met bloeihormonen aanmaken, en stopt hierbij geleidelijk zijn groei hormonen ( dit is het process van het nog niet zien van de bloei maar nog een lichte groei langzaam naar het zien van de bloei en het stoppen van de groei, waarbij je dus na 1/2 weken soms 3 ziet dat de groeihormonen gestopt zijn en de bloei hormonen volop in werking zijn ).

 

Dit geld voor elke kortedag plant. Chrysante idemdito..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut hey wat een discussie ik ga in de bloei als ik ze 40 cm hoog heb ik ga oogsten als 80% haren bruin zijn en blad flink geel getrokken is na dat ik bij 50% bruine haren geen water meer geef 1 dag droog staan is niet erg hoor dit trekt alle suiker uit de pland en je wietje zal dubbel zo lekker zijn kijk ook uit met voeding bouw dit af en geef geen voeding in de laatste 4 dagen geef ze dan voor 3 dagen schoon water met ph op 7 en alles komt goed het zou me een zorg zijn of dit 8 weken duurd of 16 weken het gaat erom dat je wiet lekker is en niet smaakt als door gedrukte industrie wiet een goeie haze is ook niet klaar na 10 weken chille maak jullie niet druk rook je nog een :smoke

grtz t.

een tomaten boer oogst toch ook pas als ze rijp zijn

Edited by iguana

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iguana,

 

ben nog even op adem aan het komen (in gedachte) van je lap tekst.

Leestekens helpen wel eens.

 

Het gaat mij ook niet om de tijd als leidraad te houden maar het is meer om op voorhand te schatten.

Niet om hiermee de exacte oogstdatum te bepalen, natuurlijk kijkt men naar de toppen en zijn deze leidend.. niet de datum...

 

daarnaast geef ik altijd de laatste 10 dagen alleen maar water, waarvan de laatste 2 dagen zelfs helemaal niks.

Dan laat ik ze meestal nog 24u donker staan met evt. een spies erdoor. Voeding ben ik zeer zuinig mee en doe alles zoveel als mogelijk biologisch.

Dan komt dat wel goed lijkt me.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik citeer:blijkbaar zitten er vele rare vogels tussen die het nog steeds niet snappen :smoke

 

 

heeft meer met geen respect te maken .

oja,en een hoop eigendunk ;)

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een lastige discussie he :smoke mijn ervaring leer mij keer op keer dat het aantal weken beter overeenkomt wanneer je de eerste bloeiverschijnselen neemt en niet het moment dat je ze op 12/12 zet.

De eerste bloeiverschijnselen duren vaak 7 tot 10 dagen, 1 tot 1 1/2 week dus en 7 of 6 1/2 week later zijn ze echt nog niet klaar.

Als een plant 8 weken heeft op papier staat ie bij mij meestal een week of 10 a 11, de microscoop en de trichomen vertellen mij wel wanneer ze om moet en dat is in mijn ogen de beste methode ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een leuk probleem....

 

Ik heb 9 planten. Zelfde soort, drie verschillende moeders. Stekjes goed voorgegroeid, geworteld en zo.

Ik zet ze op 12/12.

De ene plant schiet meteen in de bloei. Na een week de eerste verschijnselen. De ander doet er langer over en de derde is meer dan een week later.

 

Hebben ze na 7 weken 12/12 allemaal 7 weken bloeitijd achter de rug?

Ergens heb ik hier toch een beetje problemen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd acid..

 

dat is wat ik ook al aangaf en waardoor ik ook vooral vind dat de 12/12 geen bloeitijd is.

Heb dit nu ook al persoonlijk ervaren.

De 12/12 is niet zo belangrijk als de echte bloeitijd.

 

Maar blijkbaar verschilt de mening nog steeds heel erg hier.

 

mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ik hier alle reacties zo lees, dan denk ik bij mezelf toch vooral: De verdeling tussen 12/12 en bloeiverschijnselen is gelijk, maar bijna iedereen is het erover eens dat je nooit puur op die tijd afgaat, de meesten kijken vooral naar de trichomen of pistel verhouding. En dat zijn ook de echte indicatoren.

 

Best grappig om zo deze discussie door te lezen.

 

Ik ben zelf van mening dat de tijd die een zaadbank aangeeft vooral een indicatie is voor hoelang de plant het doet in verhouding tot de rest van de planten. Ik neem als voorbeeld.

 

7-8 weken = Herijuana/puur indica = Snel

 

9-10 weken = Orange bud/PP = best snel

 

10-12 weken =Shack/halfomhalf genetica = normaal/wat langer

 

12-14 weken = jack herrer = lang

 

14+ weken = thai/walhallaa/haze = heel lang

 

En dan kan de kweektijd van een Shack bijvoorbeeld nog best uitlopen hoor. Ik heb ze ertussen gehad die met 2.5 week omschakeling vanaf 12/12 10 weken nodig hadden maar ook die gewoon 14/15 weken nodig hadden hoor. Dus het kan gewoon uitlopen

 

Greetz

 

Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat mischien nog interresanter is , .......... hoe rekenen de zaadboeren

als ik bij de green house zaad koop waarvan hun zeggen dat de bloeitijd 8 weken is,

bedoelen zij dan vanaf 12/12 of vanaf 1e bloeiverschijnselen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ik denk dat het zit:

 

de zaadboeren rekenen vanaf eerste bloeiverschijnselen

 

ikzelf reken vanaf eerste dag 12/12 maar hoou wel rekening met de tijdsperiode waarin ze nog geen bloeiverschijnselen hebben

 

en nee jem oet niet letten op je haartjes maar op je trichomen, die zijn een stuk betrouwbaarder dan de haren die al kunnen verkleuren door iets simpels als een overdosis pk 13/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...