Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tim

canna voeding

Recommended Posts

Ik heb zojuist een schema samengesteld met een Canna voedingslijn.

Alleen heb ik op de site van canna! het zelfde gedaan,

maar daar wordt gezegd dat er rekening gehouden dient te worden met een ph tussen 5.4 en 6.2!

hoe staan jullie hier tegenover gezien deze op aarde vaak op 6.8 wordt aangemaakt!

 

en ook wordt er met het schema van Canna geadviseerd rhizotonic gedurende de gehele kweek toe te voegen?

 

wie heeft uberhaupt met de waardes door canna geadviseerd ook gekweekt?

 

IK WEET DAT DE JUISTE VOEDING HET GEHEIM VAN DE SMID IS MAARGOED VRAGEN MAG!

 

Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim,

 

ik gebruik sinds kort ook de canna terra lijn.

 

houd me gewoon aan de richtlijn op de fles en ga hier dan net iets onderzitten. kom ik uit op een PH van 5.2 - 5.6.

dat gaat tot nu toe prima. Je kan op aarde ook beter ondervoeden en aan passen dan overvoeden. Als je op aarde te veel overvoed heb je pech, want spoelen is bijna niet te doen.

 

Ik vind die voedings-schemas van de fabrikanten behoorlijke propaganda voor het eigen merk.

 

Ikzelf en een aantal anderen op het forum hier kweken/ hebben gekweekt zonder een druppel voeding, gaat 9 van de 10 keer ook goed. Scheelt mischien wel iets in opbrengst. Maar ach...

 

Als je een goede voedingsbodem gebruikt luistert de Ph naar mijn mening niet al te nauw vanwege de gigantische buffer die je hebt op aarde.

 

Ik ben dan ook van mening dat de juiste voeding, niet het belangrijkste is. Het gaat om de combinatie van licht, lucht en voeding en hoe je hier als kweker mee omgaat. Je kan voor duizend euro's aan voeding, substraten en andere chemische shit kopen, als je dan gaat bezuiningen op je potgrond, lamp of andere dingen..

 

Kweek je gewoon crap!!

 

Maar ik ben dan ook niet zo'n perfectionist qua opbrengst en wil vooral een lekker wietje kweken van een goede kwaliteit.

 

Hoe dan ook succces!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de canna site geven ze ook aan dat je wortelstimulator in de bloei moet gebruiken..

dit slaat natuurlijk nergens op..

ik vertrouw dus zoiezo NIET op het schema dat op hun site staat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...