Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jkweek

dit weekend omhakken?

Recommended Posts

Hallo,

 

Misschien is het een domme vraag maar kan ik deze dame al oogsten dit weekend?

Het gaat om een nycd. Ik ben helaas vergeten wanneer hij is gaan bloeien dus heb geen idee hoelang die al bloeit.

 

Hier wat foto's:

 

gallery_16955_9021_2532972.jpg

 

gallery_16955_9021_3773532.jpg

 

gallery_16955_9021_1750108.jpg

 

gallery_16955_9021_1739241.jpg

 

Misschien moeilijk te zien maar ik hoop dat iemand me verder kan helpen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er inderdaad goed uit, IK zou hem nog iets langer laten staan

weekje of 2 :lol:

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou hem eigenlijk het liefst dit weekend omhakken ...

Maar is het nu te vroeg ? of kan het al wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hakken kost grammen naar mijn idee.

 

Je hebt iig al wel meeldauw te pakken. Maar zolang er nog geen toprot te bekennen is zou ik hem nog weekje of 1 a 2 laten staan, je toppen zullen niet heel veel meer aandikken, maar veel harder en dus zwaarder worden.

 

For instance: Ik heb gister mijn planten geknipt, 1 plant die was ongeveer in het stadium van jou plant +- 30 gram. (Deze plant was wel kleiner) en de andere plant heb ik nog 2 week laten staan en leverde me +- 250 gram en een 10 liter emmer vol rotte toppen op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals hansworst zegt als je hem laat staan hou je meer gewicht over, als je hem echt wilt knippen moet je dat doen

maar als je hem nog een weekje of 2 laat staan zullen ze wat harder worden, en dat is toch meer gewicht, die 2 weken vliegen zo voorbij joh, maar als je echt niet kan wachten ik hou je niet tegen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik daar meeldauw?

 

Zo ja dan kan je hem oogsten, anders zou ik hem nog een weekje laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm nu twijfel ik echt ..

Dit weekend is in principe over een week .. maar als 2 weken echt moet dat doe ik dat.

 

 

volgens mij is het niet echt meeldouw ... tenminste je kan het er afvegen met de vingers .. of is dat altijd zo ?

 

Dus gewoon laten staan naar jullie mening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou hem nog 2 weken laten staan, en ja het is wel meeldauw, je kan het eraf vegen maar daar gaat het niet mee weg

het is nog niet zo erg bij jou, dus die 2 weken redden ze wel, maar je zou het kunnen behandelen met bijvoorbeeld melk

door alleen de bladeren ff in te smeren met wat melk niet op de toppen natuurlijk laten drogen, en na een tijdje als het goed is opgedroogd eraf wrijven

 

Grtz Mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

HansWorst is de eerste die het ziet, meeldauw. ik zou maar rap zijn...

 

enne, onder de 17/16/15 graden doet de plant nagenoeg niets meer. neem ze maar.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan hak ik ze wel om dit weekend ...

 

Maar is het verschil dan echt zo groot als het voorbeeld hierboven??

 

30 -> 250 gram dat is wel een groot verschil haha ..

 

maar het zijn beste grote planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat zo dat ze dan niks meer doen als het onder de 17 graden is?, ja dan heeft het weinig nut om ze te laten staan

en zou je ze meoten kappen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ze beginnen er ook echt slecht uit te zien ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat gele blad is wel normaal, het is natuurlijk het einde van ze bloei, dan is het niet zo erg dat gele blad

de tempratuur is nu ook niet echt bepaald lekker voor de plant dus daar zou het aan kunnen liggen, en je geeft ze ook geen voeding meer neem ik aan? ik geef ze de laaste 2 a 3 weken altijd enkel water zodat alle voeding die nog in de plant zit eruit gaat (spoelen) dan worden de bladeren ook vaak snel geel, met deze tempraturen worden sommigen bladeren ook Paars is niks ernstig hoor zo op het einde, bij het begin van de bloei dan zou je er echt iets aan moeten doen, maar zoals ik het nu zie, is het niks ernstig, leuk kassie trouwens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ho ff, ik zie nu pas dat ze in een kas staan. dat scheelt wel, als er nu bv nog flink wat zonnige dagen komen zou ik kijken wat ik nog kon rekken. voortaan de blaadjes weghalen die er verdord bij hangen, slecht ivm doorluchting en mogelijke bron van schimmel, iets netter werken. iets wat dood is maar vochtig blijft kan aanzet tot schimmel geven dus ook op de bodem opruimen.

 

ik weet niet hoeveel het is maar je zou alvast wat uiteinden van lage takken kunnen pakken, als je die apart laat kun je later evt verschil merken in de vroegst geoogste en de laatste.

 

maar nogmaals, als je meeldauw hebt snel zijn.

 

suuk6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zag ook pas op de laaste foto dat ze in een kas staan, hoe warm is het in je kas? want ik denk dat het wel boven de 17 graden kan zijn, en zoals digibetic zegt , een paar zonnige dagen kunnen toch verschil maken, ik zag op die eerste paar foto''s die meeldauw, maar hoe erg is je meeldauw eigenlijk? zit heel de plant onder, of enkel waar blaadjes, als het niet zoveel is, zou je het erop kunnen wagen om te rekken met het omhakken en hopen op wat mooie dagen, dat zal de planten goed doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de kas is het met dit zonnige weer best warm .. maar de takken buigen al helemaal door en de meeldauw begint zich te verspreiden ...

Ik denk dat ik dit weekend begin met knippen ... hebben ze nog 4 dagen de tijd om iets aan te dikken B)

 

Want die temp schommelingen helpen ook niet echt mee ... snachts vorst en overdag 23 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ikweek,

Nachts hebben de plantjes niet alleen koud, maar ook de lv is ontzettend hoog.

De gevaar van toprot is erg groot aanwezig.

Ik zou de plant zo snel mogelijk knippen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu succes met knippen dan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx allemaal voor de reacties!!! Ik hoop dat ik er nog wat grammetjes aan over hou B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze zo lang mogelijk laten staan, het is echt niet zo dat in één dag heel de plant wegrot. Ik heb ook nog planten in de kas staan. Was vandaag voor het eerst in 4 dagen gaan kijken en de toppen waren zeker een stuk harder en voller geworden. Bovendien is het weerbericht voor aankomende week niet al te slecht B) Ik zou elke dag even kijken en de toppen waar je ook maar iets van rot in ziet meteen omhakken en knippen. Dan kom jij dat laatste weekje nog wel door :tu Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu dat zal toch wel! goed laten drogen 2 weekjes ongeveer in het donker en in potten stoppen 1.5 week

en rookse B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...