Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chak-Ra

Chak-Ra's Kweekkastje met 2x TNeon

Recommended Posts

Joehoee chak?

Ben je er nog of ....

Al lange tijd niks van je vernomen man!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Iedereen!

 

Ben behoorlijk druk geweest de afgelopen weken! Tis echt rennen van hot naar haar geweest hiero. Heb tussendoor gelukkig telkens een paar minuutjes gevonden voor af en toe wat fototjes te maken :D

 

Dus hierbij ook deze update!

 

Ik heb ook gezien dat enkele van jullie mij bezorgde pbtjes hebben gestuurd :) dat vond ik wel relaxt! En sorry dat jullie je zo ongerust waren! Niet mijn bedoeling natuurlijk, maar het kon even niet anders.

Betreft de plantjes: De Colombian heb ik een beetje aan de vroege kant moeten oogsten omdat de hawaiiansnow en supersilverhaze anders geen plek hadden... en dat hadden ze wel nodig. Maar van de Colombian heb ik toch mooi 65g vanaf gehaald. Toppen waren echte sativa-toppen, maar toch kleinbeetje compacter dan Thai en andere sativa's die al door mijn handen zijn gegaan :D Hier isie dan!

 

gallery_24012_9086_1182670.jpg

gallery_24012_9086_902324.jpg

gallery_24012_9086_460602.jpg

gallery_24012_9086_337420.jpg

gallery_24012_9086_837110.jpg

gallery_24012_9086_527059.jpg

 

Het effect was zeker naar behoren! Opgewekte sativa high, met psychedelische kant. Heb zelfs enkele keren lichte CEV's gehad :) nog niet meegemaakt op wiet alleszins...

De geur was zoet, beetje kruidige basis. Zou kunnen zeggen wierookachtig.

Dat ie maar lekker cuurt nu :D

 

 

Zo, dat was dan de Colombian. Helaas niet het volle potentieel er uit kunnen halen, maar wel een grote ervaring in kweekland rijker!

 

De Hawaiian Snow en de Super Silver Haze staan nu in volle glorie in de kast. Hierover meer in de volgende reply :D

 

gallery_24012_9086_111973.jpg

 

...To be continued ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie zo,

 

Enkele weken geleden....

 

 

HS:

 

gallery_24012_9086_111973.jpg

gallery_24012_9086_718735.jpg

 

 

SSH:

 

gallery_24012_9086_298300.jpg

gallery_24012_9086_1747644.jpg\

 

Klimaatje gaat ook nog altijd lekker: 25gr met lampen aan, 20 met lampen uit en LV met lampen aan 40-50% en met lampen uit 45-55% Lekker stabiel dus :)

 

Hoe zouden ze er nu bij staan? :D

 

Voorproefje?

 

ok dan...

 

gallery_24012_9086_755041.jpg

 

Volgende reply uitgebreide fotosessie met de 2 dames! :)

 

.... To be continued ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

HS:

 

gallery_24012_9086_1251445.jpg

gallery_24012_9086_808664.jpg

gallery_24012_9086_1157073.jpg

gallery_24012_9086_121341.jpg

gallery_24012_9086_1564991.jpg

gallery_24012_9086_799897.jpg

gallery_24012_9086_193856.jpg

gallery_24012_9086_1279918.jpg

gallery_24012_9086_1293200.jpg

gallery_24012_9086_103600.jpg

gallery_24012_9086_1861160.jpg

 

SSH:

 

gallery_24012_9086_617830.jpg

gallery_24012_9086_371757.jpg

gallery_24012_9086_304672.jpg

 

 

Zo :D

Nu de info :D

 

HS: Heb ik dus 1 keer getopt en heeft nu 7 hoofdtoppen ! Dus erg geschikt soortje hiervoor! Maakt mooie cola's aan! Ook vrij compact vind ik voor een sativa... en natuurlijk bedekt met een dikke laag suiker. Ze blijft ook maar witte haartjes aanmaken. Dus die kan nog wel n week of 4-5 lijkt me! Vind haar een hele grote plant en verwacht dus ook wel een mooie opbrengst hiervan. De geur is echt heerlijk tropische zoete haze geur. Ge-wel-dig gewoon!

 

SSH: Deze peperige haze is niet getopt en groeit gewoon als 1 massieve top met enkele uitlopertjes van boven. ZEER compact. Ben ook aant uitkijken voor rot of schimmels bij deze plant. De geur is heerlijke haze geur. Blackpepper geurtje! Ook grote calyxes en ook daar heeft het gevroren. Deze zal waarschijnlijk wel eerder dan de HS geoogst worden. Theoretisch kan ie nu al bijna om, maar wil em beetje laten gaan voor de opbrengst e :) Want met deze 2 plantjes 100g halen is niet realistisch, maar toch wil ik er toch niet MAAR 20g vanafhalen ofzo. ;)

 

Ziezo! Nu is dit ook weer in orde en kan ik het van mijn lijstje met 2-do dingen afschrappen :D Dikke joint rollen en op nr t volgende op mijn lijst!

 

Have a nice picture time :D

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he chak...fijn om weeer eens wat te horen man haha dacht al die is van de aardbodum weg man..maar goed

 

vet dat ze zo goed gaan daar joh...gaat de afzuiger en filter nog door?? grt smokie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chak-Ra!

 

Mooie oogst man, en wat een mooie plant die Colombian!! Dat het je mag smaken :)

 

Die HS en de SH gaan echt lekker, zal niet lang meer duren voor dat je die kan gaan roken :D

 

Succes,

 

RDV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooow Chak!

Dacht dat je van de aardbodem verdwenen was man! :)

Ziet er allemaal lekker uit!

Wat is die columbian mooi geworden zeg!

Amazing cola's! Had ze stiekem best willen zien afbloeien.. :)

Succes met alles nog man!

Ga je nog door of ga je toch alles verkopen?

Zie pm wat betreft die Tneon..

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chak-ra,

 

Mooi te zien dat je nog actief bent. In de tijd dat jij van het forum pleitte bent gegaan, ben ik er bij gekomen. Ik ben zelf ook begonnen met micro kweken en heb voor tneon gekozen na kweekjes te zien zoals die van jou en thommy.

 

Ik hoop absoluut dat je door gaat met kweken! Je ben een talent en ik kan met niet voorstellen dat je het zat bent :)

 

Vraagje hea:

Zit je deze bomen nou gewoon te kweken op 12/12 vanaf dag 1 zonder verder bij te voeden of rare dingen te doen? Want je plantjes zien er zo overheerlijk uit! Weet nu al dat ik er volgende ronde ook een sativa-achtige bijzet!

 

Succes en laat je mening over mijn kweekje ook ff horen. Ben ik wel benieuwd naar!

 

Gr. Jaymaestro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi jongens!

 

De spullen gaan als ik klaar ben nr de desbetreffende personen :).

 

Bedankt voor de complimenten op mijn topic iedereen!

 

Als ik ooit doorga met kweken ... ben er nog niet goed uit... Dan gaat dat gewoon gebeuren met 1 lamp en 1 plant. Gewoon effe 3 maanden voorgroeien en dan onder 12/12 zetten. Het liefst zou ik als ik dat project ooit ga proberen dat doen met Hawaaiian Snow. Dit is volgens mij echt een plant om met 1 plant een giga-opbrengst te halen... Als je het een beetje goed doet natuurlijk ;).

Maar dat zijn zorgen voor later :D. Eerst komt er nog een buitenkweekie. Deze gaat waarschijnlijk vrijdag starten met voorgroeien. Dus diegene wat de 110W t-neon wilt hebben moet nog een paar weekies geduld oefenen :D. Zowiezo ben ik achter een week of 4 pas klaar. Want ik wil ze deftig laten afbloeien deze keer!

 

@ JayM: thx mate! Bij mij worden de planten onder 12/12 (sinds mid januari is het 11/13) geboren en getogen :D. Niks voorgroei, niks extra voeding. Gewoon zaadje de grond in, direct in bloei en enkel water er bij :D.

Natuurlijk gaat het onder de T-neon ietje trager dan onder een HPS. Maar het klimaat is veel makkelijker te beheersen vind ik. Ik zit met een zo goed als perfect klimaat, zonder dat ik er veel moeite voor moet doen om het zo te houden. Als je echte sativa's wilt zetten, dan kan je best de eerste 3-5 weken (vegetative stadium van een plant op 12/12) waarin dat ze het meeste groeien, het beste de blauwe lampen (9500K) gebruiken. Dan blijven je plantjes kleiner en bossiger. Mijn HS en SSH hebben zeker 5-6 weken onder deze lamp gestaan en het past maar net allemaal :wacko:. Voordeel is ook dat je internode-afstand tussen de toppen verkleint (wat alleen maar goed is denk ik zo).

 

Moest ik tegenwoordig iemand een goeie sativa aanraden, dan zou het de Hawaiian snow zijn, fo sure! Deze plant is echt uitermate geschikt voor scrog of veel opbrengst met maar weinig planten. Nadeel is wel dat ie lang bloeit (maar gelukkig geen 22-24 weken zoals sommige landraces). Maar de geur is echt heeel erg lekker, de cristalproductie is hoog, en je moet niet bang zijn om deze plant te overvoeden. Hij kan best veel aan zo te zien op de kweekverslagen wat ik lees. Iedereen die deze plant heeft gekweekt is er over in de wolken.

Ik dus ook nu.

 

Wat zou dat geven... 3 maand voorgroei, en dan in een tent onder een 1000W HPS lekker half-pipe scroggen. Naar mijn mening kan je dan zeker van deze plant 400-600g halen zonder al te veel moeite. Dus dat is iets voor na de zomer misschien ;)

 

Eerst nog een buitenkweekie met BigBang en WhiteRhino (als ze het ontkiemproces en zaailingstadium overleven teminste ) :wacko:

 

Als er nog vragen zijn, just ask ... and maybe, just maybe,... i'll reply :wacko:

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi iedereen!

 

Hier wat fototjes van hoe het nu gaat. Een 3 tal weken nog te gaan schat ik.

 

Kan er iemand misschien al een schatting maken naar opbrengst? Want ik kan het zelf maar moeilijk deze keer :jump:

 

gallery_24012_9086_65611.jpg

gallery_24012_9086_184579.jpg

gallery_24012_9086_429646.jpg

gallery_24012_9086_155595.jpg

gallery_24012_9086_477004.jpg

gallery_24012_9086_1226098.jpg

gallery_24012_9086_1796979.jpg

gallery_24012_9086_406645.jpg

gallery_24012_9086_473845.jpg

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Valt stijl achterover :spliff:

 

Zo heerlijk, zo heerlijk....

 

Geen flauw idee wat eraf komt, maar ik wil het allemaal oproken! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omg chak!

Waar the fuck komen die cola's ineens vandaan ;) :jump: ???

Gruwelijk zien ze eruit ouwe!

Echt zalig...

Ben wel heeeel erg benieuwd hoe die colom qua smaak en stonedheid is :spliff:

Als je nog iemand zoekt die een mooi rookverslag kan maken meld ik mij vrijwillig aan :P

Ook als je geen rookverslag wil meld ik mij nog steeds aan :jump: ''hint hint''

 

Greets,

Thommy

 

p.s. schat ongeveer zo'n 175 Gram droog :D

Go CHAK go CKAK!!! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thommy, jij mag van de HS een smokereport maken dude! Als het zo ver is stuur k je een pm :jump:

 

Thx Jay voor de complimenten :jump: Ik blijf jou stiekem ook volgen natuurlijk :D

 

Cheers guys!

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Chak!

Komt goed man! :jump:

Ik zal er een mooi verslag van maken!

Als je er meer dan 150 gram vanaf gaat trekken trek je gewoon meer dan 1 gram de Watt.. Zou heel soepel zijn..

Maarja wel na een maand of 6 zoeits?

Je zou moeten checken of dit rendabeler is dan 2 rondes van 3 maand te draaien... :spliff:

 

greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 g ga ik nooit halen man :P Echt niet :( Schat zelf op rond de 25-30g van de HS en tussen de 10-15 van de SSH... of gok ik te weinig? Zou mooi zijn natuurlijk moest ik de 100g halen, maar dat betwijfel ik ;)

 

Van mijn eerste ronde heb ik afgehaald: (WW: 10g , Trainwreck 10g, WhiteRhino 4g, AMS 7g ofzo) dus dat was ook niet echt bijster veel ;) Maar nu zal het wel iets beter gaan. Ga ze ook echt proberen lang genoeg te laten staan voor het max aan gewicht... Maar ze hebben weer water nodig want ze zitten al sinds vrijdag zonder water. Deze week ga ik ze verzuipen in het water :jump:

 

Ben echt benieuwd! Maar hou jullie op de hoogte zowiezo he :D

 

:spliff:

 

 

Btw, de HS en SSH staan van begin januari boven de grond... En ja, onder t-neon duren kweekjes wel een paar weken langer natuurlijk e, dat weet jij met je skunk van 13 weken :D

de HS en SSH zijn van begin februari in bloei... dus dat is toch 10 weken bijna. Zullen nog wel paar weekjes mogen. Ik ga deze keer wachten totdat de 2de internode bloei ongeveer af is, en dan zie ik wel. ;)

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chak-Ra,

Wat een mooie reuzen-top! :spliff:

 

Maar, ga je nu stoppen met de T-Neon´s?

Waarom? :jump:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi torsti

 

De reden dat ik ga stoppen met de micro kweek is omdat het voor mijn doel teweinig opbrengt ;) Versta me niet verkeerd e, ik ben echt tevreden van de T-neons! En ik heb er dit jaar veel plezier van gehad in de 3 rondes en 7 soortjes wat ik gekweekt heb, maar... Het buitenseizoen komt er aan, dus ik ga 1 of 2 plantjes buiten neergooien in de tuin (wel paar weekjes voorgroeien onder de T-neon 110W).

En dan hoop ik in september genoeg geld te hebben om een groter kastje te bouwen met 2 compartimenten. 1 om voor te groeien 10 weken lang, en de andere 12/12 om 10 weken lang te bloeien. En zodoende hoop ik dan met 1 plant toch een g/w te halen. Hier maak ik dan voornamelijk Olie van. Want er zijn een heel deel mensen in mijn onmiddellijke omgeving die er onwijs baat bij zouden kunnen hebben.

Ook ben ik er dan niet IEDERE dag mee bezig :D want het is een leuke hobby, daar niet van. Maar daarbuiten wil ik ook graag nog een leven hebben. Zoals het nu gaat moet ik iedere dag checken, controleren en watergeven. En soms is dat lastig als je een paar dagen na elkaar van huis bent. Dus vandaar dat ik dan ook een Blumat systeem ga installeren.

 

Ik ben stiekem ook een beetje aant vissen achter de 2 in 1 test-tent (silver twin box) die Wazzup heeft voorgesteld samen met indoorgarden.eu in het Testforum. Deze zou ideaal zijn voor mijn opzet. En dan zou ik ook meteen morgen kunnen beginnen inplaats van te wachten op geld (een student heeft er namelijk niet zo heel veel).

 

Dus het ligt absoluut niet aan de T-neon hoor :jump:. Maar ik wil gewoon met 1 plant bloeien en 1 plant voorgroeien en zo toch een degelijke (aantal 100e grammen) opbrengst halen. Dan kunnen ze (de blauwen) mij ook niks maken als ze me vinden :P . Dus gewoon op safe spelen!

 

Verder ben ik ook bezig met enorm mij te verdiepen in het Endocannabinoid systeem en in de werking ervan en het 'alles-genezend-effect' van olie op een 50-60 tal ziektes en aandoeningen. Het ligt recht in mijn studielijn (bio-chemie) dus dat is allemaal mooi meegenomen natuurlijk. Maar helaas geraak ik niet zo ver met 14-15 weken wachten op 50g wiet :s. Dus vandaar mijn keuze om het groter maar toch kleiner aan te pakken ;)

 

Zou immers zonde zijn als ze je pakken voor 7 planten onder 100W en ze doen je niks als je 1 plant onder 600W hebt. Zit natuurlijk fout in elkaar, maar zo is de wet wel :(.

 

 

Ben wel heel blij met mijn Cola's van de HS ;) Laten we hopen dat ze nog wat aandikken. Compact zijn ze wel al voor een sativa :D .

 

Thx for droppin by :jump:

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit van chak:

p.s. ik kom btw niet uit NL :jump:

 

 

zo werkt de wet in NL namelijk niet :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is die Thommy toch slim he! ;) Tuurlijk kom ik uit belgie :jump: hahahaha anders was het geen probleem om 5000W op te hangen en dan 5 planten er onder :( Maareuh... in belgie zijn ze er niet zo happig op :D Behalve in Brasschaat (antwerpen) daar gedoogd de gemeente 5 plantenkweek :D

 

Maar wat nog mooier is, dat onlangs het trekt-uw-plant-beroep geweest is in belgie, en die uitspraak (vrijspraak) bekrachtigt de belgische wet van 1 plant hebben mag! (en kunnen ze je niks doen ) En wat nog mooier is dan , het wordt pas als plant beschouwd vanaf de geslachtsbepaling ... stekken zijn dus wel illegaal omdat dat zowiezo vrouwtjes zijn (anders heb je slechte stekkenboer ;) ) Maar planten uit zaad is het zo dat zolang ze geen geslacht tonen, je niet strafbaar bent :D

 

Dus 1tje bloeien, 1tje groeien :P Viva belgica ;) :spliff:

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chak-ra...heb je je colombian al gerookt? Lijkt het qua effect op de wiet waar het zaad uit kwam?

 

Gr

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb em zeker al gerookt! Maar die effecten zijn niet te vergelijken! Mijne is mooi onder goed licht opgegroeid, zonder bevrucht te geraken. Terwijl die wiet uit de shop waar de zaadjes uitkwamen op een hele andere manier geoogst en gedroogd zijn. Die wordt namelijk in de zon gedroogd in het land van herkomst en gefermenteerd enzo en dan geperst tot brick. Soms worden ze zelfs eerst nog gezeefd voor de hasj. Dus nee, de effecten en smaak zijn niet eens te vergelijken. Mijne was zacht op de keel, kruidig-zoet. Zeer actief wietje bij 1 joint (ideaal voor de ochtend) Maar rook je er 2 (of 1 pure) dan hang je in je eigen hoofd met een dikke smile op je gezicht :jump: En rook je er een pure van s avonds en je zit in een goeie set en setting, dan kreeg ik er zelfs lichte CEV's van. ... Dat krijg je niet met die import wiet hoor :jump: Daar is het meestal zo een gevoel van : ben ik nu high of niet?

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, nieuwe week (bloei week 10 -> zal tot 13 gaan denk ik , 14 max!)

nieuwe foto's ... helaas beetje wazige fotos (ben in mijn microkastje gekropen omdat ik geen zin had om de bak er weer uit te halen :D dus excuse me for being lazy :D )

 

Niet echt veel te melden... de haren worden bruiner, het is nog wachten op het zwellen en de 2e internodebloei. De trichomen zijn bij beide planten al milky. Pas als ik meer dan 50% amber trichs heb gaan ze om, niet eerder! Dat vertik ik! :D

Beetje verbrande bladpunten op sommige toppen, maar niks waar ik me zorgen over moet maken :D shit just happens ;)

 

Genoeg gezeur, let's go!

 

gallery_24012_9086_158389.jpg

gallery_24012_9086_925364.jpg

gallery_24012_9086_528361.jpg

gallery_24012_9086_783052.jpg

gallery_24012_9086_54027.jpg

 

Super Silver Haze ( qua geur is ie wel zeker goed, maar had toch misschien meer Trichomen verwacht... Beetje te bebost naar mijn mening ;) Maar dat zullen we met het knippen wel duidelijker zien he! ;) )

gallery_24012_9086_482442.jpg

gallery_24012_9086_454292.jpg

 

Zie zo! Volgende foto-update vrijdag of van t weekend ofzo.

 

Ze geuren in iedergeval als een ********cker :)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betere fotojes :D

 

Zoek de aansteker ;)

 

gallery_24012_9086_1197945.jpg

gallery_24012_9086_736193.jpg

gallery_24012_9086_424539.jpg

gallery_24012_9086_969997.jpg

gallery_24012_9086_463232.jpg

gallery_24012_9086_504681.jpg

gallery_24012_9086_263448.jpg

gallery_24012_9086_293355.jpg

gallery_24012_9086_800113.jpg

gallery_24012_9086_426710.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chak-Ra,

gewoon mooi!

Was ik maar zo ver ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx mister Torsten!

 

Heb zonet een topje er afgeknipt om te kijken hoe hij smaakt en of ie qua effect al stoned genoeg is. :) Hangt nu te drogen! Hier de knipfototjes!

 

gallery_24012_9086_657570.jpg

gallery_24012_9086_1069572.jpg

gallery_24012_9086_1505.jpg

gallery_24012_9086_15195.jpg

gallery_24012_9086_520434.jpg

gallery_24012_9086_637423.jpg

 

Iemand een gokje naar het gewicht van dit topje? :D

 

Klavier is een standaard klavier voor laptops :P Zo heb je een idee van de afmetingen! :vape: Voelde wel lekker zwaar aan in mijn handen alleszins :P

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...