Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chak-Ra

Chak-Ra's Kweekkastje met 2x TNeon

Recommended Posts

Hoi iedereen.

 

Ik heb me netjes voorgesteld in de juiste sectie, dus nu kan ik beginnen met het plaatsen van een verslagje. De info komt er vandaag al, de foto's zullen voor morgen zijn :wacko:. Hope you guys don't mind. :wacko:

 

DE KAST : 60 cm diep, 65 cm hoog, en 120 cm breed.

 

DE VERLICHTING: Groei: TNeon 2x55W blauwe kleur | Bloei: TNeon 2x75W gele kleur

 

DE AANZUIG: Passief d.m.v. vele kleine gaatjes in de bodem

 

DE AFZUIG: 100m³ VKO1

 

DE FILTER: Standaard 200m³ filter. (gemonteerd aan de blaaskant van de afzuiger. Zo wordt het geluid in 1 keer gedempt.

 

DE BAKKEN: Voorlopig staat er nog een klein zielig bloempotje in. Hier wil ik dat snel verandering in komt, dus ik ga kijken of ik 2 bakken van 50x50 kan scoren of maken. En dan 1 bak van 50x20 om de zaadjes in te laten ontkiemen.

 

HET TIJDSCHEMA: Vanaf dat de zaadjes ontkiemd zijn, krijgen ze meteen 12u licht en 12u donker. Had hier op het forum verschillende goede 12/12 kweekverslagjes gelezen, en ik ben eens benieuwd of dat onder TNeon ook werkt. Dus 12/12 it is.

 

DE KWEEK METHODE: Ik ga beginnen met de LST (low stress technique) toe te passen als de plantjes 20 cm hoog zijn. Omdat ik een beperkte hoogte heb moet ik zowiezo gaan buigen. Pas als ik zie dat het enigszins mogelijk is op 12/12 zal ik een scrognet hangen. :wtf2:

 

DE SOORTJES: Tot nu toe staan er 3x Columbian gold (reg) boven de grond en is er een Jamaican purple ontkiemd (reg). Volgende week zal ik wat indicatjes van de GHS laten ontkiemen.

 

Volgende soortjes zijn in mijn bezit: BigBang, Trainwreck, White Rhino, White Widow, Lemon Skunk, Super Silver Haze, Hawaiian Snow, A.M.S. en the Church.

 

Van alles 1 zaadje, dus ik zal er 3-4 per keer zetten.

 

 

Bedoeling is om de TNeon beter te leren kennen... Ik weet al dat groeien er onder heel goed gaat, maar qua bloei heb ik nog niet teveel gezien of gelezen hierover. Stroom bespaar je er alleszins wel mee. Ook wordt het niet zo warm in je hokkie. Ik heb een continue temperatuur van 22-23 graden.

Na een eerste ronde zal blijken hoeveel plantjes ik moet zetten om aan een gemiddelde van 100g per 4 weken moet komen. En dan kweek ik nog maar 0,66g/W e :lol: Dus meer zou zeker moeten kunnen.

 

Anyway, als er op en of aanmerkingen zijn, dan hoor ik het graag :huh:

 

Foto's komen morgen B)

 

See you on the other side folks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Chack!

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Misschien leuk om ff een paar foto's te posten.

Ben zelf ook net op weg met het setje van secret jardin, 2 x 75w Tneon.

 

Zie dat je een afzuiger hebt van 100m3 en een filten van 200m3. Is dit niet een beetje teveel overcapaciteit?(100%)

Volgens mij moet je 25% overcapaciteit hebben en dus een filter van 125m3

Check maar even bij mijn topic. Heb het zelf ook net uitgelegd gekregen.

 

http://www.wietforum.nl/Hokje-afLamp-beste...nog-t62150.html

 

Ik blijf je iig volgen!

 

ambitieus voornemen 100 gr/ 4 weken!

 

Greets,

 

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi man,

 

Ja, ik heb je kweekje al helemaal doorgelezen! Ziet er goed uit :lol:

 

Dat van die filter maakt niet zo heel veel uit, want ik heb hem aan de buitenkant van de ventilator bevestigd :wacko: Werkt i.i.g. wel goed als geluidsdemper :wtf2: Want ik moet langs mn kastje slapen :wacko:.

100g/ van de 150watter + nog eens wat verspreid licht van de 110W Zal toch wel te doen moeten zijn. Vorige kweekjes op HPS gekweekt en toen had ik 2 van de 3 keren toch >0,7g/W . Zelfs 1x iets van 0.9g/W. Allemaal op 12/12 n.b. :huh:

Ik ben gewoon benieuwd naar het aantal planten wat ik er voor moet zetten B) Natuurlijk is de kans wel groter dat je hoge opbrengsten draait als je 2 plantjes 4 weken laat voorgroeien en toppen en scroggen, dan dat je met 3 plantjes rechtstreeks in de bloei gaat :)

 

Ik denk niet dat dit 12/12 onder duo fluo of Tneon al eens getest is hier... correct me if i'm wrong :).

 

Op die manier heeft natuurlijk elk kweekverslag zn bijdrage he :|

 

Maar goed, vanavond eens wat fototjes proberen te schieten...

Eerst nog een NLH-jointje rollen! Heerlijk zoet!

 

See ya on the other side!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Chak

Zou idd wel goed te doen moeten zijn maar dan wel idd onder optimale omstandigheden..

Ben pas net bekend met het fenomeen direct onder 12/12.. Wat zijn de voordelen daar nou precies van en wat de nadelen?

NLX altijd een lekker wietje.

Mijn buitenplantje was ook weer klaar( heel klein rokertje maar hoor, 10 g) Maar wel onwijs lekker/apart smaakje in mijn waterpijpie, Oregon rocket van basic seeds! Lijkt een beetje op haze maar is het niet:P

De plakgraad van deze plant is dan ook echt niet te geloven... 1 x aanraken en je hebt de rest van de dag plakvingers!!( hoe vaak je ze ook wast en met wat dan ook!!)

Ben nu ook het pijpie weer vol aan het proppen!

 

In afwachting van je foto's!

Smookze!

 

Greets,

 

ThommyT

 

p.s. niet zo knetter worden dat je geen pica's meer kan maken he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi man

 

jah, die avond wel teveel gesmoked :no maar ik moet nog nieuwe batterijtjes gaan halen voor de camera

:P

 

Kan al wel melden dat de columbiantjes zo'n 7 cm hoog zijn, ruim 15 cm breed, en al aan de 3e internode bezig. Ook de blaadjes hebben al 7 vingers B). Dus die gaan goed. Ben eens benieuwd hoe hoog ze zullen worden op 12/12 Tneon 150W :tu.

 

De GHS mix met White Widow, White Rhino, Trainwreck, Church en A.M.S. Zit onder de grond. Nu maar hopen dat ik er morgen 5 nieuwe soortjes en plantjes bij heb B) zou wel zo leuk zijn ;)

die mogen 3 weken onder de blauwe lamp, en dan over naar de gele lamp :o.

 

en dan kan de volgende mix ( SuperSilver Haze, Hawaiian Snow, White Rhino, Lemon Skunk en Big Bang) beginnen te ontkiemen :P

 

Heerlijk toch he, zo 'n smakenpallet :P Als ik nu van alles 20g scoor ben ik al tevree :D

 

Dus nu nog wachten op de batterijen :)

 

C ya on the other side!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej chack!

Klinkt leuk man al die soortjes!

ga je niet eventueel voor een zadenkweek ?

Hoe lang duurt het eigenlijk als je direct op 12/12 gaat kweken voor er witte haartjes te zien zijn?

Krijg je dan niet een spriet met 4 blaadjes en 1 lullig topje?

 

Ik blijf je volgen!

Greets,

 

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi mr T,

 

normaal kan je na 14-21 dagen geslacht zien op 12/12. En de eerste bloeiverschijnselen 1,5 week erna ongeveer. Dus ze moeten zowiezo 3-4 weken staan (vanaf ontkieming) vooraleer er bloeiverschijnselen (niet voorbloei!) komen. Onder Tneon wil het hele proces soms wel een paar dagen langer duren.

Heb de 3 Columbian's daarnet gemeten, en ze meten 7 cm hoog, 20cm breed, 4e internode en heel compact dus :P

 

Ook zien ze er mooi groen uit. Van t weekend effe batterijtjes halen voor de camera, want ik wil alles met jullie delen B).

 

Ik kan onder die 150W zelfs allebei mijn bakjes kwijt (20L ofzo). Dus misschien da ik gewoon een trappen systeem kan uitdokteren gaandeweg :D we zullen wel zien.

 

Mijn eerste ondervinding moet zijn hoe groot dat ze precies worden enzo. Daar zijn die columbians toch wel geschikt voor ,... zijn vrij sativa-achtig :)

 

Ik hoop ze op zo een 30tal cm max te krijgen... waarschijnlijk moet ik ze zowiezo gaan verbuigen, maar dat is geen probleem, daar heb ik ervaring mee :no

 

Hopelijk zijn morgen alle GHS boven (heb al definitieve confirmatie van de Trainwreck! ;) ).

 

We'll C :tu

 

C ya on the other side man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doet je camera het al

check ook ff bij mij... heb ff update gedaan

zien er wel leuk uit..

vooral die krop sla:D

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Chak!

Alles goed?>

Hoe staat het met je camera dan?

Paar foto's zou leuk zijn!

Denk niet dat je de wedstrijd meest compact gaat winnen :P :D :lol:

Heb er momenteel 1 staan volgens mij is hij een beetje gehandicapt zo compact..

Stengels van de grote bladeren van hoofdstam zijn maar iets van 15 cm:P

Qua verhouding lijkt het net een lilliputter :rofl

 

Hoop wel dat hij nu een beetje de hoogte in gaat ivm me scrog:D!

 

 

Greets,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met die foto's!

 

Ik kijk mee naar al dat bind, buig en knakwerk van je!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Iedereen!

 

Eindelijk de batterijtjes gevonden voor het fototoestel!:lol:

 

Wat nieuwtjes:

 

Van de 3 Columbian heb ik al 1 man ontdekt. De andere 2 staan er nog, zonder geslacht. Hoewel ik qua opbouw en vorm toch al 100% zeker ben dat er al 1tje vrouwelijk is :P Die andere, dat wordt afwachten. En nu hoop ik gewoon dat ze een van deze dagen effectief geslacht laten zien en in de bloei schieten. Want ze staan op 12/12, maar nog niet in effectieve bloei...

 

De Bruine bak zijn de columbians, die staan onder de 150W Tneon.

 

De Witte bak zijn : White Widow, TrainWreck (midden) , White Rhino, A.M.S., en een kleine Church.

 

Deze Church is wel vrij speciaal, omdat hij zonder kiemblaadjes werd geboren. Hij is op een of andere manier toch nog uitgegroeid tot een stengel met een paar kleine blaadjes... Hierdoor zou hij wel eens een flinke achterstand kunnen maken op de rest van de bak :D.

 

 

Wat betreft het buigen en knakken: - De dikste columbian heb ik getopt op de 6e internode, en dan gebogen naar de rand van de pot.

- De dunste columbian (die aan de rand van de pot staat) heb ik ook getopt op de 6e internode. En daarna geknakt :D ook naar de buitenkant.

 

De dunne blaadjes wijzen op een overwegend sativa plant. Nu moet ik wel zeggen dat ze nog aardig compact zijn :D Hebben maar 1,5 week blauw licht gehad (op 12/12 he!)

 

Zo, genoeg geluld,

 

Geniet van de plaatjes!

 

gallery_24012_9086_379159.jpg

gallery_24012_9086_920708.jpg

gallery_24012_9086_1270081.jpg

gallery_24012_9086_1636169.jpg

gallery_24012_9086_740659.jpg

gallery_24012_9086_1099920.jpg

 

Oldskool meetapparatuur :rofl

 

gallery_24012_9086_89434.jpg

 

gallery_24012_9086_370557.jpg

gallery_24012_9086_1219971.jpg

gallery_24012_9086_1381174.jpg

 

 

Dat was het voor nu :D Comments mag altijd :D

 

C ya on the other side brahs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie juist dat het op de voorlaatste foto lijkt alsof de Church kiemblaadjes heeft :lol: Dat is niet zo, die blaadjes wat je ziet zijn piepkleine 3 vingerige wietblaadjes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej chack!

Ziet er leuk uit !

Ben benieuwd of je je target gaat halen van 100 gram in de 4 weken...

Ik volg je iig !

Greets.

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chak Ra,

Waarom heb je alle planten in twee potten gepot?

Te weinig potten of andere redenen?

Bekom je op deze manier niet problemen met achterblijvers en breedtegroei van de planten?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi torsten,

 

De 2 bakken heb ik gedaan omdat de columbian eigenlijk als test dient. En ook om uit te vinden hoeveel plantjes ik moet zetten voor een redelijke opbrengst :D. 1 bak (bruine met de columbians) staat onder 150W, terwijl de witte bak (GHS) de komende 3 weken onder de blauwe lamp zal staan. Hierna zullen beide bakken onder de 150W gaan om af te bloeien.

Als die 2 pipo's in de bruine bak nu eens geslacht lieten zien e :D .... :lol:

 

Vermits dat de planten direct op12/12 staan heb ik er niet echt een goed idee hoe hoog, groot of breed ze gaan worde... maar als ze allemaal zoals die columbians gaan, dan komt het kastje behoorlijk vol :D.

 

En achter 3 weken wanneer ze beiden onder 1 lamp gaan staan, gaat er een nieuwe bak in (wijnkist van 35cm bij 50cm en 15 hoog). Deze gaat een 4-5 tal weken onder de blauwe lamp staan. Hierin gaan Super Silver Haze en hawaiian snow en misschien ook de lemon skunk komen te staan. Die kunnen wel wat langer het blauwe licht gebruiken :D. En als deze onder de 150W gaan, dan reken ik er op dat de columbian's klaar zijn en de eerste batch GHS aant afbloeien is :D.

 

snappie ? :rofl

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede morgen Chak-ra!

 

Je hebt daar een koppel mooie plantjes groeien.

De pas ontkiemde zijn goed opgekomen.

 

Ga jij nog overpotten ?

En in wat voor grond kweek jij ?

Ik zelf heb namelijk slechte ervaringen met huis tuin en keuken pot grond.

Deze word na verloop van tijd een bonk ( bijna beton :lol: ) en houd heel slecht voedingstoffen vast.

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi gegee

 

Ik ga niet meer overpotten denk ik B) zie het nut er niet van in :j ze staan nu allemaal in een bak , maar de volgende generatie zal wel wat meer ruimte krijgen voor de worteltjes ;).

Ik heb er nu Universele potgrond van de Aveve er in liggen. Vroeger gebruikte ik die van plagron, met perliet en vulkaansteen :P Voor de volgende bak ga ik wel opnieuw zo een zakje potgrond halen :).

 

Enneuh, ik hou de grond een beetje voedingsrijk door een 2 tal kleine staafjes van mestproductje met NPK 18-6-14 >> van de Aldi :lol: hehehe tot nu toe geen gebreken, mooi donkergroen en gezond :)

Maar ik wil nu wel de kutjes zien van die 'meissies' :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi iedereen!

 

Nu alweer een 4 daagjes verder :)

 

Here we go! Nog altijd geen spoor van de haartjes van de vrouwtjes... Maar wel al veel potentiele topjes (lees scheuten ) :)

 

Ook heb ik voor de gemakkelijkheid eventjes de GHS in de wittebak benoemd voor jullie :)

 

Planten tonen geen gebreken en worden alleen maar breder :P So far, so good :D

 

gallery_24012_9086_76040.jpg

 

gallery_24012_9086_2004143.jpg

 

gallery_24012_9086_493312.jpg

gallery_24012_9086_1699365.jpg

gallery_24012_9086_269102.jpg

 

De speciale church :D zonder kiemblaadjes :j zo schattig ;)

 

gallery_24012_9086_798180.jpg

 

WhiteWidow :lol:

gallery_24012_9086_795435.jpg

gallery_24012_9086_97811.jpg

gallery_24012_9086_1869943.jpg

 

Voila

 

Comments please :P opmerkingen of aanmerkingen mag ook B)

 

C ya on the other side!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis stil, op heb fo-o-rum... tis stil, op het fo-o-rum :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Chak-ra.

 

ik zal snel een grotere bak gaan aanschaffen als k jou was, gaat nu goed maar het lijkt mij dat je er hoogst waarschijnlijk problemen mee gaat krijgen.

ook lijkt de test me overbodig, vraag het gewoon eens aan de kenner... die weet egt wel wat verstandig is hoor (en wat het beste is voor het plantje)

en aan de reacties heb ik wel een conclusie over gehouden :lol:

 

(ik zou zeggen) elk plantje moet op ze minst een 3 liter potje krijgen voor een leuke opbrengst.

 

kijk deze foto, het plantje is hier pas zo,n 2 a 3 weken oud dus jou bakje zit al Bomvol.

gallery_21973_8932_446009.jpg

 

ik heb nog een hoop vraagtekens maar misschien trekken ze weg in verloop van je verslag B)

Mvg, PDP..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi PdP

 

Thanks for the response!

 

Aangezien het een microkweekje en de plantjes niet zo hard groeien en kleiner blijven dan met een hps, kan ook de hoeveelheid grond kleiner blijven. Maar natuurlijk komt er uiteindelijk 2 grote bakken in te staan B)

 

Je kan volgens veel ervaren kwekers hier betere resultaten halen met een aardenbak. Dus ik heb 2 middelgrote bakjes gebruikt. Planten blijven kleiner, wortels hebben minder plaats nodig (ook omdat ze op 12/12 staan he :lol: ).

 

Als je hps kweekjes doet, dan merk je wel snel dat: groter volume grond ter beschikking = betere opbrengs, grotere plant, betere buffer...

 

Dat is ook logisch als je nagaat :j

 

Als alles verloopt zoals in mijn hoofd gepland staat, dan komt het allemaal goed. De eerste grote bak met aarde zal je zien verschijnen als de SSH en de HWS geplant worden. Maar dat is voor achter een maandje ;)

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chak-Ra,

Jij bent zo overtuigend, da hoeven wij toch geen vragen meer te stellen B) !

 

Het verhaal over de hoeveelheid grond welke je opgebouwd hebt mag qua logica dan wel kloppen,

maar in de natuur is het anders.

 

Daar heb je een bakje met 5 hele potente planten, wat verwacht je van de achterblijver: The Church?

In de natuur geldt het recht van de sterkere. The Church heeft geen kansen om een mooie dame te worden.

De drie planten ernaast hebben al deze grond opgeëist.

 

Micro-kweekjes blijven klein? Ik denk het niet! :j

Hier heb je een kweekje: De oerwoud is 70 cm hoog en 120 cm breed!

gallery_5351_7656_1431860.jpg

Het gele kaartje is DIN A6! De planten stonden in 3 liter potten.

(Een andere vraag van jouw: Topontwikkeling tot 60 cm diepte)

 

Dan heb ik nog deze hier:

gallery_5351_8844_318667.jpg

Deze plantjes zijn ook inmiddels 60 cm hoog.

Het zwarte potje tussen de bricks is een 3 liter Teku-tainer.

De bricks hebben een inhoud van 15 liter! (7,5 liter per plant)

En overal komen beneden de wortels eruit.

 

Deze heb ik dan ook nog: 15 x 18 watt TL

gallery_5351_8113_83055.jpg

in 3 liter potten.

en nog deze:

gallery_5351_7582_103373.jpg

in 5 liter potten.

 

Maar, als je het niet geloofd, verzamel ik graag wat yoghurt-bekers voor jouw, dan hebben alle dames

gelijkveel ruimtegebrek! :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Duidelijker krijg je het niet man! B)

 

dit zijn keiharde feiten, warom wil jij niks leren van andere?

 

jij krijgt advies van mensen die deze hobbie eigen zijn, dat is iets waar je blij mee moet wezen lijkt me... :j

 

 

grtz, PDP..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nou ruimtegebrek? Ik heb omgerekend dat elk plantje 4,5l grond heeft. Maar omdat ze samen in een bak staan gaan ze ook allemaal de wortels door elkaar laten gaan, waardoor dat de effectief benutte oppervlakte groter is dan 4,5l grond per plantje (in de witte bak).

 

Dat de Chuch kleiner wordt, heel normaal, die heeft flink wat achterstand. Maar dat maakt niet zo heel veel uit... goed, dat zal een paar gram schelen, maar ja, beter een klein beetje chuch dan geen church :lol: Als ie te fel achterstand heeft, dan doe ik haar wel weg B)

 

Er is toch helemaal geen discussie nodig jongens?

 

Torsten, je eerste foto: Logisch dat je daar zo een gestrekt oerwoud hebt! Er staan super veel planten op een m² zo te zien, en dan is het normaal dat ze de lucht in gaan! Als de GHS-mix groter begint te worden, dan gaat het buigen beginnen.

 

Denken jullie nu echt dat ik niet weet wat ik doe? Ik heb hier al 3 jaar aan t lezen geweest op het forum, en heb onder andere van Rataplan en Atmosphere en Sannie de topics nauwkeurig doorgespit.

 

Mijn bakken zijn voldoende groot voor een paar plantjes. Heb vroeger een experimentje gedaan met verschillende planten per 11L bak. Je zag duidelijk dat per 11L bak de opbrengst ongeveer gelijk lag, ongeacht het aantal planten dat in de bak stonden! Stond er 1 plant in, dan bracht ie 60g op, stonden er 2 planten in, dan brachten ze elk 30g op, en bij 3 planten was het 20g per plant. Was gekweekt in een SOG, onder 400W. Heb toen 8,4g/W gedraaid, dus kom mij niet vertellen dat ik eigenwijs ben en me niet laat leren door anderen. Ik weet heus wel wat ik doe jongens, daarvoor heb ik veel te veel tijd hier op het forum doorgebracht!

 

Btw, misschien kan mij iemand hier wel mee helpen, want dit heeft ook betrekking op deze ietswat bizarre discussie...

Medical, een gebruiker hier, die kweekte ook plantjes, maar die bleven echt heeeeeeel erg klein. Kan er mij iemand snel vertellen hoe hij dat deed? Want ik geloof dat dat niet zijn bedoeling was :j

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...