Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
voederbietel

In Godsnaam wat moet ik doen!

Recommended Posts

Goedemorgen medekwekers.

 

Ten eerste wil ik zeggen wat een fantastsche site dit is erg veel informatie maar op dit moment kom ik er niet mer uit.

Graag julle hulp!

Staat hier in de tuin een boom(super thai x skunk) van dik 2 meter 2 weken in bloei (dus moet nog wel even)

Nu wil ik hem in de schuur op de achtergrond van de foto zetten omdat het weer er niet beter op word.(toprot)

Zou ik de plant wat schuin kunnen zetten in de schuur zodat deze wel past???

En ik heb 2 tl balken(60cm) in de schuur hangen zou dit genoeg licht geven om af te bloeien in de schuur???

Zou er toch graag wel een lekker rokertje van af wille halen.

Het is de enige plant die ik nog heb dus graag reactie`s !!

Alvast bedank groetjes van een bezorgde voederbietel

 

 

 

 

 

gallery_23225_8580_537554.jpg

 

gallery_23225_8580_333269.jpg

 

gallery_23225_8580_557399.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

u plaatst hem gewoon recht in de schuur en aan de top van de plant hang je een stukje touw zodanig u de top van de plant wat kan buigen tot op de gewenste hoogte

 

 

omtrent de Tl's denk ik niet dat dit optimaal is , overleven zal ze wel doen, maar als ze veel zal opbrengen is een ander verhaal

 

hebt u geen raam in die schuur , anders voor het raam plaatsen of andere lampen hangen

 

 

BIG S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm lastig :lol:

denk inderdaad niet dat je met TL er veel lekkers vanaf haalt.

 

Misschien kan je er iets overheen maken (afdakje ofzo) zodat ze niet continue in de regen staat.. :lol:

maar dan zul je nog last hebben van de hoge LV (toprot).

 

wat ik je wel aanraad is jou foto even te verwijderen en deze te plaatsen:

 

gallery_18870_6408_57252.jpg

 

Wel leuk die kratjes bier zo gepresenteerd hahah :verrygood :rolleyes:

 

succes met de beslissing!!

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal proberen te buigen voorzichtig met een oud ijzer kledinghangertje en wat thai-rippies ... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ben wel van plan om hem binnen te zetten en dan de top maar een beetje te buigen.

Wat voor lampen zou ik erbij moeten zettn dan??

 

Alvast bedank

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Je "herbs" staan er leuk bij, en je vitaminedrankjes zijn okee, maar het is niet zo slim om met je toeter op de plaat te staan :verrygood

 

"10 out of 10 for style, but minus several milion for good thinking, okee" :rolleyes: (hoor H2G2 voor de SF fans honder ons)

 

Oh ja, ik denk niet dat 2 TL's iets doen bij die wietus giganticus.

 

Success.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedemorgen medekwekers.

 

Ten eerste wil ik zeggen wat een fantastsche site dit is erg veel informatie maar op dit moment kom ik er niet mer uit.

Graag julle hulp!

Staat hier in de tuin een boom(super thai x skunk) van dik 2 meter 2 weken in bloei (dus moet nog wel even)

Nu wil ik hem in de schuur op de achtergrond van de foto zetten omdat het weer er niet beter op word.(toprot)

Zou ik de plant wat schuin kunnen zetten in de schuur zodat deze wel past???

En ik heb 2 tl balken(60cm) in de schuur hangen zou dit genoeg licht geven om af te bloeien in de schuur???

Zou er toch graag wel een lekker rokertje van af wille halen.

Het is de enige plant die ik nog heb dus graag reactie`s !!

Alvast bedank groetjes van een bezorgde voederbietel

 

 

 

 

 

gallery_23225_8580_537554.jpg

 

gallery_23225_8580_333269.jpg

 

gallery_23225_8580_557399.jpg

 

Hiihihih je hebt de kratten bier bijna net zo hoog staan als je plant :rolleyes:

 

piercing :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik die plant omhakken(of voor de lol laten staan natuurlijk :verrygood), en die tl's gebruiken om in de schuur een paar kleine plantjes af te bloeien :rolleyes:

Neem een kijkje bij micro/fluo, je kan best om de paar weken wat lekkers fixen met tl! :lol:

 

Succes!

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n grote plant is niet meer onder "een lampje" af te bloeien. Bij deze late, langdurig bloeiende soort had je reeds vroeg in de zomer moeten verduisteren om in staat te zijn om deze maand te oogsten. Niks aan te doen, laat staan en let op rot, kappen als het te ver gaat, volgende jaar beter voorbereiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met Wazzup eens,buiten zal die ie het niet halen,binnen moet je er lampen bij hangen om um goed in het licht te krijgen,ik zie het somber in met die plant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het geheel met whazzup eens als je weet dat het soortje een lange bloeitijd nodig heeft eerder beginnen en eerder verduisteren als het mogelijk is .

succes zou er een afdakje over maken moet te doen zijn vlakbij de schuur.

en goed in de gaten houden , succes met je dame

 

 

grtz billbabboo :verrygood :rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dan toch maar om er een afdakje overheen te maken en hopen dat het goed komt in ieder geval erg bedankt voor alle reacties. ik hou jullie op de hoogte.

 

Voederbietel

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, binnen zetten, kasje bouwen, kzou zeggen 400W aan TL's erin (let wel op de lampkleur, kan je hier makkelijk vinden op het forum, en steek er ook enkele groei TL's tussen, heb je een breder spectrum.), dan hang je je plant gewoon scheef en hang je er de TL's boven, moet wel goedkomen. Maar buiten? Nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of luchtig omwikkelen met vershoudfolie, als de zon schijnt is het snel warm binnen, soort kas-effect. wel een luchtgaatje laten bovenop laten, afdekken in de koude nacht en bij regen. en dan maar hopen.

 

of heel simpel bamboestokken er omheen zetten en verbinden en daar met wat rollen vershoudfolie en tape tegenaan gaan. maar als de zon schijnt warmt het snel op binnenin en zorgt het gat bovenin voor een schoorsteen-effect waardoor luchtstroming ontstaat ivm co2 opname van plant, schijnt ze niet stopt het schoorsteen-effect maar blijft de cannabis beschermd van directe kou.

 

ik heb zelf nog 2 kleine easyriders staan, de potten helemaal in de grond gegraven en een verhoogde mini kas er overheen. ik kijk gewoon wat het doet en met een beetje geluk worden het van die kleine venijnige topjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipv dan met vershoudfolie te werken en zo'n halve constructie te maken (sorry digibetic, maar das mijn mening) kan je dan toch veel beter gelijk wat houten stokken halen en een doorzichtig zeil.. kasje rond maken zoals digibetic zegt, en zijkanten laat je niet open, maar daar maak je flappen die elkaar overlappen, kan er toch nog genoeg wind door. Heb ik bij die van mij ook gedaan, maar dan ipv stokken wat tuingereedschap gebruikt.

 

Het lijkt mij dat je met de vershoudfolie zelfs rot in de hand kan werken doordat het te afgesloten is.. Kan fout zitten hoor, maar dat denk ik er van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er zowieso niets omheen wikkelen of maken. Dit lost je hoge lv niet op, het werkt eerder averechts. Binnen zetten kan, als je goed ventileert en er (een) dikke lamp(en) boven hangt.

 

Persoonlijk zou ik hem laten staan en bidden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HansWorst en kutvogel

 

ik snap jullie wel, een snel in elkaar gebakken kasje kan tijdens de zonuren toch wel uitmaken. het is maar een noodgreep voor als je geen kas hebt. het was maar aangedragen als idee. binnenzetten en lampen er op was al geen optie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...