Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

savedown

blad probleem

Recommended Posts

hallo,

heb al een tijdje last van geel wordende bladeren, ik gaf eerst wat extra voeding maar dat hielp maar weinig.

zo staat het er nu voor, Het is een The Church en staat in een 25 liter pot met grond van de growshop en er zitten gaten onderin.

 

gallery_10495_7846_54314.jpg

ondervoeding?

 

gallery_10495_7846_281508.jpg

de plant vertoonde een maand geleden zijn eerste bloeiverschijnselen, dus zal nog wel een maandje moeten...

 

 

ik heb ook nog 4 the churchen buiten staan in de volle grond, die krijgen alleen bij droog weer bloeivoeding.

gallery_10495_7846_176483.jpg

gallery_10495_7846_815074.jpg

deze plant hierboven is de ergste, die staat wel naast een maggie plant, weet niet of zoiets mag deeren..

of is het gewoon de kou?!

 

gallery_10495_7846_515176.jpg

2 van de 4 planten vertonen dit probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de rood verkleuring te zien is het ook de kou.

En voor de geelverkleuring:geef eens een driedubbele dosis stikstof aan de meest gele(n) met je gietwater mee(wel afzuren natuurlijk)

Het probleem is waarschijnlijk als volgt:de eerste week v/d bloei moet je nog veel stikstof meegeven,wat veel mensen vergeten is dat het ook nog verschilt per soort sommige haze moet veel langer dan een skunkje.

En de haze zul je dus misschien nog 2 weken in de bloei groeivoeding moeten geven en tegelijkertijd na de eerste week de bloeivoeding opbouwen en groeivoeding afbouwen.

dit allemaal om de reserves aan bouwstoffen in je substraat te bewaren voor wanneer echt nodig(laatste week bloei)want nu heeft je plant deze niet en probeert voeding uit de grote bladeren te trekken om de toppen van suikers te voorzien en vreet dus eigenlijk zijn eigen blad op.

in de laatste week/paar dagen maakt dat niet uit maar bij jou nog even iets te vroeg.

Conclusie:groeivoeding geven 1x driedubbel dose+2dagen wachten (alleen gewoon afgezuurd water mag maar geen voeding) 2 dagen later een enkele dosis groeivoeding meegeven en een halve dosis bloei.

2 dagen later een halve dosis groei en een hele dosis bloei,waarschijnlijk moet je dit zo houden omdat je substraat is uitgeput.

aanrader:doen tot in de laatste week,laatste week alleen sweat leaf meegeven voor de smaak verder niets.

 

suc-6,ziet er verder goed uit man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

bedankt voor je hulp :closed:

 

ik heb ze vanmiddag de 3x dubbele portie gegeven, en nu even afwachten. Ik geef de planten altijd grondwater wat 100 meter onder de grond word opgepompt. lijkt me aardig afgezuurd..

 

aan de kou zou ik wel niet zoveel kunnen doen, aangezien de planten in de volle grond staan..?

 

dit viel me ook nog op..

 

gallery_10495_7846_743165.jpg

gallery_10495_7846_831856.jpg

gallery_10495_7846_567315.jpg

 

zou zoiets meeldauw zijn, of zouden het gewoon opgedroogde druppeltjes zijn die wat kalk achterlaten, als ik er even met me vinger over heen ga, gaat het niet weg?!

 

zal over een weekje of 2 ook wel ff laten weten of de extra voeding werkt:)

 

 

zie nu ook dat het bij indoor staat...

Edited by savedown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...