Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaman

Wat kan dit zijn ? Volgens mij is dit niet helemaal goed

Recommended Posts

Heren,

 

Ik heb nu mn 1e kweekje gezet maar volgens mij gaat niet alles geheel zoals het zou moeten. Om eens te beginnen (wat aan te experimenteren straks met wel of geen voeding etc) heb ik 3x lowrider 2 gezet, met als doel daar wat van te leren en nadien meer te zetten.

 

Nu staan ze maandag 2 weken (sinds zaaien) en ben ik vorige week voorzichtig begonnen met het bijgeven van Rhizotonic. Af en toe een kletje (in het water natuurlijk). Potjes zijn niet zo groot en de grond blijft zoiezo al goed vochtig en ik wil ze niet verzuipen.

 

Dit is zoals ze er nu voor staan. de 1e doet het volgens mij helemaal goed. De 2e staan de blaadjes omhoog en begint er eentje aan het puntje te verwelken, de 3e doet het ook niet zo slecht alleen zien z'n bladeren er zo vreemd uit. (de randen). De 1e en de 3e krijgen ook een 2e scheut, de 2e nog niet (en ik betwijfel of hij het uberhaupt gaat redden).

 

Gezien het buiten wat fris wordt in deze tijd van het jaar (ik ben gewoon erg laat), zet ik de plantjes in een bloeikasje smorgens buiten in de zon, en haal ze s'avonds binnen in de huiskamer.

 

Wat denken jullie hiervan ? Natuurlijk is het verplaatsen steeds niet goed en de tijd van het jaar is ook niet zo geweldig.

 

Iemand tips ?

 

DSC00318a.jpg

 

DSC00325c.jpg

 

DSC00320c.jpg

 

DSC00319d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vul om te beginnen je potjes volledig op en geef ze wat minder water, een wietplant heeft het liever

iets te droog dan te nat..

Let er ook op dat je ze s'nachts in het donker laat en niet gewoon onder kunstlicht in de woonkamer zet.

Hier gaan ze nameijk gegarandeerd stevig van stressen..

 

Wil je ze buiten nog afbloeien ? Want dat wordt vrees ik wel een probleem..

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er niet slecht uitzien, maar ze staan echt veel te nat. Ik had ze nu overgepot naar +- 20 liter potten. Aarde van de growshop erin, inwateren met rhizotonic en een week (misschien 2) geen water geven.

 

Buiten afbloeien wordt wel heel lastig nu hoor, de grond temperatuur moet eigenlijk wel 15+ blijven (23 is ideaal), krijgen ze minder dan zul je dat merken.

 

Ook temperatuurschommelingen van 5 graden of meer zijn een killing voor je plant.

 

Ik zeg bouw een kastje met tl balkjes, fannetje erin en je kan in de winter growen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vul om te beginnen je potjes volledig op en geef ze wat minder water, een wietplant heeft het liever

iets te droog dan te nat..

Let er ook op dat je ze s'nachts in het donker laat en niet gewoon onder kunstlicht in de woonkamer zet.

Hier gaan ze nameijk gegarandeerd stevig van stressen..

 

Wil je ze buiten nog afbloeien ? Want dat wordt vrees ik wel een probleem..

 

grts

Richie :lol:

 

Is h

t niet zo dat een lowryder ook bloeit met 24 uur licht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, ik meende ook dat dit autoflowers zijn, dus het kunstlicht binnen zou niet het ergste zijn wat het kan overkomen meen ik. Goed is anders natuurlijk.

 

Maargoed, ik gokte al dat ze te nat staan en heb ze ook ff niets meer gegeven. Ik heb ze nu in canna pro + staan en wou ze hierin ook overpotten. Ik heb hiervoor 11ltr potten op aanraden vd growshop.

 

Ik heb deze geplant om wat te experimenteren en wat meer te leren over de plantjes zodat ik volgend jaar vol goede moed aan de gang kan. Het jaargetij is dus niet echt ideaal nee, dat snap ik. Vandaar dat ik ze overdag lekker buiten zet, tuin ligt op het zuiden (het is dan 30-35c in het kasje, en s avonds koelt het af en bij 20c gaan ze toch wel naar binnen en dan blijven ze op ong 20c. Al worden ze dan natuurlijk verplaatst en is het binnen niet geheel donker wat natuurlijk wat stress kan veroorzaken. Echter buiten laten staan lijkt me niet te best nu.

 

Ze staan nu onder een terrasoverkapping (met melkglas) waar het altijd wel wat warmer is dan gewoon buiten. Misschien HEEL misschien kan ik ze zelfs nog buiten afbloeien (maar dit klein grut durf ik gewoon niet buiten te laten staan nu....of kan dit wel ???).

1e opzet was, dat als ze wat groter zijn, en dus wat beter bestand tegen eea, ze binnen voor het raam (aan de kant vd overkapping) te zetten. Hier heb ik namelijk één grote glazen wand ipv een muur. Of ik zou ze onder de overkapping zetten waar ze wat meer zon krijgen en wat meer donker (maar misschien te koud)... meningen ???

 

Zo wou ik ze ook nog even in de kleinere potjes laten staan zodat ze ook nog in het kasje passen. Of maakt dit niet zoveel uit ?

 

effin, zo is de situatie waar ze staan. Misschien dat iemand tips of een mening hierover heeft.

 

alvast bedankt !!

 

DSC08972a.jpg

 

PS: wanneer zou ik naast rhizotonic ook met voeding beginnen, wanneer er vertakkingen ontstaan dacht ikzelf zo. en is het overpotten naar 11ltr voldoende en zou ik dit nu al doen ? In het ergste geval maak ik er een gaas omeen dat ik er een zwarte doek overheen kan hangen snachts als ze binnen staan. dit zou de plant niet in de stress moeten brengen bij het verplaatsen ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat er aan het kiemblaadje nog een vliesje zit dit is bruin en geeft niet mee als het bladje groter wordt.

dit kun je losweken en loshalen maar dat is heeeel tricky als je nooit heb gedaan,niet aan te raden dus(beschadig het kiempje en je bent verder van huis).

Dit komt gewooon door het feit dat het kiemvliesje niet achter is gebleven in de aarde tijdens de weg naar boven v/h zaadje.

Conclusie:je doet het goed vooral zo doorgaan dan is het ok -_- ,vliesje gewoon laten zitten,is niet anders.

volgende keer alle zaadjes op dezelfde diepte,dan gaan ze gelijk op.

ik zie verder geen problemen in je opzet,moet wel goed komen :lol:

 

De wisseling van buiten naar binnen kunnen low#2 wel hebben heb ik ook gedaan:is beter dan buiten laten staan in de kou B)

 

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah mijn opzet ga ik ook zeker doorzetten. Ik heb zojuist ook nog even de ph gemeten, deze is aan het oppervlak 6.3 en in de diepte 5.5 Lijkt me niet zo slecht maar heb ook nog geen ph- en ph+ vloeistof. Daarbij laat ik ze nu buitenstaan totdat het te koud wordt. (uur of 21.00) dan is het zo'n 20 graden en binnen ook. Als ik ze dan binnen zet gooi ik er een doek overheen (zwart flanel) zodat ze goed donker staan. Ik kan alleen niet de minimale lichturen behalen. 6.00 ben ik thuis normaal weg, dan is het nog te koud buiten en ook nog geen zon. 8.00 - 10.00 gaan ze naar buiten en dan is er ook zon. 21.00 ongveer naar binnen (het wordt dan toch donker en te koud). Mja goed we zullen wel eens aanklooten.

 

Verder heb ik nog 7 zaden die ik ga planten. Ik ben alleen over 2 weken, 1.5 week in afrika op vakantie dus net voor die tijd zal ik ze wel overpotten zodat er niet of nauwelijks naar gekeken hoeft te worden door de "oppas".

 

Wanneer ik terug ben ga ik boven op zolder, waar bijna altijd behalve snachts de TL brand, een kweekje van 3 recht onder de TL hangen (0.5 tot 1mter onder de lamp). Moet nog wel ff uitzoeken welke tl (hier zitten trouwens mooie witte schrootjes die redelijk voor diffuse weerkaatsing zorgen).

 

Kijken hoe dat gaat.... ik houd jullie op de hoogte.

 

PS: nu met de laagstaande zon zie je dat de blaadjes ook echt rechtop gaan staan om vlak tegen de zon te staan. dit kost natuurlijk ook een berg energie voor het plantje ?

 

greetzz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze in die aarde van Canna staan hebt zou ik ze momenteel (en met mate) enkel Rhizo geven, voor voeding is het

nog vééél te vroeg. Zelfs de meeste light mixen houden het makkelijk 3 weken uit zonder bijvoeden..

 

Je kan ze mss ook zo snel mogelijk in hun definitieve pot zetten als je er de ruimte voor hebt..

 

Je idee voor ze onder de tl's op zolder te hangen is wel ok, hou er wel rekening mee dat ze in de bloei aardig kunnen stinken

als je geen koolstoffilter gebruikt..

 

Veel succes !

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 stuks zal misschien nog wel meevallen met de lucht gok ik. Zullen ook niet allemaal vrouwtjes zijn (of stinken de mannetjes ook ?)

Toch ben ik wel eens benieuwd hoe het werkt met een koolstoffilter. Filtert dit de geur goed ? Ik neem aan dat je dan een luchtdichte bak hebt met lucht toevoer en afvoer via een koolstoffilter (eens even in verdiepen).

 

Ook moet ik ff kijken welke TL ervoor geschikt zou zijn. Mij lijkt dit een mooie manier om kweekjes te maken en die (vooral volgend jaar) buiten af te bloeien (misschien dat het zelfs nu nog lukt onder de overkapping wat toch echt zeker scheelt in temperatuur.

 

Zoals ik al zei... deze kweek is puur educationeel :lol: zal ook zeker een deel zadenkweek proberen als de kans zich voordoet.

 

EDIT:.

Heb zojuist eens gekeken.. er hangt philips 33, cool white wat volgens mij niet de slechtste is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...