Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thaman

Spots zoeken

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben alvast flink aan het zoeken voor meerdere spots voor volgend jaar. Uiteraard zoek ik de ideale spot welke hier helaas moeilijk te vinden is. (Flink dichtgebouwt hier).

 

Effin, tuurlijk kan ik wel t een en ander vinden en zal vd week ook even wat fotos maken ter beoordeling. Mijn grootste issue zijn oa bereikbaarheid en onopvallendheid.

 

Nu heb ik verschillende spots gevonden, al heb ik wat vragen en opmerkingen over de verschillende spots. (bijv bodemgesteldheid). Dat is even van latere zorg.

 

Mijn 1e vraag is wel, hoe opvallend is de geur bij guerilla ? Welke planten zijn hier echte verraders ?

 

Ik heb op het moment 3 spots gevonden. 1tje in het bos, +/- 15mtr van het wandelpad af, een open spot van +/- 6x6 mtr omringt door bomen en struiken van ong 3-4 mtr hoog. er komt wel voldoende zon ! Bodem zal wel wat zuur zijn, groeien ook redelijk wat varens namelijk.

 

2e spot. tussen een bos en een snelweg, perfecte begroeiing en beschutting. mooie open spots (meerdere) van 5 tot 15mtr doorsnede. Enkel de grootste spots zitten slechts 5-10mtr van het wandelpad. Ook zitten er helaas een paar opzichtershutjes (die geen zicht hebben op de spot zelf).

 

3e spot. Mijn favo. +/- 50-80 mtr van het wandelpad. hoge begroeiing met mooie open spots tussen hoog gras, riet, natuurlijke vijvertjes, en volgens mij een verlaten boomkeekveld. Ideale beschutting enz. Wel is de begroeiing op de spot zelf soms maar 1 a 2 mtr breed (liggend aan een veld waar normaal gesproken niemand komt dan soms iemand die zn hond uitlaat).

 

Nu mijn grootste zorg. Hoe ver ruik je de plantjes gemiddeld (lees redelijk aantal plantjes per spot).

 

groeten,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 meter van het pad? word gegarandeerd gevonden, mijn spot ligt op dik 200 meter van het dichtsbijzijnde pad en nog is die ontdekt en dan moet je echt 200 meter door de brandnetels bramen en door riet struiken lopen

 

onbereikbaarheid is echt veruit het belangrijkste bij guerilla, grond kan je opwaarderen en vollegrond planten zitten echt niet snel zonder water

 

dus succes met zoeken

 

weet je hoe ik spots vind? ik kijk op google earth naar dichtbegroeide plekken en zoek de grootste meest afgelegen op van die plekken waar echt niemand komt, dan zoek ik een plek zo ver mogelijk van een pad, hek, weg, etc.

 

en dan maar hopen dat de spot niet gevonden word

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah oke, alleen dat is juist het grote probleem hier. er zijn maar twee plekken die echt groot zijn, maar deze zijn nogal onder toezicht van staatsbosbeheer, bosbouw etc. Overal daar komt wel eens per jaar iemand. Daarbij heb je daar ook geen plekken die ECHT ver van het pad af liggen (overal liggen paden). Jah dan is er nog de uitgestrekte heide die we hebben. kun je honderden meters wegkijken...maar dus geen begroeiing en dat wordt actief onderhouden.

 

200mtr zonder pad of wat dan ook, wat geen dichtgegroeid bos is... bestaat dat uberhaupt in NL ?

 

nu moet ik wel zeggen... nu ik dit typte herinner ik me wel 1 plek waar veel illegale crossers komen en dit beschrijven als het einde van de wereld. de beschaving houd daar op zeg maar. Echter als je op maps kijkt is dit nog minder verlaten als de rest wat ik bekijk.

 

Brandnetels groeien hier trouwens helemaal ergens !!! jah of ze staan langs een sloot tegen een huis aan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegarandeerd gevonden?

 

1 plek van mij zit op 10 meter van een best drukke wandelweg. De andere plek op +-20 meter van een drukke weg.

 

Al 2 jaar heb ik daar genoeg ruimte om te kweken en niemand die zich tussen bramen en brandnetels gaat vinden. jammer is dat de grond niet zo goed is,daarom maar opwaarderen met potgrond en koeie/kippemest.

 

Moet natuurlijk wel een plek zijn waar niemand denk dat je daar kan komen. Anders is het wel kortbij natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, het beste is natuurlijk een plek waarvan het lijkt alsof het onbegaanbaar is. Echter dit is NL...alles is begaanbaar of allang beheerd <_<.

 

Wel is het natuurlijk, als je een spot hebt wat 10-20 mtr vd weg ligt... als niemand er iets te zoeken heeft en er ook niets te halen valt (dus geen reden om erin te duiken) zal het wellicht niet gevonden worden is mijn idee. Maargoed, de grootste verrader is volgens mij nog de geur. Wat mag ik hiervan verwachten in de buitenlucht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al eens een guerilla gevonden, waarbij de geur tot op minstens 40meter te ruiken was met een briesje.

Anders was ik er nooit achter gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zulke velden en gebieden bestaan in nederland...zelf heb ik er al een paar wat gevonden -_-.

 

Dit zijn de grondregels die je gewoon moet hanteren.

*Zuidkant Zon en noordkant bomen

*Veld mag niet te open zijn dus max 200 meter breed en daar moeten wat rijen bomen zijn.

*Veld mag ook niet te smal zijn dan min 20 meter vanwege licht inval dus geen bomen ertussen of zo.

*Riet en Brandnetels aaanwezig in het veld.

*Verschillende planten qua groei en kleurstructuur dus geel,lichtgroen,donkergroen vanuit de lucht dat het niet gespot wordt.

*Water moet in de buurt zijn.

*Waterpeil mag niet lager zitten dan 1 meter.

*Kleilaag op een diepte van 60 cm

*Paden,wegen of waar mensen komen moet minstens op 200 meter zitten (geur,geluiden als je aan het werk bent.)

*Weinig verkeer dus passanten of mensen die daar constant aanwezig zijn.

*de ingang moet gecamoufleert zijn met brandnetels en dichte bebossing en erom heen moet het onmogelijk zijn om het veld te betreden tenzij er veel brandnetels of brammenveld aanwezig is.

*blijf weg bij stroomkabels.

*Dicht bij een vissersspot voor een alibi dat je aan het vissen bent. :lol:

*Bereikbaar met de auto zodat je de vracht neer kan zetten en dat kan vervoeren met een kruiwagen B).

*Vermijdt maisvelden of boerenvelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulke velden en gebieden bestaan in nederland...zelf heb ik er al een paar wat gevonden -_-.

 

Dit zijn de grondregels die je gewoon moet hanteren.

*Zuidkant Zon en noordkant bomen

*Veld mag niet te open zijn dus max 200 meter breed en daar moeten wat rijen bomen zijn.

*Veld mag ook niet te smal zijn dan min 20 meter vanwege licht inval dus geen bomen ertussen of zo.

*Riet en Brandnetels aaanwezig in het veld.

*Verschillende planten qua groei en kleurstructuur dus geel,lichtgroen,donkergroen vanuit de lucht dat het niet gespot wordt.

*Water moet in de buurt zijn.

*Waterpeil mag niet lager zitten dan 1 meter.

*Kleilaag op een diepte van 60 cm

*Paden,wegen of waar mensen komen moet minstens op 200 meter zitten (geur,geluiden als je aan het werk bent.)

*Weinig verkeer dus passanten of mensen die daar constant aanwezig zijn.

*de ingang moet gecamoufleert zijn met brandnetels en dichte bebossing en erom heen moet het onmogelijk zijn om het veld te betreden tenzij er veel brandnetels of brammenveld aanwezig is.

*blijf weg bij stroomkabels.

*Dicht bij een vissersspot voor een alibi dat je aan het vissen bent. :lol:

*Bereikbaar met de auto zodat je de vracht neer kan zetten en dat kan vervoeren met een kruiwagen B).

*Vermijdt maisvelden of boerenvelden.

 

 

goeden tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als morgen de crosser nog eens aantrappen en een paar mooie spots zoeken. Heb nog eea aan tips gekregen waar mss leuke stukken liggen.

 

Zal wel eens fotos ter beoordeling plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi :lol: , ik ben ook aan het zoeken en heb er al een tijdje een paar mooie op het oog( thanks to google earth B) ), met water vlakbij, te bereiken via wild sporen en heb nog nooit iets gevonden wat van mensen afkomstig is ( plastic, peuken blikjes etc etc, kheb me hier wel zeer over verbaasd... )...kzal proberen ook wat fotos te maken en ga een paar proefgaten scheppen....voor de experts hier....ben geinspireerd hier door top wf guerillas en die deense soortjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo moeilijk is het echt niet, ik heb al 2 spots waarvan 1 in de duinen en 1 in een bos dat is aangeplant ( hoewel ik die spot on het bos erg klein houd, 5 maximaal)

 

en google earth is wel een goede manier om in ieder geval plekken vinden die misschien de moeite waard zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo moeilijk is het echt niet, ik heb al 2 spots waarvan 1 in de duinen en 1 in een bos dat is aangeplant ( hoewel ik die spot on het bos erg klein houd, 5 maximaal)

ik weet ook een spot in de duinen met water in de buurt...maar die is echt kansloos...zandbodem met 2 cm humus...daar kan je niets mee toch? slepen met aarde is te ver van de auto en alleen kippen korrels is kansloos neem ik aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is mogelijk............

Ik heb ook overal geplant,oevers,bosrranden,kavels,riet,weilanden,zelfs in een plantkasje van een huis wat te koop stond. :lol:

 

Maar in de duinen daar is het zand te zout!!

Daar groeien meestal harde gras en plantensoorten.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij mij gaat het goed, 2 tabs per plant en ik heb nergens last van( het is ook brakwater) :wacko:

 

@panjaabi: sorry ik lees dit nu pas..dat is heeeeel interessant :closed:

kan je uitleggen hoe en hoe groot je de planten gaten maakt in de duinen?,

daar ga ik ook graag wandelen en weet enkele natteduin valeien.. en welke omringende vegatatie heb je daar het liefst ?want je grondwater moet ook weer niet te diep zitten en bedoel je met die tabs de tabs van sannie?gebruik je nog meer als die 2 tabs?

@ iedereen iemand tips over kweken in de duinen?

 

op sommige plaatsen is het echt kilometers breed en daar achter liggen de geest gronden ( bollevelden )

 

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geur valt goed mee, of toch bij mijn plantjes, op 20 meter afstand ruik ik ze niet meer... (het zijn ook wel geen harde stinkerds :closed: (4xIerdbei F3))

 

Echte regels voor een spot zijn er volgens mij niet, hoe verder hoe beter, maar natuurlijk ook moeilijker voor je zelf om te bereiken (materiaal sleuren enz).

Trouwens er komt sowieso ook wel wat geluk bij kijken zo kan de ene een succesvolle oogst doen op 20 meter van een wandelpad terwijl de andere zijn spot ontdekt wordt op 200m van een pad...

 

Het helpt als je het gebied goed kent, weet hoeveel mensen er in de buurt komen.

Het beste wat je nog steeds kan doen is risico spreiding, dus bv 4 spots maken van 10 planten. De kans dat dan alle 40 planten gevonden worden is zéér klein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growtip 17: Meedoen maakt het spannender

Growtip 14: Weet waar je kansen liggen

Growtip 10: Denk goed na voor je inzet

Growtip 6 : Spreid je winkansen

Growtip 16: Laat je niet in de kaart kijken

Growtip 9 : Weet wanneer je moet stoppen

 

Beetje rare volgorde eigenlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek spots waar ze stukken bos wegkappen om ''natuurlijke bosgroei'' te creëren.

Wilde jungle shit waar niemand komt!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echte regels voor een spot zijn er volgens mij niet, hoe verder hoe beter, maar natuurlijk ook moeilijker voor je zelf om te bereiken (materiaal sleuren enz).

Trouwens er komt sowieso ook wel wat geluk bij kijken zo kan de ene een succesvolle oogst doen op 20 meter van een wandelpad terwijl de andere zijn spot ontdekt wordt op 200m van een pad...

Het helpt als je het gebied goed kent, weet hoeveel mensen er in de buurt komen.

Het beste wat je nog steeds kan doen is risico spreiding, dus bv 4 spots maken van 10 planten. De kans dat dan alle 40 planten gevonden worden is zéér klein!

 

Helemaal mee eens!

Het scheeld echt wel als je de buurt een beetje kent.

Achter mijn verduister spot loopt een fietspad op10meter afstand :verrygood

Ook ik gok niet op een paard.....eh spot.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de mand op geur:

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/art...mse-lucht.dhtml

 

 

Politie in actie door 'Amsterdamse lucht'

HATTINGEN - De West-Duitse politie heeft een cannabisplantage gerooid na een tip over een ,,Amsterdamse lucht''.

 

 

Een Duitse vrouw rook een 'Amsterdamse lucht' en waarschuwde de politie. ANPEen vrouw rook tijdens een wandeling in een natuurgebied bij Hattingen ten zuiden van Bochum een geur als in de Nederlandse hoofdstad.

 

Zij tipte de politie, die de illegale plantage bij het riviertje de Ruhr vernietigde. De recherche zoekt nog uit wie de cannabisplanten kweekte, meldden Duitse media dinsdag. (ANP)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NSB actie,

 

'oeeee,ik ruik wiet,maar snel de polizei belle!' :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah over die duinen, 2 tabs is niet genoegik begin nu wel wat voedingtekorten te krijgen ( maar dat is pas in week 4 van de bloei)

 

ik zou zowiezo extra kalk strooien want daar had ik vanaf het begin al een tekort aan

 

ik zit wel in de duinen, maar dat ligt vast aan een bos en ik zit een beetje op de bosrand dus wel vol in de zon en op zand maar op een plek waar dus ook riet en bramen groeien

 

maar het is wel gewoon zand waar ze instaan

 

die 5 palnten zijn een test om te kijken hoe ze het zouden doe nzonder voeding en wat ik dan volgend jaar nodig zou hebben, maar ze deden het beter dan verwacht dus daarom toch maar wat tabs erbij gedaan

 

dus als je het in de udinen wilt doen doe hetdan zo ver mogelijk landinwaarts dan komt het wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...