Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

SweetSeeds

Recommended Posts

Bedankt heren :closed:

Tot nu toe gaat het goed,doe eigenlijks niets behalve dan wat water geven en af en toe wat bacto :D

Het blijft een mooi lied Nomar!

 

De Cream Caramel dreigt overwoekerd te raken,maar even aanzien.De CC mag ook wel 9 weken volgens Sweetseeds.

Ze is niet getopt,ik hoop dat ze nog wat de hoogte in gaat.

Ze staan nu precies één week in bloei.

 

Ben benieuwd Beeka,naar de BJ en WR,was het maar December :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt voller,en de bloei begint :verrygood

Temp 25,6 licht aan,20 licht uit.

Sinds vorige week 4x per week 1ml Carboload van Advanced Nutrients op 1ltr water,2 wekelijks Sannies Bacto.

Vanaf 2e week bloei komt daar nog Bac bloeistimulator,0,2ml op 1ltr water bij,om de drie dagen.

 

Foto's van vandaag,

 

gallery_16683_8837_3435287.jpg

 

gallery_16683_8837_312018.jpg

 

gallery_16683_8837_1619504.jpg

 

gallery_16683_8837_1223811.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tentje begint goed vol te raken met mooie groene planten.Keep on growing.

Ik heb de Cream caramel wel eens gerookt!!!!! :verrygood

Ze heeft echt een aardse smaak met een heerlijke high,heel apart en bijzonder wietje.Goede keuze :rolleyes: Mijn stamshop waar ik al meer dan 15 jaar kind aan huis ben had ooit een kleine hoeveelheid alleen voor de special guests :lol:

Ik wil het soortje zelf ook een keer zetten.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor,

 

Gaat lekker tot nu toe,bloei zet nu goed in :rolleyes:

 

@kitefreak,

 

Ik ben benieuwd naar de Cream Caramel,ik heb expres 3 soorten gezet zodat ik de volgende ronde de lekkerste uitzoek.

De Black Jack en Wild Rose gaan goed samen,de Cream Caramel is veel meer indica en blijft een stuk kleiner.

Binnenkort zal ik de CC wat helpen met binden zodat ze iets meer ruimte krijgt,maar eerst moet ze zelf vechten voor ruimte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zalig uit Art, word de beste ronde van allemaal daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken :rolleyes:

of het moet al echt ergens flink mis gaan (door spint of andere rotzooi) maar daar gaan we niet vanuit

het ziet er goed vol uit!!

 

Wel MIsschien een ideetje om te dieven?!!

blijf je volgen :verrygood

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nomar,

 

Ga deze week licht dieven,was het al bijna vergeten man,nu kan het nog :verrygood

De dames worden behoorlijk dorstig,blijf water geven :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art

 

Het ziet er nog steeds supergezond uit. En hebben ze alle 5 een bloeitijd van 9 weken of moeten ze langer?

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Wildrose en Blackjack ongeveer 9 tot 10 weken,de Creamcaramel zo'n 9 weken,zit wel aardig bijelkaar.De CC ontkiemde wat traag wat haar meteen een achterstand bracht.

 

Het makkelijkste is gewoon vijf dezelfde soorten :rolleyes:

 

Als ze klaar zijn krijg je een sample kramer,beetje uitwisselen van smaakjes en soortjes is leuk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen,de Cream Caramel heeft ballen,ik heb er zo'n 8 verwijderd op verschillende hoogtes.

Ik snap niet waar het aan ligt.

 

Mijn tent is donker,de ruimte waarin de tent staat is donker en ik heb overdag het licht aan.Temp,lv is goed.Planten zien er gezond uit.

Of ik heb gewoon pech dat ik steeds het 1 op 1000 herma zaadje heb of ik doe iets verkeerd,maar wat?

 

Mocht een Wildrose of Blackjack ook herma tekenen gaat tonen ga ik over op regulier zaad,want dit schiet niet op.

 

gallery_16683_8837_4316194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Art

 

het zit je ook niet mee. Ik zou je niet kunnen vertellen hoe dat kan. Behalve domme pech. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen dit is toch al de derde kweek waar je last hebt van hermas, of niet?

En ze hebben toch ook steeds onder hetzelfde licht gestaan?

 

Mocht je toch op regulier zaad overgaan. Is het dan niet wat om een moedertje neer te zetten (van een soort die je goed bevalt) en dan elke keer 4 planten afbloeien? Ik probeer ff met je mee te denken.

 

Gr Kramer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de eerste kweek Greenhouse zaden had ik geen herma's,wel twee gekke sativa uitschieters,bij mijn tweede kweek met Mt.Cook,1man en twee herma's.Dus dit is de tweede keer.

 

Ze stonden allemaal onder hetzelfde licht.Een moeder is een goed idee.Ik ga dit eerst afwachten hoe het verloopt en anders regulier zaad,en vanaf volgend jaar een mini tentje erbij met tl.Ik moet voorlopig ook even op de kosten letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zohw das echt zwaar kut in deze fase. en als het 1 plant is kan je m altijd nog verwijderen. het had nog slechter gekund halverwege de bloei bv. laten we bidden dat het hierbij blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok en stekjes is denk ik ook geen optie? Omdat je dan een beetje gebonden bent aan de commerciele soortjes, of is dat niet zon probleem voor je?

 

En een tentje is zeker een idee. Ik was in totaal iets van 125 euro kwijt voor mijn voorgroeihokje. Ik heb alleen geen tent gebruikt maar een oude kledingkast die ik voor niks van markplaats heb gehaald.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man :verrygood :rolleyes: stekjes inderdaad..

of een mooie moeder opgroeien en daar stekjes van snijden..

 

Laatste lijkt mij het mooiste. :lol:

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeiksnor,

 

Het is bij één plant,de kleinste.Met vier planten komt mijn tent ook wel vol,drie gaat nog net.

Ik hoop dat het bidden helpt :verrygood

 

@Kramer,

 

Het probleem is goeie stekken,ben niet thuis in die wereld.

Ik heb het er al een paar keer met Sannie over gehad,hij adviseerd mij om 3 zaden per pot te zetten(15 in totaal),mannetjes er tussen uit halen en de beste 5 dames laten staan.Een moederlant in een klein hokje en elke keer 4 planten in de tent.

Hij is geen voorstander van female zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow ziet er netjes uit Art.

zo te zien heb je ook getopt. :verrygood

mooi groen ook.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nomar,

 

Mocht ik morgen nog een balletje vinden bij de cc,dan gaat ie eruit.Met vier planten komt het ook wel vol.

En anders wordt het regulier en vanaf het voorjaar een moederhok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu bij alle vijf planten banaantjes ontdekt,het zijn er niet veel maar blijf het vreemd vinden.Met SweetSeeds female zaden hoor je weinig problemen.

Ik heb geen lichtlek,temp/lv is goed.

 

Wel laat ik ze nog even staan omdat er geen stuifmeel in lijkt te zitten,het zijn geen calyxes zover ik kan zien,echt een steeltje met banaan.

 

Heeft iemand raad wat te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey art,

 

kut zeg met al die bananen :lol:

 

ik zou beginnen denken aan een lichtlek,heb je toevallig geen bevochtiger of iets anders in je hok dat licht afgeeft zonder je het weet?of via je aanzuiggaten..

bij mij geeft men ontvochtiger licht af aan de bedieningsknop.in het daglicht zie je het niet maar in een donkere tent zie je wel degelijk licht uit de behuizing komen.deze heb ik nu afgeplakt :wacko:

 

het best wat je kan doen om zeker te zijn,is eens een keer in je tent kruipen als je lamp uit is,en kijken of er wel degelijk geen licht binnen komt of andere dingen geen licht afgeven.

 

ook foto's maken of nog wat werk uitvoeren in je tent wanneer de lamp uit is kan lichtstress veroorzaken.

 

je kan wel steeds de banaantjes verwijderen met een pincet,maar dan moet je wel elke dag goed controleren.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al in mijn tent gezeten,en daarbij draai ik overdag,van 20:00 tot 8:00 wanneer het licht uit is,de ruimte waarin de tent staat ook donker.Heb geen lampjes in de tent,en ik laat de planten met rust in donkere periode.

 

Wel maak ik regelmatig foto's met flits,als het licht net uit is,of dat ik er één uit de tent haal in de lichtperiode.

Ik verwijder ze met een pincet,het zijn er nog niet veel maar zodra het trossen worden neem ik geen risico meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art

 

Ik denk niet dat het een lichtprobleem is. Dievan mij draait snachts en ik kijk zo af en toe ook wel eens overdag en ik maak ook fotos met flits. En volgens mij zijn onze geliefde plantjes niet zo zwak dat ze van een lichtflits al in de stress schieten. Moeder natuur maakt niet zulke zwakke produkten, naar mijn idee. Wat het dan wel is geen idee :lol: . Het is in elk geval klote elke keer een hoop geld uitgeven aan duur zaad en dan krijg je dit.

 

Snel maar wat anders regelen :wacko: .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klere Art.... :lol: het zit je echt niet mee jongen.

En het zijn soortjes die al met grote aantallen gekweekt zijn zonder al te veel hermas.

De kans dat je hermas krijgt uit regulier zaad is natuurlijk ook aanwezig .....bij sommige regular zaad krijg je meer ballen als fem zaad. :wacko:

 

De minium temperatuur is zon 20 graden,maar hoeveel graden is je aarde/medium in de dag en nacht?

 

Groetjes Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kramer,

 

Ik kijk het nog heel even aan,anders komt er wat anders :lol:

 

@Pukkeltje,

 

Daarom vindt ik het ook zo vreemd,met regulier kan je ook herma's krijgen.

Het frustrerende is dat ik niet weet wat ik fout doe,planten zien er kerngezond uit.

Bodemtemp heb ik niet gemeten,luchttemperatuur van de ruimte waar de tent instaat is tussen 17 en 21 graden.

 

Bij het ontkiemen was de temp wel aan de hoge kant(29gr) met een lage lv.

 

Er lijken geen bananen meer te komen(waren maar een paar per plant,alleen bij de cc wat meer),en overal verschijnen er nu witte haren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...