Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

SweetSeeds

Recommended Posts

He art

 

Hoeveel rondes heb je al gedraaid met dit filter dan. Anders kun je toch gewoon alleen het filter vervangen of wil je graag wat overcapaciteit?.

 

Maar voor de rest ubergeil :lol: . Ik ben jaloers hoop dat ze bij mij ook zo lekker gaan.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

He kramer,

 

Dit wordt mijn derde ronde met het filter,probleem is ook dat ik met de Vents vk150 de volledige capaciteit niet haal.

Zo'n metalen inbox presteert beter wat dat betreft,hoop ik.

 

Maar als ik nu op vol vermogen afzuig ruik ik het gewoon bij de uitblaas,het is nog niet zorgelijk maar wordt wel langzaam erger.

Ik wil het nu eigenlijk meteen goed doen,maar uitkomen doet het niet,had er liever nog even mee gewacht.

 

Van wazzup had ik al gelezen dat hij hetzelfde probleem kreeg bij Amnesia met een Carboriginal filter 500m3,met sterk ruikende dames trekt het filter het niet meer.

 

Met een 800m³ metalen s-vents inbox en 1000m³ Can of Carboriginal filter hoop ik goed te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art

 

Ik denk dat je dan ook wel goed zit en ik begrijp je verder ook wel hoor.

 

Ik ben net zo als ik dan geld uit moet geven aan zoiets belangrijks dan geef ik liever ook wat meer uit en dan weet je ook zeker dat het goed zit.

 

Kan je het filter nu trouwens wel vervangen nu de dames erin staan.

 

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huidige filter vervangen wordt lastig,dus plaats ik deze tijdelijk aan de andere kant,afzuigbox komt toch buiten de tent.Filter is niet zo zwaar en groot in vergelijk met bv een Can filter.

Het is een s-vents/torin inbox 1500m3 geworden met een Carboriginal filter 1000m3.Alleen moet ik nog even wachten op het verloopstukje,de rest is er voor het weekend.

 

Omdat er een verloop tussen zit van 200/250 heb ik in overleg gekozen voor de 1500m³ uitvoering om goed door het verloop te kunnen persen..Normaal heeft een Carboriginal filter 1000m3 een 160 flens,ik heb een aangepaste versie met 200 flens.Ook kan ik in de toekomst overcapaciteit gebruiken voor een moederhokje :spliff:

 

 

Ik probeer het eerst met een fancontroller,als dat teveel bromt komt er meteen een regelbare transformator (Variac),zijn onder de €100 verkrijgbaar,zonder thermostaat weliswaar maar dat vindt ik geen bezwaar omdat ik toch veel aanwezig ben.

 

Met de plantjes gaat het goed,wel hebben ze wat last van de kou en temperatuur verschillen doordat ik op dit moment zo laag mogelijk afzuig en de ruimte koel hou.Op deze manier ruik je niets in de ruimte(in huis al helemaal niet ) en kan ik toch veilig doordraaien,want overlast is het laatste wat ik wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smaakt zoooo lekker die cream caramel!!!!Het gaat je goed af,ze zien er al heerlijk uit.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nog steeds goed,wel heeft de rechter Wild Rose wat last van een paar gele bladeren in het midden onder de lamp.

Ik denk zelf dat deze plant gestrest is,maar de topopbouw gaat goed en boven is ze mooi groen.

 

De andere planten laten nog geen vergeling zien,maar zie wel beginnende verbrande puntjes,dus ga nu de pk booster afbouwen.

Het is nu dag 48 bloei,morgen alweer 7 weken.

 

Ook ben ik lekker stom bezig geweest,afzuigbox/filter allemaal 200mm terwijl de flens van mijn tent max 160mm is :spliff:

Dat wordt dus een flens van 200 aan de binnen/buitenkant,inelkaar schroeven en met een stanley mes het gat snijden.

Ik wil niet met extra verlopen werken,is ook zonde.

 

De afzuigbox draait overigens fluisterstil op het filter,met een regel trafo(variac) echt perfect.

Ik raad iedereen die voordelig een bromloze fanregelaar wil hebben(€56) deze variac aan,wel heb je geen thermostaat maar bij goed afregelen is dat geen probleem voor mij.

 

Hij staat nu tijdelijk te draaien in de ruimte waar de tent staat,ik reuk niets meer ;)

 

Paar foto's van vanavond,

 

gallery_16683_8837_2320336.jpg

 

gallery_16683_8837_3474001.jpg

 

gallery_16683_8837_1967514.jpg

 

gallery_16683_8837_515458.jpg

 

gallery_16683_8837_268278.jpg

 

gallery_16683_8837_1256209.jpg

 

gallery_16683_8837_471595.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn een paar mooie knuppels aan het worden art :spliff: . En wat zijn ze mooi wit. Nog ff en je kan de lange latten uit het vet halen ;) .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey art,

 

het ziet er allemaal nice uit!mooie topopbouw!

 

gaat goedkomen hier :spliff:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen :spliff:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede mrogen Art!@

 

Die toppen zien er fantastisch uit man!

Echt super wit hahaha!

 

Hoelang geef je ze nog ?

 

Succes man.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gegee'Skafzz,

 

Goeiemorge,ik denk twee tot vier weken nog.Ik kijk het per dag aan ;)

Net weer even gekeken,ruikt zalig :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

ik heb ook z'n dame staan die al erg aan het verkleuren is en die staat ook in het midden ;) zal wel teveel licht krijgen en te weinig ventilatie :spliff:

iets anders kan ik niet bedenken waarom ze daar altijd als eerste verkleuren.

gaat goed verder zie ik .

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge K.f.K,

 

Vanaf de zesde week begon de verkleuring bij die ene dame,ik zie ook paarse steeltjes.

Kan ook niets anders bedenken dan stress door warmte/ventilatie,de andere zijn mooi groen en krijgen dezelfde verzorging/voeding.

 

Als dit klaar is ga ik toch de ventilatie aanpassen,nu ik van mijn geur probleem af ben ventileer ik weer wat harder ;)

Ben allang blij dat ze op zeven weken nog zo mooi groen zijn,al een hele verbetering t.o.v. mijn vorige kweekjes :D

 

Zonder alle info op dit forum was ik nu nog niet zover :spliff:

Pk booster ben ik nu aan het afbouwen,zat max op 2ml per liter.Gisteren hebben de dames 1ml pk booster per liter gehad.

Voor de rest 0,15ml bac bloeistimulator per liter en elke keer 1ml Carboload per liter en 1 keer per week een beetje Sannie's Bacto.

 

Tensio hou ik tussen 70 en 140,zodat hij meestal rondt de 100 staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig kerel :D

mooi spul het dat goedje van BAC :spliff: ik weet voor mijzelf iig dat ik de komende kweken hier mee blijf werken.

 

bij mij begint het idd ook zo tussen de 5e en de 6e week ;) ik denk dat ik de dames de volgende keer wat meer ga switchen van plek en zo eens ga kijken of dat van invloed is.

 

zelf geef ik de pot dames weer water als de tensio boven de 180 bar staat, dit omdat ik er om de dag kom en ik ze liever iets te droog als te nat heb staan.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt kerel,

 

De combi Special lightmix,10% Plagron wormenmest,max1% Plagron Biosupermix,halve dosering Sannie's Buffertabs,Bac schimmels,Sannie's Bacto.

Vanaf 3e a' 4e week bloei bijvoeden met bac pkbooster en beetje bac bloei,en Carboload van Advanced nutriënts als voedsel voor het bodemleven gaat prima.

 

Ik blijf ook bij deze combi,hoewel Humboldt Nutrients me ook aanspreekt,eigenlijk ook de combi van schimmels/bacto/melasse.

Grondrecept hou ik zo.

 

Ik laat de tensio af en toe oplopen tot 180,maar ik geef elke dag water als het licht zo'n twee uur aan is,en ben ook elke dag aanwezig.

Geeft dat switchen van plek juist niet meer stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Art :spliff: , nog een paar weken en je hebt class A smokegear. Heb je een link waar de variac vandaan komt?? Heb je hem bij hmk gekocht?? Ik ben namelijk op zoek naar een variac, liefst eentje met stopcontacten.

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de link, precies wat ik zocht :spliff: ....

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vergeling bij de dame in het midden zet langzaam door,de andere dames beginnen ook op hun te maximum zitten.

Maar we gaan al richting 8 weken bloei dus vreemd is het niet.

 

De dames krijgen nu 1ml Bac pkbooster per liter,1ml Carboload per liter,0,15ml Bac bloei booster per liter,met vandaag Sannie's bacto als extra.

De eerste bruine haartjes beginnen langzaam te komen.

 

 

Wild Rose

gallery_16683_8837_2656211.jpg

 

gallery_16683_8837_2569922.jpg

 

gallery_16683_8837_3342137.jpg

 

 

Black Jack

gallery_16683_8837_1790995.jpg

 

gallery_16683_8837_4957935.jpg

 

gallery_16683_8837_3365317.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn nieuwe 1000m³ Carboriginal filter hangt eindelijk in de tent.Ik heb twee plastic 200mm flensbussen(binnen/buiten tent) met m3 boutjes vastgemaakt en het middenstuk tentzeil uitgesneden.

 

Alles loopt geruisloos met de variac,hoor alleen nog licht mijn brons klemfan ;)

Het oude 500m³ Carboriginal filter begon vandaag echt totaal door te slaan,en dat binnen 3 kweekjes :smoke

Hoop dat dit filter langer meegaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art!

 

Ik ben wel een beetje jaloers op die mooie buds die jij kweekt :smoke

Lekker hoor.

 

Ik moet ook een nieuwe filter halen, ik heb een 342m3 afzuiger.

Zou ik dan goed eraan doen om een 500 m3 filter te kopen ?

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gegee'Skafzz,

 

Bedankt man :smoke

Dat filter kan wel,door de filter overcapaciteit schijnt het filter langer mee te gaan,en je kan zonder problemen voluit afzuigen.

Wat voor filter gebruik je nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Ik gebruik nu een 350 m3 filter.

 

Daarom, ik heb nu zeker geen over capaciteit.

Heb je toevallig ervaring met Phat/Rhino filters ?

 

Deze Phat/Rhino filter 425m3 kost 55 euro's ipv de 500 m3 voor 90 euro.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

dit word een mooie ronde voor jou :verrygood nog ff volhouden en dan :smoke tjakkaaaaa ;)

en nog ff over dat switchen ;) ik denk dat die stress te verwaarlozen is ten opzichte van het gezond houden v.d plant.

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...