Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RubenD24

Vraag omtrent wet/politie.

Recommended Posts

Hey ,

 

ik zit met een vraag.Moest de politie nu 2 planten aantreffen in mijn serre ,hebben zij dan ook het recht mijn woning te onderzoeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk....ze zijn de uitvoerders van de wet....en als ze niks zien of horen/ruiken of getipt zijn omdat je zelf het verteld hebt aan iemand......dan komen ze niet...of je moet nog een paar andere zaakjes hebben openstaan.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat hebben ze!

 

maar dan wél even met een ondertekend papiertje toch? of mogen ze zich bij het zien van illegale toestanden zichzelf toegang verschaffen tot de rest van de woning?

 

ASgrow kom r s in..jij weet dat goed uit te leggen.

 

maar maak je niet te druk, ze hebben het veels te druk met het ruimen van buitenvelden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals het veld in enschede.... :P? toch wel om van te huilen...

 

er zijn 2 soorten binnentreden

 

eerste is een verzoek tot binnentreding, dan mogen ze naar binnen maar gevonden bewijs mag niet gebruikt worden in een evt rechtszaak.

met een huiszoekingsbevel mogen ze wel gevonden bewijs innemen en gebruiken voor rechtszaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat recht hebben ze niet ! ,

tenzij je de blauw petten binnen uitnodigd ! (agent vraagt mag ik ff binnnen kijken en jij zegt jah ! )

als hij geen huiszoekings bevel bij zich heeft moet ie maar snel ergens anders planten gaan zoeken !

je hoeft geen agenten binnen te laten zomaar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Ruben,

 

Als de politie in je serre zit, heb je ze dus al toegelaten, en als ze dan Cannabis planten vinden, bestaat voldoende aanleiding om verdere huiszoeking te doen voor overige vergelijkbare activiteiten.

 

Als de politie aan je deur staat met een huiszoekingsbevel om onderzoek te doen naar vermeende Cannabis teelt, kunnen ze onderzoek doen voor zover noodzakelijk.

Als je zelf aangeeft waar alles staat, is het onderzoek tot die ruimte beperkt.

Ze mogen dus niet alle laden en kasten zomaar opentrekken.

Alleen als tijdens het onderzoek ontdekkingen worden gedaan, die het rechtvaardigen, mag het onderzoek ingrijpender worden.

Dus als je een pistool naast je hok hebt liggen mogen ze je hele huis doorzoeken op munitie bijvoorbeeld.

 

Maar nogmaals, als ze in je serre zitten, zitten ze natuurlijk al niet voor niets binnen.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vraag stelde ik omdat er toch wat buren in mijn tuin kunnen kijken.Bedankt voor de replies, daar ben ik heel wat wijzer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...