Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
serreke

Northern light terug in de groei?

Recommended Posts

Hoi iedereen, ik heb een northern light van 29 juli verduisterd tot 19 augustus door iedere dag 's avonds om 20u de plant te verduisteren en 's morgens om 8u het doek weg te nemen. Soms om 19u en 7u het doek wegnemen, maar altijd tussen de 12u - 12u30 duister.

 

Rond 16 augustus is de bloei begonnen en de plant zit nu ongeveer op 2 weken en een halve week bloei.

Maar in plaats van veel witte haren aan te maken vormt de plant bovenin de toppen terug kleine blaadjes.

Begint te plant terug te groeien na een korte periode van bloei of is dit normaal???

 

Een foto zegt natuurlijk veel meer...

 

gallery_16960_8750_1235350.jpg

 

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

 

mvg, serreke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant is terug in de groei geschoten. Je moet verduisteren tot eind augustus, tenzij je plant half augustus al 2 weken vol in bloei stond, dan wilt het ook nog wel lukken om half augustus te stoppen met verduisteren.

 

Nog geen ramp, gewoon terug verduisteren. Je plant gaat er wel wat van in de war raken, maar dat overleeft ie normaal gezien wel. Probeer te verduisteren zodat je 12uur donker gehad hebt (rond 18-19u donker zetten denk), maar haal je zeil er dezelfde avond nog af, ipv smorgens. Dit is beter ivm rot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel nou dat je niet bent gestopt met verduisteren , gewoon doorblijven gaan met verduisteren !

verder is er dan niets aan de hand !

soms groeit er ook gewoon een stokje uit je top of een topje op je blad ! klinkt raad maar neem het maar van mij aan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

voortaan beter vroeger op de dag beginnen met verduisteren, 17.00 17.30 en als het donker is er af halen zodat ze veel beter ademen kunnen in het donker en de wind er lekker doorheen kan om schimmelen te voorkomen. daar heb je gelukkig geen last van. kan wel zijn dat je toppen nu erg fluffy worden ivm kleine strek.

 

de aanhouder wint en dat ben jij in deze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen!

 

@kutvogel: Ik kon jammergenoeg maar tot de 19de augustus verduisteren. Is het nu nog wel de moeite om te verduisteren? Zou de plant door het natuurlijk verkorten van de dagen niet terug beginnen bloeien aangezien de meeste buitensoorten nu beginnen bloeien?

 

@ricop2: Ja ik ben gestopt de 19de augustus. Idd enkel op elk hoogste punt van de toppen komen er nieuwe blaadjes.

 

@digibetic: Ik verduister tot 's morgens 7u ipv 's nachts het doek weg te nemen zodat er geen natuurlijke zonsopgang is en ik ook aan 12 u duisternis kom, op bedoel je dat niet? Nene, nog geen schimmel. De serre staat veel open en als het regent is de toe en staan de ventilators aan...

 

Nog enkele foto's die duidelijk aantonen dat er enkele helemaal bovenaan nieuwe bladeren worden aangemaakt:

 

gallery_16960_8750_1082430.jpg

 

gallery_16960_8750_508287.jpg

 

Alvast bedankt voor de reacties! Reacties steeds zeer welkom!

 

mvg, Serreke

 

 

 

Hoi iedereen!

 

@kutvogel: Ik kon jammergenoeg maar tot de 19de augustus verduisteren. Is het nu nog wel de moeite om te verduisteren? Zou de plant door het natuurlijk verkorten van de dagen niet terug beginnen bloeien aangezien de meeste buitensoorten nu beginnen bloeien?

 

@ricop2: Ja ik ben gestopt de 19de augustus. Idd enkel op elk hoogste punt van de toppen komen er nieuwe blaadjes.

 

@digibetic: Ik verduister tot 's morgens 7u ipv 's nachts het doek weg te nemen zodat er geen natuurlijke zonsopgang is en ik ook aan 12 u duisternis kom, op bedoel je dat niet? Nene, nog geen schimmel. De serre staat veel open en als het regent is de toe en staan de ventilators aan...

 

Nog enkele foto's die duidelijk aantonen dat er enkele helemaal bovenaan nieuwe bladeren worden aangemaakt:

 

gallery_16960_8750_1082430.jpg

 

gallery_16960_8750_508287.jpg

 

Alvast bedankt voor de reacties! Reacties steeds zeer welkom!

 

mvg, Serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

oppassen dat het geen herma wordt ikhad plant in de bloei gezet was het een vrouwtjes had ik hem uit de bloei gezegd toen weer erin werd het een herma later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...