Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Globetrotter

S.O.S / HELP ! Mijn bladeren zien er plots droog en slap uit!

Recommended Posts

Beste Vrienden,

 

Ik heb 2 van die iGrow kasten, in ieder kweek ik 6 leuke plantjes. Een box doet het prima en de planten zien er goed uit. De andere had een onaangename verrassing vandaag. Donderdag avond keek ik even naar de planten en alles zag er goed uit, vandaag keek ik weer en alles zat er heel anders bij.

 

De bladeren / takken leken alsof ze moe waren en hiengen slapjes naar beneden. Bovenin waren de bladeren beetje uitgedroogd en door de droging beetje gekruld.

 

Heeft iemand enig idee wat het is en hoe het komt? Kan het zijn dat mijn water irrigatiesysteem op een of andere manier haperde (hij lijkt het gewoon te doen, maar geef nu gewoon even manueel water) PH waarde was wel iets aan de hogere kant 6.0 maar goed dat kan de oorzaak niet zijn denk ik.

 

Zijn deze planten nog te redden als jullie naar de foto's kijken en zo ja graag tips.

 

Heel erg bedankt!!

 

Dit is mijn tweede oogst en moet nog veel leren!

 

 

De foto's:

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1251632241/gal...8611_112371.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1251632241/gal..._8611_49589.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1251632241/gal..._8611_60950.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads/1251632241/gal..._8611_21093.jpg

 

 

Ik ben net vandaag begonnen met week 5 van de bloei!

 

Ik wacht op jullie reactie's af om meteen actie te kunnen ondernemen, alle advies is welkom!!!

 

Vriendelijke dank,

 

Globetrotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Globetrotter,

 

Lijkt er eerder op dat de toppen aan het verbranden zijn....hangen er dicht tegen de lamp.

 

Voelen je bakken zwaar aan of er licht? werkt je pompje(zuurstof) nog wel goed??

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie, long time......:verrygood

 

Ze hangen best dicht tegen de lampen, maar dat doen ze de andere kast ook en dat gaat prima, als ze echt te hoog worden dan knik ik ze heel voorzichtig om, groeien ze schijn verder.

 

Ik denk dat het weleens iets met water zou kunnen zijn. Heb ze net handmatig water gegeven en het leek erop alsof ze iets bij trokken. Maar goed morgen zie ik het pas echt

 

Daarnaast heb ik je verteld over mij geklooi met PH meters. Vorige keer met ijkvloeistof prima geijkt ondertussen gemeten in de bakken had ik 5.9, beetje hoog maar geen alarm, net (lees: een week later) weer in ijkvloeistog gestopt en geeft ie 8.8 aan i.p.v 7.0????????????? Gecalibreerd en toen merkte ik dat er 5.0 / 5.1 in de bakken zat, te laag dus. ZOu het evt daaraan kunnen liggen? Eigelijk lijkt het me ook erg sterk aangezien de andere iGrow zelfde waardes heeft en prima eruit ziet. Weet jij of er wat duurdere PH meters bestaan die je zelf niet hoeft te ijken. Wordt een beetje schijtziek van het ijken. Bedoel, het is simpel.........ijkvloestof in een glas, meter erin......schroef bijstellen dan in de 4.0 vloeistof, schroefje evt bijstellen en klaar.......en toch heb ik elke week mega verandering en dat bij allebei me meters.

 

In de bakken zat gewoon water en het pompje heb ik nieuw gekocht vorige maand en lijkt het nog prima te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel uit als verbranding !

Ook zijn ze gestrekt, de topjes staan erg ver uit elkaar !

 

Hoe warm wordt het bij de toppen en met welke LV ?

 

Dieven en niet voorzichtig maar behoorlijk knikken zal de toppen goed doen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Globetrotter,

 

Een Ph van 6.0 is niet zo erg....onder de 5.3 word het erger,als je echt een Ph probleem zou hebben door een te lage ph moet je bruine puntjes op je blad krijgen.

Zo te zien is dat bij jou niet het geval (aan de hand de foto's)...soms moet je investeren in een goede meter...als je deze goed behandeld en netjes mee om gaat heb je er jaaaren plezier van.

 

Hopen dat ze nu wat bij trekken als je ze met de hand water geeft.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt allemaal goed te komen!

 

Ik denk dat het toch gewoon op een of andere manier een waterprobleem was!

 

Nog 3 weekjes en dan genieten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

Topic is verplaatst naar betreffende sectie.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...