Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Fish

Test: HPS en MH gecombineerd in één lamp.

Recommended Posts

Ik ben benieuwd El Fish!

 

Het ziet er allebij veel belovend uit!

 

En dat over in het donker zetten, het klopt.

Doordat je je plant volledig 24 uur donker zet, denkt deze dood te gaan..

Maar omdat deze nog bezig is met haar bloemen, gaat ze dus versneld bezig met haar bloemen omdat ze weet dat ze kapot gaat.

 

Of je nouw echt een betere opbrengst hierdoor krijgt weet ik zelf niet.

Heb wel in meerder topics een redelijk verschil gezien voor de donker periode en na..

 

uit het topic van HANSWORST in de micro sectie

gallery_7578_8931_56749.jpg

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Irezumi,

ik ook :D

 

ja ja ik ook hoor!

 

mazzel

 

ps fish, als het goed is en ik vergeet het op die moment niet neem ik wat snowwhite mee naar de ailiën, op bac gekweekt ;) remember stekkiestekkie :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegee'skaffz,

leuke info, met foto's ;)

Ik zou ze 3 dagen in het donker zetten, moet wel lukken toch?

Heb dat toch al ergens gelezen, dus komt goed hoop ik :spliff:

Ik kan ook altijd de lampen laten branden dat weekend, maar vind het veiliger als ze uit zijn als we voor enkele dagen er niet zijn...

 

Tuinkabouter,

breng maar mee :lol: , breng ik die zelfde SW mee, maar dan gekweekt op special mix direct op 12/12 zonder bij voeden.

Kunnen we het verschil zien en proeven :D

 

Topic,

ze gaan als een raket met afbloeien, de hoofdtoppen beginnen massaal bruine haren te tonen, binnenkort even de trichomes checken ;)

Ze krijgen nu al enkele dagen enkel water (neen, niet afgezuurd :vape: , doen we niet aan mee :o )

Volgende week maandag en dinsdag gaan ze tegen de vlakte :wacko:

Benieuwd hoe vol de netten geraken van beide kanten ;)

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Fish ;)

nog ff een week volhouden dus :spliff: gaat je lukken vriend.

ik zelf wil de dames nog wel eens klieven als ik denk dat ik in tijdnood ga komen en dan ook nog ff in het donker de laatste dagen.

en voor mijn gevoel werkt dat wel MAAR je kan het eigenlijk niet echt goed beoordelen he want je kan het niet vergelijken.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K.f.k.,

dat klieven zit ook nog in het achterhoofd, alhoewel ze nu toch echt vlug afrijpen.

Zal het dag per dag bekijken hoe en wat we zoal kunnen doen.

Ik hoop gewoon dat ik na 3 dagen donker niet een tent vol rot tegenkom...

 

El Fish :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger vol gas en wat extra ventlatoren er in zetten vriend.

en als je er ook nog een kachel bij kwijt kan zou ik dat zeker doen.

komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K.f.k.,

ga ik zeker doen, morgenochtend gaat het zeil van tussen de 2 kanten en extra ventilator erin.

De kamertemperatuur gaat zelden onder de 20°C, dus daar zit het ook goed.

komt in orde maatje :smoke

 

 

Foto's van gisteren, dag 59 op 12/12.

 

De trichomes bekeken, en voor een stoned wietje mogen ze nog zeker een dagje of 10-14, maar voor de hoofdpijn op te vangen mag het wel iets minder zijn.

De haartjes zijn op sommige toppen al over de 70% bruin, dus ze komen in de buurt van rijp zijn ;)

Vanavond zien ze voor het laatst wat zeggen tegen elkaar, en dan 3 dagen donker.

Maandag avond knipperde knip :rofl

 

Gisteren (na de foto's genomen te hebben :verrygood ) al enkele gele bladeren verwijderd om rot te vermijden in de 3 dagen dat ik er niet ben, vanavond dan nog eens overal tussen koekeloeren en hopelijk geen tent met rot als ze over 3 dagen weer open gaat :smoke

 

Zo tijd voor de voorlaatste fotosessie :wacko:

 

med_gallery_16709_8701_681241.jpg

med_gallery_16709_8701_1125158.jpg

 

HPS/MH:

 

med_gallery_16709_8701_1006274.jpg

med_gallery_16709_8701_758375.jpg

med_gallery_16709_8701_914282.jpg

med_gallery_16709_8701_690221.jpg

 

 

HPS:

 

med_gallery_16709_8701_762644.jpg

med_gallery_16709_8701_243207.jpg

med_gallery_16709_8701_614917.jpg

med_gallery_16709_8701_952708.jpg

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet men meiden meestal 1 week

in het donker :smoke

 

in het donker geven ze

echt nog wel een spurtje richting rijpheid ;)

je zal wel zien na die 3 dagen

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blackbut,

ik geloof je als je zegt dat je ze er een week in kan zetten, ze staan er nu 4 dagen in het donker en niets verkeerd gegaan :smoke

 

 

We gaan straks er aan beginnen :verrygood

 

Koffie is gemaakt, jointjes gedraaid en radio op stubru, nog even de koekenkast plunderen en dan naar boven ;)

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo vriend,

en hoe staat het er voor ?

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk momenteel :verrygood

 

KNIPERDEKNIPERDEKNIPER...... :blink: ;)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles geknipt :smoke

 

Vanavond een grotere update, nu gaan werken... ;)

Maar we hebben een winnaar qua gewicht :blink:

 

HPS: 1340 gr nat

HPS/MH: 1080 gr nat

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was te verwachten ;) .

Ben benieuwd naar de droge stof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mezelf reken ik 1/3 van het nat gewicht ' ( 1/4 bij vroege oogst),als dat bij jou ook zo is dan mag je wel zeggen dat

dit een goeie ronde was wetende dat de weed ook nog es lekker wegrookt!!

maar VOORAL was dit een heel goede duidelijke test en weten we nu dat hps rules for blooming ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

morgen krijg je verhaal, ik ga 8 uur auto zitten :smoke

 

flandriën,

inderdaad duidelijke test :blink:

Jammer van de santa's, anders kwam er er een srog onder HPS/MH...maar niet na 2 keer spuiten in 3 weken tegen spint in de voorgroeiruimte ;)

Binnen hier en uur mag het spint zien te overleven op de vuilhoop :D

Jij rekent toch wel hoog met je 1/3 of 1/4 , ik hoop op 1/4,5 à 1/5...

Maar hij krimpt wel weinig en dat weet je wel ;)

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opbrengst El fish!

 

Ik ben ook benieuwd wat het droog gewicht gaat zijn van bijde kanten..

De test is goed gelukt man!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee'Skafzz,

ik denk dat de HPS/MH kant minder in percentage zal opleveren dan de HPS kant...

Daar bedoel ik mee, dat er bv 25% drooggewicht overblijft aan de HPS kant en bv maar 21% aan de HPS/MH kant.

De topjes die onder het bladerdek zaten aan de HPS kant waren op enkele na echt wel hard, waar het bij de HPS/MH net buitenwiet knippen was onder het bladerdek ;)

 

Eigenlijk was het de bedoeling om de volgende ronde te scroggen met stekken onder de HPS/MH lamp, maar helaas krijg ik de spint niet uitgeroeid in het voorgroeihokje :verrygood

De stekken staan nu 3 weken voor te groeien en heb ze al 2x helemaal onder gedompeld in masai en ze blijven terug komen.

Ik heb geen zin om 10 weken te gaan spuiten en dan toch maar een magere oogst te hebben...trouwens wil ik een moederselectie doen aan de andere kant van de tent en dan wil je zo niet beginnen :smoke

 

In scrog denk ik dat HPS/MH niet zou moeten onder doen voor de HPS lamp, omdat er dan geen toppen onder het bladerdek zitten!!!

 

We wachten gewoon af tot we onze eigen stekjes hebben en gaan dan nog eens op avontuur :D

 

El Fish :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fish!

 

Jammer van de spint man, roofmijt uitzetten!

En je kan wel is gelijk hebben over de scrog, ik ben benieuwd als je deze ronde gaat draaien.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De santa's worden het alvast niet :verrygood

Misschien een scrogje met AMS, maar dat zal van de groei van de planten afhangen :blink:

Straks even de frigo induiken en eens zien wat we gaan laten ontkiemen...

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heb je behalve een koude pint ook nog wat zaad gevonden ? :verrygood

Jammer van de santa's , maar begrijp wel

je vrees om eraan te beginnen zo

Ik denk dat het onder controle is bij mij , maar zekerheden heb ik niet .

grtz

benieuwd naar het eindgewicht van je haze waarschijnlijk , ik wel allesinds ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi flandrien,

heb eerst al het bier moeten uitdrinken om bij de zaden te komen :D

Maar denk er wel uit te zijn wat het word de volgende kweek :blink:

Aan de ene kant 9 keer AMS (fem) op 18L potten, en de andere kant een beetje van alles.

Ga van 6 soorten telkens 6 zaden ontkiemen en hoop op een 12 tot 15 vrouwen :verrygood

De 6 soorten worden power plant, Anesthesia F1V2, Skank, Rebel Shack F2#8, Citral en Swazi x Skunk ;)

 

Het eindgewicht van de Haze zal voor ergens eind volgende week zijn schat ik :smoke

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die AMS is een goede keuze , vooral omdat ge hem al eens :lol: héél lekker afbloeide

in het verleden en wat goed is komt terug hé :lol: maar........

langs de andere kant heb je dan weer de leuze " verandering van spijs doet eten " en dat zal

blijkbaar bij jou ook geen probleem zijn met 6 soorten ;) , ga je die ook allemaal voorgroeien (om geslacht te bepalen)en stekken ervan bijhouden ?Zou zonde zijn als er dan daar een supersoort tussen zit maar dat ge geen bijgehouden hebt maar dat neemt dan wel weer véél plaats in beslag in je voorgroeihok B) , moeilijk keuze altijd hé

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flanrientje :D ,

ikke (zoals gewoonlijk :) ) nog niet goed weet ;)

Denk om ze eerst even na opkomst te laten voorgroeien in 1Lpotjes onder TL, maar dan wel de zaadplanten in groei/bloei te zetten onder hps en dan enkele stekken te nemen om weer onder TL te laten opgroeien als moeder...

Zou graag 1 commercieel soortje houden om de ene kant te laten opbrengen, t'is crisis hé ;) :D en de andere kant een hobby hoekje te maken...

Je zal het wel lezen in m'n ander, nieuw topic :nerd

 

Topic,

het droogt tamelijk snel, binnen enkele dagen het drooggewicht :nerd

Pfff...krimpen dat het toch doet B)

Ik hoop toch op 500gr van beide kanten...

En 300gr aan de gewone hps zou me extra goed doen, is het gene ik gewent ben, 0.75gr/W :)

 

El Fish :lol:

 

Flanrientje :D ,

ikke (zoals gewoonlijk :) ) nog niet goed weet :)

Denk om ze eerst even na opkomst te laten voorgroeien in 1Lpotjes onder TL, maar dan wel de zaadplanten in groei/bloei te zetten onder hps en dan enkele stekken te nemen om weer onder TL te laten opgroeien als moeder...

Zou graag 1 commercieel soortje houden om de ene kant te laten opbrengen, t'is crisis hé :D :D en de andere kant een hobby hoekje te maken...

Je zal het wel lezen in m'n ander, nieuw topic :wtf:

 

Topic,

het droogt tamelijk snel, binnen enkele dagen het drooggewicht :j

Pfff...krimpen dat het toch doet ;)

Ik hoop toch op 500gr van beide kanten...

En 300gr aan de gewone hps zou me extra goed doen, is het gene ik gewent ben, 0.75gr/W :)

 

El Fish :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo de manne ;)

 

haha lastig hé al die pinten in de ijskast waneer ge nog is iets wilt zaaien haha :D

 

de leuze " verandering van spijs doet eten " en dat zal

blijkbaar bij jou ook geen probleem zijn met 6 soorten :nerd , Zou zonde zijn als er dan daar een supersoort tussen zit maar dat ge geen bijgehouden hebt maar dat neemt dan wel weer véél plaats in beslag in je voorgroeihok :lol: , moeilijk keuze altijd hé

 

zeer juist!

 

idd das aaltijd u kopke breken, welke wel, welke niet, allemaal dan maar, en dan... ,pff tis weer zo druk int hok, of dju die grietjes willen nog is allemaal een eigen drankje... :lol: B)

hehe fish boert lekker aan zen hobby ;)

 

ps; minder is meer, als ge dan opzenminst evenveel verzoring blijft schenken aan het gewas :nerd

 

Ja k ben ook wel benieuwd. van snel drogen krimpt de weed wel meer vind ik wel eens.

0,75/gr/wat, das ook ni slecht! wil het verschil tussen die 2 kanten nu wel is weten, beide zagen er lekker uit!

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uw geduld word beloont tuinkabouter :D , t'is droog :lol:

 

HPS kant ben ik dik tevreden over, zit namelijk weer dicht bij die 0,75gr/W, net niet maar toch 0,72gr/W.

De HPS/MH kant zoals verwacht stukken minder natuurlijk, 0,56gr/W B)

Alles gaat nu de weckpotten in voor enkele weken, het gruis uit de doos waar ik in gewogen heb wordt het proevertje voor vanmiddag :lol:

Binnen enkele weken krijgen de medische gebruikers die gaan testen een pm van me, en uiteraard Whazzup ook om te weten waar de samples voor de cannalizetest heen kunnen.

 

HPS/MH:

 

med_gallery_16709_8701_1133816.jpg

med_gallery_16709_8701_826827.jpg

med_gallery_16709_8701_84868.jpg

 

HPS:

 

med_gallery_16709_8701_200237.jpg

med_gallery_16709_8701_837946.jpg

med_gallery_16709_8701_361989.jpg

 

Bedankt Doc om eens te mogen mee draaien in je testlab :nerd , en aan iedereen die de test heeft gevolgd ;)

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...