Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Syldy

Doen wij het nou wel goed?

Recommended Posts

Hoi hoi,

 

Wij hebben 2 WW plantjes buiten staan. Vanaf het zaadje zijn ze ongeveer 6wk. Hebben er al 2x aarde bij moeten gooien.

Maar mogen ze nu eigenlijk al naar buiten, of zijn ze daar nog te "slap" voor?? En moeten ze in de volle zon, of juist niet, omdat ze nog zo jong zijn?

Ze krijgen iedere dag water, en 1x per week wortelstimulator.

En overpotten.. Hoe ging dat ook alweer?? Met onze vorige plantjes, was het een drama (ja ja, alle begin is moeilijk, vooral als je geen "groene" vingers hebt ;) )

Ik vind ze ook niet bijzonder hard groeien.. De stekkies die we van mn zwager hadden gerkegen, groeide veel sneller B)

 

En had iets gelezen over een visemulsie?? Is dat heel erg nodig, of niet noodzakelijk?

 

Ik hoop dat ik wat antwoorden krijg.. Hebben tot nu alleen nog maar pech met onze planten gehad, deze 2, maar ook die andere 2 :verrygood

 

Groetjes Syldy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin alvast met wat meer info te geven.. In wat voor grond staan ze, in wat voor potten ?

Als ze al 6 weken zijn hadden ze al hééééééél lang buiten moeten staan, en in de volle zon, dat spreekt vanzelf..

In deze periode is er infeite al te weinig licht om nog echt te groeien en zullen ze direkt in de bloei gaan.

 

Zo snel mogelijk naar buiten met die handel !

 

En overpotten... Plantje met volledige aardekluit voorzichtig uit de pot halen en zo in een klaargemaakt gat in je

grotere potten zetten, beetje aarde bijvoegen zodat de pot vol is tot aan de rand, wat aandrukken (ook niet te veel) en

klaar ben je ;)

 

Oja en met die wortelstimulator mag je al lang stoppen, en als je ze nu overpot in een goeie

kwaliteit gs-aarde zal je ze enkel de laatste weken van de bloei misschien nog wat moeten bijvoeden met bloeivoeding.

Gs-aarde (special mic, plagron bat mix enz..) heeft meestal voldoende voeding om de planten een week of 6 van alles te voorzien..

 

Plaats ook ff enkele foto's

 

succes :verrygood

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richie, zeg je nou dat mn plantjes wss al gaan bloeien?? :verrygood Damn.. Dat zou nog een drama zijn erbij! Ze staan nu ongeveer een weekje buiten... Idd, in de zon, maar 2 blaadjes zijn een beetje geelachtig.

We gebruiken bemeste tuinaarde (iemand hier zei dat dat niet goed was, maar wrm doen vele er dan koeienmestkorrels bij?) Das toch ook mest?

En het overpotten.. Is het niet zo, dat we moeten overpotten als de worteltjes er onderuit gaan komen bij de pot?

En kunnen we ze allebei in een grote pot zetten van 65 liter?? En er moeten gaten in de pot zitten hé? Voor het overtollige water.

 

Foto's komen nog.. Moet ik weer ff maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je plantjes staan al 6 weken vanaf het zaadje en je ziet nog steeds geen wortels onderaan de potten ?

 

Hoeveel liter potten zijn dat dan wel ?

Waar en hoe heb je voorgegroeid ? Binnen ? Onder een lamp/tl ?

 

Aangezien het nu nog zo'n 14 u licht en 10 uur donker is zullen je planten idd stilaan bloeiverschijnselen krijgen,

de wet van de natuur hè Syldi :verrygood

 

En ivm dat overpotten, onmiddelijk doen.. Zo ga je ze hopelijk toch nog een stukje groter krijgen..

 

Kijk even helemaal onderaan in DIT TOPIC en laat me even weten of jouw plantjes even groot zijn of al groter, deze staat in een 11l pot en heb ik net overgepot en buiten gezet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richie, begin maar alvast met lachen :verrygood De onze lijken er niet eens op.. En nee, de worteltjes komen er nog niet onderuit.. Ze staan in een pot van 1,5ltr.

 

Hier 2 foto's zodat je enigzins een beeld krijgt.. In ieder geval fijn dat je zo meedenkend bent B)

 

gallery_22344_8703_176026.jpg

 

gallery_22344_8703_426159.jpg

 

Ze komen dan in de pot te staan, waar ze nu instaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop er maar mee volgend jaar nieuwe kans het is veel te laat nu voor buiten te kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze zaailingen al 6 weken oud zijn is er idd iets goed mis met die zaden of je grond, die van mij op de foto

is pas 4 of 5 weken en is tot nu toe niet echt goed verzorgt geweest.. Ziet er toch volledig anders uit hè B)

Heb je die zaden soms uit je wiet gehaald ?

 

Overpotten zou ik niet meer doen nu, laat ze gewoon in die potten staan en probeer ze bij slecht weer wat te beschutten tegen

wind en regen.. Zorg dat ze vooral niet te nat staan.. Misschien haal je er dan nog een minitopje van..

 

En geen dank voor het meedenken hoor, je éérste kweekjes zijn altijd lastig, ik vond het toen ook leuk dat de andere forumleden

ter hulp kwamen ;)

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Das balen!! Wisten het eigenlijk al wel.. De stekkies die we hebben gekregen, deden het veeeeeele malen beter, je zag ze met het uur groeien.

En nu?? Binnen kweken ;)

 

Heb geen idee waar ik stekkies kan halen.. Weet jij dat toevallig.

 

Ohja, de zaadjes hebben we gwn uit de smartshop.. Pfff.. Wat een tegevaller weer :verrygood

 

Groetjes Syldy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier op het forum en online zal je alvast geen stekken meer vinden, da's verboden ;)

 

Voor reguliere zaden (goeie dan) kan je best terecht bij SANNIE

Dan moet je natuurlijk nog selecteren op geslacht..

 

Je kan dus ook feminised seeds kopen, mss handig bij je éérste binnenkweekje..

 

Je kan ondermeer HIER en ook HIER terecht

voor feminised seeds..

 

Hou ons op de hoogte

 

grts

Richie :verrygood

 

oja en gooi je 2 kleintjes niet weg, laat ze gewoon staan en wacht af, niets heb je, iets kan je krijgen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Moet het nog ff verwerken hoor, van de plantjes :verrygood :D

 

Onze Haze plantjes, deden het ook super.. maar 1tje is omgevallen, en de ander heeft de hond kaalgevreten.. Alles bij elkaar 1 jointje per plant B) Moet wel zeggen dat we hem flink merktten... en de hond ook wel ;) :D

 

Tis ons nie gegund haha!

 

Zal eens ff wat info opzoeken voor binnen te kweken.. Willen niet teveel poeha in huis (kids in huis), dus mss moeten we echt afwachten tot volgend jaar ;)

 

Groetjes Syldy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al gezegd dat stekken verboden zijn...

Mensen, als je neef of oom vraagt waar je stekkies kan halen dan hoef je er toch ook geen wetboek bij te pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is al gezegd dat stekken verboden zijn...

Dan zeg ik het nog een keer :verrygood

Met een linkje erbij zodat meteen alles duidelijk is.

 

Kan me veel tijd schelen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij was ik dat die zei dat jullie grond bagger was.

 

maak dan eens een foto van de originele zak en laat kijken wat er op staat. als er echt - bemeste tuinaarde - op staat is het niet goed voor je cannabis plantjes. het is meer om gaten in de tuin mee op te vullen, zwaar van al het zand en de humus is vaak gecomposteerde slib of ander inferieur materiaal.

 

helemaal niet negatief bedoeld want ik wil je helpen, komend jaar zet je een perfecte mix neer.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Nou, tis nu helemaal voorbij met onze "oogst". Kwam net buiten, en tot mijn grote schrik zag ik enkel alleen het stammetje staan :verrygood

Weer die @#%&*$###hond!!!

 

Moet wel zeggen dat de heftige bui vannacht ze goed had gedaan, maar helaas.. T zit er niet in (buiten dan).

 

 

@Digibetic: Was ook niet verkeerd bedoeld over jou.. Begrijp alleen niet dat bemeste tuinaarde slecht zou zijn, en koeienmestkorrels niet B)

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die zaailingen heb je een licht bemeste grond nodig, als ze al wat groter zijn, zijn ze veel beter bestand tegen een overvloed aan meststoffen.. Beginnen met een light mix maw..

 

En hou die hond van je voortaan wat verder uit de buurt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rich, heb het gelezen.. Zal niet meer gebeuren B)

 

En volgend jaar gaan we het idd anders aanpakken.. Dan moet het gwn goed afgezet worden, zodat ze er niet meer bijkan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed hoor B)

 

Tot volgend jaar dan maar ;)

 

En tot die tijd veel leerzaam leesplezier op het forum.....toch ?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke hond heb je syldy ? onze kat is ook verzot op men plant..ze gaat r altijd onder een "tukkie doen" zoals jullie zeggen ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rich.. zeker zullen we hier blijven checken en kijken naar de mooie foto's van de planten :D

Als je ziet hoe sommige planten eruit zien.. Jemig, daar word menigtal mensen jaloers op haha :verrygood

 

@Belgam, wij hebben een kruising tussen een Mechelaar en Bennersennen. Tis echt een scheetje, alleen zaten we er serieus over te denken om haar naar de Chinees te brengen B) ;)

 

Ach ja.. Wss gaan veel 1e kweekjes naar de maan.. Al doende leert men ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...