Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Exploo

1e Kweek in broeikas

Recommended Posts

Ongeveer 2 maanden geleden heb ik me eens voorgesteld en gezegd dat ik als ik tijd had ook een kweek verslagje ging maken. Het heeft even geduurd. Maar hier is die dan tot nu toe..

 

 

Zoals al gezegd is dit mijn eerste kweek. Ik heb 5 stekjes geregeld. Het soort is Santa-Maria is mij verteld. Ik heb daar verder geen verstand van dus zal het wel zo zijn.

 

Eerst nog even een foto van de broeikas:

med_gallery_22742_8697_209452.jpg

 

De stekjes waren aardig geel en zagen er niet heel fijn uit zie hier (mijn voorstel topic).

Na een week stonden de plantjes er een stuk beter bij:

gallery_22742_8697_1116752.jpg

gallery_22742_8697_2256487.jpg

 

1,5 week later zijn de plantjes al flink gegroeid:

med_gallery_22742_8697_1717151.jpg

med_gallery_22742_8697_287614.jpg

med_gallery_22742_8697_1618640.jpg

 

3 weken later zijn de planten niet weer te herkennen:

med_gallery_22742_8697_97796.jpg

 

En een goed gelukte fim?:

med_gallery_22742_8697_510875.jpg

 

Een foto vanaf de achterkant van de kas:

med_gallery_22742_8697_2289573.jpg

 

En een kleine 2 weken later zijn de planten al weer goed gegroeid:

med_gallery_22742_8697_1542758.jpg

 

En een fototje van bovenaf:

med_gallery_22742_8697_745957.jpg

 

En hier hoe de planten er nu bij staan:

med_gallery_22742_8697_1416898.jpg

 

En vanaf bovenaf:

med_gallery_22742_8697_1763758.jpg

 

En als ik het goed heb beginnen ze nu te bloeien :rolleyes:

med_gallery_22742_8697_2514.jpg

 

 

De planten zijn inmiddels 3 keer gefimd/getopt. Ik denk dat het beter geweest was als ik het een keer vaker had gedaan, want ze zijn nu ruim 2 meter hoog en de broeikas is op het hoogste punt iets meer dan 2,5 meter.

 

Ik ben benieuwd hoe de planten zich verder ontwikkelen. Ze zijn een beetje gestrekt in het kasje en mede daardoor niet heel sterk/stevig. Als ze de toppen niet kunnen houden dan zal ik touwtjes moeten spannen ter ondersteuning.

 

De temperatuur in de broeikas valt overigens mee, doordat de kas tussen 13.00 en 17.00 gedeeltelijk in de schaduw staat. De laatste 2 weken heb ik de deur van de broeikas ook constant openstaan zodat de temperatuur niet zo hoog oploopt en de luchtvochtigheid niet extreem hoog wordt.

 

Ik het mijn planten gedurende de hele kweek nauwelijks water gegeven. Ik had verwacht dat dit veel meer nodig was. Daarom heb ik een oude brandslang met gaatjes er in langs de planten gelegd. Maar ik hem eigenlijk niet gebruikt (alleen even uitgeprobeerd). Opzich ook wel logisch dat de planten niet zoveel water nodig zijn omdat het meeste water wat verdampt weer condenseert tegen het zeil en vervolgens weer naar beneden loopt.

Ik verwacht dat de planten de komenden weken geen water meer nodig zijn en zal ze dit dan ook niet geven zodat de luchtvochtigheid een beetje daalt.

 

Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel de planten de komende tijd nog gaan groeien? want de eersten zitten nu al tegen het zeil aan :S

 

Ik zal de komende tijd foto's blijven uploaden van het bloeiproces

 

Ik ben benieuwd wat jullie ervaren kwekers er van vinden :verrygood

Op en/of aanmerkingen zijn welkom

Edited by Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das een mooie grote broeikast geweldig :rolleyes:

 

 

piercing :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is ongeveer 4 x 4 en ruim 2,5 meter hoog in het midden.

Dat is het voordeel van buitenaf wonen he :verrygood

Edited by Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kas hoor!

 

Moet wel kunnen om daarin wiet te kweken. Scrog mischien idee voor volgend jaar? niet te vaak toppen/fimmen likt me ook beter.

De planten strekken een beetje op zoek naar licht. je hebt nu een heleboel takken die dat doen.

nu knakken, vast binden met touw en Lst (low stress training) misschien een optie..

 

groet tap

 

ps leuk konijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrog is inderdaad wel een mogelijkheid ja, ik zal er in ieder geval eens over nadenken voor volgend jaar.

En met knakken bedoel je je gewoon naar beneden breken? zoals ik hier heb gedaan?

med_gallery_22742_8697_1890082.jpg

med_gallery_22742_8697_279690.jpg

 

Groeien deze takken dan niet veel minder door dat er een breuk in de stengel zit?

Ik heb het in ieder geval gedaan bij een de hoogste takken die al tegen het zeil aan groeiden.

Een aantal takken heb ik ook gewoon kunnen buigen zonder dat deze takken geknapt zijn:

med_gallery_22742_8697_1126155.jpg

med_gallery_22742_8697_1904221.jpg

Dit lijkt mij in ieder geval beter voor de plant, alleen groeien ze wel weer snel recht. Die zou ik dan inderdaad nog met touw vast moeten gaan binden of elke dag weer iets bij buigen.

 

En nog een paar foto's van een beetje bloei:

med_gallery_22742_8697_1448255.jpg

med_gallery_22742_8697_1142249.jpg

med_gallery_22742_8697_1323104.jpg

 

Is dit alleen nog maar voorbloei? of ook al echte bloei? En hoelang groeien de planten ongeveer nog door? dan kan ik er een beetje rekening mee houden met het knakken en buigen :verrygood

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit alleen nog maar voorbloei? of ook al echte bloei?

Da's het prille begin van de echte bloei :verrygood

Wat een mooie planten! Mooie struiken ipv bomen die door het dakje prikken. Goed gedaan!

 

Wat de bloei aangaat; hoe regel je de ventilatie? Als er dikke toppen in dat oerwoud zit is de toprot nabij en de lv van levensbelang!

 

Succes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ik in iedergeval fijn om te horen :verrygood

En wat de bloei betreft. ik heb nu contstant de deur van de kas openstaan om zoveel mogelijk vocht naar buiten te krijgen met als doel een lagere lv.

En als de luchtvochtigheid nog niet laag genoeg is haal ik 1 plaat van de voorkant van de broeikas los, zodat het meer kan ventileren :rolleyes: Volgens mij moet het dan wel goed gaan

 

En heeft iemand toevallig een idee hoeveel de planten nog door zullen groeien in de lengte?

 

 

Groeten

 

Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een week voorbij, maar even een update :D

 

De planten beginnen nu steeds meer te bloeien, maar ze groeien ook nog steeds goed. (wat van mij niet meer hoeft). Ik kan er nauwelijks meer tussen door lopen om even rond te kijken. Maar als ik dit doe dan ruiken ze wel goed :verrygood

 

Ongeveer een week geleden heb ik een heel aantal takken geknakt. omdat ze te hoog werden. De meeste zijn goed hersteld, eentje is er helaas afgestorven, maar de rest heeft zich prima hersteld. Sommige planten hebben zich zelfs te goed hersteld (Zie foto's)

 

Ik heb de afgelopen dagen de hoogste toppen constant lopen buigen, maar het heeft over het algemeen weinig effect, de meeste planten herstellen zich heel snel. Ik heb het idee dat de planten nu minder hard groeien en laat ze de komende 2 weken rustig uitgroeien en dan bind ik de takken opzij zodat ze niet meer tegen het zeil aanzitten in verband met het vocht.

 

Foto's:

 

Het oerwoud: :D

med_gallery_22742_8697_1089943.jpg

med_gallery_22742_8697_30392.jpg

med_gallery_22742_8697_659215.jpg

 

Een goed herstelde knak ;)

med_gallery_22742_8697_100416.jpg

med_gallery_22742_8697_640252.jpg

 

En een te goed herstende knak ;)

med_gallery_22742_8697_1083611.jpg

med_gallery_22742_8697_1369466.jpg

 

Zomaar een mooi blaadje: B)

med_gallery_22742_8697_1209231.jpg

 

En een paar foto's van de bloei in de topjes :P

med_gallery_22742_8697_305567.jpg

med_gallery_22742_8697_564901.jpg

med_gallery_22742_8697_743211.jpg

med_gallery_22742_8697_160838.jpg

med_gallery_22742_8697_1128615.jpg

med_gallery_22742_8697_880030.jpg

med_gallery_22742_8697_737487.jpg

 

Op- en Aanmerkingen hoor ik graag ;)

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man man

 

tis net een oerwoud daar in jou kas , woeha wel leuk om door je eigen wiet oerwod te kunnen wandelen

 

ben heel benieuwd naar je opbrengst van deze kweek

 

 

Swingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er top uit daar...

vervelende hobby is het hoor, met van die planten die niet echt willen luisteren, en maar blijven groeien. :P

succes met de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kas heb je daar :P en zeker mooie plantjes :)

 

 

keep um green P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku danku :)

 

Ik ben er zelf ook wel tevreden over :P

Ik heb ze afgelopen dagen een beetje opzij gebonden,

Zodat ze niet meer tegen het zeil aan groeien en toch nog een beetje de ruimte hebben

 

De meeste groei is er nu geloof ik ook wel uit, maar ik zie het allemaal van zelf wel

Ik zal volgende week een paar nieuwe foto's uploaden, over hoe ze er dan bijstaan

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word maar weer eens tijd voor een update.

Het heeft allemaal iets langer geduurd dan de bedoeling was maargoed.

 

De planten zijn nu gelukkig uitgegroeid.

En staan nu volop in bloei. Ik heb de planten nog wel een paar keer opzij moeten binden om te voorkomen dat ze tegen het zeil groeien. Het is nu echt een oerwoud geworden. En dat kun je ook goed ruiken als je er tussen door gelopen bent.

De planten zijn ook nog heel mooi groen, geen geel blaadje te zien B)

 

Maar er is ook een behoorlijke tegenslag.... TOPROT....

Ik heb de luchtvochtigheid en de ventilatie toch een beetje onderschat.

Tot mijn verbazing is de rot niet direct in de toppen begonnen, maar bij een aantal grote bladeren die in eens vol schimmel zaten. Deze heb ik er direct afgehaald. maar hier is het helaas niet bij gebleven. Ik heb nu ook regelmatig topjes die vol schimmel zitten. Zodra ik deze zie verwijder is ze direct.

 

Om de ventilatie te verbeteren heb ik een ventilator geplaatst met een tijdschakelaar, een paar gaten in het zeil gemaakt in de buurt van de plekken waar ik toprot gevonden heb. Ik hoop dat het zo beter word. maar ik ben er bang voor...

 

Hoe schatten jullie dit in? Is er nog hoop? En hoelang duurt het ongeveer nog voordat ik kan gaan oogsten?

 

En nog een laatste vraagje :lol:

De topjes waar een klein beetje rot in zit, kan ik hier nog wat mee? Ik heb er in ieder geval een paar te drogen gelegd.

 

En dan nu de foto's:

 

Een paar toppen:

med_gallery_22742_8697_2091879.jpg

med_gallery_22742_8697_110738.jpg

med_gallery_22742_8697_1260643.jpg

 

En de rot

med_gallery_22742_8697_1003293.jpg

med_gallery_22742_8697_978245.jpg

 

En de verbetering

med_gallery_22742_8697_896150.jpg

med_gallery_22742_8697_195734.jpg

 

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, die mogen nog wel een week of 2 liefst3 zo te zien. laat je niet teveel afschrikken door de schimmels, goed in de gaten blijven houden, ook op takken en stammen.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik vind je opzet super je planten en je kast zien er tip top uit ik vind alleen de bloei een beetje tegenvallen hoe zit het met de aantal uren zon ? en wat voor glas, zijl heb je er boven hangen ?

 

begrijp me niet verkeerd want ze zien er mooi uit maar als ik vergelijk met mijn planten schrik ik een beetje van de toppen ik post morgen nacht even een pic want ben niet thuis

ga maar uit van zeker nog 3 weken trouwens

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 m2? Ik zou er nog een paar zwenk(!)ventilatoren in zetten. Constant laten draaien. Je bent niet aan het verwarmen dus de luchtvochtigheid stijgt als een gek wanneer het afkoelt.

 

EDIT

Vergeet ik helemaal complimenten te maken over je kas en kweek. Top zo kerel! Suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey exploo deze had ik helemaal gemist, ik denk dat je plantjes nogwel een maand mogen hoor! hoelang staan ze nu in de bloei en watvoor soort is het?

ik vind het wel een hele wijze kas, ook heel onopvallen in die kleur B) de meeste zie je al vanaf kilometers verderop :lol:

als je een toppie weghaalt maak dan die plek even schoon met groenezeep (dettol) zo weet je zeker dat daar alles schoon is en nietmeer derest kan besmetten...

 

verders, top oerwoud ik wou dat ik er zoeen had -_-

 

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst iedereen bedankt voor de nuttige en leuke reacties :specool

 

Ik heb even nagekeken wanneer ze in bloei zijn gegaan.

Daarbij neem ik deze foto als begin van de eerste week bloei:

 

med_gallery_22742_8697_737487.jpg

 

Deze foto is gemaakt op 1 september, dus ze staan net 4 weken in bloei, dan kan het inderdaad wel kloppen dat ze ze nog 3 a 4 weken mogen. Het soort is trouwens Santa Maria, stond volgens mij ook al een keer eerder vermeld maar goed.

 

In de broeikas zit geen glas, het bestaat uit volledig uit zeil, tenminste de boog en de achterkant. Het is volgens mij kwalitatief wel goed zeil. Toen het op de rol zat was het lichtgeel. We hebben dit heel wat jaren eens gekregen/gekocht samen met de bogen van een teler. 3 of 4 jaar geleden ik het kasje maar eens opgezet. 2 jaar geleden zijn alleen een paar konijnen ingebroken in de broeikas B) Ze hadden een paar grote gaten in het zeil gemaakt aan de zijkant en achterkant van de kas. En hadden destijds al mijn tomaten en komkommer planten opgevreten. (vandaar nu ook het gaas aan de zijkant)

Maar waar het omgaat is dat deze gaten er nog steeds in zitten en niet verder uitgescheurd zijn. Terwijl ik dit wel verwacht had in verband met de weersinvloeden. Het zeil is nog steeds goed rekbaar en barst niet. Volgens mij is het dus wel kwalitatief goed zeil.

 

Het zeil zal allicht een beetje licht tegenhouden maar geen grote hoeveelheid. Het is wel mogelijk dat de planten iets minder licht krijgen doordat er bomen in de buurt staan. hierdoor staan ze in de zomer van ongeveer 13.00 tot 15.30 in de schaduw. Maar dit lijkt me niet zo erg omdat ze nog redelijk wat licht krijgen. En bovendien word het niet zo extreem warm in de broeikas. Temperaturen van 40 graden waren afgelopen zomer bij geopende broeikas geen uitzonderingen.

Je kon aan de planten niet zien dat ze er aan leden, ze stonden er namelijk erg goed bij (geen hangende bladeren enz. terwijl ik ze echt maar heel zelden water gegeven heb.) Maar zon grote temperatuurschommeling lijkt me toch niet ideaal voor de planten. Vandaar dat ik de broeikas destijds gedeeltelijk tussen de bomen heb gezet.

 

Ik heb de tijdschakelaar nu zo in gesteld dat hij vanaf 7 uur tot 13 uur telkens een half uur aan gaat en dan een uur uit. Vanaf 13 uur tot +-18.00 is het om de 3 kwartier aan/uit. Dit komt dagelijks uit op 5 uur. Dit lijkt me ruim voldoende. Tenminste als de tijdschakelaar goed werkt. Vanmorgen is hij namelijk blijven haperen na het eerste half uur. Toen ik vanmiddag thuis kwam had hij in totaal dus maar een half uurtje gelopen. Nu staat hij een paar uur full pull te draaien. Dus dat gaat wel goed komen.

 

Ik verwacht dat een zwenk ventilator niet perse nodig is. Het is namelijk een best redelijke ventilator. al zeg ik het zelf :no. Bovendien heb ik vooraan de gaten van de golf platen dicht gemaakt en achter in de kas een paar gaten in het zeil gemaakt zodat de lucht van achter uit de kas naar voren word getrokken.

 

@ peter de pan

Bedankt voor de tip van de groene zeep. ik ga dit zo gelijk uitproberen. Ik las het net ook al in de growguide :blink:

Maar heb nog wel een vraagje :P Ik heb hier namelijk nog een beetje spuitmiddel staan tegen schimmels

3 verschillende middelen zelfs:

Luxan Thiram Tegen schimmels op groente en fruit Werkzame stof: Thiram

Bayer Garden Finnesse Tegen Schimmels op groente en sierplanten Werkzame stof: Choorthalonil

Bayer Garden Baycor schimmelmiddel Tegen Schimmels op sierplanten en fruit Werkzame stof: Bitertanol

 

Volgens mij werken ze allemaal tegen toprot (Botrytis) Maar welke is het effectiefst? Dan ben ik van plan om deze even rond te spuiten op de plekken waar ik al een keer rot heb gevonden. Aangezien het toch nog 4 weken duurst voordat ik kan oogsten moet dit volgens mij nog wel kunnen.

 

Maar mocht dit anders zijn dan hoor ik het ook graag :lol:

 

Heel onopvallend is de kas ook niet hoor ^_^ Staat nog geen 5 meter van de weg af en de achterkant is gewoon zeil. Als je het weet dan kun je goed zien wat er in staat. -_- Ik zal daar binnenkort ook wel even een foto van maken.

Maar dat is geen ramp ik woon toch buitenaf dus heel veel volk komt er niet langs. Maar tegen oogsttijd zal ik voor de zekerheid wel een paar waak ganzen in de ren rond de broeikas dumpen, waar de onze hond normaal in zit. Maar die hoor en ziet weinig meer dus dat heeft niet heel veel zin...

 

@patrickman

 

Ik ben benieuwd hoe toppen eruit zien. laat dan ook even weten hoeveel weken die van jou in bloei staan en wat voor soort je hebt :)

 

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, Ik ben zelf ook erg tevreden over de kas en het oerwoud. Alleen is het oerwoud me iets te groot, ik zet er volgend jaar denk ik 2 in, in plaats van 5. Dan kan de rest mooi buiten staan.

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan snap ik het ouwe als ze maar 4 weken in de bloei staan die van mij nu op 7 weken het zijn PP bij mij is er nog geen bruine haar te vinden moet ook nog een week of 2 zal vanavond wat uploaden

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he in kasjes kweken hehe :D Als je minimale toprot wil moet je die ventilator 24/7 laten draaien, het liefst zelfs 2.. Een om de lucht er in te blazen, en een om het er uit te zuigen, stormen zal het! En als je het echt goed wil doen ook nog eentje voor binnenin.. Door schade en schande wordt je wijs :wacko: En als je gaat knippen, regel een thumble trimmer, scheelt heel heel heel veel werk.. En vergeet je knipafval niet te drogen... :closed:

 

Suc6 verder..

 

Een gepensioneerde kaskweker..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Tijd voor een kleine update.

De ventilator loopt nu circa 6 uur per dag. Dit vind ik ruim voldoende. 24/7 is natuurlijk beter maar het moet ook rendabel zijn :rolleyes:

 

@plantkas: Wel een leuk idee zo'n thumble trimmer, maar ik ken niemand met zo'n ding. en ik vind de prijs ervan net een beetje te hoog om er gelijk een te bestellen. Dus het word gewoon met het handje knippen vrees ik...

 

Ik ben de toprot helaas nog niet kwijt. Maar ik heb het momenteel enigszins onder controle. Elk plek je dat ik zie haal ik meteen weg en spuit ik vervolgens in met een middel tegen schimmels (landbouwverpakking :lol:). Je kunt goed zien dat werkt. Op sommige plekken is de schimmel zelfs gestopt door het middel.

 

Er blijven her en der wel nieuwe plekjes rot opduiken, maar het is geen grote uitbraak ofzo. Het is nu een kwestie van goed blijven bijhouden. Minstens elke 2 dagen er een keer tussen door lopen.

 

De toppen zijn goed gegroeid sinds de laatste keer dat ik foto's geüpload heb.

Oordeel zelf:

 

gallery_22742_8697_454899.jpg

gallery_22742_8697_2257421.jpg

gallery_22742_8697_1859351.jpg

gallery_22742_8697_396972.jpg

 

Ik verwacht dat ze nog ruim 2 weken mogen voordat ze klaar zijn.

Ik zie het vanzelf wel, Ik heb de tijd... :verrygood

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb in een aantal topjes weer een beetje toprot ontdekt. de topjes heb ik er afgehaald en geknipt.

Heb ik ze zo goed geknipt? of moet er nog meer af?

 

gallery_22742_8697_735685.jpg

gallery_22742_8697_868016.jpg

gallery_22742_8697_1789799.jpg

gallery_22742_8697_587016.jpg

gallery_22742_8697_1172877.jpg

 

En nog even een foto'tje van de achterkant zoals eerder beloofd:

gallery_22742_8697_1096296.jpg

 

En nog een paar van het oerwoud:

gallery_22742_8697_932505.jpg

gallery_22742_8697_76324.jpg

gallery_22742_8697_885919.jpg

gallery_22742_8697_1591776.jpg

 

En nog een paar van de toppen:

gallery_22742_8697_106686.jpg

gallery_22742_8697_238454.jpg

gallery_22742_8697_580394.jpg

 

Commentaar is welkom :lol:

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor

Ik hoop dat je genoeg van die roosterbakken heb, anders kun je de hele plant ophangen, wat ik doe is 80% van het kleine blad eraf en dan ongeveer twee weken in het donker drogen. Moet je wel 2x knippen, maar het is beter voor de smaak zeggen sommigen.

Wel goed opletten wat je knipt want schmmel of rot wil je niet roken.

gr tappahh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Een beetje laat maar alsnog een update:

 

De oogst is binnen ;)

Het is allemaal een beetje anders gelopen als ik had verwacht...

Het knipwerk viel mij zwaar tegen, ik was al 2 weken aan het knippen en het kasje leek maar niet leger te worden, en de toprot ging maar door... ik was al bang dat ik alles er niet af zou krijgen omdat het eerder verrot zou zijn.

Het liep gelukkig anders af :D Zo had ik ineens een cannacutter en een droogrek thuis staan :blink: en heb ik het een en ander aan advies gekregen ;)

Het bleek dat ik alles veel te fijn knipte... Oftewel veel te veel knipwerk voor een veel te laag uurloon

 

Ondanks dit en de behoorlijke aanwezigheid van toprot valt de opbrengst mij zeker niet tegen:

(excuses voor de slechte kwaliteit foto's)

 

gallery_22742_8697_309804.jpg

 

gallery_22742_8697_1811516.jpg

 

gallery_22742_8697_2246854.jpg

 

De totale opbrengst is een kleine 650 gram droog, van 5 plant(jes)

 

 

 

Het resultaat van mijn eerste kweek valt mij zeker niet tegen. Ik heb er weinig geld ingestoken, maar wel veel uren. En dit heeft uiteindelijk geleid tot een goed resultaat. Ik heb nu een mooi budget om te gaan investeren voor de volgende kweek. :verrygood

Ik heb dit eerste jaar veel nieuwe kennis opgedaan mede dankzij dit forum. dank hiervoor :smoke

 

Het is de planning om volgend jaar weer 5 planten neer te zetten, maar dan wel op een heel andere manier. Het is mijn bedoeling om volgend jaar buitenwiet te gaan kweken met de kwaliteit van binnenwiet :P En dat gaat nog een hele uitdaging worden ;)

 

Om te beginnen ga ik een aantal dingen anders doen.

- Volgend jaar zet ik de planten in potten in de broeikas

- Ik ga de planten voeding geven

- De planten krijgen automatisch voedingswater via een blumat systeem

- Ik ga gebruik maken van een PH en EC meter

- Ik zet er een klein kacheltje bij om de temperatuur meer constant de houden.

- En misschien wel het belangrijkste... Ik ga de planten verduisteren

 

Hoe ik dit alles ga doen, weet ik nog niet precies. De grootste uitdaging is om het verduisteren automatisch te krijgen.

Ik ben van plan volgend jaar weer een kweek verslag te maken. Maar voordat het zover is zal ik jullie hulp nog wel kunnen gebruiken voor de opzet van volgend jaar.

 

Commentaar is welkom :D

 

Groeten Exploo

 

één ding weet ik in iedergeval zeker. Volgend jaar ga ik het op een heel andere manier doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...