Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toby

bladeren plots slap

Recommended Posts

hey, ik kijk al eventjes op dit forum en al veel teweten gekomen, maar heb nu zelf een vraag

 

van de ene dag op de andere, werden de bladeren plots zeer slap en hangen naar beneden. Ik geef ze water genoeg en het was een zonnige dag voor de plantjes..

 

eerst was het dit (de linkse plant, de grootste)

 

p1010447b.jpg

 

http://img195.imageshack.us/i/p1010447b.jpg/

 

en nu vandaag :

 

 

p1010451v.jpg

 

http://img187.imageshack.us/i/p1010451v.jpg/

 

p1010452xgb.jpg

 

http://img188.imageshack.us/i/p1010452xgb.jpg/

is het tijdelijk of blijven ze zo? Of is het zelf nie erg?

 

bedankt, groetjes

 

edit, ik zie niet als de fotos doorkomen heb eronder links geplaatst

Edited by Toby

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Stel je effe voor in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht

2. Lees in de mededeling voor nieuwe leden eens door die in iedere sectie staat gepost, helemaal bovenin

3. Lees de sticky in deze sectie over wat je precies moet vertellen over je probleem om te garanderen dat je topic een enigszins zinnig antwoord oplevert.

 

En als laatste: plaats je foto's in een wietforum album. Als je al een tijdje meekijkt moet je dat toch wel weten....

 

kan er zo geen zinnig woord over zeggen, ze hadden het waarschijnlijk gewoon warm en verdampten meer water dan de wortels konden opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan twee oorzaken hebben zoals ik het nu in kan schatten vanaf foto.

Aangezien ik op de laatste foto wat gele blaadjes onderaan je plant zie kan het zijn dat je medium (aarde) te nat geworden is.

Als je wortel omgeving te nat word dan kunnen deze slechter vocht opnemen waardoor de plant meer verdampt dan opneemt.

 

Ook kan het zijn dat je plant te weinig gehad heeft en deze wat voedings tekorten heeft vanwege die onderste blaadjes, ook dan verdampt te plant meer dan hij opneemt wat slap hangende bladeren veroorzaakt.

Als laatste, tegen de avond hangen de bladeren allemaal wat slapper zal je zien, in de ochtend behoren ze alleen weer helemaal rechtop te staan om zoveel mogelijk licht te pakken.

 

Jij weet het beste of je veel of weinig water hebt gegeven, ga er even vanuit dat je +/- een grote kop thee om de dag kan geven als ze buiten staan in de zon bij jouw plantjes.

Ik kijk nu nog eens naar je eerste foto en denk dat ze teveel gehad hebben gezien je aarde pikzwart is en vochtig overkomt.

Voel anders even met je vinger wat dieper in de pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, bedankt.

 

Alles ziet er nu wel weer terug normaal uit, ik zal wat moeten uitkijken met het water.

 

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaten in je potten ?

 

Buble

 

ja, dacht dat dat goed was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de meeste kwekers zijn gaten onderin de pot wel zo handig.

Zo kun je b.v. de aarde doorspoelen wanneer door overbemesting de zouten zich beginnen op te hopen.

Zijn gaten onmisbaar?

Nou nee, wanneer je HEEL goed weet wat je doet m.b.t. voeding en water dan kun je met dichte potten of bakken werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super man die filmpjes.

 

Ik blijf ze zien ook.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...