Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesie123

welke soort kan tegen de kou?

Recommended Posts

Ik wil eind van het seizoen nog een kweek starten. Ik wil echter niet bijverwarmen. De nachttemperatuur in mijn hokje kan dan(ergens eind november) tot bijna vriespunt leiden. Als ik niet wil bijverwarmen welke soort raden jullie mij aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is veel resistenter tegen hoge temperaturen, dan tegen lage.

Een cannabis plant kan temperaturen tegen het vriespunt verdragen, maar dit zal resulteren in een zeer sterk vertraagde en gedrongen groei.

Als het kwik onder het vriespunt zakt, ook al is het kortstondig en eenmalig, dan zal dit bijna altijd resulteren in de dood van de plant.

 

bron: Marijuana Botany - The propagation and Breeding of Distinctive Cannabis

 

Met andere woorden: Er zijn misschien planten die tegen een lagere temperatuur kunnen, maar temperaturen rond het vriespunt is voor alle cannabis planten te laag.

 

Dus ofwel ga je bij verwarmen, ofwel zorg je er tenminste voor dat de wortel-massa beschermd is tegen de koude (bv. met een warmte-mat)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een soort waar Nepalese of Noord-Indiaase genetica in verwerkt is.Deze soorten zijn goed bestand tegen de kou.Hoe groot is je hok???

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hok is 1x1x2meter. Ik zal wel moeten bijverwarmen als het gaan vriezen, dat begrijp ik.

Nog andere adviezen kwa soort?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gekozen voor Himalaya Gold van GH en ben nu in de derde week groei

Nachttemp (lamp aan 20 graden, lamp uit 10) De groei gaat heel langzaam door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je planten een beetje ontwikkelen maar het is natuurlijk wel erg koud met de lampen uit.

Waarom plaats je niet gewoon een vorstbeschermer in je hok. Deze kacheltjes zijn rond de €15 en het vermogen is 400/500 watt. Er zit ook een thermostaat op dus schakelt automatisch in/uit. Wel even het lampje eruit slopen.

 

HIER een picje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...