Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pollo203

5 x Sannie's Jackberry F2

Recommended Posts

Een hele goedemiddag!

 

Wat ik eerder al beloofd heb en waar ik enkele minuten geleden ook daadwerkelijk de stap voor heb genomen, is het begin van mijn eerste kweekverslag :(

 

na tijdens niet meer gekweekt te hebben ben ik zo'n 2 maanden geleden met het idee gekomen om toch maar weer mijn eigen weed te gaan kweken. Puur om het feit dat wanneer mijn vriendin het toe staat ik ook wel van een rokertje houd, en het kweken mij ontzettend interesseert. Na goed nagedacht te hebben heb ik besloten om dit keer biologisch te gaan kweken vanuit zaad en met mijn creativiteit zelf iets leuks te bouwen.

 

Ben vervolgens van start gegaan met het verbouwen van een inbouwkast, die ik omtover tot een voorgroei + afbloeiruimte. Hier heb ik bewust geen bouwverslag van geschreven omdat ik niet echt een lijn in het bouwen heb. Ben meer iemand die bouwt op gevoel..:o vergelijk tijdens het bouwen alle voor- en nadelen met elkaar en kom dan vervolgens tot een leuk eindresultaat :)

 

Zal even kort de werking van mijn kast uitleggen:

 

Onderin de inbouwkast komt mijn voorgroeiruimte (L120xB40xH80) en bovenin komt mijn afbloeiruimte (L120xB40XH195). De onderste ruimte is voorzien van een dubbele bodem. Aan de voorzijde van de kast zit een luchtrooster en aan de binnenzijde op de bodem 2 luchtgaten. Er gaat een slang van de voorgroei naar de afbloeiruimte die daardoor naar boven wordt afgezogen. Om de afbloeiruimte ruimte ook van verse lucht te voorzien heb ik aan de achterzijde van de onderste kast twee gaten gemaakt; 1 vanuit de kelderkast en 1 vanuit slaapkamer die doormiddel van slangen rechtstreeks naar de bovenste ruimte worden gevoerd.

 

In de afbloeiruimte heb ik een aardebak gemaakt (L75xB40x20cm) aan beide kanten van deze bak zitten luchtgaten (komen dus vanuit kelder + slaapkamer)

 

Apparatuur

 

- 4 x 18 W TL kleur 865 (voorgroei)

- propagator (voorgroei)

 

- 250 watt HPS (afbloei)

- 250 kub afzuiger + 250 carboriginal

 

Ik ben tijdelijk niet in het bezit van een fotocamera. Zodra ik dat geregelt heb plaats ik gelijk wat foto's van mijn kast.

 

Maar goed, Kwa tekst heb ik jullie hoop ik een goed beeld kunnen geven :wave:

 

Greetz

 

Pollo

 

________________________________________________________________________________

 

Dan ben ik nu toegekomen aan mijn kweekverslag.

 

Ik heb enkele jaren ervaring met het kweken, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit uit zaad heb opgekweekt :D

Dit kweekverslagje wordt dus tevens een experiment voor mij.

 

Heb onlangs @ Sannies shop het starterspakketje besteld wat bestaat uit:

 

- pitpots voor de optimale ontkieming

- sannies bacto (50 gram)

- bac schimmels (50gram)

- 10 buffer tabletten

- bloei-voeding (1liter)

 

Heb gekozen voor Jackberry F2 seeds omdat dit soortje mij het meeste aansprak en er veel goede verhalen over heb gehoord.

 

d.d : 12/08/09

 

De officiele start is begonnen.

 

Heb vandaag de propagator gevult met seramis met daarin een laagje water wat is vermengt met Rhizotonic (ph 6.0) ook heb ik in een maatbeker een gram Sannies bacto opgelost in 1 liter water (ph 6.0)

 

Heb met een 6mm boortje een gaatje gemaakt in de pitpots met een diepte van 5mm en deze vervolgens ingewaterd met Sannies bacto oplossing. Heb hierin 5 zaadjes geplant en de tray vervolgens in de propagator gezet. Laat 2 van de 4 TL's 24uur per dag aanstaan en houd de temp +- op 24/25 graden. Wanneer de zaailingen opkomen verpot ik ze naar 10 x 10 potjes in zaai en stekgrond.

 

Bij de volgende update zorg ik zeker voor wat foto's!

 

Tot horens

 

Greetz

 

uit Friesland

Edited by pollo203

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk verslag om te lezen en ik kijk voorruit naar de foto's. :)

 

Grtz. Aad

 

ps Kijk uit voor te vochtig in de propagator,ik zou er geen laagje water in laten staan,maar gewoon goed vochtig maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heerlijk verslag om te lezen en ik kijk voorruit naar de foto's. :)

 

Grtz. Aad

 

ps Kijk uit voor te vochtig in de propagator,ik zou er geen laagje water in laten staan,maar gewoon goed vochtig maken.

 

Dat laagje water was zo minimaal dat het allemaal is opgenomen door de saramis, dus dat valt gelukkig mee.

Toch bedankt..:wave:

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alloha!

 

Bijna 2 weken geleden is voor het het feest begonnen. Heb voor de eerst keer zaailingen ontkiemd en momenteel staan 4 prachtige exemplaren 'Jackberry F2' in volle glorie! Wat de foto's betreft, krijg vandaag een camera van een vriend van me. Alleen moet daar nog wel een datakabel bij. Had graag het proces vanaf het begin op foto vast willen leggen, maja.. je kunt niet alles hebben. Om toch up to date te blijven plaats ik vandaag een update. Hoop spoedig foto's te kunnen plaatsen! excuses daarvoor!

 

d.d : 15/08/09

 

Van de 5 zaadjes is er 1 niet opgekomen. 4 om mee door te gaan is ook niet zo’n probleem.

 

Morgen ga ik de zaailingen overpotten naar 10 x 10 potjes. Heb een mix gemaakt van: 1/3 seramis, 1/3 stek en zaaigrond en 1/3 volle grond. En daar 5 gram schimmels aan toe gevoegd. Heb vervolgens een liter water met Sannie’s bacto + rhizotnic (ph 6.0) aangemaakt en de aarde daarmee bevochtigd. Om de zaak lekker te laten broeien heb ik diepvrieszakjes over te potjes heen getrokken, om zo het bodemleven goed opgang te helpen.

 

d.d : 16/08/09

 

Heb de zaailingen overgepot naar de 10 x 10 potjes. Het licht gaat vanaf vandaag iedere dag een uur terug tot ik op 18 uur licht zit. Even een klein schematje om het wat te verduidelijken:

 

16/08 : 23 uur

17/08 : 22 uur

18/08 : 21 uur

19/08 : 20 uur

20/08 : 19 uur

21/08 : 18 uur

 

d.d : 23/08/09

 

Om de zaailingen direct licht te geven, heb ik de kap van de propagator afgehaald. De bodemverwarming een standje hoger geschroefd om zo de lv rond de 60/70 % te houden. De temp is met de verlichting aan 25 graden en uit 23 graden. Het is nu precies een week geleden dat de zaailingen zijn overgepot. Ze hebben naar mijn idee alle energie gestoken in het wortelen. Sinds gister viel het me dan ook op dat ze behoorlijk in de breedte beginnen te groeien.

 

Nu begint het leuk te worden, krijg nu echt resultaat aan al de energie wat ik erin steek(Y)

 

Als ik een datakabel heb plaats ik een hele serie foto's!

 

Greetzz

 

Pollo

Edited by pollo203

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Goed nieuws! Heb vandaag een andere camera gekregen, met een sd reader voor mijn pc. De foto's die ik maak kan ik nu eindelijk uploaden..:verrygood Oke dan eerst even wat foto's van mijn kast en dan volgen de foto's van de plantjes!

 

gallery_22901_8729_101950.jpg

 

gallery_22901_8729_487922.jpg

 

gallery_22901_8729_192890.jpg

 

gallery_22901_8729_164024.jpg

 

gallery_22901_8729_301891.jpg

 

gallery_22901_8729_56457.jpg

 

gallery_22901_8729_344166.jpg

 

gallery_22901_8729_131348.jpg

 

gallery_22901_8729_97985.jpg

 

Foto's plantjes

 

gallery_22901_8729_39702.jpg

 

gallery_22901_8729_42623.jpg

 

gallery_22901_8729_197274.jpg

 

gallery_22901_8729_49696.jpg

 

gallery_22901_8729_295548.jpg

 

d.d : 28/08/09

 

De plantjes zijn nu 16 dagen oud (vanaf ontkieming)

 

Kwam gister erachter dat mijn ph meter niet meer goed functioneerde. Iedere keer wanneer ik ging calibreren gaf die een totaal andere ph aan, vond de plantjes ook wat licht wat kleur! Heb vandaag een nieuwe meter gehaald.

 

Heb de plantjes vandaag schoon water gegeven met deze keer zeker een ph van 6.0. Over een paar dagen zullen de bladeren wel weer groener worden en wat minder paarse stengeltjes.

 

Licht: 18/6

Lv: 60 %

temp: 24 licht aan, 22 licht uit

 

Tot horens

 

Greetzz

Edited by pollo203

Share this post


Link to post
Share on other sites

d.d : 01/09/09

 

Ze staat nu in totaal 3 weken (vanaf ontkieming) Wil ze vanaf vandaag op 12/12 zetten om te kijken welke vrouwelijk zijn. Eerst een aantal foto's en vervolgens heb ik een aantal vragen opgesomd :verrygood

 

Foto's:

 

gallery_22901_8729_13135.jpg

 

gallery_22901_8729_215740.jpg

 

gallery_22901_8729_44832.jpg

 

gallery_22901_8729_251309.jpg

 

Zoals ik bij de vorige update heb verteld, is dat mijn ph van mijn voedingswater een tijdje niet helemaal goed is geweest! Hierdoor hebben ze veel stress te verduren gehad. Heb op 28/09/09 ik een nieuwe ph meter gekocht, dus zo'n 4 dagen geleden hebben ze water + wortelstimulator met een goede ph gehad. Vind ze er nog steeds niet echt fris bijstaan... Houd bijvoorbeeld veel gekleurde steeltjes, en de bladeren zien er niet echt volgroen uit?

 

heb een aantal zaken opgesomd wat me niet helemaal duidelijk is:

 

vragen:

 

- Heb op 15/08/09 een mix gemaakt van: 1/3 seramis, 1/3 stek en zaaigrond en 1/3 volle grond (ec 1.6) Mijn vraag is of hier nog wel genoeg voedingsstoffen in zitten?

 

- Heb de klok vanaf vandaag op 12/12 gezet. Is dit wel verstandig omdat ze dan nog meer stress te verduren krijgen? Misschien beter eerst even afwachten, voordat ik grote veranderingen ga uitvoeren?

 

- vind dat alle plantjes veel 'wildgroei' aanmaken tussen de internodes in. Is het verstandig om dat weg te halen?

 

 

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren wat te doen.

 

Groet.

 

Pollo

Edited by pollo203

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pollo,

 

ben toevallig ook voor het eerst vanaf zaad aan het kweken, purple power.

 

Jackberry's zijn ook mooi.

 

over je voeding kan ik weinig zeggen, ik heb vorige keer stekken gegroeid en gebloeid zonder een grammetje voeding dus...

 

over op 12/12 moet geen probleem zijn.

 

en wildroei weghalen in zo een vroeg stadium lijkt mij onnodig, hiermee bellemmer je alleen maar het natuurlijke proces van fotosynthese.

 

ik volg je i.i.g. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond!

 

Ben de laatste tijd niet veel actief geweest op het forum, vandaar dat ik even geen updates heb geplaats...

 

Heb de plant 4 weken geleden in de bovenste afbloeiruimte gezet onder de 250 watt HPS. Heb de plant gefimt, hierdoor heb ik drie hoofdtoppen gecreeert. Zit momenteel in de vijfde week bloei.

 

Kwa voeding gebruik ik alleen de bloeivoeding van BAC. Doseer momenteel 20 ml op 10 L, zonder het water af te zuren. In het schema van BAC staat ook nog een bloeistimulator. Raden jullie me dit aan? ivm opbrengst/kwaliteit?

 

Heb even een paar foto's geschoten van mijn Jack Berry F2!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..:verrygood

 

Foto's:

 

gallery_22901_8729_292787.jpg

 

gallery_22901_8729_124631.jpg

 

gallery_22901_8729_292941.jpg

 

gallery_22901_8729_80979.jpg

 

 

Hoor het wel,

 

Greetz

 

Pollo

Edited by pollo203

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey man,

leuke plantjes heb je daar.

 

Heb wel een vraagje/opmerking.

Door de fotoś kan ik niet precies zien hoegroot ze zijn.

Maar heb toch het gevoel dat je ze wrs iets langer op 18/6 had kunnen laten zitten.

Op 12/12 bloeien ze nogwel door, maar op een ggv moment stoppen ze dan ook.

 

Adieje

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey man,

leuke plantjes heb je daar.

 

Heb wel een vraagje/opmerking.

Door de fotoś kan ik niet precies zien hoegroot ze zijn.

Maar heb toch het gevoel dat je ze wrs iets langer op 18/6 had kunnen laten zitten.

Op 12/12 bloeien ze nogwel door, maar op een ggv moment stoppen ze dan ook.

 

Adieje

 

Het is maar 1 plantje :verrygood Ze is ongeveer 70 cm hoog. Had vier zaailingen staan onder tl verlichting en wilde na 2 weken voorgroei graag weten welke mannelijk of vrouwelijk zou zijn. Heb toen de tl verlichting op 12/12 gezet en na +- 10 dagen kon ik ze onderscheiden. Heb toen het mooiste vrouwtje overgepot naar de grote bak (L75xB40x20cm) en de klok op 12/12 gehouden. Doordat ze al lekker in de bloei stond groeide ze ook niet echt meer in de breedte (benut de aarde bak + ruimte niet goed). De volgende x neem in 100 % vrouwelijk zaad en laat haar dan langer op 18/6 staan in de grote bak zodat de wortels ook meer in de breedte gaan groeien, een scrogg netje lijkt me ook interessant!

 

Tot horens maar weer,

 

Laterr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...